Yritti tappaa...

velimies vaan

Ähtärin ja Virtain välisellä tiellä liikku sinisellä Toyota Hiacella surmaaja, joka yritti tappaa velimieheni.

Veljeni oli hakemassa Pohjanmaalta moottoripyörää ja minä olin avustamassa auton kanssa. Tämä tapahtui sunnuntaina 23.5.2010.

Olimme ajamassa noin kello 10 aamulla etelään kyseistä tietä, veli moottoripyörällä edellä ja minä noin 150 metriä taaempana pakettiautolla. Hieman Killinkosken jälkeen näin sivupeilistä takaani tulevan sinisen Hiacen ohittelevan agressiivisesti muita autoja huomattavalla ylinopeudella. Kerkesin ajattelemaan, että toivottavasti se ei lähde ohittamaan minua, sillä edessäni veljeni oli laittanut Yamahan vilkun päälle merkkinä aikeestaan kääntyä vasemmalle kohti Mänttää.
Samassa Hiace suhati kuitenkin ohitseni risteyksestä piittaamatta ja oli suoraan kurssilla kohti Yamahaa noin 115 - 120 km/h nopeudella. Aivan viime hetkellä näin Hiacen heilahtavan rajusti kun kuski viimein huomasi moottoripyörän edellään risteyksessä kääntymässä vasemmalle ja teki väistöliikkeen oikealle. Auto suhahti jarruttamatta alle metrin etäisyydeltä veljeni kyynärpään ohitse.

Tämä tapaus päättyi vain onnella ilman kuolonuhria.

Toivottavasti joku siellä Pohjois-Pirkanmaalla tunnistaa tämä sinisentappaja-Hiacen kuljettajan. Ja toivottavasti tämä ilmeinen rattijuoppo myös tappaa itsensä ennenkuin ehtii surmaamaan sivullisia.

9

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dahlia27

      et laittanut vilkkua päälle ja estänyt ohitusta kun näit edellä suojattoman pyörän kääntymässä..

      • Puollusta

        niin..?

        Ensi kerralla sitten puollustat puollustuskyvyttömiä.. Ja tämä kaikille muistiin!!


      • asiaa.-
        Puollusta kirjoitti:

        niin..?

        Ensi kerralla sitten puollustat puollustuskyvyttömiä.. Ja tämä kaikille muistiin!!

        Kerran ajaessani pikatienopeutta vanhalla farmarivolvollani, huomasin taakseni ilmestyneen vasemman takakulman tuntumaan pyörän, joka ohitusmielessä katseli sopivaa rakoa liikenteessä.
        Olin pian kääntymässä vasemmalle hankalassa ylämäki-risteyksessä, ja päätin varoittaa mp-kuskia siirtymällä keskiviivan tuntumaan vilauttaen vilkkua. Kuski ymmärsi heti, että yritin estää ohituksen ja siirtyi auton oikealle reunalle vaikka risteykseen oli vielä matkaa. Kun vihdoin olin kääntymässä, kuski suhahti oikealta ohi ja heilautti kättään mennessään.

        Ilmeisesti mp-kuski risteyksen nähdessään ymmärsi, minkälainen vaaranpaikka se oli olisi.
        Moottoripyöräharrastaja kokee yhteistyön merkityksen autonratin takanakin selkeästi paremmin, kuin omaan napaansa tuijottava paatunut kotilokuski.


      • vastaavia kokemuksia

        älähän. eikös ohittaminen ole muutenkin kiellettyä risteysalueella, kai siellä oli keltainen viiva tiessä ja ennakkovaroitustaulu tulevasta risteyksestä?


    • EisenEnempääää

      Tuossa sinänsä ollut mitään erikoista tai uutta.
      Vastaavanlaisia tapauksia tapahtuu jatkuvasti,niin autoilijoille kuin mp:lle.
      Moottoripyöräilijä on aina todella heikoilla selviytymisen suhteen jos kolari tapahtuu siksi ennakointiin tarvitsee kiinnittää todella paljon huomiota.
      Jos käännytään niin hidastetaan vauhtia ajoissa ja tietenkin vilkku aikaisin päälle,lisäksi kannattaa ajaa aina lähellä keskiviivaa jotta varmasti tulee nähdyksi.
      Katse tiivisti vuorotellen peileihin ja eteenpäin.
      Turvaliivit olisi kova juttu mutta itse en semmoista pue päälle koska näyttävät niin naurattavilta,joo tiedän että kuullostaa lapsellista mutta itse päätän turvallisuudestani.

    • ETTÄS TIEDÄTTE

      YRITTÄKÄÄ MUISTAA ETTÄ KUN OLETTE 2-PYÖRÄISELLÄ SUOJATTOMALLA MOOTTORIPYÖRÄLLÄ LIIKKEELLÄ, JÄÄTTE AINA TOISEKSI AUTON KANSSA, JOKA ON PAINAVAMPI JA NELJÄN "SEINÄN" SUOJAAMA. TEIDÄN TÄYTYY KUNNIOITTAA AUTOJA, JA VAROA TÖRMÄYKSIÄ.

      JA KANNATTAA HARKITA, ONKO YLIPÄÄNSÄ JÄRKEÄ AJAA 2-PYÖRÄISELLÄ, KUN SE ON NIIN PALJON VAARALLISEMPAA JA TURVATTOMAMPAA.

      • sellastameillä

        SITÄ KANNATTAA MYÖS HARKITA JOSPA HYPPÄIS JOLTAIN KORKEELTA SUORAAN VARMAAN KUOLEMAAN, JOTTA EI JOUTUS MYÖHEMMIN MAHDOLLISESTI KITUMAAN - KUN SUOJATIETÄ YLITTÄESSÄ JOKU VARMASTI AJAA VIELÄ YLI - JOSKUS!

        JA TURHAA MUUTENKAAN TÄÄLLÄ KITUA EDES PUOLTAVUOSISATAA, KUN KULEE KUMMINKIN!!


    • Moottoripyörällä liikenteessä selviytyy ainoastaan jos suhtautuu kaikkiin muihin tielläliikkujiin kuin ne yrittäisivät tappaa sinut. Jos auto tulee vasemmalta, sivutieltä tai kolmion takaa: JARRUTA JA VÄISTÄ.

    • eihgtball

      omaa autoasi keskiviivalle, estämään Hiacen ohitusta?
      Minä olisin tehnyt niin, sillä on parempi ottaa osuma autoon, kuin pyörään.

      Viikonloppunakin olin letkan perässä autolla ja suojasin letkaa siellä takana.
      Esim ohituskaistalle tulevana, siirryin ensimmäisenä kaistalle, jotta pyörät edelläni saavat vapaan tien siirtyä sieltä ohituskaistalta .

      Jos olisit ollut pyörällä ja nähnyt että kolari uhkaa...olisit voinut heittää hätvilkun päälle, hiacen kuski olis hiljentänyt ihmettelemään sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2772
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2076
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe