Eikös se vain niin ole että kyllä Ford/New Holland ole paras traktorimerkki mitä maailmassa on nähty tai tullaan näkemään? Esim Ford 6600 oli koko mallihistoriansa ajan euroopan myydyin traktorimalli. Liekö mikään muu traktori siihen pystynyt?
Ford
37
9017
Vastaukset
- Herätkäää
Jaa taas on joku pienenä sinisellä neulalla rokotettu täällä melskaamassa. Voi voi sentään..
- Kullervo Kovakanki
..pruukatahan sanua, notta piika ei oo ihiminen ja voortti ei oo traktori. Se kymppisarja oli kyllä täysmunaus insinööriiltä. Kranni kehuu sitä jotta soli kaikkista antiergonoominen vehejes auringon alla. Siinoli insinöörit aatellu teherä traktorin joka olis maharollisimman v-maisin käyttää koko maailmas. Ja siinä on kyllä kyllä krannin mielestä onnistuttu 110%:sti. Sentakia kranniki ajeloo Valmetilla nykyysin
- fm
Niin, Ford ei ole traktori, vaan jotain niin hyvää ettei ihminen sitä pysty ymmärtämään.
- jk
Ergonomia oli ennen istumen korjausta ihan "peestä". Mutta kun istuinta nosti suodakaide putken (100-200)avulla siitä tuli ainakin minulle aivan ok peli, Istuinhan nousi ylemmäs n.100mm ja putken sisään tuli hyvä säilylyslokero vetovarsien ja työntövarren tapeille. Aikaisemmin oli polvet "suussa" kun ajeli.
Muuten Ford on huomattavasti parempi mitä oli aikaisemmin oleva traktori (Valmet 703).
Koska käytetyillä joutuu ajamaan pitää valita se mihin saa parhaiten vähille rahoilleen vastinetta. - Fordmies vimosen pää
fm kirjoitti:
Niin, Ford ei ole traktori, vaan jotain niin hyvää ettei ihminen sitä pysty ymmärtämään.
On juuri noin, että Ford on enemmän kuin traktori, todella erikoinen positiivisessa mielessä. Fordin 600-sarja on viimeinen malli kunnon Fordista, modifioitu vanhemmista malleista. Kymppisarjasta en sanoisi enää aivan samaa, ulkonäkö meni mielestäni pilalle vanhaan malliin verrattuna. Siltikin vielä kuuluu ulkonäkönsä puolesta parhaimpiin traktoreihin. Tekniikkakin ilmeisesti kuitenkin huononi 10-sarjassa ja se oli paha juttu se.
- 17+11
ja silti män selevitys tillaan?
daaa :-) Ihq - mikamikamika
Olihan sellainen 6600 joskus meilläkin. Kun tuli 500 tuntia täyteen ja kolmatta kertaa koneremonttia yrittivät tehdä niin silloin isä tuli järkiinsä, vaihtoi volvon.
- 3fm
Meillä on ollut/on 6 fordia ja suurin remontti oli se kun vaihdettiin kulissiakselin puslat 6810 mk3:sta vm -89. Ne kestää, kestää, ja kestää. Eri asia tietty on se miten käyttää ja huoltaa.
Jostain syystä Fordia vain vihataan joka on turhaa koska Ford/New Holland on yksi parhaista traktorimerkeistä ellei jopa paras. Fordhan teki 60-luvulla maailman ensimmäisen powershift vaihteistolla varustetun traktorin jossa oli Select-O-Speed-vaihteisto. Niitä sitten isännät jätti huoltamatta ja sitten ne hajosivat. Sitten vaan sanottiin: "ei se Ford ***tana mitään kestä", vaikka oli oman toiminnan tuloksena hajonnut. Olen sitä mieltä että se saattoi pysäyttää traktorien kehityksen vaihteistojen osalta 30 vuodeksi. Jos olisivat isännät vain oikein huoltaneet SOSejaan olisi pian huomattu kuinka hyvä powershift on ja se olisi ollut jo 70-luvulla kaikissa tarktoreissa. - fordman
3fm kirjoitti:
Meillä on ollut/on 6 fordia ja suurin remontti oli se kun vaihdettiin kulissiakselin puslat 6810 mk3:sta vm -89. Ne kestää, kestää, ja kestää. Eri asia tietty on se miten käyttää ja huoltaa.
Jostain syystä Fordia vain vihataan joka on turhaa koska Ford/New Holland on yksi parhaista traktorimerkeistä ellei jopa paras. Fordhan teki 60-luvulla maailman ensimmäisen powershift vaihteistolla varustetun traktorin jossa oli Select-O-Speed-vaihteisto. Niitä sitten isännät jätti huoltamatta ja sitten ne hajosivat. Sitten vaan sanottiin: "ei se Ford ***tana mitään kestä", vaikka oli oman toiminnan tuloksena hajonnut. Olen sitä mieltä että se saattoi pysäyttää traktorien kehityksen vaihteistojen osalta 30 vuodeksi. Jos olisivat isännät vain oikein huoltaneet SOSejaan olisi pian huomattu kuinka hyvä powershift on ja se olisi ollut jo 70-luvulla kaikissa tarktoreissa.Totta,
ja olihan Fordson 9N ensimmäinen painonsiirrolla varustettu traktori. Eli Ford on jotain niin ihanaa että sitä eivät tavalliset kuolevaiset voi ymmärtää, täytyy olla Fordmies. - 600-sarja rules
fordman kirjoitti:
Totta,
ja olihan Fordson 9N ensimmäinen painonsiirrolla varustettu traktori. Eli Ford on jotain niin ihanaa että sitä eivät tavalliset kuolevaiset voi ymmärtää, täytyy olla Fordmies.Täällä on toinen Fordmies ja olen samaa mieltä kanssasi. Ford on enemmän kuin traktori, se on maanviljelijän kaveri, pellolla ja metsässä. Fordilla on ilme ja imago, jota ei voi selittää. 600-sarjaa pidän kaikkien aikojen parhaan Foordina, kaikin puolin. Uudemmissa fordeissa tekniikka on tietysti vielä kehittyneempää, mutta niistä puuttuu minun mielestäni sitä jotakin, mitä oli vain 600-sarjassa. Ovat silti varmasti hyviä traktoreita, mutta ei minun juttu niinkään. Sinivalkoinen Suomi ja sinivalkoinen Ford, siinäkin on jotakin mystistä magiaa, jota ei voi selittää, se täytyy sisäistää ja kokea.
- Anonyymi
600-sarja rules kirjoitti:
Täällä on toinen Fordmies ja olen samaa mieltä kanssasi. Ford on enemmän kuin traktori, se on maanviljelijän kaveri, pellolla ja metsässä. Fordilla on ilme ja imago, jota ei voi selittää. 600-sarjaa pidän kaikkien aikojen parhaan Foordina, kaikin puolin. Uudemmissa fordeissa tekniikka on tietysti vielä kehittyneempää, mutta niistä puuttuu minun mielestäni sitä jotakin, mitä oli vain 600-sarjassa. Ovat silti varmasti hyviä traktoreita, mutta ei minun juttu niinkään. Sinivalkoinen Suomi ja sinivalkoinen Ford, siinäkin on jotakin mystistä magiaa, jota ei voi selittää, se täytyy sisäistää ja kokea.
Ford 6600 aika magee tollasta kun pääsis ajeleen tai 9000 fordia
- Ford 5610
Meillä 5610 eikä lähde kulumallakaan. Yhdesti kone uusattu. Tiukkaa ajoa vain. Halvin kone käyttää koko talossa
- fordman
Sama meillä. Ollut Fordeja yli 50 vuotta ja muuhun ei vaihdeta
- No ford
fordman kirjoitti:
Sama meillä. Ollut Fordeja yli 50 vuotta ja muuhun ei vaihdeta
Kun ei pysty muuhun vaihtamaan. Kun on loukkuun kerran pudonnut, niin paha on siitä ylös päästä. Otan osaa murheeseen.
- Fordman
No ford kirjoitti:
Kun ei pysty muuhun vaihtamaan. Kun on loukkuun kerran pudonnut, niin paha on siitä ylös päästä. Otan osaa murheeseen.
Tuollaista ruikutusta sitten pidetään, kun ei paremmasta tiedetä.
- Sputnikin kuljettaja
Fordman kirjoitti:
Tuollaista ruikutusta sitten pidetään, kun ei paremmasta tiedetä.
Minkäs takia Ford-nimi on nykyisin historiaa ?? Mun mielestä maailmassa on nimiä jotka ei poistu kulumallakaan, vaan ovat vuosien saatossa muuttuneet käsitteiksi. Yleensä näissä käsitteiksi muuttuneissa nimissä on takana laatua ja varmuutta. Vaan eipäs ole voorttia enää olemassakaan traktorimaailman nykynimistössä. Puhutaan nyykkäreistä,sinisistä tai fiiat peräisistä taikka ih casesta. Sanokaas valopäät, miksei voorttia oo enää, oliko se niin huonosti myyvä nimi ? Ja oliko viiatti ja ih case ne pelastavat enkelit joiden nimillä voortinkin lopullisesta tuhosta pelastettiin jotain. Selostakaas mullekin tämän sukutaulun salat kuinka voorttia astutettihin casen ja viiun kanssa, minä kun enää en muista. Mutta tuloksena tästä siitoksesta on nykyisin nyykkäri eli jonkinlainen "sekasonta" voortti ? Jos tämä "sekasonta" voortti on niin hyvä, niin miksei se mee paremmin kaupaksi ? Voortti oli vahva traktori nimi majorien, dextan ja tonnisarjalaisten aikana aina -70 luvulle asti. Mutta kehitys lienee mennyt vootilla takaperin kun sen myynti alkoi sitten hiipua. Kyllä minäki saatan vielä voorttia ajaa, mutta vain henkilöautoa. Aloitin ajokortin saatuani Ford Anglialla sitten Ford Cortinalla (se nuorempi versio, ei tähtisilmä) ja olivat ihan käypäsiä autoja. Ja onhan se Ford, nimenä, vielä siellä uusien autojenkin nimistössä eikä meinaakkaan tipahtaa sieltä pois.
- fordman
Sputnikin kuljettaja kirjoitti:
Minkäs takia Ford-nimi on nykyisin historiaa ?? Mun mielestä maailmassa on nimiä jotka ei poistu kulumallakaan, vaan ovat vuosien saatossa muuttuneet käsitteiksi. Yleensä näissä käsitteiksi muuttuneissa nimissä on takana laatua ja varmuutta. Vaan eipäs ole voorttia enää olemassakaan traktorimaailman nykynimistössä. Puhutaan nyykkäreistä,sinisistä tai fiiat peräisistä taikka ih casesta. Sanokaas valopäät, miksei voorttia oo enää, oliko se niin huonosti myyvä nimi ? Ja oliko viiatti ja ih case ne pelastavat enkelit joiden nimillä voortinkin lopullisesta tuhosta pelastettiin jotain. Selostakaas mullekin tämän sukutaulun salat kuinka voorttia astutettihin casen ja viiun kanssa, minä kun enää en muista. Mutta tuloksena tästä siitoksesta on nykyisin nyykkäri eli jonkinlainen "sekasonta" voortti ? Jos tämä "sekasonta" voortti on niin hyvä, niin miksei se mee paremmin kaupaksi ? Voortti oli vahva traktori nimi majorien, dextan ja tonnisarjalaisten aikana aina -70 luvulle asti. Mutta kehitys lienee mennyt vootilla takaperin kun sen myynti alkoi sitten hiipua. Kyllä minäki saatan vielä voorttia ajaa, mutta vain henkilöautoa. Aloitin ajokortin saatuani Ford Anglialla sitten Ford Cortinalla (se nuorempi versio, ei tähtisilmä) ja olivat ihan käypäsiä autoja. Ja onhan se Ford, nimenä, vielä siellä uusien autojenkin nimistössä eikä meinaakkaan tipahtaa sieltä pois.
New Holland t7070 Auto Command, vuoden traktori ja vuoden parhaiten muotoiltu traktori
Eli eikö ensimmäisen viestin viesti ole aika selvä; New Holland on tätä nykyä paras traktori jonka rahalla saa. - Sputnikin kuljettaja
fordman kirjoitti:
New Holland t7070 Auto Command, vuoden traktori ja vuoden parhaiten muotoiltu traktori
Eli eikö ensimmäisen viestin viesti ole aika selvä; New Holland on tätä nykyä paras traktori jonka rahalla saa.Et sitten vastannut kysymyksiin.
- fordman
Sputnikin kuljettaja kirjoitti:
Et sitten vastannut kysymyksiin.
Puhutaanpa välillä asiaa, eikä tuollaista soopaa että Ford ei ole hyvä. Fordia ei ole koska Ford ja Fiat yhdistivät mallistonsa. Nykyään Fiateista ei paljoa ole jäljellä. Käsittääkseni nykyyiset t-sarjalaiset perusutvat juuri Fordeihin. Kyllä on ihan ymmärettävää että valmettia haluttiin/halutaan ostaa koska se on kotimainen silloin ei tunnu laadulla, käytettävyydellä sun muulla traktorin ostossa tärkeimmillä asioilla olevan väliä. Kutsuivathan valmetin mainosmiehet joskus Poweshiftiksi valmetin vaihteistoa jossa ei ollut muuta powershiftiä kuin nimi. Samaan aikaan Fordilla oli jo ollut Select-O-Speed powershift. Ja olihan fordilla jo 90-luvun alussa nykyaikainen powershift isoissa 30-sarjan vehkeissä. Ja jos ajtellaan kaksimielisesti niin Ford/New Holland on yhtä tärkeä traktorimerkki kuin ihmisten "vehje" ihmiskunnan säilymisen kannalta.
- Sputnikin kuljettaja
fordman kirjoitti:
Puhutaanpa välillä asiaa, eikä tuollaista soopaa että Ford ei ole hyvä. Fordia ei ole koska Ford ja Fiat yhdistivät mallistonsa. Nykyään Fiateista ei paljoa ole jäljellä. Käsittääkseni nykyyiset t-sarjalaiset perusutvat juuri Fordeihin. Kyllä on ihan ymmärettävää että valmettia haluttiin/halutaan ostaa koska se on kotimainen silloin ei tunnu laadulla, käytettävyydellä sun muulla traktorin ostossa tärkeimmillä asioilla olevan väliä. Kutsuivathan valmetin mainosmiehet joskus Poweshiftiksi valmetin vaihteistoa jossa ei ollut muuta powershiftiä kuin nimi. Samaan aikaan Fordilla oli jo ollut Select-O-Speed powershift. Ja olihan fordilla jo 90-luvun alussa nykyaikainen powershift isoissa 30-sarjan vehkeissä. Ja jos ajtellaan kaksimielisesti niin Ford/New Holland on yhtä tärkeä traktorimerkki kuin ihmisten "vehje" ihmiskunnan säilymisen kannalta.
Eli siis "mutu" tietoa, ei faktaa. Pitääs tietää eikä esitellä käsityksiä. Nämä käsitykset johtaa useinmiten joronjäljille. Ja miten se ih case liittyikään tähän hapatukseen, se jäi vielä vastaamatta. Tuota, onko se voortti/nyykkäri jotenkin molonjatke sulle , kun keskustelu noin lipsahti vyön alle? Oli meinaan aika onnahtava vertaus.
- Fordman
Sputnikin kuljettaja kirjoitti:
Eli siis "mutu" tietoa, ei faktaa. Pitääs tietää eikä esitellä käsityksiä. Nämä käsitykset johtaa useinmiten joronjäljille. Ja miten se ih case liittyikään tähän hapatukseen, se jäi vielä vastaamatta. Tuota, onko se voortti/nyykkäri jotenkin molonjatke sulle , kun keskustelu noin lipsahti vyön alle? Oli meinaan aika onnahtava vertaus.
"onko se voortti/nyykkäri jotenkin molonjatke sulle"
Siitä puhe mistä puute. - Sputnikin kuljettaja
Fordman kirjoitti:
"onko se voortti/nyykkäri jotenkin molonjatke sulle"
Siitä puhe mistä puute...toveri fordmanilla kovempi puute , kun pitää olla nyykkärikin jatkeena. Niin, ja ei vieläkään vastausta kysymykseen, miten tämä ih case liittyikään tähän voortti/viiatti taikinaan ? Onko kenties ih case tuonutkin voorttiin sitä vähäistäkin sivistystä ??
- fordman
Sputnikin kuljettaja kirjoitti:
..toveri fordmanilla kovempi puute , kun pitää olla nyykkärikin jatkeena. Niin, ja ei vieläkään vastausta kysymykseen, miten tämä ih case liittyikään tähän voortti/viiatti taikinaan ? Onko kenties ih case tuonutkin voorttiin sitä vähäistäkin sivistystä ??
Sitenhän se liittyi että kun yhdistetään 3 parasta traktorimerkkiä niin saadaan vielä parempi.
- Sputnikin kuljettaja
fordman kirjoitti:
Sitenhän se liittyi että kun yhdistetään 3 parasta traktorimerkkiä niin saadaan vielä parempi.
Köyhyyren takia ne yhtehen meni kolome konkurssikypsää traktoriteherasta, niillä mitää muuta maharollisuutta ollu. Mutta "kuriuutta kuriuuren päälle, sanoo keriälääspoika kun vaivaaspoijjan päälle kompastuu", sopii oikein hyvin viiu/nh/casehen.
Taikka "mitä usiee kokki sitä vetelämpi soppa", sopii sekin tähän stoorihin. Nämä myyntilastot ei oikeen kyllä vakuuta näiren paremmuutta. Niin ja meinas aiva jo niinki vanha asia unohtua , jotta raavirbrauni/case pantihin pakkoaviohon ensiksi natikan kans. Köyhyys se sieläki tuli etehen ja tämä klimppi taas pantihin voortti/viiun kans yhtehen. Mikä siinä nyt sitten on hyvää, on kyllä pitkälti makuasia. Meilläpäin nämä nh- miehet on katoavaa kansanperinnettä, osa yrittää vielä kunniakkaasti caseen vaihtamalla sinnitellä. --Mutta juhannusta vain joka traktorimiehelle, soon tämäki kesä pian menny ja saarahan ruveta joulupukkia taas orottamahan!
- Järki käteen
Olet oikeassa, Fordman. Todellakin tuo 6600-malli oli aikanansa euroopan myydyin traktorimalli. Ja uskomattoman siroon rakenteeseen puettu tehokas työkone. Vertaa vaikka vastaavaan Ferguun, joka on möllykkä ja möhömaha pahimmasta päästä, uskomattoman ruma kapistus. Ja Fordin on kaikenlisäksi erittäin hyvännäköinen ja hyvänvärinen, sinivalkoinen, kuin tehty Suomen pelloille.
- Mane vm-60
Mun kotitilalla on ford 4600 nelikko vm 81 tunteja 7000 eikä viälä mistään avattu joten ei sitä konetta voi kovin moittia. Tietenkin nykypäivän koneeksi on pienitehoinen 61hv.
- 9+5
tuollaista foortia kokeillut ja itku olis päässyt (ei ilosta) jos olis työt pitäny sillä tehdä!
- Fordman
9+5 kirjoitti:
tuollaista foortia kokeillut ja itku olis päässyt (ei ilosta) jos olis työt pitäny sillä tehdä!
Olet vaan mennyt pilalle käyttämällä jotain ns. "traktoria".
- British Leyland 270
Fordman kirjoitti:
Olet vaan mennyt pilalle käyttämällä jotain ns. "traktoria".
Kyllä kuulkaas Leyland vaan on se kunnon traktori. Sen jälkeen tulee Ursus ja Zetor.
- itsenäisiä
traktorin valmistajia kuin John von deere? Taitavat muut jo tehdä kuolemaa tai etsiskellä
kumppaneita itselleeen jos ei vielä ole löytynyt. - Allis Chalmers
Itse asiassa Ford on monessa mielessä Massey Ferguson-konsepti. Eri moottori ja planeettapyörästö siirretty sisään. Eikä ihme, sillä herrat Ford ja Ferguson tekivät aikoinaan tiivisti yhteistyöta. Ford valmisti mitä Ferguson oli suunnitellut kunnes erimielisyydet katkaisivat suhteen.
Mikä on paras? Vaikea sanoa, mutta hyvin huollettu ja asiallisesti, vaikkakin täyspainoisesti, käytetty merkki on parempi kuin sama merkki laiminlyötynä. Koneviesti testaa vain uusia koneita ja lehden kuljettajat ovat harmikseen joutuneet toteamaan, että Massey Ferguson on mitatusti paras. Kun siihen lyödään testikuljettajien tunnemaailma sekaan, niin ero tasottuu sen verran että Valtra menee ohi ja John Deere on parempi ihan muuten vaan huonosta väännöstä ja raskaista tehotappioista huolimatta. Näissä testeissä Caset ja NH:t eivät ihan saa niitä pisteitä mitä tehon ja tehokkuuden puolesta ansaitsisivat. Maailmalla on nähty samoja tuloksia ainakin viimeiset viisi vuotta. MF voittaa tekniikassa ja janoinen Perkins (MF 5455) vetää vähemmän polttoainetta per hevosvoima ja tunti kuin vastaavankokoinen polttoainepihi JD. Väännössä eroa yli 100 Nm Perkinsin hyväksi. Isompien kohdalla NH:n sisarmerkki Casella oli paras moottori, mutta se miten asia vaikuttaa Koneviesti-kuskin tunne-elämään ja sen kautta paremmuuteen onkin eri asia. Kyllä Ford on kiva merkki, niin myös NH. Meillä on John Deere koska uuden hinta oli kampanjassa muita edullisempi. Vikoja ei ole ollut. Ei ole erikoisen voimakas tai ketterä, mutta tekee työnsä ja on vielä suhteellisen kiva ajaa maatilan perustöissä. Hyvä saksalainen laatu ja huono saksalainen tehokkuus. Eli vahvistaa ennakkoluulot sen maan maatalouskoneista. Ei sovi metsään tai urakointiin, kuten huhujen perusteella NH, Valtra(metsään) ja jotenkuten jokapaikan höylänä toimiva MF. - Anonyymi
Pomminvarmo laitteitahan nuo kun hyvin pitää, oma 5600 78 voorti on kuin uusi, tallissa pidetty ja huollettu ajallaan niin ei mitään isoa vikaa ole ollut tuossa, toinen omistaja olen tuolla laitteella ja pelaa varmaan vielä omaan eläkeikääni asti.
- Anonyymi
Kyllähän Ford on hyvä traktori, toiseksi paras heti Massikan jälkeen. Muuten ihan Massikan veroinen, mutta nostolaite ei ole yhtä hyvä kuin massikassa. Itsellä oli vm-89 Ford 5610 ihan hyvä kone oli verrattuna edeltäjään joka oli itse paholaisen keksintö Valmet 702.
- Anonyymi
ONKO FORD TRAKTORIEN MYYNTI SUOMESSA LOPETETTU JO VAI KOSKA......
TIETÄÄKSENI FORD MYI TRAKTORITOIMINTANSA FIATILLE JOSKUS 1990-L ALKUPUOLISKOLLA- Anonyymi
Ei ole valmistettu vuosikymmeniin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole valmistettu vuosikymmeniin
Ford ja Fiat sulautuivat New Holland merkin alle, jonka juuret taas ovat 1800-luvun lopun USA:ssa, valmistanut siellä myös FORD ja Fordson traktoreita. Taitaa samaan puljuun kuulua nykyään myös Case ja International merkit. Kokemusta ja tietotaitoa pitäisi siis valmistajalta löytyä.
- Anonyymi
Kaikki merkit on hyvia, riippuu nakokulmasta mita pitaa parhaana joku pitaa fordeja, joku valmettej, joku kenties belaruksia parhaimpana. Mina itse sairastan fordeja ja forsoneja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268