Minne mennä kultahietikolla?

ekakertalainen

Ollaan lähdössä viikoksi kultahietikolle. Missä kaikissa paikoissa kannattaisi käydä ja mihin aikaansa käyttää? Onko lähellä muita käymisen arvoisia kaupunkeja kuin Varna? entäs mitä mitä kaikkia kohteita varnassa on missä kannattaa ehdottomasti käydä? Kiinnostaisi myös paikat mitkä ei ole ihan niin turistirysiä...
Kiitos jo etukäteen! :)

5

982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhdessä viikossa

      ei kai paljoa ehdi nähdä, mutta suosittelisin Aladzhan luostaria, Balchikin kasvitieteellistä puutarhaa...... jopa Nessebariin voisitte pistäytyä, mikäli innostusta rittää. Nämä on todellakin Bulgarian suurimpia turistirysiä ja viitisen vuotta sitten kaikkialla oli mustanaan väkeä. Viime kesänä ei kuitenkaan näkyny ristin sielua Nessebarissa, kun siellä käytiin 1.8 - ilmeisesti kaikki piti kukkaron nyörit tiukalla talouskriisissä. Muuten Varnan delfinaario saattaa kiinnostaa... Pr. ja Arrogance oli kai akoinaan mukavia bailupaikkoja......

      • Kun mä mietin

        vähän tätä, mieleen tuli pari uutta (ja ehkä jännittävää) vaihtoehtoa. Bulgariassa on itse asiassa muutama upea tekojärvi: Tsonevo (noin 40:n kilometrin päässä Varnasta), Vacha ja Dospat (valitettavasti ihan toisella puolella maata). Tiedän, että järvet tuskin suomalaisii kiinnostaa, mutta päätin silti mainita niistä, kun jälkimmäiset kaksi sijaitsee korkealla Rhodope-vuorilla (680 ja 1200 metrin korkeudella merenpinnasta....ainakin Wikipedian tietojen mukaan :/ ). Kerran uutisissa kerrottiin, että nä kelluvat mökit, jotka näkyy Wikipedian kuvissa olisi vuokrattavissa, vaikka mulla itse ei ole omakohtaista kokemusta.....mutta ehkä tämäkään ei suomalaista kiinnostais. Mutta jos joku innostunut löytyy, niin kertomukset ja mielipiteet on tervetulleita.


      • ekakertalainen
        Kun mä mietin kirjoitti:

        vähän tätä, mieleen tuli pari uutta (ja ehkä jännittävää) vaihtoehtoa. Bulgariassa on itse asiassa muutama upea tekojärvi: Tsonevo (noin 40:n kilometrin päässä Varnasta), Vacha ja Dospat (valitettavasti ihan toisella puolella maata). Tiedän, että järvet tuskin suomalaisii kiinnostaa, mutta päätin silti mainita niistä, kun jälkimmäiset kaksi sijaitsee korkealla Rhodope-vuorilla (680 ja 1200 metrin korkeudella merenpinnasta....ainakin Wikipedian tietojen mukaan :/ ). Kerran uutisissa kerrottiin, että nä kelluvat mökit, jotka näkyy Wikipedian kuvissa olisi vuokrattavissa, vaikka mulla itse ei ole omakohtaista kokemusta.....mutta ehkä tämäkään ei suomalaista kiinnostais. Mutta jos joku innostunut löytyy, niin kertomukset ja mielipiteet on tervetulleita.

        Kuulostaa jännältä ja hyvältä. :) Kiitoksia vinkeistä!


      • tey
        ekakertalainen kirjoitti:

        Kuulostaa jännältä ja hyvältä. :) Kiitoksia vinkeistä!

        No ehdottomasti kannattaa tutustua Varna kaupunkin, sen Meripuistoon, kauppakujjiin ja muihin nähtävyyksiin.


      • Pliskassa käynyt
        tey kirjoitti:

        No ehdottomasti kannattaa tutustua Varna kaupunkin, sen Meripuistoon, kauppakujjiin ja muihin nähtävyyksiin.

        Varnassa on kuin juuri meripuiston alue ja kauppakatu? no tietysti onhan siellä VarnaMall ja vasta avattu Grand Mall mutta taitaa olla that's it...? Roomalaiset rauniotkin näkee ihan ohikulkiessaan, tietysti on jännittävä seikkailla kävellen pitkin kujia mutta nähtävää siellä ei juurikaan ole.
        bussilla kannattaa kulkea kultahietikolta Varnaan se maksaa vain 3 Levaa ja ainakin bussi numero 9 on siisti ja helppo käyttää. Jos lähdette Aladzia-luostarille ja aiotte tulla metsäreittiä alas ottakaa offia mukaan, hyttysiä on ja ne ovat tosi äkäisiä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1727
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1547
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      55
      1260
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      729
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      725
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      717
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      668
    Aihe