Virago 535 keski-ikäiselle

erkka1000

Morjens,

Ikää alkaa olla viiskymmentä, ja tekisi mieli vielä ajella moottoripyörällä. Viimeksi ollut 1980- luvulla pyörä.
Käviskös tommonen 535 mulle? Tarkoitus olisi vain ajella työmatkat (15 km) ja kaupunkiajelua. Mitat mulla 90 kg ja 174 cm. Custom kiinnostaa.

40

7848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo hankkinut

      Hommaa ihmeessä sellainen. Itse oon reilu 50 ja Ensimmäinen pyörä ollut nyt kolme vuotta. Juurikin 535.
      mitatkin täsmää joten aivan sopiva peli. Aika varma peli itsellä mallia -89 ja hyvin pelittää.

      • kunnon customisti

        DragStar XVS 650 erittäin hyvä vaihtoehto. Vakaa ajettava, helppo hallita, matala istuinasento, sopii tosi hienosti ensipyöräksi.
        Näyttääkin " isolta " Customilta ja ajoasento on paljon mukavampi kuin 535 pystyasento :)


    • myytävänä

      Kawasaki EN 500, vm. -96. Pyörä on tehokkaampi ja parempi ajettava kuin Jammu. Näyttääkin enemmän isolta customilta. Kawa on alkuperäiskunnossa, ei ole kaaduttu eikä kolhittu. Huollettu. Nahkalaukut, sissybar ja pleksi mukaan. Ajettu 44 tkm. H: 2900e.

    • frangröbba

      kyllähän se muuten mutta tehoton ja takamatkustajalla ahdasta jos nyt vaikka sellaista joskus kuskaisit,mut kyllä se muuten ihan kiva ja luotettava peli on

    • osta

      mitään "gynegolokinpenkkiä", kyllästyt tehon puutteeseen ja pieneen toimintasäteseen. Käy kokeilemassa vaikka kawan er:iä tai hondan cb500/600 f:iä.

    • yli 50

      Sama tilanne täällä. Minusta 535:nen on sopivan kokoinen vanhemmalle ns.uudelleen aloittajalle.
      Hyviä puolia on mielestäni pyörän perusrakenne pystyy itsekin tekemään paljon huoltoja yms. ja
      se on sopivan kokoinen ,painopiste alhaalla siten hyvin hallittavissa.Mielestäni se on aloittajalle
      hyvä valinta ,mutta täytyy sanoa,että katseet ovat jo Virago 750:ssä! Ja vielä,että pikku Virago on
      hyvä kaupunki liikenteessä ja muutenkin pienessä ajossa, matkapyöräksi siitä ei oikein ole.

    • Bantu Hessu

      Viragot on hieman ylihinnoissa, kuten tietysti kaikki pyörät. Mutta se kuitenkin on aika pieni pyörä matka-ajoon. Tosin se on luotettava. Joku täällä kaupitteli Kawan EN 500 mallia. Ja se onkin jo huomattavasti isompi rungoltaan. Mutta luotettavuus ei ehkä ole samaa tasoa jammun kanssa? Myös Suzukin Savage malli on klasikko. Puhumattakaan DragStar XVS 650 mallista.

      Pyörissä tahtoo olla se ongelma, että niissä tulisi olla riittävästi kuutioita, ettei vaihtotarve yllätä pian.
      Koska niillä kuitenkin haluaa joskus lähteä pitemmälle. Itse laatisin esittämistäni pyöristä seuraavan listan jossa järjestyksessä etenisin:
      - Yamaha DragStar XVS 650
      - Suzuki Savage 650
      - Yamaha Virago 535
      - Kawasaki EN500

      Lisäksi joissain edullisissa kiinalaisissa merkeissä on isorunkoisia ja näyttäviäkin 250 cc pyöriä, jotka voisivat täyttää lyhyen matkan custom ajotarpeen?

      • mä12345678

        Ottaisin isomman, kun on tota kokoakin. Meillä 1100cc virago ja siinäkin huomaa, jos ajelee kahdestaan emännän kanssa. Yhteen laskettu paino 110kg. Pienemmistä viragoista en tiedä, mutta 1100 -98 ei ole huteran etupään takia paras aloittelijalle.


      • aikansa molempia
        mä12345678 kirjoitti:

        Ottaisin isomman, kun on tota kokoakin. Meillä 1100cc virago ja siinäkin huomaa, jos ajelee kahdestaan emännän kanssa. Yhteen laskettu paino 110kg. Pienemmistä viragoista en tiedä, mutta 1100 -98 ei ole huteran etupään takia paras aloittelijalle.

        olisi ihan passelin kokonen alotus peli.. 535 tuppaa olemaan hiukan ahdas yli 170cm pitkälle.

        ap.llä on käsittääkseni aikomus ajella pienempiä pätkiä, eikä 650 ole paha pitemmälläkään matkalla,
        ihan riittävästi kulkee aloittelijalle ja kohtuu hintaiset vakutukset sekä varmatoiminen peli.


    • virkamies

      Itellä Honda revere 650 eikä viellä teho ole loppunut kesken, kun ei mihinkään ole kiire ja ajelen yksin .No on tytär (n.50 kg) ollut joskus kyydissä... Kulkee ja kiihtyy korollaa paremmin. Ja tälläsissä kulutus, vakuutukset, renkaat ja muut kulut kohtuullisia. Ja nämä arviot sopii varmaankin viragoonkin. Mutta testaa ajoasento, pysty asento voi olla selkävikaselle kauhia, ( montut "jysäyttää" selkään) Lievä etu- tai takakeno hyvä.
      Ja viiskymppiselle sopii pyöräily ihan hyvin, morjestetaan kun kohdataan!

    • 56vee

      Eii aloittelijan tarvitse välttämättä pienellä aloittaa, varsinkin jos customia harkitsee. Satula vaan ei saa olla liian leveä, että jalat ylettyy maahan, mutta customista kyllä yleensä ylettyy, ne ovat matalia ja satula on etuosastaan kapea.
      Suuresta ja painavasta pyörästä on haittaa ainostaan silloin kun se pitää nostaa kyljeltään pystyyn, toki sitäkin on tullut tehtyä parikertaa (340kg). Ilmaan nostaminen on sitten eri juttu..heh.

      Pelkkään työmatka liikenteeseen suosittelen tunnettua merkkiä olevavaa skootteria 250cc. Se kätevä,suojaisa ja riittävän nopea.
      Pikku-Customi on tyylipyörä jossa mukavuus ja ajo-ominaisuudet on joskus sivuseikka, tehosta puhumattakaan.
      Voit ihan hyvin aloittaa 650- 2000 kuutioisella, mitä isompi sen parempi pitemmän päälle.

      • ertyuji

        itseasiassa dragstar 650 on vähemmän tehoja kuin virago 535.
        dragstar 650 29kW ja virago 535 32kW.

        ja dragstar on painavampi


      • kylläpääsee.,.
        ertyuji kirjoitti:

        itseasiassa dragstar 650 on vähemmän tehoja kuin virago 535.
        dragstar 650 29kW ja virago 535 32kW.

        ja dragstar on painavampi

        XVS 650cc noista ehdoton,pyörän kokoinen ja näköinen sekä riittää kummasti normi cruisailuun,sitten kun nuo isommat tuli testattua niin voipi tuollaisella putkutella edullisesti ajaa sitten enempi tai vähempi ja kyllä on halpaa,kumma kun noihin kuutiohirmuihinkin kyllästyy tai sitten oon vaan oravanpyörässä...


    • dragstarcustom

      Kannattaa valita vähän ajettu XV 535, jossa kilometrejä allle 40 000 km. Huoltokirja oli hyvä olla ja
      moottorin pitäis käydä nätisti.
      Hivenen kun maksaa lisää, niin saa XVS650, jok on akseliväliltään 1100 kuutioisen kokoinen ja tarjoaa
      paremmat tilat takapenkkiläiselle.
      Monet 535set ovat jo loppuunajettuja, niin että pitää olla tarkkana.

      • star.,.

        Pieni lisäraha säilyy paremmin xvs malleissa kun hävittäminen tai vaihto tulee eteen,markkinoilla myös paljon lisähilpettä noihin ja onhan tuo virago mopo 650 rinnalla.


      • osta auto
        star.,. kirjoitti:

        Pieni lisäraha säilyy paremmin xvs malleissa kun hävittäminen tai vaihto tulee eteen,markkinoilla myös paljon lisähilpettä noihin ja onhan tuo virago mopo 650 rinnalla.

        jos ihan totta puhutaan niin molemmat omistaneena voin sanoa että 650 painavampana ja vähempitehoisena on mopo, 535 on ketterämpi ja tehokkaampi kulkemaan vaikkakin on aika pieni kooltaan ja siten ei oikein pitkäjalkaiselle sovellu pitkälle matkalle.


      • kuin halpaa.,.
        osta auto kirjoitti:

        jos ihan totta puhutaan niin molemmat omistaneena voin sanoa että 650 painavampana ja vähempitehoisena on mopo, 535 on ketterämpi ja tehokkaampi kulkemaan vaikkakin on aika pieni kooltaan ja siten ei oikein pitkäjalkaiselle sovellu pitkälle matkalle.

        Olipa ylläri kun xvs650 vakuutushintaa kysyin reilut 100€ ympärivuotinen ,45% bonuksilla ja 10% alemuihin eli auto ja kotivakuutkseen,nämä huomioon ottaen.lähtö jotain 250€ paikkeilla.


    • esko52

      Tässä olis oiva peli, on ollut mulla ekana pyöränä.
      Yamaha FJ 1200 VM.1992
      3 laukkua
      uudehkot renkaat
      uusi takaiskari
      Teho riittää, ja kulkee kuin raiteilla, eli helppo ajaa.
      HP.3500€

    • esko 52

      vakuutus vuodessa
      liikenne 187,71 bonus 45%
      TÄYS kasko 178,23 bonus 70%

      • myös fj1200

        Mistä yhtiöstä noilla hinnoilla vakuutukset?


      • esko52
        myös fj1200 kirjoitti:

        Mistä yhtiöstä noilla hinnoilla vakuutukset?

        if


    • Joza

      Ostin sellaisen Virago 535 2011. Mies ikää 40 pituus 178/78. Ei aikaisempaa ajokokemusta mp:stä. Kokemuksia: Helppo aloitus mp:ksi. Kevyt ,ei kauheen tehokas,helppo huoltaa itse(perus huollot),vauhdin tuntua 120 vauhdissa(ei paljoo kovempaa tee mieli ajella tai nostella kättä muille motoristeille kyseisessä vauhdissa) Hymy herkässä kun moisella ajelee. Paras ja nautinnollisin matkanopeus 80/90kmh. Kiihtyvyys 0-100 tais olla alle 8s. No joskus tulee olo kuin monkeyllä ajelis aika pienikokoinen,vähän uraherkkä(ei mieli tee ylittä keskikaistaa jo isompaa uraa)Ei matkapyöräksi varauksin/kai jotku reissaa tälläkin :) .Ajoasentoa moitittu.. kyllä 160km meni ihan ok. Kaikinpuolin ok peli. Matkavauhdissa pysyy tieliikenne nopeuksien mukaan. Perusmoottoripyörä aloittelijoille. Varmasti löytyy parempiakin m-p aloittelijoille.Itse aloiti moisella ja näillänäkymillä vielä tämä ajokausi. Hyviä reissuja !

    • älä pientä !

      Kyllä aikuinen voi hankkia niin ison Yamahan kuin kaupasta saa ,vaikka YAMAHA Midnight 1900, tämä pyörä on helppo ja erinomainen ajettava, varmasti parempi kuin virago .

      Niitä saa nykyään alle 15000€ http://www.tori.fi/vi/3709770.htm

    • 49,3

      Kiinnostuneena luin näitä keskusteluja.. itse kohta 50 nainen ja ajellut viimeksi 30 vuotta sitten Honda 500, nyt sitten istunut parisen vuotta "kyytiläisenä" josta kyllä kovasti tykkään... mutta... kun se mieli vaan tekisi ajella itsekkin.. ralleissa nähnyt niin paljon nais kuskeja joten miksi sen huonompi...olen 163 ja kriteerinä että jalat ylettyvät maahan.. kokeillu istumista Viragon päällä ja tuntui "istuvan hyvin"... nyt kysymys : eli mitä olette mieltä kannattaako ensin aloitella 250 cc vai 535... luulisin että Virago kuitenkin olisi se ykkösvaihtoehto.. kertokaa kokemuksianne/mielipiteitänne

      • jammuilija

        Pakko vastata , vaikka jo vanha tarina onkin !!
        Osta suoraan Virago 1100 cc !! Ei se niin huisin
        paljon kummosempi ole kun pikku Viragokaan.
        Itselläni on ,ensimmäisenä prätkänä xv 750cc.
        Näin kaksi kautta ajaneena , olisi pitänyt uskaltaa
        valita 1100 heti ensinnäiseksi pyöräksi !!
        Vaikkakin , kyllä tuolla seiskapuolikkaalla hyvin
        on kerennyt !! Minulle pienikokoselle (167cm)
        ukolle (56v) oikein sopiva ja lupsakka peli !!
        Virago istuu kuin hanska pieni kokoselle
        kuskille , etes jotain sopivaa käppänöillekkin !!!!
        Eläköön jammu..... !!


    • Vaari 59

      Vaarilla täällä mittarissa 58. Edellinen pyörä oli vuonna -71, 50- luvun Royal Enfield 350. Hankin talvella -13 535 Viragon ja olen nyt ajellut sillä runsaan tonnin. Minulle juuri sopivan kesy mopo. Sairaan mukavia keikkoja ollut, kun säätkin on suosineet. Kaveri löi viskipullosta vetoa kanssani, että se jää minulle pieneksi ennen juhannusta. :) Se on hyvä veto! Turvallisia kilometrejä kaikille!

    • jamahapamahtaa

      tuo wirre oli muodissa yli 10v sitten kun edukas customi piti saada alle,enää en ottas tuota vaan uudempaa mallia pitää olla ja en500 on sama kone kun er-5 ja on kyllä parempi ku tuo wirre joka hirvee ajettava nykypyöriin verrattuna sekä sähkövikoja ilmaantuu iän myötä.unohda jammu tai ainaski xvs mallia niin tuntuu jo pyörältä.

    • tielle takaisin

      käy istumassa ja kokeilemassa eri pyöriä, on niin yksilöllistä mikä tuntuu itse kullekkin sopivalta. ajoasento on tosi tärkee.... että se on se mitä SINÄ haluat eikä mitä naapuri tai työkaveri haluaa.

      joku haluaa ajaa pää edellä joku pystyasennossa joku pienessä takanojassa.
      itse etsin pitkään nakupyörää, mutta vierastin aina tuota korkeaa pyörää ja korkeaa painopistettä. tarkoitus oli ettei ainakaan mitään customia, mutta niin vain jäin koukkuun kun kävin ajamassa intruderilla. se istui mulle, vaikka on painoa niin painopiste on matalalla ja jalat yltää hyvin maahan.

      osta se mistä SINÄ tykkäät, sinähän sillä itse ajatkin.

    • Porinpoju

      Aluksi -09 tuli hommattua A-kortti ja sen jälkeen 750cc kawa zx750r -89 joka oli ninjan edeltäjä...sillä eka vuosi sen jälkeen oli aika siirtyä uudempaan suitsa 750 cc gsxf malliin sillä mentiin 2,5v vaikka tuli monelle sanottua ettei ikinä customiin kosketa vaan sikiökyykyllä hautaan asti...kun tuli 40v ikää täyteen päätinkin vaihtaa wirreen ..no tietty taas se 750cc ja hyvin on vanha herra palvellut

    • hopu

      Kylli.Kun nopeus nousee yli 80,ni alkaa olla niin irti tiestä.Maantien tilkkutäkkipaikat oiken pelottaa,ku uraherkkä.Etupää kevyt.Muuten ketterä ja kätevä,jos vaan nurkissa pyörii.Ei oikeen matkapyöräks,ainakan selkävikasel.

    • EX-Moponen

      Eiköhän aloittaja ole pyöränsä löytänyt, kun kirjoitti tekstinsä kuusi vuotta sitten...

    • hdkuningas

      Joo, sen kuolinilmoitus oli just Savon Sanomissa. Siitäs sai.

      • PorilainenMunalla

        Oikein kääkälle. Mitäs kävi vahtimassa pikkupoikia snägärillä.


    • PorilainenMunaSuussa

      Tätä se seniorimopoilu on.

    • Pärinäpariskunta

      Virago 535 on miellyttävä prätkä ajella pidempääkin matkaa. Jaksaa vääntää hyvin ylämäissäkin kaksi päällä ja vielä matkatavaratkin mukana. Kulutus on alle 5-litraa kun malttaa pitää nopeuden alle satasen.

      • VirakoVitusta

        Sopii kääpiöille.


      • Jutustelija1
        VirakoVitusta kirjoitti:

        Sopii kääpiöille.

        Osta Kurkon SA, Kurko kun harkitsee vaihtoa Ducatiin.


      • Jutustelija1

      • pärinä

        Suosittelen hankkimaan Virago535 pyörän. Se on matka-ajossa melko pienikulutuksinen ja helpohko hallita korkeammillakin nopeuksilla. Tuulisuojaa suosittelen varusteeksi.


    • pauke55

      Ollut toimiva ja riittävä peli cruisailuun tällaiselle 60- v vaarille. Hiukan ahdas kun mummo istuu taakse. Siirtosarjat helpottavat hiukan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe