Juntit työtoverit

ernuko?

Otsikko voi olla hieman provosoiva, mutta siinä on kiteytettynä ongelman ydin - minun näkökulmastani kummalliset työkaverit.

Alottelin vasta hiljattain uudessa työpaikassani, jossa työkavereita on useita satoja, mutta samaa hommaa tekeviä n. 50, joiden kanssa tiimityöskentelen päivittäin. Olemme alkaneet tutustua ja olen törmännytkin aivan käsittämättömään kulttuuriin, johon en ole lainkaan tottunut.

Keneltäkään ei pyydetä anteeksi, kuulumisia ei kysellä vaan omista asiosta pauhataan suu vaahdossa, sanotaan melko ronskistikin ja jätetään ruokatauolla työtoveri yksin pöytään ruokiensa kanssa istumaan. Satun vielä olemaan koko n. 50:n henkilön porukasta ainoa, joka ei polta tupakkaa. En ole tottunut tällaiseen ollenkaan ja "anteeksi" ja "ole hyvä" tulevat kuin huomaamattani suustani. Sitten saan ihmeellisiä mulkaisuja, varsinkin, jos kysyn, mitä kuuluu tai toivotan mukavaa työpäivää.

Miten tällaisiin työkavereihin pitäisi suhtautua? Olen itse osa-aikaisena niin kuin moni muukin työpaikallani ja opiskelen sivussa yliopistolla. Moni työtoverini on paikassa peruskoulu- tai ammattikoulupohjalta. Mielestäni työkaverit ovat tärkeitä työpaikassaviihtymisen kannalta, joten haluaisin jotenkin päästä joukkoon mukaan. Olen vain niin erilainen, enkä osaa suhtautua asioihin kuin he. Asiakkaille työtoverini ovat kyllä erittäin kohteliaita, mutta toisilleen eivät. Kummallista...

4

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuori Werther

      Ole oma itsesi, joko se riittää niille tai sitten ei. Ihan turha sun on niitä varten yrittää olla kohtelias, jos se et sitä luonnostaan muuten ole. Jos työpaikan ilmapiiri on huono ja käytöskoodi tuo, niin sinä et sitä voi muuttaa ja tuskin siihen edes kovin paljon vaikuttaa. Siispä hyväksy se ja sopeudu. Ajan myötä ehkä omakin työminäsi tulee samanlaiseksi. Tai vaihda työpaikkaa.

      Nim. viimeiset pari vuotta 20 hengen paikassa jossa työkavereita ei edes tervehditä... Aluksi tuntu pahalta kun tervehdykseen ei tullut ollenkaan vastausta tai korkeintaan jotain mutinaa, välillä jopa suoraa vittuilua, ja keskustelut torpattiin ilkeästi. Työkaverit kiusasivat ja haukkuivat toisiaan selän takana ja päin naamaa minkä ehtivät, oli eristämistä, vittuilua, uhkailua, ilveilyä (kyseessä aikuiset ihmiset), mykkäkoulua, ihmissuhdedraamoja jne. Missään aiemmassa työpaikassani ei ole ollut vastaavaa. Nykyisin olen itse yksi pahimmista :)

    • Anonyymi

      Mun yksi työtoveri haisi hielle... kuvottava haju... nainen... ei voinut hajulleen mitään. Joutui lähtemään
      ok ehkä olen itse se vaikea tapaus... mut toinen työtoveri oli taas tällanen että halaili miespomoa, yllätin heidät... ei osannut hoitaa töitään... joutui lähtemään... kolmas työtoveri mies oli hermoistaan huono... huusi kun vein sille lapun josta sen piti ottaa vain tiedot omiin tarpeisiinsa.. mä lähdin...

    • Anonyymi

      on hyvin hyvin harvinaista että noinkin isossa työorganisaatiossa (50 ihmistä) olisit ainut joka ei polta tupakkaa. Tieteellinen mahdottomuus. Tilastollisesti ja todellisuudessa kun vain pieni osa aikuisista ihmisistä polttaa tupakkaa. Se että kaikki olisivat myös jotenkin nyrjähtäneitä ei voi pitää paikkaansa.

    • Anonyymi

      Aika moni työpaikka on tällainen. Kun tulee kyse rahasta niin kaikki ihmiset ovat hyeenoja toisilleen...ehkä pelkäävät työpaikkansa puolesta tms. Itse en ole ikinä ymmärtänyt tällaista käytöstä niin teen nykyään vain keikkatöitä. Noin 40-50 työpaikkaa jo nähneenä niin voin todeta että ei käy kateeksi näitä vakituisia työntekijöitä. Sielunsa myyneitä ihmisraunioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe