Mulla on jo pitkää ollu koulussa kauhee poikamainen ja käheä ääni. Ja jotkut on sanonu että mulla on mouruma ääni :,( Kotona mulla on kaunis ääni sit.. en tiiä mistä tää johtuu. Tekis mieli tehä itsari :( Mitä mä oikeesti teen! En ees jännitä koulus mitää! Silti mulla on nii kauhee ääni vaikka kui yritän puhuu hyvin nii se muuttuu sellaseks hirveeks.. :(
Mitä tehdä kauhee ääni ;(
5
1430
Vastaukset
- äitikin
Koulussa voi olla pölyinen tai kuiva ilma ja se aiheuttaa kurkun käheyttä. Käy kouluterveydenhoitajan luona juttelemassa, voihan olla että olet vaikka allerginen jollekin mitä koulun ilmassa on. Nyt on muutenkin sellainen aika vuodesta, että allergiat jyllää ja yksi jos toinenkin mörisee ;)
- tsemppiä!
Olet ilmeisesti tyttö, kun kuvailet ääntäsi poikamaiseksi? Suosittelen käymään korva-,kurkku- ja nenätautien lääkärillä. Olin toisella luokalla ala-asteella, kun ääneni muuttui käheäksi, möreäksi ja helposti väsyväksi. Syynä oli äänihuulien (onneksi hyvänlaatuinen) kasvain, joka painoi äänihuulia. Havaitsemishetkellä se tukki neljänneksen "ilmatilasta" ja aiheutti öisiä hengityskatkoksia. Leikkaushoito auttoi.
Toivottavasti ääniongelmasi johtuisivat vain huonosta ilmasta tms harmittomasta, mutta kannattaa käydä lääkärillä.- fasfasdsadff
Aina kannattaa tutkituttaa, ettei taustalla ole yllä mainittuja ongelmia, kilpirauhas ongelmaa yms
'
Tietysti sitä alkaa tarkkailemaan omaa ääntään ja sitten "kuulee" sen möreämpänä kuin se todellisuudessa onkaan.
Meillä on naapurissa poika, jolla kimeä ääni. Kaverit kiusasivat niin kauan, että eipä poika ole puhunut kodin ulkopuolella enää 7 vuoteen.
- tsemiä tsemiä!
..mutta vastaanpa silti vielä. Ääneen vaikuttaa monikin asia, mutta mikäli syyksi ei löydy mitään terveydellistä, kannattaa hakeutua ääniterapeutille tai puheterapeutille, kysäise asiasta esim. oman paikkakunnan terveyskeskuksesta tai koulun terveydenhoitajalta ja kerrot kuinka iso asia sinulle on. Ihmisen on mahdollista harjoitella äänenkäyttöään ja jopa muuttaa ääntään. Tämä toki vaatii ohjattua harjoittelua (ja paljon), mutta älä vaivu epätoivoon, asiaan voi vaikuttaa!
- zayzay
moi kannattaa käydä lääkärillä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049