Buginen paska

Pentti Viitonen

tämä Fedora 13. Älkää tulko edes väittämään että tuo julkaisu olisi muka "käyttäjäystävällinen". Fedora on Linux-julkaisujen eräs suurimpia häpeätahroja. Kuin askel 1990-luvun "säätämiseen".

7

727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tubd3xwppN

      Ei se ole ohjelmointivirhe jollet osaa jotain jakelua käyttää.

      • samaamieltäjoo

        fedora on perseestä.. mokoma kokeellinen sekasotku jolle nimeksi sopisi vaikka beta-beta-beta.


    • V.P. Lehto

      Jos luulet että perusasennuksen jälkeen kaikki toimii, niin olet valinnut väärän distron. Mutta jos perusasennuksen jälkeen käyt Fedora roadmapissa katsomassa mitä paketteja on syytä asentaa vielä, ei Fedora ole ollenkaan niin vaikea kuin mitä väität.

      Täytyy myöntää, että Ubuntun helppouteen tottuvilla saattaa hermoon ottaa jos kaikki ei heti toimi mutta tämän sivuston...

      http://gka-linux.blogspot.com/2010/05/my-fedora-13-road-map.html

      ...neuvojen mukaiset asennukset hoitavat ongelmat yleensä aika mukavasti.

      • Fedora-rules

        Niin, Ubuntu onkin linuxien windows -valitettavasti.

        Fedora on ainoa oikea 100% avoin käyttöjärjestelmä (vain firmwaret ovat (osin)suljettua) ja kaikki muu on avointa toisin kuin Ubuntussa.

        Alkuperäiselle kirjoitajalle:
        SItäpaitsi en ole kyllä löytänyt Fedorasta vielä yhtään bugia, joten tuskin sitä bugiseksi voi sanoa. Bugeja löytyy toki muutamista ohjelmista, jotka eivät ole Fedoraa vaan vain kuuluvat pakttivalikoimaan samalla tapaa kuin muihinkin linux-jakeluihin.


      • jampales
        Fedora-rules kirjoitti:

        Niin, Ubuntu onkin linuxien windows -valitettavasti.

        Fedora on ainoa oikea 100% avoin käyttöjärjestelmä (vain firmwaret ovat (osin)suljettua) ja kaikki muu on avointa toisin kuin Ubuntussa.

        Alkuperäiselle kirjoitajalle:
        SItäpaitsi en ole kyllä löytänyt Fedorasta vielä yhtään bugia, joten tuskin sitä bugiseksi voi sanoa. Bugeja löytyy toki muutamista ohjelmista, jotka eivät ole Fedoraa vaan vain kuuluvat pakttivalikoimaan samalla tapaa kuin muihinkin linux-jakeluihin.

        Fedora 13:a usb tikulta.Asennus sujui ongelmitta, uudekäynnistys ei onnistunut muuta kun sammuttaa kone tikun avulla ns.oikeaoppinen "hätä"sammutus.Ääniä en ole kuullut,kai nekin löytyy,punainen "majakka"ilmoittelee kaatumisesta kernelissä,en vaan tiedä mikä on kaatunut kun muuten tämä tuntuu aika jämäkältä peliltä.

        Fedorasta ei ole kummempia kokemuksia einkä tiedä asennuksen jälkisistä toimista mitään muuta kuin tuon yllä olevan roadmapin klikkasin ja asentelin sieltä lähes kaiken paitsi javan ja adobe readerin jätin vielä pois.

        Ubuntu foorumilla on Seniorilla ollut myös vähän ongelmia jakelun kanssa onko sitte rauta ongelma mene ja tiedä?

        http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33845.0

        Pitää tässä ajella tällä nyt ja tutustua aivan rauhassa eipä sitämuutentiedä mikä tämä on


      • Pulsee kehiin
        jampales kirjoitti:

        Fedora 13:a usb tikulta.Asennus sujui ongelmitta, uudekäynnistys ei onnistunut muuta kun sammuttaa kone tikun avulla ns.oikeaoppinen "hätä"sammutus.Ääniä en ole kuullut,kai nekin löytyy,punainen "majakka"ilmoittelee kaatumisesta kernelissä,en vaan tiedä mikä on kaatunut kun muuten tämä tuntuu aika jämäkältä peliltä.

        Fedorasta ei ole kummempia kokemuksia einkä tiedä asennuksen jälkisistä toimista mitään muuta kuin tuon yllä olevan roadmapin klikkasin ja asentelin sieltä lähes kaiken paitsi javan ja adobe readerin jätin vielä pois.

        Ubuntu foorumilla on Seniorilla ollut myös vähän ongelmia jakelun kanssa onko sitte rauta ongelma mene ja tiedä?

        http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33845.0

        Pitää tässä ajella tällä nyt ja tutustua aivan rauhassa eipä sitämuutentiedä mikä tämä on

        Kohtuullisen hyvät ohjeet Fedoran kanssa toimiville löytyvät Linux.fi:stä esim.
        http://linux.fi/wiki/Fedoran_asennuksen_jälkeiset_toimet
        http://linux.fi/wiki/Pakettilähteitä_Fedoralle


      • tiekartoista
        jampales kirjoitti:

        Fedora 13:a usb tikulta.Asennus sujui ongelmitta, uudekäynnistys ei onnistunut muuta kun sammuttaa kone tikun avulla ns.oikeaoppinen "hätä"sammutus.Ääniä en ole kuullut,kai nekin löytyy,punainen "majakka"ilmoittelee kaatumisesta kernelissä,en vaan tiedä mikä on kaatunut kun muuten tämä tuntuu aika jämäkältä peliltä.

        Fedorasta ei ole kummempia kokemuksia einkä tiedä asennuksen jälkisistä toimista mitään muuta kuin tuon yllä olevan roadmapin klikkasin ja asentelin sieltä lähes kaiken paitsi javan ja adobe readerin jätin vielä pois.

        Ubuntu foorumilla on Seniorilla ollut myös vähän ongelmia jakelun kanssa onko sitte rauta ongelma mene ja tiedä?

        http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33845.0

        Pitää tässä ajella tällä nyt ja tutustua aivan rauhassa eipä sitämuutentiedä mikä tämä on

        Ainakin itse teen omat roadmappini seuraavien ohjeiden mukaan, niin ei ole ongelmia..

        http://easylifeproject.org/

        http://linux.fi/wiki/Fedoran_asennuksen_jälkeiset_toimet

        http://linux.fi/wiki/Fedoran_SELinux-asetukset

        http://fedoraproject.org/fi/get-fedora-kde

        rpm-paketteja:

        http://rpm.pbone.net/index.php3/stat/2/simple/2

        http://fr.rpmfind.net/linux/RPM/

        Jos haluat katsoa netti_TV:itä vaikka firefoxilla, niin kannattaa asentaa seuraavat lisäosat..

        https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/1865/

        http://www.wiltteri.net/

        https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/3006/

        https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/446/

        Sitten vain VLC oletussoittimeksi netti-TV.tä varten

        Tietenkin VLC täytyy olla asennettuna ensin. Jos ei ole asennettu, niin sen voi asentaa vaikka komentorivitä komennoilla

        su -

        yum install vlc


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1310
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1137
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      944
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      840
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      725
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      721
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      647
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      609
    Aihe