Lahjaksi musliminaiselle?

Lahjaongelma

Hei! Löydänkö täältä vastauksen pohdintaani... Mitä musliminaiselle voi antaa työyhteisössä lahjaksi. Joulusta selvisin kyllä ihanilla konvehteilla, mutta kuinka tästä kesän aloittajaisesta. Tiedän, ei alkoholia... antakaa ihmiset pari vinkkiä tietämättömälle.

12

4739

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tttkkkkkll

Höh...naisia ne on kuten muutkin. Anna sellainen lahja mitä antaisit kelle tahansa naiselle. Onko ihastus vai miksi lahja? Koruja, hajuvesiä, erikoisia herkkuja, ja aina tuo suklaa josta mainitsitkin...mitä vaan. Ei kai tavaroita ole erikseen muslimeille ja kristityille ja buddhalaisille jne. Ihmisiä kaikki. Paitsi että jos nuo konvehtisi sisältävät alkoa niin ei varmaan ole syönyt niitä :).

• eri kulttuureissa

on asioita joita lahjaksi ei anneta, tiedäthän, valkoinen kukka, puukko, ruusu jopa väreissä on olemassa pieniä asioita joita tällainen pakana ei tiedä edes kristinuskoisten kulttuurista. siksi kysyn, kun tahdon kovasti ilahduttaa yhteisömme yhtä jäsentä kuluneesta keväästä. Meille suomalaisille on helppo ostaa, eikä haittaa vaikka olisi kuohuvaakin. Eipä tehrä tästä nyt hankalaa numeroo ihan tahallaan. Tätä paremmin en osaa tarkoitusperiäni selittää, ohita jos et ymmärrä. Vinkeistä silti kiittäisin etukäteen.

• ttkkkkll
        eri kulttuureissa kirjoitti:

on asioita joita lahjaksi ei anneta, tiedäthän, valkoinen kukka, puukko, ruusu jopa väreissä on olemassa pieniä asioita joita tällainen pakana ei tiedä edes kristinuskoisten kulttuurista. siksi kysyn, kun tahdon kovasti ilahduttaa yhteisömme yhtä jäsentä kuluneesta keväästä. Meille suomalaisille on helppo ostaa, eikä haittaa vaikka olisi kuohuvaakin. Eipä tehrä tästä nyt hankalaa numeroo ihan tahallaan. Tätä paremmin en osaa tarkoitusperiäni selittää, ohita jos et ymmärrä. Vinkeistä silti kiittäisin etukäteen.

Minä olen kristitty enkä suuttuisi jostain väärän värisestä kukasta. Sen verran olen muslimin kanssa seurustellut ja aikaa viettänyt islamilaisessa maassa ja ollut musliminaisten kanssa tekemisissä ja siellä osallistunut paikallisiin häihin yms että tiedän ettei sanomasi pidä oaikkaansa. Musliminainen Suomessa tuskin loukkaantuu hänkään jostain väärän värisestä kukasta.

• voih eiiih
        ttkkkkll kirjoitti:

Minä olen kristitty enkä suuttuisi jostain väärän värisestä kukasta. Sen verran olen muslimin kanssa seurustellut ja aikaa viettänyt islamilaisessa maassa ja ollut musliminaisten kanssa tekemisissä ja siellä osallistunut paikallisiin häihin yms että tiedän ettei sanomasi pidä oaikkaansa. Musliminainen Suomessa tuskin loukkaantuu hänkään jostain väärän värisestä kukasta.

Minä tiedän, minä tiedän, on tämä niin huvittava palsta ja varsinkin kaikkitietävät suomalaiset näsäviisastelijat, huoh.... Jos joku kysyy täällä kysymyksen, niin voi ihan kertoa jos jotain tietää, eikä esittää mielipiteitään ja olla taas niin kaikkitietävä suomalainen. Ei ole koskaan idiootteja kysymyksiä vaan idiootteja vastauksia.

• vastata
        voih eiiih kirjoitti:

Minä tiedän, minä tiedän, on tämä niin huvittava palsta ja varsinkin kaikkitietävät suomalaiset näsäviisastelijat, huoh.... Jos joku kysyy täällä kysymyksen, niin voi ihan kertoa jos jotain tietää, eikä esittää mielipiteitään ja olla taas niin kaikkitietävä suomalainen. Ei ole koskaan idiootteja kysymyksiä vaan idiootteja vastauksia.

No eipähän kukaan muu ole vastannut. Pähkäilköön aloittaja sitten suuren ongelmansa parissa jos ei mielipiteitä saa kertoa.

• j323

Paras lahja musliminaiselle-tai kelle tahansa -on Raamattu!

Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.
        Usko Jeesukseen Pelastajanasi niin saat kaikki syntisi anteeksi ja IKUISEN elämän!

Lue Raamattua niin opit tuntemaan Totuuden!

"Kääntykää Minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne." Jes.45:22

• minullaonjokirja
        j323 kirjoitti:

Paras lahja musliminaiselle-tai kelle tahansa -on Raamattu!

Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.
        Usko Jeesukseen Pelastajanasi niin saat kaikki syntisi anteeksi ja IKUISEN elämän!

Lue Raamattua niin opit tuntemaan Totuuden!

"Kääntykää Minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne." Jes.45:22

Minä taas olen sitä mieltä, että koraani! Itsekin haluaisin lukea, sekä tuon raamatunkin mutta kun en oikein
        jää imuun. Kyllä tuollaiset maailmankirjallisuuden kulmakivet kuuluvat kaikkien yleissivistykseen.

• anna_almaz

paitsi alkoholia tietysti. samaa kuin muillekin naisille. Huivi, koru, suklaa, lahjakortti, keittokirja, kukkia, tuoksusaippuaa, suihkuvaahtoa, pöytäliina, kauniita keittiöpyyhkeitä tai tarjoiluvälineitä, maljakko, teetä... mahdollisuksia riittää. Me muslimit olemme ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Kysy rohkeasti häneltä hänen uskonnostaan, tai tavoistaan, moni ilahtuu suuresti kun osoittaa mielenkiintoa. Suomessa ollaan ihan liian ujoja lähestymään ihmistä ja pelätään outoja ja viéraita asioita. Voit saada hänestä hyvä ystävän, kun avoimin mielin ja kiinnostuneena kuuntelet häntä ilman että tuo omia ennakkoluuloja ensimmäisenä esiin.

• ----------------

Tiesit varmaan, että muslimeissa on uskovaisten lisäksi myös tapauskovaisia, ei niin uskonnollisia sekä ateisteja. Ihan kuin kristityissäkin. Tavat vaihtelevat pitkästä hameesta ja halal-linjasta päinvastaiseen.

Jos työkaverisi on kovin uskovainen tiukan linjan muslimi, niin sitten kannattaa miettiä tarkemmin. Muuten kehotan antamaan sellaisen lahjan, kun kelle tahansa.

• ulllallaallaa

Hei!
      Olen itse musliminainen, no itse antaisin muslimi kaverilleni jokun ison kasvin, siis tarkoitan kun menet kukkakauppaan jossain nurkassa on sellasia ihania puita...

• BalkanKs

Kyllä täällä turhia jaksetaan kirjailla.., ihan kyllästyttää..
      Vaihtoehtoja:
      Kaunis huivi...
      Koru..
      Koraani...
      Lahjakortti..
      Suklaata...

• :)

Ihan mikä tahansa lahja ilahduttaa varmasti :) suklaissa kannattaa tarkistaa että ei sisällä sitä alkoholia tai liivatetta, liivatteet usein sisältävät sikaa (aivoja, luita).

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      21
      2164
    2. Päivän aivopieru Trumpilta

Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko
      Maailman menoa
      75
      1291
    3. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      132
      948
    4. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      142
      727
    5. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      54
      656
    6. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      642
    7. Janpen Thai lopettanut, miksiköhän

Hyvää apetta teki.
      Suomussalmi
      13
      577
    8. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      93
      575
    9. Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v
      Tanssii tähtien kanssa
      11
      573
    10. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      551
    11. Jokin ei täsmää

Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi
      Ikävä
      298
      546
    12. Toivotko vielä viestiä

Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.
      Ikävä
      44
      539
    13. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      42
      525
    14. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      28
      498
    15. Kuka kaipaa T m?

Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota
      Ikävä
      36
      490
    16. Olen ajellut Dieseleillä yli 50 vuotta.

Enkä ole koskaan kaivannut sähköautoa.
      Hybridi- ja sähköautot
      122
      478
    17. Mitä tunteita

Sulla vielä on?
      Ikävä
      76
      473
    18. Miksi jotku naiset on niin tyhmiä

Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä
      Ikävä
      51
      457
    19. Kerro muuten miksi

Estit somessa?
      Ikävä
      41
      444
    20. Vaikea on tämän

Jälkeen suhtautua sinuun ilman ettei muista kirjoituksiasi.
      Ikävä
      58
      437
    Aihe