Mitä tehdä kauhee ääni ;(

paskaäänimulla:(

Mulla on jo pitkää ollu koulussa kauhee poikamainen ja käheä ääni. Ja jotkut on sanonu että mulla on mouruma ääni :,( Kotona mulla on kaunis ääni sit.. en tiiä mistä tää johtuu. Tekis mieli tehä itsari :( Mitä mä oikeesti teen! En ees jännitä koulus mitää! Silti mulla on nii kauhee ääni vaikka kui yritän puhuu hyvin nii se muuttuu sellaseks hirveeks.. :(

5

1401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitikin

      Koulussa voi olla pölyinen tai kuiva ilma ja se aiheuttaa kurkun käheyttä. Käy kouluterveydenhoitajan luona juttelemassa, voihan olla että olet vaikka allerginen jollekin mitä koulun ilmassa on. Nyt on muutenkin sellainen aika vuodesta, että allergiat jyllää ja yksi jos toinenkin mörisee ;)

    • tsemppiä!

      Olet ilmeisesti tyttö, kun kuvailet ääntäsi poikamaiseksi? Suosittelen käymään korva-,kurkku- ja nenätautien lääkärillä. Olin toisella luokalla ala-asteella, kun ääneni muuttui käheäksi, möreäksi ja helposti väsyväksi. Syynä oli äänihuulien (onneksi hyvänlaatuinen) kasvain, joka painoi äänihuulia. Havaitsemishetkellä se tukki neljänneksen "ilmatilasta" ja aiheutti öisiä hengityskatkoksia. Leikkaushoito auttoi.

      Toivottavasti ääniongelmasi johtuisivat vain huonosta ilmasta tms harmittomasta, mutta kannattaa käydä lääkärillä.

      • fasfasdsadff

        Aina kannattaa tutkituttaa, ettei taustalla ole yllä mainittuja ongelmia, kilpirauhas ongelmaa yms
        '
        Tietysti sitä alkaa tarkkailemaan omaa ääntään ja sitten "kuulee" sen möreämpänä kuin se todellisuudessa onkaan.



        Meillä on naapurissa poika, jolla kimeä ääni. Kaverit kiusasivat niin kauan, että eipä poika ole puhunut kodin ulkopuolella enää 7 vuoteen.


    • tsemiä tsemiä!

      ..mutta vastaanpa silti vielä. Ääneen vaikuttaa monikin asia, mutta mikäli syyksi ei löydy mitään terveydellistä, kannattaa hakeutua ääniterapeutille tai puheterapeutille, kysäise asiasta esim. oman paikkakunnan terveyskeskuksesta tai koulun terveydenhoitajalta ja kerrot kuinka iso asia sinulle on. Ihmisen on mahdollista harjoitella äänenkäyttöään ja jopa muuttaa ääntään. Tämä toki vaatii ohjattua harjoittelua (ja paljon), mutta älä vaivu epätoivoon, asiaan voi vaikuttaa!

    • zayzay

      moi kannattaa käydä lääkärillä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      414
      4252
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2851
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1978
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1312
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1278
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1041
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe