jatkuva virtsaamisen tarve

hankala vaiva...

Ikää 52. Ei mitään tulehduksia, kaiken pitäisi olla ok. Ongelmana jatkuva virtsaamisen tarve. Yölläkin 2-3 kertaa, päivisin parin tunnin välein. Ei kirvelyä, kutinaa tai muita oireita. Syön progynovaa 1mg. Voiko tämäin vaiva kuulua vaihdevuosiin? Muilla kokemuksia?

10

5426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 47v

On kokemusta, ihan kyllästymiseen asti. Minä käyn vessassa vielä useammin. Yöllä (jos nukun hyvin) parin tunnin välein ja päivällä varmaan tunnin välein. Kyllä voi liittyä vaihdevuosiin. Olen aina käynyt tiheään vessassa eikä mitään vikaa ole mistään milloinkaan löytynyt. Ja aina kun lähden autolla liikkeelle, joudun jopa tunnin matkan aikana käymään välillä vessassa. Kannattaa kysyä lääkäriltä, itse kävin ultraäänitutkimuksessa, muttei siinäkään mitään vikaa löytynyt.

• hankala vaiva

tuosta ei nyt ole kyse. Minulla ei ole koskaan ollut virtsatieinfektiota tms.

• Näinparempi

Minulla oli myös sama vaiva, koko ajan juoksutti vessassa ja sitten tiettynä aikana kuukaudesta (estrogeenit minimissä) oli jopa pidätysvaikeuksia, virtsaa vain tuli läpi. Gynegologi ehdotti Vagifem-estrogeeni paikallislääkettä ja ihme ja kumma, vaivat katosivat! Ikäni on 50-v.

• hankala vaiva

En siis ole ainoa tuon ongelman kanssa. Soitin tänään gynekologilleni. Oli sitä mieltä, että minun kannattaisi aloittaa progynovan lisäksi tuo vagifemkuuri. Ensin kuulemma kaksi viikkoa putkeen ja sitten pari kertaa viikossa. Haen heti huomenna. Toivottavasti auttaa.
        Onko sinulla muita vaihdevuosioireita? Muuta lääkitystä? Kuinka nopeasti vagifem auttoi? Käytätkö sitä jatkuvasti?

• toinen vastaaja
        hankala vaiva kirjoitti:

En siis ole ainoa tuon ongelman kanssa. Soitin tänään gynekologilleni. Oli sitä mieltä, että minun kannattaisi aloittaa progynovan lisäksi tuo vagifemkuuri. Ensin kuulemma kaksi viikkoa putkeen ja sitten pari kertaa viikossa. Haen heti huomenna. Toivottavasti auttaa.
        Onko sinulla muita vaihdevuosioireita? Muuta lääkitystä? Kuinka nopeasti vagifem auttoi? Käytätkö sitä jatkuvasti?

Käytin Vagifemiä vuoden päivät, mutta se ei mulle sopinut, vaan tuli silti virtsavaivoja ja kylkiäisenä vielä hiiva. vaihdoin Ovestiniin ja aloitin myöskin 2 ekaa vko joka ilta ja kolmantena joka toinen pv ja lopuksi 1puikko 2krt/vko. Jo muutamassa päivässä jatkuva vessassa juoksu loppui. Olen nyt käyttänyt Ovestinia yli vuoden ja hyvin on riittänyt, koska vaivat ovat pysyneet poissa. Muuta hormoonihoitoa en käytä.

• Näinparempi
        hankala vaiva kirjoitti:

Aloitin äskettäin myös Femosten-hormonikorvauslääkkeen. Muutenkin tuntuu, että mielialakin alkaa vähitellen kohota ja tasaantua. Olen ollut kovin väsynyt, niveliä särkenyt, virtsa tosiaan karkaillut ja no, mikään ei ole innostanut paitsi sohvalla köllöttäminen työpäivän jälkeen. Pitäkääpä itsestänne hyvää huolta kanssasisaret!

• hankala vaiva
        Näinparempi kirjoitti:

Aloitin äskettäin myös Femosten-hormonikorvauslääkkeen. Muutenkin tuntuu, että mielialakin alkaa vähitellen kohota ja tasaantua. Olen ollut kovin väsynyt, niveliä särkenyt, virtsa tosiaan karkaillut ja no, mikään ei ole innostanut paitsi sohvalla köllöttäminen työpäivän jälkeen. Pitäkääpä itsestänne hyvää huolta kanssasisaret!

Hei. Onko femosten reseptilääke?Minulla tosiaan ollut reilun viikon verran käytössä progynova 1mg. Minulta poistettu kohtu pari vuotta sitten. Nyt sitten aloitin myös tuon vegifemin käytön. Toivottavasti auttaa. Jos ei niin kai täytyy mennä uudestaan gynekologille.
        Minulla ollut kuumia aaltoja, yöhikoilua jne. Nyt tuntuu siltä, että progynova auttaisi.

• Näinparempi
        hankala vaiva kirjoitti:

Hei. Onko femosten reseptilääke?Minulla tosiaan ollut reilun viikon verran käytössä progynova 1mg. Minulta poistettu kohtu pari vuotta sitten. Nyt sitten aloitin myös tuon vegifemin käytön. Toivottavasti auttaa. Jos ei niin kai täytyy mennä uudestaan gynekologille.
        Minulla ollut kuumia aaltoja, yöhikoilua jne. Nyt tuntuu siltä, että progynova auttaisi.

Femosten on reseptilääke, eli 14 pv syön estrogeenia ja 14 pv keltarauhashormonia ja sitten tulevat kuukautiset. Sinulla taitaa olla erilainen tilanne, kun kohtusi on poistettu. Olet varmaankin saanut juuri sopivat lääkkeet sinun tilanteeseesi. Pitkään minäkin mietin ja puntaroin näitä oireitani ja sitten taas hormonikorvaushoidon riskejä, mutta nyt ainakin tuntuu, että elämänlaatu kohenee pikkuhiljaa. Ja se on kuitenkin minulle kovin tärkeätä, kun alkoi jo tuntua epätoivoiselta tämä jaksaminen. Hassua muuten, että jopa silmien kuivumisoireetkin tuntuvat poistuneen lääkkeen käytön myötä. Sellainenkin viheliäinen oire vaivasi minua monta kuukautta, silmät valuivat iltapäivästä kuin seula vettä. No mutta näillä nyt mennään ja pieni toiveikkuus sävyttää jo mieltäni!

• hankala vaiva
        Näinparempi kirjoitti:

Femosten on reseptilääke, eli 14 pv syön estrogeenia ja 14 pv keltarauhashormonia ja sitten tulevat kuukautiset. Sinulla taitaa olla erilainen tilanne, kun kohtusi on poistettu. Olet varmaankin saanut juuri sopivat lääkkeet sinun tilanteeseesi. Pitkään minäkin mietin ja puntaroin näitä oireitani ja sitten taas hormonikorvaushoidon riskejä, mutta nyt ainakin tuntuu, että elämänlaatu kohenee pikkuhiljaa. Ja se on kuitenkin minulle kovin tärkeätä, kun alkoi jo tuntua epätoivoiselta tämä jaksaminen. Hassua muuten, että jopa silmien kuivumisoireetkin tuntuvat poistuneen lääkkeen käytön myötä. Sellainenkin viheliäinen oire vaivasi minua monta kuukautta, silmät valuivat iltapäivästä kuin seula vettä. No mutta näillä nyt mennään ja pieni toiveikkuus sävyttää jo mieltäni!

olen saanut oikeat lääkkeet vaivoihini. Minulta tosiaan jouduttiin poistamaan kohtu pari vuotta sitten myoomien vuoksi. Ne aiheuttivat painon tunnetta ja tiheävirtsaisuutta. Juoksin wc:ssä välillä 20 minuutin välein. Poisto sujui hyvin ja kaikki vaivat hävisivät samantien. No, nyt on reilun puolen vuoden ajan ollut noita oireita eli kuumia aaltoja, yöhikoilua jne. Ja pari viikkoa sitten alkoivat nämä virtsavaivat. Eiköhän tämä kuitenkin tästä. Mietin ja pohdin ensin noita estrogeenihoitoja mutta päädyin kuitenkin niiden käyttöön. En halua elää noilla vaivoilla jos kerran niihin on lääkitys.
        Progynova tuntuu auttavan hyvin ja kunpa tuo vagifem veisi nämä viimeisetkin oireet pois. Pidän peukkuja, että Femosten auttaa sinua. Elämänlaadun koheneminen on toivottavaa. Hyvää jatkoa sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe