Muskari?

mummu***

Te joilla on kokemusta Musiikkileikkikoulusta, voisitteko kertoa millaista siellä on?
Kun kyseessä on alle kouluikäinen lapsi 4-5 v., onko vanhempi mukana?

Kyseessä on Tampereen konservatorio alainen Muskari
http://www.tampereenkonservatorio.fi/index.php?main=303

”Musiikkileikkikoulussa leikki avaa oven musiikin maailmaan
Muskariopetus sisältää ikätasoittain etenevät kokonaisuudet. Kaikissa ryhmissä lauletaan, leikitään, soitetaan, kuunnellaan, liikutaan ja tutustutaan soittimiin.
Musiikkileikkikouluryhmiä on tarjolla lapsille 5 kk iästä 6 vuoden ikään saakka kaikissa toimipisteissä: konservatoriotalossa, Atalan koululla, Kanjonin koululla (Hervanta) ja Lamminpään koululla.
Musiikkileikkikoulun oppilas ei ole konservatorion varsinainen oppilas. Lapsen täytyy osallistua pääsykokeeseen, jos opintoja halutaan jatkaa musiikkiopiston perustasolla.”

Siis onko vanhempi mukana, onko mahdollisuus olla mukana?
Hankitaanko soittimia millaisia, Kitara, Rummut?

6

1048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • guitar dad

      Tampereesta en tiedä, mutta täällä itä-helsingissä meni about näin.

      Sehän on valmistava tie musiikkiopiston pääsykokeisiin, jossa opetetaan lapsille
      musiikin perusteita, rytmiä, korkeita ja matalia ääniä jne.

      Meillä oli muskarin viimeisenä vuotena (ennenkuin osallistuttiin musiikkiopiston pääsykokeisiin)
      soittimena kantele joka piti hommata.

      Soittimet, kitara, viulu, piano jne tule mukaan sitten kun pyritään sinne musiikkiopistoon.

      Pääsykokeissa testataan sitten muskarissa opittuja taitoja. Juuti noita rytmejä jne.

      • 25

        Mutta voiko vanhempi olla mukana?

        En tietysti minä mutta isänsä?


      • guitar dad
        25 kirjoitti:

        Mutta voiko vanhempi olla mukana?

        En tietysti minä mutta isänsä?

        Ei ainakaan täällä itä-helsingissä saanut olla mukana normaaleilla muskari tunneilla.
        Poikkeuksina olivat joulu ja kevät esitykset ja sitten oli muutamia kertoja
        jolloin oli "vanhempien" tunti, ts kerrottiin mitä tunneilla tehdään ja mitä kenties
        kotona voi harjoitella.

        Perusteluna, että lapset saa keskittymisrauhan. (Meillä siis oli muskari ryhmä).

        Itse soitinopintojen alettua (yksityistunti) on taas ollut toivottua että vanhempi
        on mukana. Pysyy vähän kärryillä mitä tunneilla tehdään ja osaa kenties vähän ohjatakin
        läksyjen kanssa.

        Tuon osalta on vain niin että yhden vuoden jälkeen ei enää paljon voi auttaa, kun
        lapsi lukee nuotteja kuin vettä vaan eikä itse pysy millään perässä..

        ..Mutta niin se ope sanoikin, että vanhemmat pysyy tunneilla kenties pari ekaa
        vuotta ja sitten niitä ei näy..

        Lapset oppii vaan niin älytöntä tahtia, että sitä yhtäkkiä huomaa että tähän ei ole
        enää itsellä muuta annettavaa kuin laskujen maksu :D


      • Isä itsekin
        25 kirjoitti:

        Mutta voiko vanhempi olla mukana?

        En tietysti minä mutta isänsä?

        Meillä tytär kävi monta vuotta muskaria ja nyt tuli päätökseen ensimmäinen vuosi musiikkiopistossa.

        Muskaritunti kesti 45min ja vanhemmat eivät olleet mukana tunnilla... poikkeuksena jouluna ja keväällä yhdet muskaritunnit. Varsinaiset joulu- ja kevätjuhlat oli sitten vielä erikseen.

        Itse voin kyllä lämpimästi suositella muskaria, ainakin meidän tyttö tykkäsi tosi paljon käydä siellä ja jos yhtään on kiinnostusta myöhempään soittoharrastukseen, niin muskari toimii hienosti tukena siihen hommaan.


      • 31
        Isä itsekin kirjoitti:

        Meillä tytär kävi monta vuotta muskaria ja nyt tuli päätökseen ensimmäinen vuosi musiikkiopistossa.

        Muskaritunti kesti 45min ja vanhemmat eivät olleet mukana tunnilla... poikkeuksena jouluna ja keväällä yhdet muskaritunnit. Varsinaiset joulu- ja kevätjuhlat oli sitten vielä erikseen.

        Itse voin kyllä lämpimästi suositella muskaria, ainakin meidän tyttö tykkäsi tosi paljon käydä siellä ja jos yhtään on kiinnostusta myöhempään soittoharrastukseen, niin muskari toimii hienosti tukena siihen hommaan.

        Jotain tuollaista odotinkin.

        Pojanpoika rakastaa kaikkea musiikkia, oppiin laulujen sanat muutamalla laulu kerralla jo ulkoa nuottiin..

        Toivon kuitenkin musiikin pysyvän isi ja pojan yhteisenä harrastuksena. Pojanpojan haave, nyt, on tulla rumpujensoittajaksi.. omaan bändiin.. idoli on Lauri Tähkä.

        Lelu soittimia ei ole hankittu, ihan on oikeita, kitara erilaisia rumpuja soitinliikkeestä ja kosketinsoitin..

        Olen ajatellut asettaa kahden vuoden Muskarin käynnin palkkioksi, oikeat rummut. Näkyy maksavan noin 400 € >


    • nuori tyttö

      anteeks vaan en ole muskari vaan kolmas luokkalainen ja olen harrastelija, asun forssassa enkä halua opiskella tampereella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1689
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1598
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1179
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1134
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      7
      1028
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      981
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe