Minulla on läjä, ISO läjä, vanhoja VHS- ja 8mm nauhoja. Olen aikeissa siirtää kaikki digitaalimuotoon. Tarkoitus käyttää DELTACO TV-57 kaappauspiuhaa (ikävä kyllä vain combositenä koska s-video ei jostain syystä toimi) sekä Grabbee-ohjelmaa. Koska nauhoja on paljon en voi tilanpuutteen tähden tallentaa kaikkea parhaassa muodossa, joka lienee pakkaamaton AVI. Muita mahdollisuuksia File Type'ksi on MPEG-1, MPEG-2, VCD-PAL, SVCD-PAL, DVD-PAL sekä WMV. Olen päätynyt MPEG-2'een 720x576, 9000kbps, 25FBS. Tällöin 1h 30 min nauhaa vie reilut 5Gt tilaa, mikä lienee jo varsin kohtuullista. AVIna jos tallentaa parhaalla mahdollisella 352x288, 2500kbps, 25FBS tilaa saa kulumaan kymmeniä Gigoja!!
Joten onko tuo MPEG-2 pakkaamatonta AVIa paljon huonompi vaihtoehto? Lähtökohtana kun on "vain" tallenteiden digitalisointi siinä muodossa mikä on mahdollisinta ja järkevintä. Jatkokäsittelyä teen digitalisoiduille tallenteille sitä mukaa kun aikaa ja tarvetta ilmenee.
Mitä muuta kannattaisi ottaa huomioon? Olen yrittänyt hakea netistä tallennusmuotoja vertailevaa sivustoa, mutta en ole yksiselitteistä löytänyt, vain palasia eri puolilta.
Kerro sinä tietosi, kokemuksesi..
Vieokaappaus asetukset
3
347
Vastaukset
- 1stMacFinn
Osta vaikka terainen kovalevy ja kaappaa ne videot sille. Ja pakkaat vasta kun olet käsittellyt.
- Nahistuvat nauhat
Käytössä teranen ulkoinen kovo. Niitä nauhoja on vaan niin pirusti, että sekin tulee täyteen nopsaan kaappaillessa. Tarkoitus on tosiaan säilyttää ne, tiedä sitten koska niitä tulis editoitua...Mutta täytyy nyt miettiä....
- iiro 43
Nahistuvat nauhat kirjoitti:
Käytössä teranen ulkoinen kovo. Niitä nauhoja on vaan niin pirusti, että sekin tulee täyteen nopsaan kaappaillessa. Tarkoitus on tosiaan säilyttää ne, tiedä sitten koska niitä tulis editoitua...Mutta täytyy nyt miettiä....
Tehdä niinkun Nauhistuva sanoo. Nauhat vie raakamudossa hirveesti tilaa ja se tulee kalliiksi jos et välillä editoi ja pakkaat. Olen itse tehnyt samoja puuhia ja siihen hommaan meni vuoden päivät ennekuin olin valmis. (650 nauhaa = noin 3000 tuntia x1.1Gt / tunti 3Gt) Pakkaamalla meni (3x 300Mt) Silloin ei vielä ollut Tera koviksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513585Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142480Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5932273Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192026KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar761730Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431658- 201648
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1371546- 281446
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?941427