Onko tämä metsäkauris vai valkohäntäkauris?
http://jouko.otokset.fi/kuvat/sekalaisia kuvia/DSC_0002nn.jpg
onko tämä metsäkauris
6
1583
Vastaukset
- on kaunis
- 87yhkkuy7vhgh
valkokohäntäkauris
- Ponkaaja
Mielestäni metsäkauris mm. seuraavin perustein:
-ei näkyvää häntää (voi tosin jäädä takajalan taakse piiloon)
-ei selvää värirajaa vatsan ja kyljen välillä
-turpa (vai kuono?) on päältä vaalea (valkohäntäkauriilla usein tumma/musta)
-turvan (vai kuonon?) kärjen väritys (selvät valkeat täplät sierainten alapuolella) sopii mielestäni metsäkauriille paremmin
-muoto on siro ja koko vaikuttaa pienehköltä
Missä kuva on otettu? Silläkin nimittäin on vaikutusta määritykseen, sillä valkohäntäkauriita esiintyy huomattavasti suppeammalla alueella kuin metsäkauriita.- 32ewdfds
sekoittaa, ennen oli vain kauris ja valkohäntäpeura, nykyään vakohäntäkaurista, metsäkaurista, valkohäntäpeuraa, metsäpeuraa huh huh..
- kgf
Kauris on myös nähnyt kuvaajan ja valkohäntä ilmoittaa tästä yleensä selkeästi vilauttamalla tuota valkoista peräpeltiään saalistajalle, jotta säästyy turhalta hötkyilemiseltä.
- lkjsdalkjsdalkjsdalk
kgf kirjoitti:
Kauris on myös nähnyt kuvaajan ja valkohäntä ilmoittaa tästä yleensä selkeästi vilauttamalla tuota valkoista peräpeltiään saalistajalle, jotta säästyy turhalta hötkyilemiseltä.
Valkohäntäkauris-nimitystä on ehdotettu aikoinaan valkohäntäpeuran tilalle, koska valkohäntäpeura on kaiketi enemmän kauriiden sukua. Nimi ei ole kuitenkaan vakiintunut ja mm.lainsäädäntö Suomessa tuntee vain peura-version. Ensimmäisen kirjoittajan kyselemä eläin on susi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 887227
- 353373
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021816- 21892
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27891Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32853Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk47762Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60719Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt29686Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26642