Buginen paska

Pentti Viitonen

tämä Fedora 13. Älkää tulko edes väittämään että tuo julkaisu olisi muka "käyttäjäystävällinen". Fedora on Linux-julkaisujen eräs suurimpia häpeätahroja. Kuin askel 1990-luvun "säätämiseen".

7

727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tubd3xwppN

      Ei se ole ohjelmointivirhe jollet osaa jotain jakelua käyttää.

      • samaamieltäjoo

        fedora on perseestä.. mokoma kokeellinen sekasotku jolle nimeksi sopisi vaikka beta-beta-beta.


    • V.P. Lehto

      Jos luulet että perusasennuksen jälkeen kaikki toimii, niin olet valinnut väärän distron. Mutta jos perusasennuksen jälkeen käyt Fedora roadmapissa katsomassa mitä paketteja on syytä asentaa vielä, ei Fedora ole ollenkaan niin vaikea kuin mitä väität.

      Täytyy myöntää, että Ubuntun helppouteen tottuvilla saattaa hermoon ottaa jos kaikki ei heti toimi mutta tämän sivuston...

      http://gka-linux.blogspot.com/2010/05/my-fedora-13-road-map.html

      ...neuvojen mukaiset asennukset hoitavat ongelmat yleensä aika mukavasti.

      • Fedora-rules

        Niin, Ubuntu onkin linuxien windows -valitettavasti.

        Fedora on ainoa oikea 100% avoin käyttöjärjestelmä (vain firmwaret ovat (osin)suljettua) ja kaikki muu on avointa toisin kuin Ubuntussa.

        Alkuperäiselle kirjoitajalle:
        SItäpaitsi en ole kyllä löytänyt Fedorasta vielä yhtään bugia, joten tuskin sitä bugiseksi voi sanoa. Bugeja löytyy toki muutamista ohjelmista, jotka eivät ole Fedoraa vaan vain kuuluvat pakttivalikoimaan samalla tapaa kuin muihinkin linux-jakeluihin.


      • jampales
        Fedora-rules kirjoitti:

        Niin, Ubuntu onkin linuxien windows -valitettavasti.

        Fedora on ainoa oikea 100% avoin käyttöjärjestelmä (vain firmwaret ovat (osin)suljettua) ja kaikki muu on avointa toisin kuin Ubuntussa.

        Alkuperäiselle kirjoitajalle:
        SItäpaitsi en ole kyllä löytänyt Fedorasta vielä yhtään bugia, joten tuskin sitä bugiseksi voi sanoa. Bugeja löytyy toki muutamista ohjelmista, jotka eivät ole Fedoraa vaan vain kuuluvat pakttivalikoimaan samalla tapaa kuin muihinkin linux-jakeluihin.

        Fedora 13:a usb tikulta.Asennus sujui ongelmitta, uudekäynnistys ei onnistunut muuta kun sammuttaa kone tikun avulla ns.oikeaoppinen "hätä"sammutus.Ääniä en ole kuullut,kai nekin löytyy,punainen "majakka"ilmoittelee kaatumisesta kernelissä,en vaan tiedä mikä on kaatunut kun muuten tämä tuntuu aika jämäkältä peliltä.

        Fedorasta ei ole kummempia kokemuksia einkä tiedä asennuksen jälkisistä toimista mitään muuta kuin tuon yllä olevan roadmapin klikkasin ja asentelin sieltä lähes kaiken paitsi javan ja adobe readerin jätin vielä pois.

        Ubuntu foorumilla on Seniorilla ollut myös vähän ongelmia jakelun kanssa onko sitte rauta ongelma mene ja tiedä?

        http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33845.0

        Pitää tässä ajella tällä nyt ja tutustua aivan rauhassa eipä sitämuutentiedä mikä tämä on


      • Pulsee kehiin
        jampales kirjoitti:

        Fedora 13:a usb tikulta.Asennus sujui ongelmitta, uudekäynnistys ei onnistunut muuta kun sammuttaa kone tikun avulla ns.oikeaoppinen "hätä"sammutus.Ääniä en ole kuullut,kai nekin löytyy,punainen "majakka"ilmoittelee kaatumisesta kernelissä,en vaan tiedä mikä on kaatunut kun muuten tämä tuntuu aika jämäkältä peliltä.

        Fedorasta ei ole kummempia kokemuksia einkä tiedä asennuksen jälkisistä toimista mitään muuta kuin tuon yllä olevan roadmapin klikkasin ja asentelin sieltä lähes kaiken paitsi javan ja adobe readerin jätin vielä pois.

        Ubuntu foorumilla on Seniorilla ollut myös vähän ongelmia jakelun kanssa onko sitte rauta ongelma mene ja tiedä?

        http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33845.0

        Pitää tässä ajella tällä nyt ja tutustua aivan rauhassa eipä sitämuutentiedä mikä tämä on

        Kohtuullisen hyvät ohjeet Fedoran kanssa toimiville löytyvät Linux.fi:stä esim.
        http://linux.fi/wiki/Fedoran_asennuksen_jälkeiset_toimet
        http://linux.fi/wiki/Pakettilähteitä_Fedoralle


      • tiekartoista
        jampales kirjoitti:

        Fedora 13:a usb tikulta.Asennus sujui ongelmitta, uudekäynnistys ei onnistunut muuta kun sammuttaa kone tikun avulla ns.oikeaoppinen "hätä"sammutus.Ääniä en ole kuullut,kai nekin löytyy,punainen "majakka"ilmoittelee kaatumisesta kernelissä,en vaan tiedä mikä on kaatunut kun muuten tämä tuntuu aika jämäkältä peliltä.

        Fedorasta ei ole kummempia kokemuksia einkä tiedä asennuksen jälkisistä toimista mitään muuta kuin tuon yllä olevan roadmapin klikkasin ja asentelin sieltä lähes kaiken paitsi javan ja adobe readerin jätin vielä pois.

        Ubuntu foorumilla on Seniorilla ollut myös vähän ongelmia jakelun kanssa onko sitte rauta ongelma mene ja tiedä?

        http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33845.0

        Pitää tässä ajella tällä nyt ja tutustua aivan rauhassa eipä sitämuutentiedä mikä tämä on

        Ainakin itse teen omat roadmappini seuraavien ohjeiden mukaan, niin ei ole ongelmia..

        http://easylifeproject.org/

        http://linux.fi/wiki/Fedoran_asennuksen_jälkeiset_toimet

        http://linux.fi/wiki/Fedoran_SELinux-asetukset

        http://fedoraproject.org/fi/get-fedora-kde

        rpm-paketteja:

        http://rpm.pbone.net/index.php3/stat/2/simple/2

        http://fr.rpmfind.net/linux/RPM/

        Jos haluat katsoa netti_TV:itä vaikka firefoxilla, niin kannattaa asentaa seuraavat lisäosat..

        https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/1865/

        http://www.wiltteri.net/

        https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/3006/

        https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/446/

        Sitten vain VLC oletussoittimeksi netti-TV.tä varten

        Tietenkin VLC täytyy olla asennettuna ensin. Jos ei ole asennettu, niin sen voi asentaa vaikka komentorivitä komennoilla

        su -

        yum install vlc


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe