Lahjaksi musliminaiselle?

Lahjaongelma

Hei! Löydänkö täältä vastauksen pohdintaani... Mitä musliminaiselle voi antaa työyhteisössä lahjaksi. Joulusta selvisin kyllä ihanilla konvehteilla, mutta kuinka tästä kesän aloittajaisesta. Tiedän, ei alkoholia... antakaa ihmiset pari vinkkiä tietämättömälle.

12

4690

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tttkkkkkll

Höh...naisia ne on kuten muutkin. Anna sellainen lahja mitä antaisit kelle tahansa naiselle. Onko ihastus vai miksi lahja? Koruja, hajuvesiä, erikoisia herkkuja, ja aina tuo suklaa josta mainitsitkin...mitä vaan. Ei kai tavaroita ole erikseen muslimeille ja kristityille ja buddhalaisille jne. Ihmisiä kaikki. Paitsi että jos nuo konvehtisi sisältävät alkoa niin ei varmaan ole syönyt niitä :).

• eri kulttuureissa

on asioita joita lahjaksi ei anneta, tiedäthän, valkoinen kukka, puukko, ruusu jopa väreissä on olemassa pieniä asioita joita tällainen pakana ei tiedä edes kristinuskoisten kulttuurista. siksi kysyn, kun tahdon kovasti ilahduttaa yhteisömme yhtä jäsentä kuluneesta keväästä. Meille suomalaisille on helppo ostaa, eikä haittaa vaikka olisi kuohuvaakin. Eipä tehrä tästä nyt hankalaa numeroo ihan tahallaan. Tätä paremmin en osaa tarkoitusperiäni selittää, ohita jos et ymmärrä. Vinkeistä silti kiittäisin etukäteen.

• ttkkkkll
        eri kulttuureissa kirjoitti:

on asioita joita lahjaksi ei anneta, tiedäthän, valkoinen kukka, puukko, ruusu jopa väreissä on olemassa pieniä asioita joita tällainen pakana ei tiedä edes kristinuskoisten kulttuurista. siksi kysyn, kun tahdon kovasti ilahduttaa yhteisömme yhtä jäsentä kuluneesta keväästä. Meille suomalaisille on helppo ostaa, eikä haittaa vaikka olisi kuohuvaakin. Eipä tehrä tästä nyt hankalaa numeroo ihan tahallaan. Tätä paremmin en osaa tarkoitusperiäni selittää, ohita jos et ymmärrä. Vinkeistä silti kiittäisin etukäteen.

Minä olen kristitty enkä suuttuisi jostain väärän värisestä kukasta. Sen verran olen muslimin kanssa seurustellut ja aikaa viettänyt islamilaisessa maassa ja ollut musliminaisten kanssa tekemisissä ja siellä osallistunut paikallisiin häihin yms että tiedän ettei sanomasi pidä oaikkaansa. Musliminainen Suomessa tuskin loukkaantuu hänkään jostain väärän värisestä kukasta.

• voih eiiih
        ttkkkkll kirjoitti:

Minä olen kristitty enkä suuttuisi jostain väärän värisestä kukasta. Sen verran olen muslimin kanssa seurustellut ja aikaa viettänyt islamilaisessa maassa ja ollut musliminaisten kanssa tekemisissä ja siellä osallistunut paikallisiin häihin yms että tiedän ettei sanomasi pidä oaikkaansa. Musliminainen Suomessa tuskin loukkaantuu hänkään jostain väärän värisestä kukasta.

Minä tiedän, minä tiedän, on tämä niin huvittava palsta ja varsinkin kaikkitietävät suomalaiset näsäviisastelijat, huoh.... Jos joku kysyy täällä kysymyksen, niin voi ihan kertoa jos jotain tietää, eikä esittää mielipiteitään ja olla taas niin kaikkitietävä suomalainen. Ei ole koskaan idiootteja kysymyksiä vaan idiootteja vastauksia.

• vastata
        voih eiiih kirjoitti:

Minä tiedän, minä tiedän, on tämä niin huvittava palsta ja varsinkin kaikkitietävät suomalaiset näsäviisastelijat, huoh.... Jos joku kysyy täällä kysymyksen, niin voi ihan kertoa jos jotain tietää, eikä esittää mielipiteitään ja olla taas niin kaikkitietävä suomalainen. Ei ole koskaan idiootteja kysymyksiä vaan idiootteja vastauksia.

No eipähän kukaan muu ole vastannut. Pähkäilköön aloittaja sitten suuren ongelmansa parissa jos ei mielipiteitä saa kertoa.

• j323

Paras lahja musliminaiselle-tai kelle tahansa -on Raamattu!

Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.
        Usko Jeesukseen Pelastajanasi niin saat kaikki syntisi anteeksi ja IKUISEN elämän!

Lue Raamattua niin opit tuntemaan Totuuden!

"Kääntykää Minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne." Jes.45:22

• minullaonjokirja
        j323 kirjoitti:

Paras lahja musliminaiselle-tai kelle tahansa -on Raamattu!

Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.
        Usko Jeesukseen Pelastajanasi niin saat kaikki syntisi anteeksi ja IKUISEN elämän!

Lue Raamattua niin opit tuntemaan Totuuden!

"Kääntykää Minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne." Jes.45:22

Minä taas olen sitä mieltä, että koraani! Itsekin haluaisin lukea, sekä tuon raamatunkin mutta kun en oikein
        jää imuun. Kyllä tuollaiset maailmankirjallisuuden kulmakivet kuuluvat kaikkien yleissivistykseen.

• anna_almaz

paitsi alkoholia tietysti. samaa kuin muillekin naisille. Huivi, koru, suklaa, lahjakortti, keittokirja, kukkia, tuoksusaippuaa, suihkuvaahtoa, pöytäliina, kauniita keittiöpyyhkeitä tai tarjoiluvälineitä, maljakko, teetä... mahdollisuksia riittää. Me muslimit olemme ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Kysy rohkeasti häneltä hänen uskonnostaan, tai tavoistaan, moni ilahtuu suuresti kun osoittaa mielenkiintoa. Suomessa ollaan ihan liian ujoja lähestymään ihmistä ja pelätään outoja ja viéraita asioita. Voit saada hänestä hyvä ystävän, kun avoimin mielin ja kiinnostuneena kuuntelet häntä ilman että tuo omia ennakkoluuloja ensimmäisenä esiin.

• ----------------

Tiesit varmaan, että muslimeissa on uskovaisten lisäksi myös tapauskovaisia, ei niin uskonnollisia sekä ateisteja. Ihan kuin kristityissäkin. Tavat vaihtelevat pitkästä hameesta ja halal-linjasta päinvastaiseen.

Jos työkaverisi on kovin uskovainen tiukan linjan muslimi, niin sitten kannattaa miettiä tarkemmin. Muuten kehotan antamaan sellaisen lahjan, kun kelle tahansa.

• ulllallaallaa

Hei!
      Olen itse musliminainen, no itse antaisin muslimi kaverilleni jokun ison kasvin, siis tarkoitan kun menet kukkakauppaan jossain nurkassa on sellasia ihania puita...

• BalkanKs

Kyllä täällä turhia jaksetaan kirjailla.., ihan kyllästyttää..
      Vaihtoehtoja:
      Kaunis huivi...
      Koru..
      Koraani...
      Lahjakortti..
      Suklaata...

• :)

Ihan mikä tahansa lahja ilahduttaa varmasti :) suklaissa kannattaa tarkistaa että ei sisällä sitä alkoholia tai liivatetta, liivatteet usein sisältävät sikaa (aivoja, luita).

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2461
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      47
      1478
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1349
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1019
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe