Kuinka teihin suhtaudutaan puolisonne suvussa vieraillessanne tämän maassa? Entä jos teillä on yhteisiä lapsia?
Kuinka muualla?
1
487
Vastaukset
- binkabi
Ghanalaisen mieheni perheen (suvun) luona käydessä, olen ehdottomasti kutsuvieras talossa enkä missään nimessä saa tehdä kotitöitä. Jos sattuisin esim. järjestämään makuuhuonetta siistimpään kuntoon omilta jäljiltäni, niin se koettaisiin loukkauksena etteivät he ole pitäneet huonetta tarpeeksi siistinä minulle.
En tiedä johtuuko kohtelu ihonväristäni ja eurooppalaisuudesta vai jostain muusta, mutta kukaan ei halua sanoa minulle vastaan (lukuunottamatta kahta enoa,jotka eivät ole miestäni kovin paljon vanhempia) tai käskeä minua millään tavoin. Eivätkä vanhimmat perheenjäsenet halua minulle kerrottavan huolistaan - rahallisista tai muista. Tämä tietysti saa minut tuntemaan oloni hieman ulkopuoliseksi,kun itse olen perheeni tavoin avoin perheemme huolista ja ongelmista.
Toisaalta, nuoremmat sukulaiset kutsuvat minua siskoksi ja vievät kavereidensa mukana rannalle tai torille tai missä ikinä sitten liikkuvatkaan vapaa-ajallaan. He opettavat minulle paikallisia tapoja ja kieltä ja minä heille suomalaista.
Nyt kesällä on vastassa ensivierailu perheen luona lapsemme kanssa. Hän on anoppini ensimmäinen lapsenlapsi ja samalla myös ensimmäinen lapsenlapsenlapsi mieheni mummolle, joten iloinen ensitapaaminen luvassa. :)
Ehkä voisi kiteyttää, että mieheni perhe on ylpea siitä, että suvun isoäidin vanhin lapsenlapsi on naimisissa eurooppalaisen kanssa. Ja että, nyt on vielä lapsenlapsenlapsikin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888