tämä Fedora 13. Älkää tulko edes väittämään että tuo julkaisu olisi muka "käyttäjäystävällinen". Fedora on Linux-julkaisujen eräs suurimpia häpeätahroja. Kuin askel 1990-luvun "säätämiseen".
Buginen paska
7
727
Vastaukset
- Tubd3xwppN
Ei se ole ohjelmointivirhe jollet osaa jotain jakelua käyttää.
- samaamieltäjoo
fedora on perseestä.. mokoma kokeellinen sekasotku jolle nimeksi sopisi vaikka beta-beta-beta.
- V.P. Lehto
Jos luulet että perusasennuksen jälkeen kaikki toimii, niin olet valinnut väärän distron. Mutta jos perusasennuksen jälkeen käyt Fedora roadmapissa katsomassa mitä paketteja on syytä asentaa vielä, ei Fedora ole ollenkaan niin vaikea kuin mitä väität.
Täytyy myöntää, että Ubuntun helppouteen tottuvilla saattaa hermoon ottaa jos kaikki ei heti toimi mutta tämän sivuston...
http://gka-linux.blogspot.com/2010/05/my-fedora-13-road-map.html
...neuvojen mukaiset asennukset hoitavat ongelmat yleensä aika mukavasti.- Fedora-rules
Niin, Ubuntu onkin linuxien windows -valitettavasti.
Fedora on ainoa oikea 100% avoin käyttöjärjestelmä (vain firmwaret ovat (osin)suljettua) ja kaikki muu on avointa toisin kuin Ubuntussa.
Alkuperäiselle kirjoitajalle:
SItäpaitsi en ole kyllä löytänyt Fedorasta vielä yhtään bugia, joten tuskin sitä bugiseksi voi sanoa. Bugeja löytyy toki muutamista ohjelmista, jotka eivät ole Fedoraa vaan vain kuuluvat pakttivalikoimaan samalla tapaa kuin muihinkin linux-jakeluihin. - jampales
Fedora-rules kirjoitti:
Niin, Ubuntu onkin linuxien windows -valitettavasti.
Fedora on ainoa oikea 100% avoin käyttöjärjestelmä (vain firmwaret ovat (osin)suljettua) ja kaikki muu on avointa toisin kuin Ubuntussa.
Alkuperäiselle kirjoitajalle:
SItäpaitsi en ole kyllä löytänyt Fedorasta vielä yhtään bugia, joten tuskin sitä bugiseksi voi sanoa. Bugeja löytyy toki muutamista ohjelmista, jotka eivät ole Fedoraa vaan vain kuuluvat pakttivalikoimaan samalla tapaa kuin muihinkin linux-jakeluihin.Fedora 13:a usb tikulta.Asennus sujui ongelmitta, uudekäynnistys ei onnistunut muuta kun sammuttaa kone tikun avulla ns.oikeaoppinen "hätä"sammutus.Ääniä en ole kuullut,kai nekin löytyy,punainen "majakka"ilmoittelee kaatumisesta kernelissä,en vaan tiedä mikä on kaatunut kun muuten tämä tuntuu aika jämäkältä peliltä.
Fedorasta ei ole kummempia kokemuksia einkä tiedä asennuksen jälkisistä toimista mitään muuta kuin tuon yllä olevan roadmapin klikkasin ja asentelin sieltä lähes kaiken paitsi javan ja adobe readerin jätin vielä pois.
Ubuntu foorumilla on Seniorilla ollut myös vähän ongelmia jakelun kanssa onko sitte rauta ongelma mene ja tiedä?
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33845.0
Pitää tässä ajella tällä nyt ja tutustua aivan rauhassa eipä sitämuutentiedä mikä tämä on - Pulsee kehiin
jampales kirjoitti:
Fedora 13:a usb tikulta.Asennus sujui ongelmitta, uudekäynnistys ei onnistunut muuta kun sammuttaa kone tikun avulla ns.oikeaoppinen "hätä"sammutus.Ääniä en ole kuullut,kai nekin löytyy,punainen "majakka"ilmoittelee kaatumisesta kernelissä,en vaan tiedä mikä on kaatunut kun muuten tämä tuntuu aika jämäkältä peliltä.
Fedorasta ei ole kummempia kokemuksia einkä tiedä asennuksen jälkisistä toimista mitään muuta kuin tuon yllä olevan roadmapin klikkasin ja asentelin sieltä lähes kaiken paitsi javan ja adobe readerin jätin vielä pois.
Ubuntu foorumilla on Seniorilla ollut myös vähän ongelmia jakelun kanssa onko sitte rauta ongelma mene ja tiedä?
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33845.0
Pitää tässä ajella tällä nyt ja tutustua aivan rauhassa eipä sitämuutentiedä mikä tämä onKohtuullisen hyvät ohjeet Fedoran kanssa toimiville löytyvät Linux.fi:stä esim.
http://linux.fi/wiki/Fedoran_asennuksen_jälkeiset_toimet
http://linux.fi/wiki/Pakettilähteitä_Fedoralle - tiekartoista
jampales kirjoitti:
Fedora 13:a usb tikulta.Asennus sujui ongelmitta, uudekäynnistys ei onnistunut muuta kun sammuttaa kone tikun avulla ns.oikeaoppinen "hätä"sammutus.Ääniä en ole kuullut,kai nekin löytyy,punainen "majakka"ilmoittelee kaatumisesta kernelissä,en vaan tiedä mikä on kaatunut kun muuten tämä tuntuu aika jämäkältä peliltä.
Fedorasta ei ole kummempia kokemuksia einkä tiedä asennuksen jälkisistä toimista mitään muuta kuin tuon yllä olevan roadmapin klikkasin ja asentelin sieltä lähes kaiken paitsi javan ja adobe readerin jätin vielä pois.
Ubuntu foorumilla on Seniorilla ollut myös vähän ongelmia jakelun kanssa onko sitte rauta ongelma mene ja tiedä?
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=33845.0
Pitää tässä ajella tällä nyt ja tutustua aivan rauhassa eipä sitämuutentiedä mikä tämä onAinakin itse teen omat roadmappini seuraavien ohjeiden mukaan, niin ei ole ongelmia..
http://easylifeproject.org/
http://linux.fi/wiki/Fedoran_asennuksen_jälkeiset_toimet
http://linux.fi/wiki/Fedoran_SELinux-asetukset
http://fedoraproject.org/fi/get-fedora-kde
rpm-paketteja:
http://rpm.pbone.net/index.php3/stat/2/simple/2
http://fr.rpmfind.net/linux/RPM/
Jos haluat katsoa netti_TV:itä vaikka firefoxilla, niin kannattaa asentaa seuraavat lisäosat..
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/1865/
http://www.wiltteri.net/
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/3006/
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/446/
Sitten vain VLC oletussoittimeksi netti-TV.tä varten
Tietenkin VLC täytyy olla asennettuna ensin. Jos ei ole asennettu, niin sen voi asentaa vaikka komentorivitä komennoilla
su -
yum install vlc
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681889- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1311320- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten344862Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654