Excel toimimaan sivulla

Sari_S

Miten Excel tiedoston saa toimimaan verkkosivulla ja vielä sillä tavalla että sivun ulkoasu ei vastaa exceliä, vaan olemassa olevan sivun muotoiluja? Eli pitäisi saada Excel tiedosto toimimaan verkkosivulla niin, että käyttäjä antaisi pariin kohtaan luvut ja excel taustalla laskisi tehtävän ja antaisi käyttäjälle vastauksen sivulle.

Toivottavasti joku tajusi ja osaa antaa vähän ohjeita mistä lähteä liikkeelle..? Kiitoksia!

Sari_T

7

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein onnistua

ja miksi moiseen Exceliä tarvitaan?

Kevyeeseen laskemiseen käy ihan selaimen javascript
      ja vähän raskaampaan palvelimella ajettava Java tai PHP.

• Sari_S

Se on melkoisen laaja excel tiedosto. Laskennassa on mukana noin viisisataa solua kaavoineen. Käyttäjän pitäisi saada parikymmentä tulosta excelistä, syöttämällä viiteen eri soluun lukuja. Tämä siis pitäisi saada toimimaan websivulla.. Javallako onnistuu?

• oikein onnistua
        Sari_S kirjoitti:

Se on melkoisen laaja excel tiedosto. Laskennassa on mukana noin viisisataa solua kaavoineen. Käyttäjän pitäisi saada parikymmentä tulosta excelistä, syöttämällä viiteen eri soluun lukuja. Tämä siis pitäisi saada toimimaan websivulla.. Javallako onnistuu?

verkkosivuja hoitava palvelin sellainen että sinulla on sinne kaikki
        oikeudet eli voit vapaasti asentaa sinne vaikka Excelin?
        Jos on niin on edes teoriassa mahdollista.

• Sari_S
        oikein onnistua kirjoitti:

verkkosivuja hoitava palvelin sellainen että sinulla on sinne kaikki
        oikeudet eli voit vapaasti asentaa sinne vaikka Excelin?
        Jos on niin on edes teoriassa mahdollista.

Kiitos paljon vastauksesta. Minulla on palveluntarjoajana justhost.com ja siellä käytössä cpanel.. En osaa sanoa äkkikseltään minkälaiset oikeudet minulla sinne palvelimelle voisi olla.. Mietin että mitenköhän muilla sivuilla olevat laskurit yms toimivat.. Esimerkkinä vaikka annabet.com palvelun erilaiset laskurit. Miten ne mahtaa olla toteutettu? Esimerkiksi tämä ->> http://annabet.com/fi/poissoned/

• oikein onnistua
        Sari_S kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksesta. Minulla on palveluntarjoajana justhost.com ja siellä käytössä cpanel.. En osaa sanoa äkkikseltään minkälaiset oikeudet minulla sinne palvelimelle voisi olla.. Mietin että mitenköhän muilla sivuilla olevat laskurit yms toimivat.. Esimerkkinä vaikka annabet.com palvelun erilaiset laskurit. Miten ne mahtaa olla toteutettu? Esimerkiksi tämä ->> http://annabet.com/fi/poissoned/

ethän sinä tonne operaattorin palveluun mitään Exceliä voi
        tyrkätä.
        Toi poissned näkyy koodista katsoen (voithan itsekin katsoa)
        olevat toteutetty VBscriptillä.
        Javascriptillä saa kyllä kätevästi myös tuollaisen aikaiseksi.

mm.tuolla ohjeita
        http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/webjulk/3.2.html
        http://oppimateriaalit.internetix.fi/fi/avoimet/atk/asp/02_vbs

Sinulla tuntuu tuo www-ohjelmointi olevan hiukka hakusessa..?

• Sari_S
        oikein onnistua kirjoitti:

ethän sinä tonne operaattorin palveluun mitään Exceliä voi
        tyrkätä.
        Toi poissned näkyy koodista katsoen (voithan itsekin katsoa)
        olevat toteutetty VBscriptillä.
        Javascriptillä saa kyllä kätevästi myös tuollaisen aikaiseksi.

mm.tuolla ohjeita
        http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/webjulk/3.2.html
        http://oppimateriaalit.internetix.fi/fi/avoimet/atk/asp/02_vbs

Sinulla tuntuu tuo www-ohjelmointi olevan hiukka hakusessa..?

Kiitoksia taas näistä tiedoista. Juu, ei ole ollenkaan kokemusta www-ohjelmoinnista.. Mutta nyt alan opiskelemaan ja jossain vaiheesa toivottavasti saan oman laskurini nettisivulle. Joko itse tehden tai palkkaamalla siihen tekijän.

• oikein onnistua
        Sari_S kirjoitti:

Kiitoksia taas näistä tiedoista. Juu, ei ole ollenkaan kokemusta www-ohjelmoinnista.. Mutta nyt alan opiskelemaan ja jossain vaiheesa toivottavasti saan oman laskurini nettisivulle. Joko itse tehden tai palkkaamalla siihen tekijän.

itse tein tässä takavuosina vastaavan homman.
        Excelin hommien siirron nettiin.
        Javascriptillä sujuu hyvin, tosin ei siinä oikein mitään
        automatiikkaa voi käyttää, käsin pitää koodata.

Noilla script-kielillä tuonkokoinen homma hoituu vielä hyvin.
        Scriptit suoritetaan selaimessa kun taas Java ja php ovat
        palvelinpään kieliä.
        Totta kai homma niilläkin sujuu, mutta tekeminen ja testaaminen
        on hankalampaa jos ei halua asentaa www-palvelinta omaan
        koneeseensa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe