helkama sc2

öljyiset sormet

mulla on ollut vuoden verran toi sc2 ja ei oo tarvinuu ku akku vaihttaa uuten, paitsi nyt onpi sellanen homma, että...(jos jolla kulla sc2.n omistajalla olis ny parempaa tietoa ku mulla tästä kyseisestä skootterista nii sais vastata)...nii et nyt ton kilometrimittarin alapuolellahan on sellanen sinisellä pohjalla oleva akun kuva, ja sen vieressä vasemmalla on kait sitte öljykannu(?) punasella pohjalla. tää "öljy" kuva rupes täs viikko sitten palamaan ja vaihoin öljyt ja rasvasin kaikki akselit yms. valo palaa vieläkin ja minen mistää löydä öljynsuodatin. joten mulle sais ny kertoo et missä hitossa se suodatin on, vai tarkottaako toi valo sitte aivan jotakin muuta, ku tota suodatinta??? vastauksia pliis...

3

1709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaketus

Tuon öljyvalon saa pois kun painat mittariston kahta nappia yhtäaikaa.valo on huoltoilmaisin ja alkaa palaa tuhannen kilsan välein.
      Itelläkin mennyt vain akku,muuten pelittää hienosti ja jämäkkä ajaa.Auringonpaisteessa digitaali mittaristo menee pimeeksi

• mopoveteraani

Tuosta kaketuksen mainitsemasta huoltomuistuttimesta öljyvalon jatkuva palaminen 99% varmuudella johtuu.

Öljynsuodatin on öljytulpan sisäpuolella sijaitseva metallisiivilä. Suodatusteho on varmaan aika olematon. Eikä sillä varmasti ole mitään tekemistä öljyvalon kanssa.

Samat viat näköjään kaikilla, itsekin jouduin vuoden jälkeen vaihtaa alkuperäisen akun. Nyt ollu pari vuotta YUASA kiinni ja ei mitään ongelmia akun kanssa. Samoin tuo digimittariston "ominaisuus", itselläkin menee pimeeksi kun seisoo suorassa auringonvalossa paikallaan. Kun mittaristo jäähtyy, numerot tulevat taas takaisin.

Yksi huono puoli on ollut se, et kylmäkäynnistys jo nollan tienoilla on ollu uudesta pitäen hankalaa. Liekö nelitahtikoneen ominaisuus. Ja jos kylmällä ajatte, muistakaa pitää kaasuvaijeri hyvin öljyttynä ettei jäädy pakkasella.

Ollut kuitenkin tekniikaltaan luotettava ja puolta halvempi kun premium-skootterit. Tehokkaat levyjarrut edessä ja takana. Hyvä käyttöpeli.

• Erkk1 Myntt1nen

Minulla noita on ollut helkamana ja soliferina jo 6 kpl ja kaikki olen virittänyt kulkemaan noin 90km/h. Tuolla radiohullujen foorumilla poikia vähän huudatan, mutta tosiasiahan on etten minä 45km/ kävelyvauhtia viitsi pohjoiskarjalan reissuja heitellä. Kyllä se skotterin täytyy kulkea kunnolla. On siinä sekin hyväpuoli että saa ajella mopon halvoilla vakuutuksilla mutta moottoripyörän nopeuksilla. Hahhaa paskaako minä välitän eihän muutkaan välitä. EK1.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7455
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3967
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3510
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      2793
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2652
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      43
      2465
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2391
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2279
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2218
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1962
    Aihe