EM MÄ NY TIIÄ

Vai tiiänkö?

Olemme "uusi" aviopari.Molemmat olleet tahoillamme aviossa ennen.Ositukset tehty aikoinaan ym:t.Teimme avioehdon( jossa kummankin omaisuus pysyy samanlaisena kuin ennenkin; eli täysin poisulkeva?) naimisiin mennessämme.Olimme ennen sitä ostaneet yhdessa vanhan ok-talon(180.000€) jossa nyt asumme ja remppaamme sitä.Omistusosuus on 50/50.Minulla velkaa paljon vähemmän, sillä myin omistamani as.osakkeen ja sain siitä rahaa.Laitoin siitä 3/4-osaa suoraa oman lainapuoliskoni maksuun.Lisäksi otimme velkaa remppaan.Lainat ovat kummankin omissa nimissä.
Miten nyt kävisi jos mies takaisi yhden lapsensa velkoja eikä tämä voisi maksaa niitä?Pistettäisiinkö meidän vaivalla kohentamamme talo myyntiin?(miehen ainut omaisuus)Ja olisiko minun viisasta ottaa osa miehen asuntoveloista itselleni ja kasvattaa talon omistusprosenttia itselleni .Omistanhan jo nyt(maksanut 75% lainoistani pois)

5

719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Miten nyt kävisi jos mies takaisi yhden lapsensa velkoja eikä tämä voisi maksaa niitä?Pistettäisiinkö meidän vaivalla kohentamamme talo myyntiin?(miehen ainut omaisuus) >Omistanhan jo nyt(maksanut 75% lainoistani pois) >Ja olisiko minun viisasta ottaa osa miehen asuntoveloista itselleni ja kasvattaa talon omistusprosenttia itselleni 

• vai tiiänkö?

"Omistanhan jo nyt(maksanut 75% lainoistani pois) ".Tällä tarkoitin sitä että, "omaa" on jo edes joku nurkka talosta.Eli, ei velkaa(tai pankin)
        Juu, tiedän että kauppakirja siinä tarvitaan ja lainhuuto...Mutta onko se viisasta?Sitä kysymykselläni hain?
        Meillä on yhteinen tili jonne laitamme joka kk saman summan kumpainenkin...Ja siitä maksamme talon kulut sekä muut yhteiset(ruoat.ym.t)kulut.

• vai tiiänkö? kirjoitti:

"Omistanhan jo nyt(maksanut 75% lainoistani pois) ".Tällä tarkoitin sitä että, "omaa" on jo edes joku nurkka talosta.Eli, ei velkaa(tai pankin)
        Juu, tiedän että kauppakirja siinä tarvitaan ja lainhuuto...Mutta onko se viisasta?Sitä kysymykselläni hain?
        Meillä on yhteinen tili jonne laitamme joka kk saman summan kumpainenkin...Ja siitä maksamme talon kulut sekä muut yhteiset(ruoat.ym.t)kulut.

>>Mutta onko se viisasta?Sitä kysymykselläni hain? >Meillä on yhteinen tili jonne laitamme joka kk saman summan kumpainenkin...Ja siitä maksamme talon kulut sekä muut yhteiset(ruoat.ym.t)kulut. 

• vaitiiänkö3
        nix_nax kirjoitti:

>>Mutta onko se viisasta?Sitä kysymykselläni hain? >Meillä on yhteinen tili jonne laitamme joka kk saman summan kumpainenkin...Ja siitä maksamme talon kulut sekä muut yhteiset(ruoat.ym.t)kulut. 

Tästä tilistä maksamme VAIN ja ainoastaan sähköt, vesi, jäte,yms. maksut joita ok.talossa asumisesta tullee, sekä ruoan puoliksi....Molemmat maksavat as.velkaansa aivan "itsekseen".Kummankin tililtä menee tilipäivänä suoraan pankille sovittu osuus..Joten tililtä ei todellakaan makseta lainanlyhennyksiä.

• syvällä suossa

pitää olla ennen kuin kenenkään taloja ryhdytään myymään vai meinaako taata pelkkiä kulutusluottoja? Turhan aikaista kuitenkaan yöuniaan menettää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      6261
    2. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      19
      3556
    3. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      518
      2763
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      59
      1928
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      32
      1921
    6. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      26
      1515
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      31
      1421
    8. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      7
      1251
    9. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1249
    10. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      11
      1083
    Aihe