Hei! Löydänkö täältä vastauksen pohdintaani... Mitä musliminaiselle voi antaa työyhteisössä lahjaksi. Joulusta selvisin kyllä ihanilla konvehteilla, mutta kuinka tästä kesän aloittajaisesta. Tiedän, ei alkoholia... antakaa ihmiset pari vinkkiä tietämättömälle.
Lahjaksi musliminaiselle?
12
4176
Vastaukset
- tttkkkkkll
Höh...naisia ne on kuten muutkin. Anna sellainen lahja mitä antaisit kelle tahansa naiselle. Onko ihastus vai miksi lahja? Koruja, hajuvesiä, erikoisia herkkuja, ja aina tuo suklaa josta mainitsitkin...mitä vaan. Ei kai tavaroita ole erikseen muslimeille ja kristityille ja buddhalaisille jne. Ihmisiä kaikki. Paitsi että jos nuo konvehtisi sisältävät alkoa niin ei varmaan ole syönyt niitä :).
- eri kulttuureissa
on asioita joita lahjaksi ei anneta, tiedäthän, valkoinen kukka, puukko, ruusu jopa väreissä on olemassa pieniä asioita joita tällainen pakana ei tiedä edes kristinuskoisten kulttuurista. siksi kysyn, kun tahdon kovasti ilahduttaa yhteisömme yhtä jäsentä kuluneesta keväästä. Meille suomalaisille on helppo ostaa, eikä haittaa vaikka olisi kuohuvaakin. Eipä tehrä tästä nyt hankalaa numeroo ihan tahallaan. Tätä paremmin en osaa tarkoitusperiäni selittää, ohita jos et ymmärrä. Vinkeistä silti kiittäisin etukäteen.
- ttkkkkll
eri kulttuureissa kirjoitti:
on asioita joita lahjaksi ei anneta, tiedäthän, valkoinen kukka, puukko, ruusu jopa väreissä on olemassa pieniä asioita joita tällainen pakana ei tiedä edes kristinuskoisten kulttuurista. siksi kysyn, kun tahdon kovasti ilahduttaa yhteisömme yhtä jäsentä kuluneesta keväästä. Meille suomalaisille on helppo ostaa, eikä haittaa vaikka olisi kuohuvaakin. Eipä tehrä tästä nyt hankalaa numeroo ihan tahallaan. Tätä paremmin en osaa tarkoitusperiäni selittää, ohita jos et ymmärrä. Vinkeistä silti kiittäisin etukäteen.
Minä olen kristitty enkä suuttuisi jostain väärän värisestä kukasta. Sen verran olen muslimin kanssa seurustellut ja aikaa viettänyt islamilaisessa maassa ja ollut musliminaisten kanssa tekemisissä ja siellä osallistunut paikallisiin häihin yms että tiedän ettei sanomasi pidä oaikkaansa. Musliminainen Suomessa tuskin loukkaantuu hänkään jostain väärän värisestä kukasta.
- voih eiiih
ttkkkkll kirjoitti:
Minä olen kristitty enkä suuttuisi jostain väärän värisestä kukasta. Sen verran olen muslimin kanssa seurustellut ja aikaa viettänyt islamilaisessa maassa ja ollut musliminaisten kanssa tekemisissä ja siellä osallistunut paikallisiin häihin yms että tiedän ettei sanomasi pidä oaikkaansa. Musliminainen Suomessa tuskin loukkaantuu hänkään jostain väärän värisestä kukasta.
Minä tiedän, minä tiedän, on tämä niin huvittava palsta ja varsinkin kaikkitietävät suomalaiset näsäviisastelijat, huoh.... Jos joku kysyy täällä kysymyksen, niin voi ihan kertoa jos jotain tietää, eikä esittää mielipiteitään ja olla taas niin kaikkitietävä suomalainen. Ei ole koskaan idiootteja kysymyksiä vaan idiootteja vastauksia.
- vastata
voih eiiih kirjoitti:
Minä tiedän, minä tiedän, on tämä niin huvittava palsta ja varsinkin kaikkitietävät suomalaiset näsäviisastelijat, huoh.... Jos joku kysyy täällä kysymyksen, niin voi ihan kertoa jos jotain tietää, eikä esittää mielipiteitään ja olla taas niin kaikkitietävä suomalainen. Ei ole koskaan idiootteja kysymyksiä vaan idiootteja vastauksia.
No eipähän kukaan muu ole vastannut. Pähkäilköön aloittaja sitten suuren ongelmansa parissa jos ei mielipiteitä saa kertoa.
- j323
Paras lahja musliminaiselle-tai kelle tahansa -on Raamattu!
Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.
Usko Jeesukseen Pelastajanasi niin saat kaikki syntisi anteeksi ja IKUISEN elämän!
Lue Raamattua niin opit tuntemaan Totuuden!
"Kääntykää Minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne." Jes.45:22 - minullaonjokirja
j323 kirjoitti:
Paras lahja musliminaiselle-tai kelle tahansa -on Raamattu!
Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.
Usko Jeesukseen Pelastajanasi niin saat kaikki syntisi anteeksi ja IKUISEN elämän!
Lue Raamattua niin opit tuntemaan Totuuden!
"Kääntykää Minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne." Jes.45:22Minä taas olen sitä mieltä, että koraani! Itsekin haluaisin lukea, sekä tuon raamatunkin mutta kun en oikein
jää imuun. Kyllä tuollaiset maailmankirjallisuuden kulmakivet kuuluvat kaikkien yleissivistykseen.
- anna_almaz
paitsi alkoholia tietysti. samaa kuin muillekin naisille. Huivi, koru, suklaa, lahjakortti, keittokirja, kukkia, tuoksusaippuaa, suihkuvaahtoa, pöytäliina, kauniita keittiöpyyhkeitä tai tarjoiluvälineitä, maljakko, teetä... mahdollisuksia riittää. Me muslimit olemme ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Kysy rohkeasti häneltä hänen uskonnostaan, tai tavoistaan, moni ilahtuu suuresti kun osoittaa mielenkiintoa. Suomessa ollaan ihan liian ujoja lähestymään ihmistä ja pelätään outoja ja viéraita asioita. Voit saada hänestä hyvä ystävän, kun avoimin mielin ja kiinnostuneena kuuntelet häntä ilman että tuo omia ennakkoluuloja ensimmäisenä esiin.
- ----------------
Tiesit varmaan, että muslimeissa on uskovaisten lisäksi myös tapauskovaisia, ei niin uskonnollisia sekä ateisteja. Ihan kuin kristityissäkin. Tavat vaihtelevat pitkästä hameesta ja halal-linjasta päinvastaiseen.
Jos työkaverisi on kovin uskovainen tiukan linjan muslimi, niin sitten kannattaa miettiä tarkemmin. Muuten kehotan antamaan sellaisen lahjan, kun kelle tahansa. - ulllallaallaa
Hei!
Olen itse musliminainen, no itse antaisin muslimi kaverilleni jokun ison kasvin, siis tarkoitan kun menet kukkakauppaan jossain nurkassa on sellasia ihania puita... - BalkanKs
Kyllä täällä turhia jaksetaan kirjailla.., ihan kyllästyttää..
Vaihtoehtoja:
Kaunis huivi...
Koru..
Koraani...
Lahjakortti..
Suklaata... - :)
Ihan mikä tahansa lahja ilahduttaa varmasti :) suklaissa kannattaa tarkistaa että ei sisällä sitä alkoholia tai liivatetta, liivatteet usein sisältävät sikaa (aivoja, luita).
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1441790- 401708
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631440- 681315
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2181201Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791123- 711113
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää21990- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898