Aprilia SR50 Factory

Avuton...

Moi!

Minulla on ongelma(?) Apriliani kanssa... Ensinnäkin se mittarin varoituskolmio vilkkuu harvakseltaan (ilman, että avain on edes virtalukossa) koko ajan, mitä se tarkoittaa/onko vakavaa? Sitten kun käännän avaimella virrat päälle, niin Aprilia logon jälkeen tulee normaali näkymä, mutta siihen alas tulee iso teksti EFI, jonka vieressä on kuin kaksi irrallaan olevaa johtoa ja tämän lisäksi se mittarin varoituskolmio palaa, mutta käunnistyksen jälkeen ei pala ja EFI teksti on myös lähtenyt..
Mikä tämä juttu on?
(Ohjeistakaan ei täysin auennut mulle)

PS. Skootteri on ollut 4 päivää käytössäni, ja hyvin tuo muuten näyttää pelittävän! :)

11

3844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • budhabuddas

      vittu revi koko mittari irti älä osta tommosii ruoska paska skoottereita me emun kaverin rikun luo siltä saat hyvä aprilia leovin tehari sit tunget munaa pensatankkiiin

      • Avuton...

        Eipä kiinnosta mitkään teharit yms.. Mulle riittää todella hyvin n. 60km/h vauhti, mitä tämä vakiona kulkee, sillä ajelen pääasiassa vain kaupungissa tällä, ja jos pidemmälle pitää lähteä, käytän autoa! Tulet itsekin varmasti huomaamaan aikuisena, kuinka tyhmää tuollainen mopon virittely on. Se on aivan naurettavaa!


      • moto cross!
        Avuton... kirjoitti:

        Eipä kiinnosta mitkään teharit yms.. Mulle riittää todella hyvin n. 60km/h vauhti, mitä tämä vakiona kulkee, sillä ajelen pääasiassa vain kaupungissa tällä, ja jos pidemmälle pitää lähteä, käytän autoa! Tulet itsekin varmasti huomaamaan aikuisena, kuinka tyhmää tuollainen mopon virittely on. Se on aivan naurettavaa!

        mulla on tollanen aprilia sr 50 fatory vm08 ja mulla sama homma... eli siis varoitus kolmion vilkuntaan en löydä muuta selitystä kun että se on se käynnistyksen esto. ja se efi ja johdot auki tarkoittaa että sinun bensa pumppu (kuulet kun painat sitä punasta ''run'' ''off'' nappulaaa kuuluu surinaa) ei ole päällä, eli tuo on ihan normaalia, se vain ilmoittaa että et siis voi lähteä ajamaan.

        niin ja siitä virityksestä... itse olen juuri saanu mopo kortin ja olen ajellut ihan moto cross radalla 7 vuotiaasta, eli ei hullummin kiinnosta mopossa kun se että kouluun ja harrastuksiin pääsee, eli siis ei kannata virittää! se ei anna viisasta kuvaa, jos haluaa ajaa kovaa nii ostakaa ihmiset kunnon crossi pyörä ja ajakaa crossi radalla niinpaljon kun sielu sietää. siellä ette ole vaaraksi muille kun itsellenne, toisin kuin liikenteessä poukkaroidessa!


    • Late9999888

      Näkyykö huollon muistutusteksti "service"? Jos on määräaikaishuolto tekemättä muistaakseni kolmiovalo vilkuttelee. Huollossa muistutus nollataan.

      • moto cross!

        eli määräaikais huollon merkki on se jako avain siinä näytössä
        se vilkauttelu oli muistaakseni käynnistyksen esto tai joku feikki varas hälytin...


      • ApriliaSRRuleZ
        moto cross! kirjoitti:

        eli määräaikais huollon merkki on se jako avain siinä näytössä
        se vilkauttelu oli muistaakseni käynnistyksen esto tai joku feikki varas hälytin...

        Ruiskumallissa se vilkkuva valo mittarissa on ajonestolaitteen merkkivalo, vilkkuu myös vaikka virrat on pois päällä!

        Kaasarimalli paljon järkevämpi, ei ole polttoaineensyötössä mitään ongelmia. Ruisku on liian vikaherkkä


    • jusatin

      Ruisku on itseasiassa paljon järkevämpi vaihtoehto sillä se syö paljon vähemmän bensaa eli maksaa yhden/2 ylimääräistä huoltoa mopon elinaikana moninkertaisesti takaisin. Lisäksi mopopojille se on paljon "äkäsempi" vaihtoehto ja jättää viriderbit viivoilla heittamällä.

    • -

      Jos vielä lisätehoa kaipaa ruiskuun niin liikkeeseen vaan ja pyytää "kisa"ohjelmaa, jonka jälkeen ilmakurin voi ottaa huoletta pois (joskaan se ei vaikuta paljoa). Tehoputki on myös asiallinen valinta "kisa"ohjelman asentamisen jälkeen.

    • huohhhhhhhh

      yrittäkää ymmärtää ettei vakio koskaan kulje yli 50km/h@@@@@@

    • fghhfghfg

      Vakiot kulkee sen 45km/h, ne eivät saa kulkea enempää. On turha tulla sanomaan että on vakio jos menee yli 50km/h.

    • Tyrnävä

      Millo sillä sit voi ajaa itellä sama ongelma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      623
      3788
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      45
      1690
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1477
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      38
      1416
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      171
      1399
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1299
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      106
      1116
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      47
      1022
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      61
      991
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      929
    Aihe