Kuinka teihin suhtaudutaan puolisonne suvussa vieraillessanne tämän maassa? Entä jos teillä on yhteisiä lapsia?
Kuinka muualla?
1
489
Vastaukset
- binkabi
Ghanalaisen mieheni perheen (suvun) luona käydessä, olen ehdottomasti kutsuvieras talossa enkä missään nimessä saa tehdä kotitöitä. Jos sattuisin esim. järjestämään makuuhuonetta siistimpään kuntoon omilta jäljiltäni, niin se koettaisiin loukkauksena etteivät he ole pitäneet huonetta tarpeeksi siistinä minulle.
En tiedä johtuuko kohtelu ihonväristäni ja eurooppalaisuudesta vai jostain muusta, mutta kukaan ei halua sanoa minulle vastaan (lukuunottamatta kahta enoa,jotka eivät ole miestäni kovin paljon vanhempia) tai käskeä minua millään tavoin. Eivätkä vanhimmat perheenjäsenet halua minulle kerrottavan huolistaan - rahallisista tai muista. Tämä tietysti saa minut tuntemaan oloni hieman ulkopuoliseksi,kun itse olen perheeni tavoin avoin perheemme huolista ja ongelmista.
Toisaalta, nuoremmat sukulaiset kutsuvat minua siskoksi ja vievät kavereidensa mukana rannalle tai torille tai missä ikinä sitten liikkuvatkaan vapaa-ajallaan. He opettavat minulle paikallisia tapoja ja kieltä ja minä heille suomalaista.
Nyt kesällä on vastassa ensivierailu perheen luona lapsemme kanssa. Hän on anoppini ensimmäinen lapsenlapsi ja samalla myös ensimmäinen lapsenlapsenlapsi mieheni mummolle, joten iloinen ensitapaaminen luvassa. :)
Ehkä voisi kiteyttää, että mieheni perhe on ylpea siitä, että suvun isoäidin vanhin lapsenlapsi on naimisissa eurooppalaisen kanssa. Ja että, nyt on vielä lapsenlapsenlapsikin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192725Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151129Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121- 401035
- 61021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47914
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123883Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837