Mitä tehdä kauhee ääni ;(

paskaäänimulla:(

Mulla on jo pitkää ollu koulussa kauhee poikamainen ja käheä ääni. Ja jotkut on sanonu että mulla on mouruma ääni :,( Kotona mulla on kaunis ääni sit.. en tiiä mistä tää johtuu. Tekis mieli tehä itsari :( Mitä mä oikeesti teen! En ees jännitä koulus mitää! Silti mulla on nii kauhee ääni vaikka kui yritän puhuu hyvin nii se muuttuu sellaseks hirveeks.. :(

5

1508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitikin

Koulussa voi olla pölyinen tai kuiva ilma ja se aiheuttaa kurkun käheyttä. Käy kouluterveydenhoitajan luona juttelemassa, voihan olla että olet vaikka allerginen jollekin mitä koulun ilmassa on. Nyt on muutenkin sellainen aika vuodesta, että allergiat jyllää ja yksi jos toinenkin mörisee ;)

• tsemppiä!

Olet ilmeisesti tyttö, kun kuvailet ääntäsi poikamaiseksi? Suosittelen käymään korva-,kurkku- ja nenätautien lääkärillä. Olin toisella luokalla ala-asteella, kun ääneni muuttui käheäksi, möreäksi ja helposti väsyväksi. Syynä oli äänihuulien (onneksi hyvänlaatuinen) kasvain, joka painoi äänihuulia. Havaitsemishetkellä se tukki neljänneksen "ilmatilasta" ja aiheutti öisiä hengityskatkoksia. Leikkaushoito auttoi.

Toivottavasti ääniongelmasi johtuisivat vain huonosta ilmasta tms harmittomasta, mutta kannattaa käydä lääkärillä.

• fasfasdsadff

Aina kannattaa tutkituttaa, ettei taustalla ole yllä mainittuja ongelmia, kilpirauhas ongelmaa yms
        '
        Tietysti sitä alkaa tarkkailemaan omaa ääntään ja sitten "kuulee" sen möreämpänä kuin se todellisuudessa onkaan.

Meillä on naapurissa poika, jolla kimeä ääni. Kaverit kiusasivat niin kauan, että eipä poika ole puhunut kodin ulkopuolella enää 7 vuoteen.

• tsemiä tsemiä!

..mutta vastaanpa silti vielä. Ääneen vaikuttaa monikin asia, mutta mikäli syyksi ei löydy mitään terveydellistä, kannattaa hakeutua ääniterapeutille tai puheterapeutille, kysäise asiasta esim. oman paikkakunnan terveyskeskuksesta tai koulun terveydenhoitajalta ja kerrot kuinka iso asia sinulle on. Ihmisen on mahdollista harjoitella äänenkäyttöään ja jopa muuttaa ääntään. Tämä toki vaatii ohjattua harjoittelua (ja paljon), mutta älä vaivu epätoivoon, asiaan voi vaikuttaa!

• zayzay

moi kannattaa käydä lääkärillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla

Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk
      Maailman menoa
      79
      8018
    2. Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava

Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta
      Maailman menoa
      77
      7479
    3. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      21
      7466
    4. Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä

HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
      Maailman menoa
      198
      7097
    5. Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös

seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.
      Maailman menoa
      84
      5924
    6. Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?

Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k
      Maailman menoa
      82
      5810
    7. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      104
      5532
    8. Windows-herrasmiehet vs. Kaulahuivikerho

======================================== W I N D O W S - H E R R A S M I E H E T ==============================
      Sodat
      0
      4200
    9. Persut ne lomailee veronmaksajien piikkiin

Nämä rötösherrat kyllä putoavat onneksi eduskunnasta. Ja kuten Marin maksoi aamupalansa, niin nämä reissut pitää periä m
      Maailman menoa
      26
      3240
    10. Näytit tosi hyvältä

Myös uudella tyylillä. 😊
      Ikävä
      60
      974
    Aihe