Nokia 7230

Nokia 7230

mitä mieltä olette Nokia 7230 mallista?
kertokaa plussat ja miinukset.

36

4019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Plussat ja miinukset

      Kätevän kokoinen
      Akku kestää ihan hyvin
      Muistikortti paikka
      Nopea netti

      Miinukset:

      - S40 käyttis
      - Ei ilmaista navigointia
      - Ei wlania
      - Vähän pelejä
      - Kamera ei ole kovinkaan hyvä

      • 7230

        Joo siinä on kyllä pelejä ihan kivasti ainakin minulla, Bounce Tales, Rally Stars, Snake III, Sudoku ja UNO.


      • Nokia N86 8MP
        7230 kirjoitti:

        Joo siinä on kyllä pelejä ihan kivasti ainakin minulla, Bounce Tales, Rally Stars, Snake III, Sudoku ja UNO.

        Pelien takia ei kannata ostaa kännykkää, sillä niitä saa netistä ja muualtakin jälkikäteen


    • 16+11

      Olen ollut nyt viikon ko. puhelimen omistaja ja lievästi olen pettynyt.

      - Kamera on surkea
      -nappulat liian pieniä
      -ja jos laittaa oman taustakuvan niin ylä- ja alareunaan tulee ikävät mustat palkit.

      mukava kädessä
      aika halpa
      helppo käyttää

      • Nokia N86 8MP

        Halvoilta laitteilta ei kannata paljoa odottaa


      • en vaihtais
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

        Halvoilta laitteilta ei kannata paljoa odottaa

        Minulla on ollut tuo 7230 puhelin viime kesäkuusta ja olen todella tyytyväinen.
        Minusta on ihan hyvä kamera, parempi mitä odotin. ei se ammattikuvaukseen tarkoitettu olekaan.
        ja näppäimet minusta ensin tuntui kuvasta katsottuna pieniltä, mutta niiden suhteen myös yllätyin positiivisesti. paljon paremmat kun edellisessä oli isot näppäimet mutta kaameen tahmeet käyttää ja kankeat. ei nuo näppäimet ole kai isokouraisille hyvät.

        siskon piti vaihtaa puhelinta ja osti oitis samanlaisen kun minulla, ja kaksi päivää sen jälkeen hänen poikansa.

        minulla ei ole mitään huonoo sanottavaa.
        yllättävän halpa puhelin sisältöön ja käyttömukavuuteen verrattuna.
        paras puhelin mitä mulla on ollut, ja niitähän on ollut joitakin kymmeniä. kaikki nokialaisia.


      • 7230-aloittelija
        en vaihtais kirjoitti:

        Minulla on ollut tuo 7230 puhelin viime kesäkuusta ja olen todella tyytyväinen.
        Minusta on ihan hyvä kamera, parempi mitä odotin. ei se ammattikuvaukseen tarkoitettu olekaan.
        ja näppäimet minusta ensin tuntui kuvasta katsottuna pieniltä, mutta niiden suhteen myös yllätyin positiivisesti. paljon paremmat kun edellisessä oli isot näppäimet mutta kaameen tahmeet käyttää ja kankeat. ei nuo näppäimet ole kai isokouraisille hyvät.

        siskon piti vaihtaa puhelinta ja osti oitis samanlaisen kun minulla, ja kaksi päivää sen jälkeen hänen poikansa.

        minulla ei ole mitään huonoo sanottavaa.
        yllättävän halpa puhelin sisältöön ja käyttömukavuuteen verrattuna.
        paras puhelin mitä mulla on ollut, ja niitähän on ollut joitakin kymmeniä. kaikki nokialaisia.

        En ota vielä kantaa tohon millanen tää on käytössä kun ostin kyseisen vehkeen eilen. Mutta nyt olen aivan ihmeissäni: eikö tällä voi kirjoittaa tekstiviestejä ja tallentaa niitä sen jälkeen, tarkemmin siis tallentaa lähettämättä kenellekään? Mulla esim. tapana tehdä kauppalappu puhelimeen ja nyt tällä en onnistu. Voiko todellakin olla niin ettei tällä pysty sitä tekemään?


      • Nokia N86 8MP
        7230-aloittelija kirjoitti:

        En ota vielä kantaa tohon millanen tää on käytössä kun ostin kyseisen vehkeen eilen. Mutta nyt olen aivan ihmeissäni: eikö tällä voi kirjoittaa tekstiviestejä ja tallentaa niitä sen jälkeen, tarkemmin siis tallentaa lähettämättä kenellekään? Mulla esim. tapana tehdä kauppalappu puhelimeen ja nyt tällä en onnistu. Voiko todellakin olla niin ettei tällä pysty sitä tekemään?

        Eikös se onnistu niin, että kun kirjoitat viestin, mutta et lähetä sitä kenellekkään, ja valitset Poistu, niin eikös puhelin kysy, että tallennetaanko viesti luonnoksiin?

        Myös Muistikirjaan voi kirjoittaa asioita muistiin Ajanhallinasta.


      • 7230-aloittelija
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

        Eikös se onnistu niin, että kun kirjoitat viestin, mutta et lähetä sitä kenellekkään, ja valitset Poistu, niin eikös puhelin kysy, että tallennetaanko viesti luonnoksiin?

        Myös Muistikirjaan voi kirjoittaa asioita muistiin Ajanhallinasta.

        Tää ei kysy, siks oonki ihan ihmeissäni. Mulla on aina ollu nokian puhelin ja näissä "uudemmissa" eli siis n. 3-4vuoden takaisissa viestit tallentuu itsestäänki mut tän kanssa en onnistu sitä tekemään. Ei tosiaan tuu vaihtoehtoa tallenna missään kohtaa vaik kuin oon käyny läpi kaik mahdolliset paikat (tai sit mä oon vaan niin idiootti etten löydä sitä =D ) Tota muistikirjaa täytyy kokeilla mikäli tähän ei oikeesti pysty viestejä tallentamaan. Ei täs kyl oo myöskään arkistossa kohtaa luonnokset mikä mun käsittääkseni kaikis muis on...


      • dfgfdgdfg

        Hei 16 11 !

        Tää tuli nyt vähän myöhään (noin vuosi:=)

        Mutta kun kirjoitit että
        "-ja jos laittaa oman taustakuvan niin ylä- ja alareunaan tulee ikävät mustat palkit."
        Niin sen kuvan saa muokata taustakuvaksi helposti "sovita näyttöön" tai "venytä". Silloin ei tule mustia palkkeja.
        Kuvan kokokin vaikuttaa paljon, mutta kaikkia kuvia voi venyttää ja sovittaa näyttöön. Tämä muillekin tiedoksi.


    • 7230

      2 kuukautta vanha ja kerkisi olla jos jonkin moista vikaa. Sammui itsekseen, kuumui, katko puheluita ja akku ei kestänyt. Laitoin huoltoon kesti 5 viikkoo oli käynyt Unkarissa. Vikaa vieläkin akku ei kestä ja kuumuu. Täytynee viedä huoltoon uudelleen.

      • Aikuinen nainen

        Jos käytät koko ajan 3g-verkkoa, niin akku kuluu nopeasti. Vaihda 2g. Toimii silti nopeasti ja moitteettomasti, mutta akku kestää viikon. Olen samaa mieltä, että viestien luonnosten tallentamista ei löydy vanhojen nokialaisten tapaan. Muuten minusta myös vuoden kokemuksella erinomainen hintaansa nähden.


      • Aikuinen nainen kirjoitti:

        Jos käytät koko ajan 3g-verkkoa, niin akku kuluu nopeasti. Vaihda 2g. Toimii silti nopeasti ja moitteettomasti, mutta akku kestää viikon. Olen samaa mieltä, että viestien luonnosten tallentamista ei löydy vanhojen nokialaisten tapaan. Muuten minusta myös vuoden kokemuksella erinomainen hintaansa nähden.

        Itse käytän paljon 3G verkkoa. Se kyllä kuluttaa paljon akkua, mutta se on nopeampi kuin 2G. Minä en tykkää olla kovin hitaalla yhteydellä netissä.


      • 7230
        vapunen kirjoitti:

        Itse käytän paljon 3G verkkoa. Se kyllä kuluttaa paljon akkua, mutta se on nopeampi kuin 2G. Minä en tykkää olla kovin hitaalla yhteydellä netissä.

        Minua ärsyttää se että jos tulee viesti niin se näkyy heti siinä pääsivulla nimen kera. Jos tuon toiminnon saisi jotenkin poistettua niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.
        siellä viesti-osiossa se lähettäjän nimi saa toki näkyäkin mutta kun se ilmoittaa tekstiviestin tulleen niin riittäisi pelkkä tieto että 1 viesti.

        Toinen probleem on se että kun lähetin kuvaviesti niin sen jälkeen se kysyi aina uutta viestiä lähettäessä että haluatko lähettää multimediaveistin ( vai mitä se nyt kysyikään) ja tuo poistui vasta kun suljin kännykän.


      • rtrythth
        7230 kirjoitti:

        Minua ärsyttää se että jos tulee viesti niin se näkyy heti siinä pääsivulla nimen kera. Jos tuon toiminnon saisi jotenkin poistettua niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.
        siellä viesti-osiossa se lähettäjän nimi saa toki näkyäkin mutta kun se ilmoittaa tekstiviestin tulleen niin riittäisi pelkkä tieto että 1 viesti.

        Toinen probleem on se että kun lähetin kuvaviesti niin sen jälkeen se kysyi aina uutta viestiä lähettäessä että haluatko lähettää multimediaveistin ( vai mitä se nyt kysyikään) ja tuo poistui vasta kun suljin kännykän.

        Ei mulle kyllä tule pääsivulle kun "1 viesti saapunut". sitten vasta kun klikkaa auki niin näkee keltä.
        Puheluista kyllä tulee soittajan nimi (jos on tallennettuna) näkyviin.


    • jyjud

      - Kamera on tosi huono, tulee pimeitä kuvia, ei ole valovoimainen, 5230 on paljon parempi kaera, vaikka pikseleitä vähemmän.

    • -------

      Älkää valittako! Tuon hintaiselta puhelimelta ei voi odottaa enempää!

    • -.-.-.-.-.-.-.-.-

      Mulla on ollu tää kännykkä vähän yli vuoden ja ihan hyvin on kestäny, siis sen kannalta et vaikka on tippunu lattioille ja ties mille nii ei oo ees niin isoja naarmuja näytössä, että sen puoleen paljon plussia.. toinen juttu on taas käytännönviat.. oli puoli vuotta ja toimi kuin unelma (hintaansa nähden) sit alko löytyy vikoja.. jos vaihtaa teeman ku tää on äänettömällä, niin ku sul on sit se uus teema siin nii ku laitat kännykän äänettömälle niin ne samat viesti- ja soittoäänet kuuluu, kuin oli edellisessä teemassa. Kuintenkin vaikka kännykkä ei ole äänettömällä kuuluu viesti- ja soittoäänet. Eli perjaatteessa silloin ei saa ollenkaa äänettömälle ja menee hermot, kun pitää koko kännykkä sulkea.. Mun 7230 on ollut sillee ihan ok paitsi noi äänetön tilat. Myös alkoi noin puol vuotta vanhassa kännykässä kaatuilemaa kokoajan. Mul ei oo täs nettiä eikä mitään, enkä myöskään lähettele viestiä usein tai puhu. Silti tää aina välillä sammuttaa ittensä tai näyttö on ihan valkonen hetken. Mulla se kesti kerran puol tuntia, vaikka yritin sammuttaa kännykän ja ottaa akun pois. Kaikkee mahollista mutta ei auttanu. Ajattelin ostaa ehkä seuraavaks ton Nokia c5-02 tai samsung galaxy 5. Vois olla ehkä hieman parempia? Kellään kokemusta erikoisesti tosta Nokiasta????



      Kamera mielestäni hyvä tähän kännykkään.
      Helppo lähettää viestiä.
      Sopiva normaaliin käyttöön, eli ei käytä navigointia tai halua mitään Superäly-
      puhelinta.
      Hyvä ääni kun kuuntelee musiikkia. Eli siis ei rätise.
      Selkeä valikko.
      Valokuva-albumi hyvä. Diaesitykset erinomaisia.
      Hyvä akunkesto.
      Hyvä herätyskello torkuillaan.
      Hyvät pelit. Bounce Tales,Rally Stars,Snake III, Sudoku Ja Uno (5)



      -Näppäinmet jäykkiä.
      -Liukukansi ainakin minulla ollut alussa asti todella jäykkä. Ei kaikki mummo-
      voimatonkäsiset pakolla saa kunnolla auki.
      -Vilkkuva valo kun tulee viesti tai lataa akkua.
      -Äänetön järjestelmä suoraan sanottuna surkea.
      -Kaatuu usein. Elikkä sammuilee itsekseen.
      -Jotenkin outo galleria.
      -Ei ilmaista navigointia.
      -Ei ilmaista Esim. Facebook,Youtube ja MySpacea
      -Välillä hidas.
      -Ei välillä avaa ollenkaan Median toistoa. Eli sitä paikkaa mistä voi kuunella
      musiikkia.

    • :(

      kanssakeskustelija kuulee oman äänensä kaikuna..kuulemma paljon tätä vikaa.. ei korjaantunut huollossa..

    • @->-->>-

      Oon ollu ihan tyytyväinen puhelimeen. Se on nyt vajaan vuoden ollut. Tosin nyt siihen on tullut kaiken näköstä ongelmaa ja menee takuuhuoltoon. Tosin ostan nyt uuden puhelimen, en usko että huollossa saavat noita kuntoon enkä jaksa 5 huollossakäymisreissua odotella. On toiminut muuten hyvin ja olen tykännyt liukukannesta, on ollut kestävä (tippunut monesti) ja musiikki kuuluu hyvin (tosin akku kuluu todella nopeasti eli esim junamatkalla ei viitsi kuunnella, jos pistoketta ei ole, jos pitää vielä pystyä soittamaan jollekin kun on määränpäässä).

      Akku ei minulla kestä hirveän pitkään. 3 G tosin on päällä ja joka 2. päivä on ladattava puhelin, tosin nettiä käytän jonkun verran joka päivä (mutta jonkun 10-30min/pv) ja musiikkia tosiaan kuuntelen harvoin.

      Alusta saakka oli ongelmana että kamerassa tulee puolet huonolaatuista kuvaa hämärämmässä, eli puolet kuvasta on ok ja toinen puoli ei. Myös kun puhelimen laittaa lataukseen siinä vaiheessa kun akku on loppumassa ja on juuri puhelimessa, niin vaikka virtajohdon kiinnittää, niin puhelin piippaa koko puhelun ajan sitä että "akku lopussa".

      Nykyisin kuulen kaikuna välillä oman ääneni, mikä on häiritsevää. Toinenkin saattaa kuulla kaikuna oman äänensä jos itse laitan kaiuttimen päälle. Valo vilkkuu välillä silloin kun ei pitäisi tai jämähtää päälle vilkkumaan koko ajan. Näyttö myös välillä jökkii tai menee valkoiseksi tai siniseksi.

      Nykyisin netti ei välillä toimi ollenkaan, tietokoneen modeemina käyttäessä netti katkeilee, puhelut katkeilee, en saa toisille soitettua ja he eivät saa minulle (tulee "numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä") .

      Elikkäs tosi paljon nyt tullut ongelmia puhelimen kanssa, tosin takuuta jäljellä tietysti on. Mutta suunnilleen n. 8-9kk toimi ihan hyvin mitä nyt noita vilkkumisia ja piippailuja ja ajoittaisia näytön jökkäilyjä, peruskauraa.

      Minulle oli kanssa yllätys se että kirjoitetut tekstiviestit eivät tallennu lainkaan luonnoksiin, mutta opettelin käyttämään sitä "muistikirjaa" siihen tarkoitukseen. Netti on pääosin toiminut nopeasti ja opera-selain on hyvä, facebookistakin näkee tärkeimmät uutiset.

      Olen huomannut käyttäväni nettiä paljonkin, jonka vuoksi ostan uuden isompinäyttöisen kosketusnäyttö-puhelimen.

      Vaikka vikoja on tullut, niin niitä tulee aina kyllä kaikkiin. Olen tykännyt puhelimesta ja sopiva peruspuhelin, jos välillä jotain nettiäkin käyttää. Kamera on perus kännykkäkamera, ei kovinkaan hyvä. Videokuvaa voi kuvata vain hyvin lyhyen pätkän kerrallaan olisiko 10 sekuntia.

      Näytössä ei ole ollut suojaa mutta vain pari pientä naarmua on tullut. Sivussa ei ole erillistä äänensäädintä joten keskimmäisestä näppäimestä pitää puhelun aikana sitä säätää.

      toimiva peruspuhelin
      likukansi
      kätevä koko
      nettiselaus onnistuu
      valon vilkkuminen kun viesti on tullut
      kivoja pelejä, bounce tales, sudoku, uno
      pikakuvakkeet näyttöön

      - akun huono kesto (varsinkin jos nettiä/ musiikkisoitinta käyttää)
      -huono kamera yhtään hämärämpään kuvaukseen (tosin voi olla joku vika)
      -viat joita ilmennyt edellä, tosin takuuhuoltoon menossa
      - valon vilkkuminen kun latauksessa
      - näytön jökkiminen välillä
      - puhelujen katkeileminen
      - näytössä näkyy lähettäjän nimi jos tullut vain 1 viesti
      - iso kellonaika aina näytössä (vie paljon tilaa) tosin muut aloitusnäytön kuvakkeet valittavissa
      - vaikeasti kansioissa eri sovellukset jollei tee pikakuvaketta näyttöön tai "siirry" valikkoon

    • Minkä puhelimen aiot hankkia?

    • Hyvä oli onko vielä?

      Itselläni on tämä kännykkä. Ihan ok käyttöön oli, kunnes sitten eräänä sateisena ja moskaisena päivänä housuni meni likaiseksi märäksi ja sitten päivän päätteeksi ei toimi kirjaimet eikä numerot vaan ainoastaan auki ja kiini näppäin.... Ei pysty kirjoittamaan pin koodia melko ikävää.

    • tiedoksi

      Nokia 7230
      -aluksi toimi täydellisesti
      sitten:
      ensimmäinen ongelma: ei siirrä bluetoothilla toisten lähettämiä musiikkia,kuvia,videoita muistikortille
      myöhemmin tuli toinen ongelma: bluetooth lopetti toimimasta, ilmoittaa aina et toiminto epäonnistui kun joku yrittää lähettää jotain

    • Nopnop

      Itselläni oli 7230 yli vuoden omassa käytössä, eikä mitään vikaa koskaan. Akku nyt käytössä kului sellaiseksi ettei enää kestäny kun 2-3 päivää yhdellä latauksella, mutta mitään muuta negatiivista sanottavaa ei ole. Ostin kuukausi sitten tilalle Xperia mini pro:n ja voin vain valittaa kuinka paljon kaipaan sitä peruskapulaa, kun on androidin uuteen käyttöjärjestelmään päivittämisen jälkeen menny solmuun monta kertaa päivässä... Ei se puhelimen kestävyys ja laatu hinnasta ainakaan kiinni ole!

    • Del1ah

      Pari vuotta tuo puhelin ollut. Ollut ihan hyvä peruspuhelin. Akku kuitenkin alusta asti ollut surkea, kuluu muutaman tunnin päästä jo loppuun. Teemoja hyvin vähän, vaikka niitä voikin ladata ilmaiseksi lisää jos kyllästyy vanhoihin. Varmaankin tullut uusia puhelinpäivityksiä jo aikaisemmin, minulla on tuo v.09.83, en kyllä tiedä onko päivitykset mitenkään hyödyllisiä kun on hyvin toiminut.
      Jos lataa tietokoneelta musiikkia puhelimeen, puhelin "jäätyy", eikä suostu reagoimaan mihinkään 5-20minuuttiin. Puhelimessa on myös liian vähän muistia, joten ei kannata innostua liikaa valokuvien ottamisesta. Iskuja puhelin kuitenkin kestää hyvin, ei ole mennyt tähän asti rikki vaikka onkin tipahdellut varsin monesti.
      Muuten ihan hyvä peruspuhelin, niinkuin alussa mainitsin!

    • Kuuro mies

      "Perin" itselleni kyseisen puhelimen. Kuinka on mahdollista, että "toisen" keskustelijan ääni kuuluu niin hiljaa. Navigaattori näppäimestä on volat kaakossa, puheen selkeyttäjä päällä ja eq:kin varmuuden vuoksi säädetty kovalle (en tiedä vaikuttaako puhelun ääniin). Edellisissä puhelimissa ei ole koskaan ollut vastaavia ongelmia, aina on ollut varaa säädellä ääntä. Onko kyseessä joku bugi tai jokin säätely homma, vai eikö vaan yksinkertaisesti ole mitään tehtävissä? Puhuminen onnistuu pelkästään hiljaisessa tilassa, korvat höröllään.

    • Vanha ketju mutta tehdasasetusten palautus?

    • Jaaaa654

      Vanha viestiketju, Tää luuri ei lähde käyntiin ? Mikä vikana? lataa normaalisti ja ilmoittaa että akku täys poista laturi mutta ei suostu käynnistymään ollenkaan ?

    • Kissaeläin

      Oma Nokia 7230-puhelimeni täytyy kuukauden kuluttua neljä vuotta. Olen edelleenkin tyytyväinen puhelimeeni. Alkuperäinen akku vielä, hyvä akunkesto, hyvät näppäimet, selkeä kirkas näyttö, jonka näkymin olen . muokannut mieleisekseni, liukukansi toimii edelleenkin hyvin. Kestävä puhelin, ei ole rikkoutunut, vaikka pudonnut monesti.

      • vierailija1234564

        Osaatko kertoa miten kaiuttimen saa päälle puhelun aikana?


      • kokeiletätä
        vierailija1234564 kirjoitti:

        Osaatko kertoa miten kaiuttimen saa päälle puhelun aikana?

        Eiköhän se mene valinta painiketta painamalla.


    • onnistunutostosollut

      Minullakin on vanha kunnon näppäin nokialainen yhä käytössä yli 10vuotta jatkuvasti päällä. Soittaminen ja txt viestit käytössä. Ei juuri tuo malli. Hintaa oli paljon mutta kannatti laatunsa ja ominaisuuksiensa takia mitä ei sitten myöhemmissä läpysköissä ollut.

    • Kivahomma

      Edelleen tyytyväinen ja akku kestää toista viikkoa vieläkin, vaikka on alkuperäinen.
      Säästänyt paljon rahaa tämän kanssa, kun en ole halpisälypuhelimiin sortunut.
      Somejutut hoituu läppärin kautta, paljon kivempaa kun on iso näyttö ja puhelin puhelimena.

    • Anonyymi

      Vieläkin 7230 käytössä. Vaimon vanha puhelin. Just vaihdoin uuden akun. Vanhalla ei toiminut kuin kolme päivää. Alkuun toimi viikon yhdellä latauksella. Mulle riittää peruspuhelin. Hyvin toiminut viimeiset 10 vuotta. Saa nähdä pitkäänkö vielä toimii. Edellinen Nokialainen ryydähti 15 vuoden käytöllä.

    • Anonyymi

      Julkaistu helmikuu 2010 niin se aika rientää 😷

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3187
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      108
      1292
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1076
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1033
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      957
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      924
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe