Löytyykö silpoydinherneelle muuta rikkaruohon torjunta-ainetta kuin Basagan SG, kun herne on jo taimella? Senkorin kanssa en halua lähteä riskeeraamaan. Rupeaa olemaan jo kohta ajankohtainen kun ilmat lämpiää. Basagan SG tehoaa heikosti pillikkeeseen ja savikkaan jota tuntuu olevan runsaasti.
Rikat poi
3
722
Vastaukset
- yksvaanM
Kysy mieluimmin vaikka Murtola forumilta. Siellä me ammattiviljelijät olemme. Täältä katkerasta suoli24:sta ei saa oikein järkevää vastausta. Itse en osaa kysymykseesi vastata, en viljele noita.
- Pönttö-Einari
Basagran SG on käytännössä ainut aine, jota voi käyttää silpoydinherneelle. Tehoaa kyllä hyvin ainakin omien kokemusten perusteella pillikkeeseen ja savikkaan. Jotkut laittaa hieman MCPA:ta joukkoon mukaan varmistamaan tehoa, mutta poimittavalle tuoreherneelle en sitä kyllä suosittele.
Joskus harson alla silpoydinherne ottaa melkoisesti myös rikkakasveja seuraansa ja silloin ruiskuttaessa tuon Basagran SG:n tehon näkee selvästi, niin tippuu pillike ja savikka kuin eno veneestä!- pois.,
Kiitti Sulle. Hyvä että vastaa viljelijä jolla on kokemusta asiasta. Kysyisin vielä, uskaltaako ruiskuttaa uudestaan vaikka pienemmällä annoksella jos näyttää siltä ettei tullut riittävänhyvä teho? Kumpi on herneelle parempi, ilta myöhä, vai aikaisin aamulla ruiskutus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774652- 1801957
- 1241630
- 1341202
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161121- 351056
- 78953
- 52926
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4848