Hyvä kiinteistövälittäjä Treelta?

hö-pö

Meidän pitäisi saada kotimme myytyä pian, uusi koti odottaa jo. Edessä kalliita kuukausia jos emme saa nyk. kotia myytyä. Myytävä asunto on ok, hinta ok, paljon väkeä käynyt katsomassa mutta tarjouksia ei tule. Välittäjä on pienestä firmasta (=halpa), ihan kiva mutta jotenkin passiivinen tyyliltään. Tarvitsisimme hyvän myyntitykin, miellyttävän, ei nilkkiä. Vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

15

1973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peurteella sanot

      että hinta ok vaikka tarjouksia ei tule?

      Syy on poikkeuksetta kuitenkin siinä että hintapyyntö on sijaintiin ja
      asuntoon nähden liian kova.
      Tosiostajalle välittäjän aktiivisuus/passiivisuus on se hailee.

      • Cessiuscaly

        Tampereenkin alueen kaikki välittäjät ja niiden hinnat voi käydä katsomassa välityspalkkiovertailussa..

        http://www.asuntojenmyynti.fi/Välityspalkkio-Kiinteistönvälittäjä-Helsinki-Espoo-Vantaa-Tampere-Oulu-.php


        Kyllähän noilla välittäjän kyvyillä on tottakai merkitystä.


    • pariX2

      Voin sanoa että Kari oli mukava ja "kuivan" huumorin kannattaja.
      Toimii kuulemma vielä hetken Tampereella ennen muuttamista pääkaupunkiseudulle. Vitsaili omasta blogistaa aikaisemmin ja näytti sen jopa juuri aloittaneenkin. Kannattaa käydä katsomassa sopiiko ajatukset yhteen. www.asunnonmyyja.fi

    • oscaro+

      Asunnon myynti on varsin vähän kiinni välittäjän henkilöstä. Siinä tapauksessa, että välittäjä on epämiellyttävä, hän kyllä karkottaa ostajia, mutta sellaiset kyllä karsiutuvat alalta pian.

      Ostajalle on loppujen lopuksi tärkeää asunnon koko, sijainti, raha, kunto jne. Niitä ei välittäjä miksikään muuta, vaikka kuinka herttainen olisi.

      Välittäjän toiminta on usein yliarvioitu ja 4 %:n pintaan nouseva palkkio tuntuu suurelta. Joka tapauksessa välittäjä on usein ja monelle hyödyksi, ei sitä voi kieltää. Moni selviää ilmankin.

      Kuvauksen perusteella viittaa siihen , että vikaa on joko asunnossa, sen sijainnissa tai hinnassa. Ei tuossa voine asian hyväksi tehdä muuta kuin pudottaa hintaa. Tampereella on sen verran nähty asunnonmyyntiä, että myyntitykkiä sieltä on turha etsiä, tai jos sellainen sieltä löytyy, niin tuskin se ainakaan myy menestyksellä asuntoja. Kärsivällisyyttä tarvitaan, ei asunto nopeasti kaupaksi mene nykypäivinä.

      Joka tapauksessa menestystä! Älä kuitenkaan turhaan aliarvioi välittäjääsi. Tuskinpa syy hänessä on.

    • MikaelJya

      Hei Hö-pö, tarinasi on varsin mielenkiintoinen.

      Täytyy myöntää että olet saanut varsin fiksuja vastauksia muilta kirjoittajilta. Yleisesti kodinmyynti-prosessissa on useampia tekijöitä, miksi asunto menee tai ei mene kaupaksi. Yleisimmäthän ovat: sijainti, hinta, sijainti, itse koti ja sen kunto, sijainti ja sen hinta, välitäjälläkin on oma merkittävä osansa. :)

      Se että kävijöitä on ollut paljon, on hyvä asia. Se miksi asunto on vielä myymättä, ei välttämättä ole niin hyvä asia.

      Oma uskomukseni on, että jos hinta ja sijainti ovat edes lähelle jonkun potentiaalisen ostajan mieleen, niin konkreettinen kirjallinen tarjous olisi pitänyt jo tulla. Siinä on sitten kyse välittäjän toiminnasta, ei ehkä olla toimittu oikein kun ei tarjousta ole näpeissä. Kuten me kaikki tiedämme, hyvä myyjä myy vaikka sitä hiekkaa sinne saharaan...

      Voihan se olla että asunto on hinnoiteltu väärin muuhuun markkinaan verrattuna, usein jos on ns. liian korkea hintapyyntö niin se tuppaa karkottamaan tosiostajat muihin kohteisiin..?

      Itse toimin tällähetkellä eräässä helsinkiläisessä välitysfirmassa (itse itseäni nimittäen) jokerivälittäjänä, asun tampreella ja työskentelen tre-hki välillä viikoittain. Alalla olen ollut useamman vuoden, joten ihmisten auttaminen elämän tärkeimpien ostosten parissa on varsin tuttua.

      Paljon olen lukenut ko. palstoilta muiden mielipiteitä siitä, että välittäjän valintaan kannattaa kiinnittää huomiota yrityksen lisäksi myös, itse välittäjään, jos kokee välittäjän miellyttäväksi, ei kuitenkaan liian "limaiseksi", aktiiviseksi ja asiansa osaavaksi niin aina kannattaa kokeilla. :)

      Summasummarum,

      Mielelläni tarjoaisin välityspalvelujani / yrityksemme palveluja teille.
      Olen kuullut että mitään ei kannata luvata jos ei ole varma,
      siispä lupaan vain yrittää parhaani jos pääsemme yhteistyöhön.

      Ystävällisin terveisin:
      Mikael, JYA Housing Lkv
      045 125 1426
      www.jya.fi

      • JYA on välitysliikkenä hyvä, ja heillä on paljon huomattavan päteviä välittäjiä. Mutta pakko kysyä, että millä kusetuksella olet päässyt heille töihin, noin epätoivoinen välittäjä tuskin on kovinkaan hyvä myyjä...


      • Timpp72
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        JYA on välitysliikkenä hyvä, ja heillä on paljon huomattavan päteviä välittäjiä. Mutta pakko kysyä, että millä kusetuksella olet päässyt heille töihin, noin epätoivoinen välittäjä tuskin on kovinkaan hyvä myyjä...

        Nyt on kahdesta asuntokaupasta Jyan kanssa kokemusta ja ammattitaidosta ei puhettakaan. Ensimmäinen kauppa tuli aika kalliiksi, kun välittäjä onnistui valmiiseen esitteeseen sössimään väärät tiedot, ja vahingonkorvauksiahan siitä joutui loppujen lopuksi itse maksamaan ostajalle. Toinen tapaus oli jo suorastaan törkeä, mutta onneksi saatiin asiat korjattua ajoissa.

        En voi suositella kenellekään.


      • jyy-yy-aa
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        JYA on välitysliikkenä hyvä, ja heillä on paljon huomattavan päteviä välittäjiä. Mutta pakko kysyä, että millä kusetuksella olet päässyt heille töihin, noin epätoivoinen välittäjä tuskin on kovinkaan hyvä myyjä...

        Jaahas, pääsikö "epätoivoinen kusettaja" Välittäjä_LKV:n tarkkaakin tarkemman seulan läpi livahtamaan?


      • Seprax

        Limaisempaa ja epäluotettavampaa välitysliikettä ei varmasti löydy kuin Ylöjärven Asuntopalvelu Oy, LKV. Sama välittäjä toimii myös Huom!-ketjussa Tampereella. Olkaapa tarkkana!


    • 6+5

      Itse olen paljon pyörinyt näytöissä, etsien asuntoa Tampereelta.

      Jos asunnon sijainti, koko ja hinta tuntuvat minulle sopivalta (ottaen huomioon taloyhtiön sekä sen kunnon, hoitovastikkeen, tehdyt remontit jne), olen mennyt näytölle. Joskus olen ollut yksin, joskus on ollut n. 10 porukkaa sen 10 minuutin aikana jonka olen ollut katsomassa. Miksi sitten ei ole vielä natsannut ja tuokin missä oli 10 katsojat näkyy olevan edelleen myymättä?

      Yhdessä ei ollut esitteessä kuvaa vessasta/pesuhuoneesta, joka näytössä nähtynä olikin sitten peruutuspeilin kanssa mentävä alle neliön kokoinen. Lisäksi taloyhtiön yhteiset tilat oli huonosti hoidettu, usein sen näkee jo pihasta missä kunnossa esim asuntojen ulko-ovet ovat. Hoidetaanko vaiko eikö?

      Toisessa remontti oli tehty juosten, seinät (siis todella törkeästi) tasoittamatta, maalia oli vaan vedetty päälle vähän kökköinä, se oli osin jätetty keskenkin.

      Osassa on tehty esitteen mukan "tyylikäs" keittiö/pesuhuone tms. remontti, joka ei ole lainkaan minun makuuni ja säälittäisi alkaa repimään heti alas niitä juuri laitettuja laattoja tai kaappeja. Näitä en kyllä usein mene edes katsomaan. Osa tekee remontin todellakin myyntiin eli se on huonosti tehty, halvimmilla materiaaleilla. Minusta kannattaisi myydä asunto 5000 - 10 000 halvemmalla, tulisi kaupat ja jokainen tekisi sitten itse sen remonttinsa mielensä mukaan.

      Joskus pohja näyttää piirustuksessa olevan ok mutta paikan päällä katsoen, se ei olekaan hyvä, mittasuhteita ei aina näe kuvista oikein.

      Välittäjällä ei ole mitään tekemistä ainakaan minun kohdallani sen kanssa, miellyttääkö asunto vai ei. Odottelen edelleen, että se täydellinen tulee vastaan. Pari niitä on ollut, joita olen halunnut kiireesti katsomaan ennen ensimmäistä näyttöä mutta olen silti myöhästynyt.

    • trans2

      Kyllä tässä tilanteessa kannattaa ensin myydä se oma pitkällä vapautumisella kun ottaa riski kahden asunnon loukosto. Siis jos myydä aikoopi.

    • Juice Keskinen
      • Tälläistä

        Kuulin välitystoimistossa työskentelevältä kaveriltani, että "asunnonmyynti" sivu kauppaa sivuille rekisteröityneiden ja heihin yhteyttä ottaneiden tietoja suoraan välitystoimistoille. Hinta on 31 € per asiakkaan yhteystieto. Kauppaavat näitä asiakkaiden yhteystietoja osoitteineen, jotta välitystoimistot voisivat tehdä niistä myyntitoimeksiantoja. Toimistossa jossa kaverini on välittäjänä olivat seuranneet asunnonmyynti sivuston kauppaamia osoitetietoja etuovi.com:in sivuilta. Yksikään välittäjille kaupatuista asiakkaan osoitetiedoista ei ollut mennyt parin kuukauden aikana millekkään välitystoimistolle myyntiin. Oko silkkaa kusetusta joka suuntaan?


      • Mainontaa

        Jaaha, palvelun tuottaja sitten kehuu itse itseään, kun ei euroja tule liikaa kukkaroon. Jos tuota käyttää, kannattaa laittaa keksityt osoitteet.


    • Kohta rillataan

      Kätevä tapa vertailla välittäjiä on myös www.myyasuntoni.fi ! Itse löysin sitä kautta hyvältä vaikuttavan välittäjän ja ens viikonloppuna ois eka näyttö. Tärkein vaihe eli itse myynti siis vielä edessä! Suosittelen varmasti välittäjää, jos tulee nopeat kaupat, on ollut tosi aktiivinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe