Tuseeraus?.

tiedonjanoinen poju.

Mikä se on?.

8

15512

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ratkaisee

tuseeraus:

tunnustelu sisältäpäin (esim. peräsuolen tai emättimen kautta)

lähde: www.tohtori.fi

• 18-v naishoitsu

Tuseeraus tarkoittaa sormin peräsuolen sulkijalihasten venyttämistä/ärsyttämistä tyhjennysrefleksin laukaisemiseksi, mutta myös ulosteen auttamiseksi sormin ulos.

• Boy
        18-v naishoitsu kirjoitti:

Tuseeraus tarkoittaa sormin peräsuolen sulkijalihasten venyttämistä/ärsyttämistä tyhjennysrefleksin laukaisemiseksi, mutta myös ulosteen auttamiseksi sormin ulos.

...itse suorittanut kenellekään ko. toiomenpidettä? Mä haluisin kokea tuon... (esim. Road Trip- komediassa oli tollainen toimenpide?)

• mazaa
        Boy kirjoitti:

...itse suorittanut kenellekään ko. toiomenpidettä? Mä haluisin kokea tuon... (esim. Road Trip- komediassa oli tollainen toimenpide?)

no sillon oli road tripissä!! siinä se "lääkäri" kosketteli stiflerin G-pistettä ja sehän vaa laukesi!!!

• Dr.
        18-v naishoitsu kirjoitti:

Tuseeraukseen kuuluu myös ulostusrefleksin laukaiseminen pahoissa ummetustapauksissa, mutta myös kaikki muut lääketieteelliset tutkimukset, joihin liittyy peräsuolen tunnustelu sormella, määritellään tuseeraukseksi. Käytetään eturauhasen tunnusteluun, peräpukamien toteamiseen ja ulosteen värin selvittämiseksi.

• Pertsa 7000

Tuseeraus on terveydenhuollon termi. Kun potilaalla/asiakkaalla on ummetusta joka on käynyt niin pahaksi ettei tilanteeseen auta ensisijaisesti kokeiltavat lääkkeet kuten ravinto (runsas neste, luumu, kahvi), ulostuslääkkeet (levolac, laxoberon, movicol jne), peräruiskeet tai vesiperäruiske, joudutaan turvautumaan tuseeraukseen eli sormin stimuloidaan peräsuolta ja "kaivetaan" peräsuolesta sinne jäänyt uloste ulos.

Tämä siis ääritapauksissa jossa ulosteen jääminen elimistöön (suolistoon) alkaa olemaan vaaraksi potilaan terveydelle. Muuten yleensä odotetaan ja kokeillaan ensijijaisia lääkkeitä.

Hyvää jatkoa, älä tuseeraa liikaa..

Pertsa 7000

• Pertsa 7000

Että Dr. ja hoitsu ovat oikeassa, myös muista syistä tehdää ko. toimenpidettä ja sitä kutsutaan tuseerauksksi. Ja tarkoitus sii EI ole kaivaa ulos kaikkea ulostetta, vaan lähinnä peräsuolen stimuloiminen jotta elimistä hoitaisi loput.

Ihmeellistä että täällä on keskustelua JOPA tuseerauksesta. Jo on kumma!

• hoitsu myös.
        Pertsa 7000 kirjoitti:

Että Dr. ja hoitsu ovat oikeassa, myös muista syistä tehdää ko. toimenpidettä ja sitä kutsutaan tuseerauksksi. Ja tarkoitus sii EI ole kaivaa ulos kaikkea ulostetta, vaan lähinnä peräsuolen stimuloiminen jotta elimistä hoitaisi loput.

Ihmeellistä että täällä on keskustelua JOPA tuseerauksesta. Jo on kumma!

Eikö Suomi ole vapaa maa kaikille keskusteluille ja täällä voi keskustella myös tällaisita asioista.Ei siinä mitään pahaa ole!.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      351
      1021
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      69
      711
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      34
      617
    4. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      39
      547
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      39
      522
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      513
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      315
      478
    8. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      449
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      74
      448
    10. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      431
    Aihe