Yksin?

lomaellu

Ootteko matkaillut koskaan yksin, järjestetyllä matkalla? Onko se turvallista hieman olle kolmekymppisen naisen olla yksin matkassa? Tai että tuleeko tylsää? Olen kohta jo niin epätoivoinen kun matkaseuraa ei ole löytynyt että harkitsen lähteväni yksin matkaan :(

6

854

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksin yksin

      Tämä nyt ei ole matkakertomus, mutta vastaan silti
      Matkustan käytännössä aina yksin. Yhtä turvallista se on kuin kaverin kanssa. Koskaan ei ole tylsää ollut kun voi tehdä sitä mitä haluaa. Yksin matkustaminen ei ole epätoivoista, jos noin ajattelet niin sulla varmaan tulee olemaan tylsää kun et osaa tehdä mitään yksin.

      • lomaellu

        Osaan kyllä tehdä vaikka mitä yksin ja tykkäänkin tehdä, ei ole siitä kyse :). Ajattelin vaan että jos viikon on reissussa ois kiva jonkun kanssa välillä jutellakin, jakaa ajatuksia jne., käydä syömässä seuran kanssa yms koska tykkään kuitenkin olla ja keskustella ihmisten kanssa. Se on vaan hieman vaikea tietää jos ei ole koskaan yksin ollut vaan seurassa. Voihan se olla että se olisi täydellinen vaihtoehto juuri minulle. Ja vain epätoivonen halu päästä matkalle, enkä missään tapauksessa ajattele että yksin matkaajat ovat epätoivoisia vaan todella rohkeita ja itsenäisiä.
        Kiitos kuitenkin vastauksista vaikka (jos) tämä oli nyt väärä paikka kysyä...


    • kukka1976

      meinasit mennä? ja milloin? olen monasti suunnitellut yksin lähtöä, kun ei kaveria löydy. sitten aina on joku lähtenyt, just tälleen... ja matkat ovat onnistuneet loistavasti! laita säpoo jos kiinostaa rento kolmekymppinen matkaseura...

      • matkaan käy

    • yksin ja kaksinkin

      Olen matkustellut paljon yksin alta parikymppisestä nyt neljävitoseksi, ja hyvin on mennyt. Olen ollut seuramatkoilla sekä reppu- ja reittimatkoilla.
      Et yhtään kertonut, minkäpituista, tyyppistä ja minne ajattelit suunnata? Jos et halua olla yksin, vaan haluat kivaa seuraa, mene Kaliforniaan tai muualle USA:aan. Siellä ei todellakaan tarvi olla yksin, vaan sinut otetaan mukaan porukoihin missä tahansa liikutkin. Ystävällisimmät ja auttavaisimmat ihmiset, joiden kulttuuria ymmärtää ja kieltä, löytyvät sieltä.
      Jos haluat suomalaista seuraa, ota naispaikka seuramatkalta. Tällöin sulle tulee huonekaveri, ja hyvässä lykyssä saat hänestä seuraa. Huonokin lykky siinä tosin voi käydä, mutta itselläni on pelkästään positiivisia kokemuksia.
      Älä mene yksin muslimimaihin, esim. Egyptiin, Tunisiaan, tai myöskään Gambiaan. Sielläkään ei todella tarvitse olla yksin, mutta toivoisit, ettet olisi koskaan mennyt. Etenkään yksinäinen nainen on siellä koiraakin alhaisempi, ja olet vapaata riistaa.
      Kanaria, Kreikan saaret, Eurooppa ylipäänsä ovat hyvää aluetta yksin matkusteluun. Thaimaa on ihana paikka - mutta jos kuitenkin haluat jotain iltamenoa, sitä on vain miehille, joten siellä voit tuntea olosi yksinäiseksi, etenkin kun paikallisista ei oikeasti saa seuraa vaikka ovatkin ystävällisiä.
      Rohkeasti matkaan! Toivottavasti saat hauskoja tuttuja ja kokemuksia.

      • lomaellu

        Kiitos teille kukka1976 ja matkaan käy, mutta taisin yllättäen saadakin matkaseuralaisen. Toivottavasti teillekin löytyy. Ja jos olette vielä matkaseuraa vailla käykää katsomassa myös matka-opas lehden sivustolta, sieltä löysin kerran matkalle seuraa ja kaikki meni todella hyvin :), suosittelen.

        ja kiitos sinulle yksin ja kaksinkin todella hyvistä ja monista vinkeistä, varmasti joskus vielä lähden yksinkin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1752
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1380
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      119
      1294
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      912
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      115
      870
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe