Minulla on ex-miehen kanssa yksi pieni lapsi. Nykyisellä kumppanillani on kaksi lasta, ja yhteinen lapsi haaveissa. Elämä on mallillaan parisuhteeni kannalta, molemmat välitämme toisistamme ja toistemme lapsista.
Exällänikin on uusi kumppani. Olen useaan otteeseen esittänyt haluni tutustua tuohon naiseen. Tietysti äitinä haluan tietää, kenen kanssa lapseni viettää vajaa puolet kuukaudesta. Mies on juuri muuttanut yhteen asumaan tuon naisen kanssa, joten mistään kevyestä seurustelusta ei ole kyse.
Tämä exäni uusikko ei kuitenkaan halua tutustua minuun. Ex mies sanoo, ettei minulla ole oikeutta vaatia sitä, jos kerran tuo nainen ei sitä halua. Totta, enhän tietenkään voi pakottaa ketään tutustumaan minuun. Asia vaivaa silti suunnattomasti. Miksi minuun ei voisi tutustua? Minulla on uusi oma perhe, en liene mikään uhka hänen suhteelleen.
Ex mies on kertonut, että tämä uusikko ei ole sanonut minusta koskaan mitään pahaa lapselle. Se on tietysti hyvä asia. Eikä tarkoitukseni olekaan nyt haukkua tuota naista pataluhaksi. En vaan ymmärrä sitä, miksi ei voi tutustua. Hän exäni mukaan tulee hyvin toimeen lapsen kanssa, ja sitä toivonkin.
Lapsella oli juhlat, joihin osallistui minun puolisoni, exäni, exäni äiti ym. sukulaisia. Vaan exäni uusi kumppani ei halunnut tulla. Minun mielestäni ei ole lapsen edun mukaista pitkällä aikavälillä, että tällä tavalla pitää valikoida, ketkä "mahtuvat" samaan juhlaan tai tapaamiseen.
Olenhan itsekin myös uusikon roolissa, ja siitäkin näkövinkkelistä asioita ajatellut. Minulla on iso halu tuntea mieheni lasten äiti. Se on taatusti lasten etu, että aikuiset tulevat hyvin toimeen, ja voivat tarvittaessa puhua lasten kuulumisista, ongelmista tms. Minulla ei ole tätä mahdollisuutta miehen uuden kumppanin kanssa. Jos mies on käymässä vaikka kaupassa ja soitan lapselle, puhelimeen ei vastata. (Lapsi ei osaa vielä yksin käyttää puhelinta.)
Kuitenkin naisella on tarkoitus olla vahvasti lapsen elämässä mukana, muun muassa kuskata lasta tarhaan tms. Ei siis ole kyse ihmisestä, joka ei halua olla lapsenkaan elämässä mukana. Jos ottaa lapsen elämäänsä, niin eikö olisi hyvien tapojen mukaista tutustua myös hänen äitiinsä?
Olen puolisen vuotta ehdottanut tutustumista, tuloksetta. Valitettavasti en ole pystynyt olemaan enää korottamatta ääntäni. Se harmittaa, koska se tuskin asiaa helpottaa. En vain osaa enää suhtautua asiaan, joka minun mielessäni oli alun alkaen aivan päivän selvä. Niin eri tavalla me ihmiset nähtävästi vain asioita ajattelemme.
Uusikko ei halua tavata
80
3877
Vastaukset
- Lapsi on tärkeintä
varmasti häpeissään.
Yleensä on jotain salattavaa tai sitten häntä nolottaa.
Lueppas täälät noita tekstejä aikasempia, niin sat käsityksen mitä tarkoitan.
Älä pakota ketään siihen tilanteeseen kaikki kääntyy sitten sinua vastaan.- Mee hoitoon pelle
jumalauta tän idiootin kannanottoja.
Ei tälläistä paskaa viitsi sen enempää edes kommentoida.
- Näin on !
Ikävä kyllä sinä et ketään voi pakottaa tapaamiseen.
Sinun tulee luottaa siihen että exmiehesi pitää huolen siitä että lapsesi ympärillä siellä
ollessakin on vain asiallisia aikuisia. Sinun siunaustasi asia ei vaadi.
Itse en ole tavannut mieheni exää siis hänen lastensa äitiä koskaan, vaikka olemmekin olleet
miehen kanssa yhdessä viisi vuotta. Hän ei ole minua halunnut tavata, ja olen asian kanssa ihan sinut.
Olen tavannut hänen äitinä ja sisaruksensa mutta en häntä itseään.
Eilä meidän uusperhe-elämämme ole mitenkään kärsinyt tästä asiasta.
Sinun on vain hyväksyttävä se ettei lapsesi isän vaimo halua sinua tavata. Jos hän sen takia esim jää lapsen juhlista pois, se on hänen päätöksensä.- perheellinen
Painostamalla ja "korottamalla ääntäsi" takaat vain sen, ettei miehesi kumppani todellakaan halua tavata sinua. Koska silloin tapaamisenne ei ole ollut yhteinen, kahden tasavertaisen päätös, vaan toisen osapuolen painostamalla aikansaatu keinotekoinen tilanne, jossa miehesi kumppani varsinkin tuntisi olevansa suurennuslasin alla, "hyväksyttäväksi vaadittu".
Jos lapsesi on vallitsevaan olotilaan tyytyväinen, ja entinen miehesi, ei sinulla ole osaa eikä arpaa miehesi nykyisen perheen olemisiin.
Miehesi kumppanin halu tavata sinut voisi (jos ylipäätään osaat antaa tilaa) syttyä itsestään ajan saatossa.
Rippijuhlia ja häitä saattaisitte jo kaikki juhlia samoissa tiloissa.
Käymällä päälle ja vaatimalla, kuinka asiat -sinun mielestäsi- pitäisi hoitaa ja olla, et saa positiivisia tuloksia aikaan, saati paranna kuvaasi miehesi kumppanin mielessä.
- Hyvä noin
vasta sitten jos hän alkaa haluta lapsien tapaamista, niin sitten sun pitää katsastaa se ihminen, joka sun lastesi seurassa majailee ja on. Muutoin on yks lysti tapaatko vai et. Mutta sun on hyvä tietää sitten lasten tähden kuka heidän seurassa on.
Jotain hän peittelee tai salaa, tai tosiaan häntä hävettää? Kysy exältä, kyllä hän kertoo.- Lissu on ääliö
Lissuhan tän tietää....sehän ei ole antanut lastensa tavata isäänsä eikä isän naikkosia. ja sit jakelee täällä näitä paskaneuvoja.
Voi hyvää päivää kun ihminen on tyhmä ! - ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
sit oikein kahdesti kommentoida samaa kirjoitusta.....
- Hyvää päivää 22222
Aloittajan ex-puolison uusi kumppani tapaa jo aloittajan lapsia.
- wilma60
Kuten totesit, me ihmiset olemme erilaisia ja ajattelemme asioista hyvin eri tavalla. Varmaan miehesi ex luottaa mieheensä ja turvallisin mielin lähettää lapset luoksenne ilman että hän sinuun tutustuisi. Minä en ole halunnut ex:n avokkiin tutustua. En näe mitään syytä että me nyksän kanssa tapaisimme. Varmaan tapaamme viimeistään esikoisen rippijuhlissa. Kutsu menee ex:lle ja uudelle puolisolle ja he itse saavat päättää tulevatko juhliin vai ei.
- Hämmästynyt äiti
Kiitokset kaikenkirjavista vastauksista.
Luovutan yritykset tutustua kyseiseen naiseen. On täysin totta, että painostamalla asia ei parane, vaan saattaa pahimmassa tapauksessa huonontua ja sitä en missään nimessä halua.
Silti minua harmittaa. Eron aikana exän kanssa jo sovittiin ja puhuttiin, mitä lapsen ympärillä olevilta aikuisilta haluamme. Nyt tilanne on mennyt aivan eri tavalla. No, eipä silloin vielä tiedetty kolmannen osapuolen kantaa asiaan, eikä hänen puolesta asiaa voi päättää. Exän mielipiteen muutos hämmästyttää, mutta toisaalta kunnioitettavaa, että pitää yhtä puolisonsa kanssa. En minäkään koskaan kääntyisi omaa rakastani vastaan, muiden puolelle.
Olen kuitenkin esittänyt toiveen, ettei tuo nainen juurikaan, satunnaisia hetkiä lukuunottamatta, ole yksin lapseni kanssa, vaan ovat sitten yhdessä koko porukka. Minua vaivaa se, jos en esimerkiksi saa lapseeni yhteyttä koko päivänä, jos hän onkin äitipuolen kanssa. Kyllähän se huolestuttaisi. Tämän tyyppiset tilanteet ovat nyt hankalia, mutta tällä mennään, enkä muuta voi.
En edelleenkään ymmärrä sitä, miksi ei voi tutustua, mutta koska en häntä tunne, en voikaan hänen motiivejaan tietää. Exäni ei ole osannut muuta sanoa, kuin että näin se nyt vaan on. Lähetin naiselle kerran myös oikein ystävällisen tekstiviestin ja kutsuin kahville. Vastausta en saanut. En edes "ei kiitos tällä kertaa" vastausta. Erikoislaatuista käytöstä minun mielestäni. Mies selitti että se oli johtunut siitä, että nainen oli juuri silloin hirmuisen pahana, mutta ei ollut kuulema minusta johtuvista syistä. Välillä tuntuu, että kyseessä olisi teinityttö, vaikka puhutaan yli 30-vuotiaasta naisesta. No, toivottavasti on mukava "teini", että lapsellani on hyvä olla hänen seurassaan. Suurta roolomallia hänestä on kuitenkin vaikea kuvitella.
Olen onnellinen siitä, että oma puolisoni ja exäni tulevat hyvin toimeen. Olisin vain toivonut samaa naistenkin välille. Toki olen miettinyt, pitääkö kyseinen nainen minua kaikesta huolimatta uhkana, koska hän yritti tehdä vaikutusta exääni jo silloin, kun olimme yhdessä. Mies ei lähtenyt sille tielle. Suhde naiseen alkoi vasta kun erosimme. Halusimme exän kanssa eroa kuitenkin molemmat, eikä kumpikaan halua missään tapauksessa yhteen palata, vaan olemme onnellisia omilla tahoillamme. Toivoisin että tuo nainen tietäisi sen, ja luottaisi omaan rooliinsa miehen elämässä. Toivon heille kaikkea hyvää.
No, parempi siis laiha sopu kuin lihava riita.- gyfot8yp9hö
Älä huoli ei hän sinua uhkana pidä. Hän ei vaan halua sinua elämäänsä, niin yksinkertaista se on.
- hmmmhm
on käyny lukemassa näitä kirjoituksia, joissa ex-vaimot toitottaa, etteivät halua nähdä lasten isän naikkosia, eikä niitä saisi lapsillekaan näyttää, mitäs ovat tulleet rikkomaan perheen ja viemään lapsilta isän!
Niinpä tämä uusi naisystävä ei tiedä, että on olemassa myös sinun laisiasi terveen uteliaita ihmisiä, jotka ihan oikeasti haluaisivat tietää, millaisen ihmisen kanssa lapsi isän luona ollessaan myös on tekemisissä.
Toivottavasti ajan kanssa saat tavattua naisen, vaikkei teistä sen kummempia kavereita tulisikaan. Itsestänikin olisi asiallista esittäytyä ja pystyä juttelemaan arkiasioita.
Oletko muuten varma, ettei tuo nainen olekin joku tuttavasi? Jos hän ei jostain syystä halua, että tiedät hänen seurustelevan exäsi kanssa? - ltkjai
Vähän hienotunteisuutta peliin. Lapsesi elää toisessa perheessä johon sinulla ei ole asiaa. Silloin kun lapset ovat isän vastuulla niin silloin et voi mennä sinne sotkeentumaan. Muutaman vuoden päästä tilanne voi olla toisin - varsinkin jos osaat kunnioittaa heidän tarvetta omaan yksityiselämäänsä.
- ..............
Juu kyl toi on fiksuinta, että antaa nyt olla. Ymmärrän hyvin, että haluat tutustua ja kivempi aina se, kuin vältellä. Mutta jos nyt selvästi toinen osoittanut, että ei tahdo ja siitä alkaa vääntämään, niin jää kummallekin turhan takia huono maku suuhun ja asenteet kiristyy, joka on aina kurjaa. Syistä ei voi tietää, mutta itse tarjosit treffejä ja sillä hyvä. Hän syystä tai toisesta kieltäytyi. Ja uskon, että säkin lopulta luotat miehesi arvostelukykyyn vanhempana eli älä nyt huolehdi lapsen kannalta asiaa.
Itse olen tavannut mieheni exän ja rupatellutkin. Mutta en kyllä muutamaa ohimennen kertaa enemmän. Ja toisaalta olen ihan tyytyväinen siihen. Välimme ovat todella asialliset. Minä suhtaudun häneen hyvin ja hän minuun. Kumpikaan ei puhu pahaa toisesta vaan päinvastoin. Ehkä siinä on sekin, että kun tietää/nähnyt/kuullut kuinka ne ex-nyxä-akselin välit voivat oikeasti tulehtua niin pahasti, että kenenkään ei ole enää hyvä olla, niin sitä tahtookin säilyttää sellaiset etäisemmät välit. Asialliset, toisiaan kunnioittavat, mutta etäiset, jolloin on helpompi ajatella toisesta vain hyvää eikä turhanpäivästen seikkojen tai eleiden tarvitse vaikuttaa asenteisiin. Ja kun vuosikausienkaan jälkeen kiinteämmille väleille ei ole mitään tarvetta, todella hyvin mennyt muutenkin. Suostuisin itse toki tapaamisehdotukseen, mutta en nyt sellaista hingu. Ja jo pelkästään lapsen kautta ex varmasti tietää enemmän kuin tarpeeksi siitä, miten lapsi minut kokee. En tiedä voisiko sitten olla jotain lihavan riidan pelkoa taustalla ja ehkä hänelle se tilanne on vain outo ja karsastaa sitä. Ihan kuten jotkut exätkin voivat vihoviimeiseen asti karttaa uuden kumppanin tapaamista. Täällä alussa ex hiukan karsasti tilannetta ja musta se oli ihan ymmärrettävää ja hänelle täysin uutta ja omituista. Minullekin toki, mutta ei tainnut näkyä ainakaan sen kummemmin. Ja ei sellaisissa kohdissa kauheasti kannata alkaa vaivaamaan päätänsä miksi nyt se noin tekee ja miksi näin, koska sillä vain lietsoo itseään turhan vuoksi huonompaan asenteeseen.
Eli tosiaan anti olla ja jatkatte sopuisia elämiänne kaikesta huolimatta. Ikävää, että meni mönkään mutta so what - kyllä sitä uusperhekuvioissa saa varmasti oikeitakin ongelmia helpommin kehitettyä. ;) Ja jos tuossa tosiaan lähtee kauheasti vaatimaan ja toistamaan toistamisen jälkeen, niin sinne toiseen päähän tulee käsitys, että sä just vaadit nykyistä tulemaan sinulle jotenkin näytille ja hyväksyttäväksi. Ja se ei ole kauhean rakentava asetelma. Eli siellä ryhdyttäisiin suhtautumaan negatiivisesti vaikka ei syytä ja sinä lopulta yhä enemmän ja enemmän kuvittelisit, että tämä uusi nainen jotenkin inhoaisi sinua - eikä sekään varmasti pidä paikkaansa. Voi olla että ylipäätänsä uusperhe-elo aiheuttanut kriisiajan ja tuo ei ole mitenkään henkilökohtaista sinua kohtaan, hän voi vieläkin olla totuttelemassa kuvioon ja vasta luomassa suhdetta lapseen ja kokee siinä olevan tarpeeksi työnsarkaa eikä siten tahdo teidän välejä lähteä siirtämään suuntaan tahi toiseen. - Happamia sanoi kettu
ltkjai kirjoitti:
Vähän hienotunteisuutta peliin. Lapsesi elää toisessa perheessä johon sinulla ei ole asiaa. Silloin kun lapset ovat isän vastuulla niin silloin et voi mennä sinne sotkeentumaan. Muutaman vuoden päästä tilanne voi olla toisin - varsinkin jos osaat kunnioittaa heidän tarvetta omaan yksityiselämäänsä.
Mikä helvetti sä olet täällä kantaa ottamaan? Tollainen yksinäinen raukka-parka joka ei ole
edes kokenut toisen aikuisen kosketusta vuosiin.
Sulle on turha asiallisesti vastata, sillä olet niin helvetin tyhmä ettet pysty mitään ottamaan vastaan.
Ihme jos et ole holhouksen alainen. - lifjei
Happamia sanoi kettu kirjoitti:
Mikä helvetti sä olet täällä kantaa ottamaan? Tollainen yksinäinen raukka-parka joka ei ole
edes kokenut toisen aikuisen kosketusta vuosiin.
Sulle on turha asiallisesti vastata, sillä olet niin helvetin tyhmä ettet pysty mitään ottamaan vastaan.
Ihme jos et ole holhouksen alainen.Elän parisuhteessa ja uusperheessä ja elämäni on täynnä rakkautta. Vaalimme tätä perhettä pitämällä mm ex-puolisoita loitolla. Kuuluvat menneisyyteen :D
- Äidin lapset
ltkjai kirjoitti:
lasten luo sillon kun itse haluaa! Sitä ei kuule kukaan päätä ei varsinkaan ulkopuolinen ihminen.
Uusion kuuluu kunnioittaa lapsia ja heidän äitiään siinä määrin, että pitää huolta omista asioista, eikä puutu toisten elämään. Kumma ettei miehet näe miten heidän uudet suhteet ieroilee heidän selän takana. Tai sitten he eivät välitä ja uskovat että uusikko kyllästyy tuohonkatkeroitumiseensa ja lopettaa kunhan aikansa riehuu. - Ihmettelijä nro2
Äidin lapset kirjoitti:
lasten luo sillon kun itse haluaa! Sitä ei kuule kukaan päätä ei varsinkaan ulkopuolinen ihminen.
Uusion kuuluu kunnioittaa lapsia ja heidän äitiään siinä määrin, että pitää huolta omista asioista, eikä puutu toisten elämään. Kumma ettei miehet näe miten heidän uudet suhteet ieroilee heidän selän takana. Tai sitten he eivät välitä ja uskovat että uusikko kyllästyy tuohonkatkeroitumiseensa ja lopettaa kunhan aikansa riehuu.ja äitiä ei ole kutsuttu, niin et voi noin vaan mennä toisten kotiin.
Mikä pitää sinut vuodesta toiseen täällä, vaikka uusperheellisyys ei liity sinuun mitenkään?
Miten sinulla (oletan että aikuisella ihmisellä, koulujakin ehkä käyneellä) on noin kieroutuneet näkemykset asioista?
Vänkäät ihan itsestäänselvistä asioista, jotka tulee jo yleissivistyksessä opittua (kuten toisen kotiin meneminen ilman kutsumista)? - gaaaew3
Äidin lapset kirjoitti:
Uusion kuuluu kunnioittaa lapsia ja heidän äitiään siinä määrin, että pitää huolta omista asioista, eikä puutu toisten elämään. Kumma ettei miehet näe miten heidän uudet suhteet ieroilee heidän selän takana. Tai sitten he eivät välitä ja uskovat että uusikko kyllästyy tuohonkatkeroitumiseensa ja lopettaa kunhan aikansa riehuu.Ei tietenkään voi mennä toisten kotiin jos ei ole kutsuttu. Sitä kutsutaan kotirauhan häiritsemiseksi. Poliisit tuollaisten kusipää-exien kimppuun ja kovat sakot jos luvatta tunkeutuvat toisten koteihin. Vaikka joskus on levittänyt jalkansa ja pamahtanut paksuksi niin se ei tarkoita että on oikeus häiriköidä.
- Näin on !
Äidin lapset kirjoitti:
Uusion kuuluu kunnioittaa lapsia ja heidän äitiään siinä määrin, että pitää huolta omista asioista, eikä puutu toisten elämään. Kumma ettei miehet näe miten heidän uudet suhteet ieroilee heidän selän takana. Tai sitten he eivät välitä ja uskovat että uusikko kyllästyy tuohonkatkeroitumiseensa ja lopettaa kunhan aikansa riehuu.EX:ää ei ole mitään syytä kunnoittaa. Ei ainkaan sun kaltaista.
Lapset on eri asia.
Ex:t kuvittelee olevansa jotain puujumalia kun ovat saaneet pykättyä pari jälkeläistä maailmaan.
Mutta fakta on se, että ex ei kuulu lastensa isän elämään.
Ex on entinen, jätetty, historiaa. - Miksi ei voisi?
Ihmettelijä nro2 kirjoitti:
ja äitiä ei ole kutsuttu, niin et voi noin vaan mennä toisten kotiin.
Mikä pitää sinut vuodesta toiseen täällä, vaikka uusperheellisyys ei liity sinuun mitenkään?
Miten sinulla (oletan että aikuisella ihmisellä, koulujakin ehkä käyneellä) on noin kieroutuneet näkemykset asioista?
Vänkäät ihan itsestäänselvistä asioista, jotka tulee jo yleissivistyksessä opittua (kuten toisen kotiin meneminen ilman kutsumista)?Kyllä lasten oma äiti voi mennä sinne missä lapset ovat! Miksei voisi? Mitä salattavaa sellaisessa paikassa on mihin lasten äiti ei pääse? Se epäilyttää heti, mikä ei kestä äidin silmää??? Ilman muuta. Minä ainakin menisin.
Mutta mun ei tarvi, kun lapset ei ole olleet isän luona sen jälkeen kun hän meidät hylkäsi, joten meillä on on ollut lapsilla helppo lapsuus, kun ei ole tarvinnut olla riidanaiheena eikä kukaan ulkopuolinen ole päässyt vaikuttamaan heihin eikä haukkumaan.
Mutta jos he menisivät isän luo, niin aivan varmasti katsastaisin paikan ja tarkkailisin tilannetta. - hyvä äiti
Näin on ! kirjoitti:
EX:ää ei ole mitään syytä kunnoittaa. Ei ainkaan sun kaltaista.
Lapset on eri asia.
Ex:t kuvittelee olevansa jotain puujumalia kun ovat saaneet pykättyä pari jälkeläistä maailmaan.
Mutta fakta on se, että ex ei kuulu lastensa isän elämään.
Ex on entinen, jätetty, historiaa.Onko se sulle uhka? Miksi pelkäät lasten äitiä? Exillä on tapana pitää lapsistaan huolta, kun mies luistaa vastuusta, useimmiten.
- atwt3qa
Miksi ei voisi? kirjoitti:
Kyllä lasten oma äiti voi mennä sinne missä lapset ovat! Miksei voisi? Mitä salattavaa sellaisessa paikassa on mihin lasten äiti ei pääse? Se epäilyttää heti, mikä ei kestä äidin silmää??? Ilman muuta. Minä ainakin menisin.
Mutta mun ei tarvi, kun lapset ei ole olleet isän luona sen jälkeen kun hän meidät hylkäsi, joten meillä on on ollut lapsilla helppo lapsuus, kun ei ole tarvinnut olla riidanaiheena eikä kukaan ulkopuolinen ole päässyt vaikuttamaan heihin eikä haukkumaan.
Mutta jos he menisivät isän luo, niin aivan varmasti katsastaisin paikan ja tarkkailisin tilannetta.Heh, heh - entä jos poliisit sitten raahavat käsiraudoissa pois ja makselet sitten sakkoja kotirauhan häirinnästä? Katsos, ei se että on saanut muutaman lapsen maailmaan ja sen jälkeen tyrinyt parisuhteen tarkoita että olisi lakien yläpuolella.
- gaew3r
hyvä äiti kirjoitti:
Onko se sulle uhka? Miksi pelkäät lasten äitiä? Exillä on tapana pitää lapsistaan huolta, kun mies luistaa vastuusta, useimmiten.
Kyse ei ole pelkäämistä vaan minulla on täysi oikeus päättää kenen kanssa vietän aikaani. Minä myös suojelen perhettäni ulkopuolisilta ja seurustelen sitten meidän omien sukulaisten ja läheisten kanssa. Kehoittaisin tuollaisia äitejä hankkimaan itselleen elämä ...
- Minäkin olen äiti
Kyllä lasten oma äiti voi mennä sinne missä lapset ovat! Miksei voisi? Mitä salattavaa sellaisessa paikassa on mihin lasten äiti ei pääse? Se epäilyttää heti, mikä ei kestä äidin silmää??? Ilman muuta. Minä ainakin menisin.
Mutta jos he menisivät isän luo, niin aivan varmasti katsastaisin paikan ja tarkkailisin tilannetta.minkäänlaista lupaa mennä kenenkään toisen henkilön kotiin tai edes tontille,
ellei sinua ole pyydetty.
Se että olet äiti, ei anna sinulle oikeuksia ohi suomen valtion lainsäädännön.
Ja vaikka itse niin kuvittelet, sekään ei anna sinulle oikeutta mennä kutsumatta mihinkään, ei vaikka siellä olisi sinun omat lapsesi.
Eikä kyse ole mistään salailusta, vaan kansalaisoikeudesta.
Niin ja sinua nyt epäilyttää ihan kaikki, ja varmasti menisit, mutta varmasti saisit myös äkkilähdön. - **********
Mutta jos he menisivät isän luo, niin aivan varmasti katsastaisin paikan ja tarkkailisin tilannetta.teeppä se, mene, niin huomaat miten äkiä on poliisi selkäsi takana ja saat syytteen kotirauhan rikomisesta.
Jos miehe4n ex meille änkeisi, niin soittaisin kyllä poliisille heti, ja ämmä sais lähteä.
Sen jälkeen sitä voisi hakea vaikka lähestymiskeiltoa kun näyttöäå häiriköinnistä on.
Sitä kun vielä rikkoisi niin aina rapsahtaisi vähintään sakot mahdollisesti jopa vankeustuomio.
Sinulla ei ole mitään asiaa kenenkään kotiin ilman lupaa. - ***********
hyvä äiti kirjoitti:
Onko se sulle uhka? Miksi pelkäät lasten äitiä? Exillä on tapana pitää lapsistaan huolta, kun mies luistaa vastuusta, useimmiten.
ei ole.
Soinähän se täällä mesoat miten ex saa mennä lasten luo ilman kutsua jos lapset ovat isän ja isän uuden vaimon luona.
Mulla ei ole mitään tarvetta pelätä mieheni lasten äitiä, mä en vaan siedä koko ämmää. Se kun melkein lyö sut laudalta tuossa häirintyneessä luonteessaan. Tosin sä kyllä taidat olla sitäkin sairaampi. - Harash
Odota että aikaa kuluu. Ole ystävällinen ja asiallinen. Kyllä se ajan kanssa. Ehkä hän tarvii enemmän aikaa tottua ajatukseen. Sinullehan uusperhekuviot on jo tuttuja.
- syökää soppanne
entisen miehesi kanssa sopia muiden ihmisten elämästä. Olisitte pysyneet yhdessä, jos kerran halusitte päättää kahden kaikista perheenne ja lastenne asioista. Samat sanat entiselle miehellesi.
- Uusikkovaimo
tutustua mieheni ex-vaimoon, vaikka hän tyrkyttikin itseään meille kylään. Mieheni kysyi mitä mieltä olen asiasta ja kun sanoin ehdottoman ein, oli miehenikin helpottunut. Hänkään ei halunnut psyykkisesti tasapainotonta ex-vaimoaan meille. Minä olen systemaattisesti kieltäytynyt menemästä tilaisuuksiin, joissa kyseinen henkilö on. Mieheni haluaisi minut mukaansa, mutta olen sanonut etteivät hänen lapsenlapsensa ja heidän ristiäisensä kiinnosta.
- Lissu on ääliö
Uusikkovaimo kirjoitti:
tutustua mieheni ex-vaimoon, vaikka hän tyrkyttikin itseään meille kylään. Mieheni kysyi mitä mieltä olen asiasta ja kun sanoin ehdottoman ein, oli miehenikin helpottunut. Hänkään ei halunnut psyykkisesti tasapainotonta ex-vaimoaan meille. Minä olen systemaattisesti kieltäytynyt menemästä tilaisuuksiin, joissa kyseinen henkilö on. Mieheni haluaisi minut mukaansa, mutta olen sanonut etteivät hänen lapsenlapsensa ja heidän ristiäisensä kiinnosta.
Nyt lissu on oikein uusikko,,,,voi vittu miten ihminen voikaan olla noin mielenterveydeltään epävakaa.
- ihmemaa..
Lissu on ääliö kirjoitti:
Nyt lissu on oikein uusikko,,,,voi vittu miten ihminen voikaan olla noin mielenterveydeltään epävakaa.
ei ollut lissu, et nyt tunnistanut, häh häh hääää.
ihmemaa.. kirjoitti:
ei ollut lissu, et nyt tunnistanut, häh häh hääää.
Lissun hih hih hii onkin vaihtunut nyt häh häh hääksi....
Paskan tunnistaa vaikka paketti vaihtuu. - ihmemaa..
************ kirjoitti:
Lissun hih hih hii onkin vaihtunut nyt häh häh hääksi....
Paskan tunnistaa vaikka paketti vaihtuu.huti, en ole tosiaanka lissu..
- Vielä on kesää...
Hei!
Olen ollut vähän aikaa pois koneen ääreltä ja selailin uusia ja vanhoja viestejä. Tämä tarttui silmään. Ja Wilman vastaus myös; hyvä Wilma - sinulla on hyvä tyyli kirjoittaa ja asiaa myös!
Kysyisinkin edelleen Hämmästyneeltä äidiltä, että miksi siihen ex-miehen uuteen pitäisi tutustua? Eihän elämässään muutenkaan kaikkien kanssa olla kavereita; edes samassa työpaikassa ei olla jokaisen kanssa erityisen läheisiä. Mikä siitä entisen miehen uudesta tekee poikkeuksen?
Sitä tarkoitan, että osannet kuitenkin arvioida onko lapsen isä ihan normaali järjellä varustettu ihminen, joka varmasti haluaa lapsensa parasta. Etkö luota mieheesi isänä?
Miten olette voineet eron jälkeen tehdä päätöksiä siitä miten elämää erillänne jatkatte? Eikö molemmilla ole oikeus jatkaa elämäänsä niin kuin itse haluaa?
Ja kyllä suurin osa myös uusista kumppaneista haluaa lasten parasta; niidenkin jotka eivät ole omia. Täällä vain kirjoittajista muutamat kirjoittavat tahallaan kaikenlaisia provoja, kuinka inhotaan miehen lapsia jne. Oikeasti suurin osa lapsista saa uusperheissään hyvää kohtelua ja heistä välitetään; myös sinun pieni lapsesi. Siitäkin huolimatta, että epäilit ex-miehesi uuden kumppanin olevan huono roolimalli lapsellesi. Toivottavasti olet itse hyvä roolimalli, etkä näitä teini- tai muita epämiellyttäviä epäilyitäsi ala vihjailla lapselle...
Ja kyllä se tilaisuus sinullekin vielä tulee, kun päädytte samoihin "kekkereihin" tämän miehesi uuden kumppanin kanssa. Tuleehan niitä päiväkodin, kerhojen, harrastusten, koulun ja vaikka minkä kautta. Ota ihan rauhallisesti vaan, äläkä nyt ainakaan kovin useasti ääntäsi korota... Turhaa verenpainetta itsellesi sillä vain keräät ;-) - Anonyymi
Mutta jos he menisivät isän luo, niin aivan varmasti katsastaisin paikan ja tarkkailisin tilannetta.Se paikan tarkastaminen on lastensuojelun tehtävä jos se nähdään olevan tarpeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se paikan tarkastaminen on lastensuojelun tehtävä jos se nähdään olevan tarpeen.
Kunnan "lastensuojelu" ei ole lapsia koskevassa asiassa oikeustoimikelpoinen, asianosainen- ja sopimusosapuoli, piste.
- Uuusikko
En minäkään halua tavata mieheni eksää. Heillä on yhteinen lapsi, jota tapaan kun hän on meillä. En ole millään tasolla kiinnostunut tästä eksästä, koska hän ei liity elämääni millään tavalla. Miehen lapsesta en myöskään ole erityisen kiinnostunut, lähinnä siedän. Välillä sekin on vaikeaa, koska lapsi on aika hemmoteltu ja huomionkipeä
(lapsi mm. haluaisi, etten kävisi vessassa tai pesulla hänen nukkuessaan).
Kun mieheni lapsi on meillä, hän oleskelee lähinnä lapsensa kanssa ja minä olen omissa oloissani. Tämä tosin johtuu siitä, että en ole kauhean kiinnostunut pleikan tai lautapelien peluusta, jota pelataan monesti lähes koko päivä. Aaamuisin lastenohjelmat ja joku lastenleffa vaan väliin.
Ehkä sinulla on sama tilanne siellä toisessa päässä? Mielestäni olisi outoa jutella miehen eksän kanssa hänen lapsestaan, koska minulla ei ole mitään osaa lapsen kasvatuksessa. Meillä ollessaan lapsi on tapaamassa isäänsä, ei minua. En koe olevani uusperheellinen, koska en ole naimisissa, asumme vaan yhdessä. Mielestäni minulla ei ole mitään velvollisuuksia mieheni sukua tai eksää kohtaan.- Meillä ei vieraita
nähdä ex miehen ja ex isän uusikkoa tai uusikkoja! Emme ole mitenkään kiinnostuneita niistä naisista, eikä haluta että he meille tulisivat tai muutenkaan olisimme yhteydessä heihin.
Hyvä että saa valita keitä ottaa ystäviksi ja keitä ei, kaikkien kanssa ei kuitenkaan halua olla kavereita.
Lapset tapaa isäänsä meillä jotta välttyvät isän naisten kiusaamisilta ja haukuilta.
Samaa mieltä että olisi hullua alkaa jutusteleen vieraan naisen kanssa joilla on ollut sama mies!! Ei ikinä onnistuisi, sillä uusio alkaisi kuitenkin kehumaanitseään ja halveeramaan meitä muita. Sen verran tiedän tästä naisesta että exäni löysi hänet "kadulta" huhu näin kertoo, ja uskon vahvasti näin olleenkin, joten en voisi alistua moiseen. - Äipätti*
miettiä kyllä omaa asennettaan, ennen kuin tuo homma räjähtää naamalle.
Sinulla ei ole velvollisuuksisia, se on totta, mutta miehesi pakettiin kuuluu hänen
lapsensa ja sukunsa (johon siis ex-puoliso EI kuulu) ja jos et ole valmis tuota porukkaa
hyväksymään ja heille sydäntäsi avaamaan kannattaa nostaa kytkintä, ennen kuin siinä
on lisää lapsia kärsimässä tilanteesta.
Uusperhe ei vaadi naimisissa oloa, kyllä sitä silloin ollaan perhe kun asutaan yhdessä. - Lissu on ääliö
Meillä ei vieraita kirjoitti:
nähdä ex miehen ja ex isän uusikkoa tai uusikkoja! Emme ole mitenkään kiinnostuneita niistä naisista, eikä haluta että he meille tulisivat tai muutenkaan olisimme yhteydessä heihin.
Hyvä että saa valita keitä ottaa ystäviksi ja keitä ei, kaikkien kanssa ei kuitenkaan halua olla kavereita.
Lapset tapaa isäänsä meillä jotta välttyvät isän naisten kiusaamisilta ja haukuilta.
Samaa mieltä että olisi hullua alkaa jutusteleen vieraan naisen kanssa joilla on ollut sama mies!! Ei ikinä onnistuisi, sillä uusio alkaisi kuitenkin kehumaanitseään ja halveeramaan meitä muita. Sen verran tiedän tästä naisesta että exäni löysi hänet "kadulta" huhu näin kertoo, ja uskon vahvasti näin olleenkin, joten en voisi alistua moiseen.blaaa blaaa blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- aloit.
Siellä ei ole sama tilanne. Uusikko haluaa mm. hakea lasta tarhasta, jos exä ei pääse, hoitaa lasta mielellään, esittelee lasta omille sukulaisilleen jne... Eli hän on hyvin kiinnostunut lapsesta. Erilainen tilanne siis.
Sinulle annan saman vinkin kuin joku muukin täällä. Kun elät miehen kanssa, ota koko paketti tai älä mitään. Puolisoni kanssa olemme monta kertaa puhuneet siitä, että lapset ovat osa meitä. Voit yllättyä mukavasti, kun tutustut puolisosi lapseen.:) - ei ylläreitä kiitos
aloit. kirjoitti:
Siellä ei ole sama tilanne. Uusikko haluaa mm. hakea lasta tarhasta, jos exä ei pääse, hoitaa lasta mielellään, esittelee lasta omille sukulaisilleen jne... Eli hän on hyvin kiinnostunut lapsesta. Erilainen tilanne siis.
Sinulle annan saman vinkin kuin joku muukin täällä. Kun elät miehen kanssa, ota koko paketti tai älä mitään. Puolisoni kanssa olemme monta kertaa puhuneet siitä, että lapset ovat osa meitä. Voit yllättyä mukavasti, kun tutustut puolisosi lapseen.:)hih.. joo parempi jättää moiset yllärit sikseen, me emme kaipaa ex miehen naisten tuomia ongelmia emmekä tarvi heitä mihinkään. Olen pärjännyt lsten kanssa yksin senjälkeen kun mies kyllästyi lapsiin ja jätti heidät enkä ole edes sukulaisten apua tarvinnut. Mihin tarvin vierasta naista?? Lapsetkinovat onnellisiempia, kun ei vieraat ihmiset kuleksi ja ravaa kotonamme eikä halua isän naisia meille tai lähelleen.
Pitäkööt mies ihan omanaan, itseppähän on tiensä valinnut ja maksaa korkean hinnan siitä että hylkäsi lapsensa. - aloitt.
ei ylläreitä kiitos kirjoitti:
hih.. joo parempi jättää moiset yllärit sikseen, me emme kaipaa ex miehen naisten tuomia ongelmia emmekä tarvi heitä mihinkään. Olen pärjännyt lsten kanssa yksin senjälkeen kun mies kyllästyi lapsiin ja jätti heidät enkä ole edes sukulaisten apua tarvinnut. Mihin tarvin vierasta naista?? Lapsetkinovat onnellisiempia, kun ei vieraat ihmiset kuleksi ja ravaa kotonamme eikä halua isän naisia meille tai lähelleen.
Pitäkööt mies ihan omanaan, itseppähän on tiensä valinnut ja maksaa korkean hinnan siitä että hylkäsi lapsensa.Tarkoitin kyllä viestissäni, että kun tutustuu lapseen, voi yllättyä positiivisesti. En tarkoittanut exää. Toki häneenkin tutustuminen olisi ehkä plussaa, mutta tärkeintä olisi lapseen tutustuminen. Eli koko paketti, mies ja lapsi.
- Lissu on ääliö
ei ylläreitä kiitos kirjoitti:
hih.. joo parempi jättää moiset yllärit sikseen, me emme kaipaa ex miehen naisten tuomia ongelmia emmekä tarvi heitä mihinkään. Olen pärjännyt lsten kanssa yksin senjälkeen kun mies kyllästyi lapsiin ja jätti heidät enkä ole edes sukulaisten apua tarvinnut. Mihin tarvin vierasta naista?? Lapsetkinovat onnellisiempia, kun ei vieraat ihmiset kuleksi ja ravaa kotonamme eikä halua isän naisia meille tai lähelleen.
Pitäkööt mies ihan omanaan, itseppähän on tiensä valinnut ja maksaa korkean hinnan siitä että hylkäsi lapsensa.blaaa blaaa blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- Kuningatar Gatarin
blaaa blaaa blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
lissuttelu nyt kertakaikkian, sillä muillakin ihmisillä on mielipiteitä, eikä vain lissuilla!
Siis asiaan. Enk käistä mikä vimma on laittaa omat lapset vieraan ihmisen hoidettavksi? Kyll minä ainakin olen aina halunnut omat lapsetni hoitaa. Töihinkinm eni vasta kun viimeinen lapsi oli koulussa. En kertakaikkiaan voinut laittaa lapsiani edes tarhaan, sillä en luota hyvään hoitoon siellä isossa lapsilaumassa.
Joten en koskaa ole edes antanut lapsiani isällekkään jos hänellä on ollut naislauma yksi tai enemmän kotonansa. Lapset eivät ole siis koskaan nähneet isänsä naisia koska he eivät kuulu meidän elämään. - ei meille naisia
Äipätti* kirjoitti:
miettiä kyllä omaa asennettaan, ennen kuin tuo homma räjähtää naamalle.
Sinulla ei ole velvollisuuksisia, se on totta, mutta miehesi pakettiin kuuluu hänen
lapsensa ja sukunsa (johon siis ex-puoliso EI kuulu) ja jos et ole valmis tuota porukkaa
hyväksymään ja heille sydäntäsi avaamaan kannattaa nostaa kytkintä, ennen kuin siinä
on lisää lapsia kärsimässä tilanteesta.
Uusperhe ei vaadi naimisissa oloa, kyllä sitä silloin ollaan perhe kun asutaan yhdessä.kuulunut koskaan lapset muualle kuin minulle ja ex miehelleni ja meidän yteiseen sukuun. Lapset ei ole halunneet koskaan olla isänluona jos siellä on ollut naisia, enkä ole heitä sinne laskenutkaan.
Sovime exän kanssa, ettei hän tuo niitä naisia meille ja lasten lähelle,j otta he saavat isänsä hylkäämisen jälkeen olla rauhassa hänennaistensa haukuilta. Niino n saanut, ja nyt kun lapset ovat aikuisia, eivät edelleenkään siedä isänsä naisia elämässään.
Mieskin oli samaa mieltä ettei tuo niitä naisia meille sillä ne eivät ole sopivaa seruaa lapsillemme. - Lissu on ääliö
ei meille naisia kirjoitti:
kuulunut koskaan lapset muualle kuin minulle ja ex miehelleni ja meidän yteiseen sukuun. Lapset ei ole halunneet koskaan olla isänluona jos siellä on ollut naisia, enkä ole heitä sinne laskenutkaan.
Sovime exän kanssa, ettei hän tuo niitä naisia meille ja lasten lähelle,j otta he saavat isänsä hylkäämisen jälkeen olla rauhassa hänennaistensa haukuilta. Niino n saanut, ja nyt kun lapset ovat aikuisia, eivät edelleenkään siedä isänsä naisia elämässään.
Mieskin oli samaa mieltä ettei tuo niitä naisia meille sillä ne eivät ole sopivaa seruaa lapsillemme.että sä olet rasittava.
En voi kun ihmetellä eikö sulla ole MITÄÄN MUUTA tekemistä kun hokea tuota saatanan samaa mantraa vuodesta toiseen.
Ihme että sulla on kone ja netti siellä suljetulla osastolla. - Lissu on ääliö
Kuningatar Gatarin kirjoitti:
lissuttelu nyt kertakaikkian, sillä muillakin ihmisillä on mielipiteitä, eikä vain lissuilla!
Siis asiaan. Enk käistä mikä vimma on laittaa omat lapset vieraan ihmisen hoidettavksi? Kyll minä ainakin olen aina halunnut omat lapsetni hoitaa. Töihinkinm eni vasta kun viimeinen lapsi oli koulussa. En kertakaikkiaan voinut laittaa lapsiani edes tarhaan, sillä en luota hyvään hoitoon siellä isossa lapsilaumassa.
Joten en koskaa ole edes antanut lapsiani isällekkään jos hänellä on ollut naislauma yksi tai enemmän kotonansa. Lapset eivät ole siis koskaan nähneet isänsä naisia koska he eivät kuulu meidän elämään.Lopeta jo.
Sä olet saatanan pelle, et edes Lissu, sekin on tuollaiselle paskalle liian hyvä nimi.
Sä olet pelkkä raukka pelle, et muuta - isoäiti49
Lopeta jo.
Sä olet saatanan pelle, et edes Lissu, sekin on tuollaiselle paskalle liian hyvä nimi.
Sä olet pelkkä raukka pelle, et muutaMinäpä kerron, miltä tuntuu nyt, kun olen jo lähemmäs kuuttakymppiä.. Vanhempani erosivat hyvin riitaisasti ollessani kutakuinkin viidentoista - olivat pysyneet aviossa ns.'lasten vuoksi' ja erosivat, kun olettivat lapsien olevan tarpeeksi vanhoja pärjäämään omillaan. Isällä oli jo uusi vaimo katsottuna ja avioitui tämän kanssa salaa jossain vaiheessa - uudella vaimolla oli kaksi lasta suunnilleen samaa ikäluokkaa. Uusi vaimo oli leski. Isäni ja äitini eivät enää koskaa eron jälkeen tavanneet tai puhuneet keskenään - me lapset tapasime isäämme hyvin harvakseltaan. Uusi vaimo tuntui kyllä kohtuullisen mukavalta - oli yliystävällisen teennäinen, kun joskus isääni tapasin, mutta mitään kiintymystä ei välillemme syntynyt. Äitini ei koskaan avioitunut uudelleen. Tilanne meni vuosien saatossa siihen, ettei sisarukseni tavannut tai jutellut isämme kanssa viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen enkä itsekään nähnyt isäämme enää useaan vuoteen. Syy - isän vaimo jotenkin omi isän - kielsi tapaamiset, keksi aina jotain, ettei voinut mennä käymään tai etteivät he missään tapauksessa voineet tulla kyläilemään. Isämme ei koskaan nähnyt lapsenlapsenlapsiaan ja lastenlapset näki vilaukselta heidän ollessaan hyvin pieniä..Aivan viime hetkillään isä yritti soittaessani hänelle kysellä lapsenlapsenlapsistaan, äidistämme, yleensä elämästämme, josta oli vieraantunut vuosien saatossa. Sitten isä otti ja kuoli aivan yllättäen. Sisarukseni ei osannut surra lainkaan, koska piti isäämme jonain vanhana ukkona, joka oli lapsensa hylännyt. Itse olin kyllä pyrkinyt edes puhelimitse pitää jonkinlaista yhteyttä - soittelin kerran kuukaudessa. Isän vaimo järjesti hautajaiset, jossa kyllä me lapset olimme kuin myös vaimon lapsi perheineen. Perinnönjaossa vaimo riemastui - heillä oli keskinäinen testamentti, jossa toiselle jätettiin kaikki, mutta vaatiessamme lakiosaamme vaimo suuttui todella. Meni yli vuoden, niin saimme perintöosamme - vaimo jätti shekit asianajajalle, eikä tullut paikalle lainkaan.Tästä vaimosta emme kuulleet hautajaisten jälkeen mitään. Jättikö tuo jälkensä? Isä avioitui uudelleen ja 'unohti' vaimonsa avustuksella omat biologiset lapsensa? Kyllä jätti arvet - omat lapseni ja lapsenlapseni olivat varmasti halunneet tutustua isoisään ja isä oli minulle hyvin tärkeä ollessani lapsi ja nuori. Isän vaimoa en muistele hyvällä enkä koskaan halua olla tämän kanssa enää missään tekemisissä - tosin uskon, että tunne on vahvasti molemminpuolista. Mitä haluan sanoa? Lissu ON tavallaan oikeassa. Mitä vanhemmaksi tulen niin oma tausta vaikuttaa mielipiteisiini vahvasti - uusikot eivät ole lasten varavanhempia - lapsi ei tarvitse kuin omansa eikä vanhempien uusia puolisoita. Miten se sitten järjesteään - en tiedä. Itse olen ollut myös 'uusikko' ja myönnän ihan suoraan, että suhtautumiseni silloin puolisoni lapsiin ei ollut ihan kuvakirjoista. Tunnesiteet lapsiin luodaan ihan syntymästä asti molemminpuolin - vieras on vieras, vaikka voissa paistaisi. Ratkaisua ei minullakaan ole, mutta tosiasia on kohdallani, että vieläkin näin isoäiti-iässä kärsin isäni uuden avioliiton jälkimainingeista. Enkä ihan varmasti ole ainoa, vaikka asian kanssa olen oppinut elämään enkä enää tapahtuneille mitään mahda - puhuakaan ei enää voi koska isä on lopullisesti poissa.
- Äipätti*
isoäiti49 kirjoitti:
Minäpä kerron, miltä tuntuu nyt, kun olen jo lähemmäs kuuttakymppiä.. Vanhempani erosivat hyvin riitaisasti ollessani kutakuinkin viidentoista - olivat pysyneet aviossa ns.'lasten vuoksi' ja erosivat, kun olettivat lapsien olevan tarpeeksi vanhoja pärjäämään omillaan. Isällä oli jo uusi vaimo katsottuna ja avioitui tämän kanssa salaa jossain vaiheessa - uudella vaimolla oli kaksi lasta suunnilleen samaa ikäluokkaa. Uusi vaimo oli leski. Isäni ja äitini eivät enää koskaa eron jälkeen tavanneet tai puhuneet keskenään - me lapset tapasime isäämme hyvin harvakseltaan. Uusi vaimo tuntui kyllä kohtuullisen mukavalta - oli yliystävällisen teennäinen, kun joskus isääni tapasin, mutta mitään kiintymystä ei välillemme syntynyt. Äitini ei koskaan avioitunut uudelleen. Tilanne meni vuosien saatossa siihen, ettei sisarukseni tavannut tai jutellut isämme kanssa viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen enkä itsekään nähnyt isäämme enää useaan vuoteen. Syy - isän vaimo jotenkin omi isän - kielsi tapaamiset, keksi aina jotain, ettei voinut mennä käymään tai etteivät he missään tapauksessa voineet tulla kyläilemään. Isämme ei koskaan nähnyt lapsenlapsenlapsiaan ja lastenlapset näki vilaukselta heidän ollessaan hyvin pieniä..Aivan viime hetkillään isä yritti soittaessani hänelle kysellä lapsenlapsenlapsistaan, äidistämme, yleensä elämästämme, josta oli vieraantunut vuosien saatossa. Sitten isä otti ja kuoli aivan yllättäen. Sisarukseni ei osannut surra lainkaan, koska piti isäämme jonain vanhana ukkona, joka oli lapsensa hylännyt. Itse olin kyllä pyrkinyt edes puhelimitse pitää jonkinlaista yhteyttä - soittelin kerran kuukaudessa. Isän vaimo järjesti hautajaiset, jossa kyllä me lapset olimme kuin myös vaimon lapsi perheineen. Perinnönjaossa vaimo riemastui - heillä oli keskinäinen testamentti, jossa toiselle jätettiin kaikki, mutta vaatiessamme lakiosaamme vaimo suuttui todella. Meni yli vuoden, niin saimme perintöosamme - vaimo jätti shekit asianajajalle, eikä tullut paikalle lainkaan.Tästä vaimosta emme kuulleet hautajaisten jälkeen mitään. Jättikö tuo jälkensä? Isä avioitui uudelleen ja 'unohti' vaimonsa avustuksella omat biologiset lapsensa? Kyllä jätti arvet - omat lapseni ja lapsenlapseni olivat varmasti halunneet tutustua isoisään ja isä oli minulle hyvin tärkeä ollessani lapsi ja nuori. Isän vaimoa en muistele hyvällä enkä koskaan halua olla tämän kanssa enää missään tekemisissä - tosin uskon, että tunne on vahvasti molemminpuolista. Mitä haluan sanoa? Lissu ON tavallaan oikeassa. Mitä vanhemmaksi tulen niin oma tausta vaikuttaa mielipiteisiini vahvasti - uusikot eivät ole lasten varavanhempia - lapsi ei tarvitse kuin omansa eikä vanhempien uusia puolisoita. Miten se sitten järjesteään - en tiedä. Itse olen ollut myös 'uusikko' ja myönnän ihan suoraan, että suhtautumiseni silloin puolisoni lapsiin ei ollut ihan kuvakirjoista. Tunnesiteet lapsiin luodaan ihan syntymästä asti molemminpuolin - vieras on vieras, vaikka voissa paistaisi. Ratkaisua ei minullakaan ole, mutta tosiasia on kohdallani, että vieläkin näin isoäiti-iässä kärsin isäni uuden avioliiton jälkimainingeista. Enkä ihan varmasti ole ainoa, vaikka asian kanssa olen oppinut elämään enkä enää tapahtuneille mitään mahda - puhuakaan ei enää voi koska isä on lopullisesti poissa.
että sinulla on ollut tuollainen kokemus.
Onneksi kaikki tarinat eivät ole samanlaisia. - Onnellinen äiti/mumm
Äipätti* kirjoitti:
että sinulla on ollut tuollainen kokemus.
Onneksi kaikki tarinat eivät ole samanlaisia.lapsesa täysi ku uusi suhde tuli kuvioihin. Sitä ennen lapset olivat tärkeitä ja olivatkin isän kanssa monta kertaa viikossa tekemisissä, olimme koko perhe välillä yhdessä. Kun uusi nainen tuli lapset jäivät kuin seinään, isä ei vastannut puhelimeen ja minulle ja lapsille ärjyi välillä kuin hirivö... kaikki uuden suhteen tähden ja painostuksesta. Se nainen halusi ettei mies olisi tekemisissä lasten ja minun kanssa, oli niin katkera ja kateellinen kun itsellä ei ollut lapsia...!
Nyt on kulunut monta vuotta eikä isä ole tavannut lapsia vuosiin ja kaikki jo lähes aikuisia ja osa perheellinenkin eikä ole edes nähnyt lastenlapsia. Kielsin lapsia menemästä isän luo sillon kun hänellä on naiset luonaan, eikä lapset itsekkään halunneet jättäjä isän naisia nähdä. Mies itsekkin oli sitä mieltä että hänen naiet ovat huonoa seuraa lapsillemme. Olemme välttyneet lasten ja minun haukkumiselta ja manipuloinnilta ja huonoilta vaikutteilta. Se on paras päätös elämässämme myös. En voisi kuvitellakaan että naiset tulisivat meille tai olisimme heidän kanssaan tekemisissä, tai edes lapset!! Olisi järkyttävää. Mies itse katuu aivan varmasti että hylkäsi lapset ja perheensä ja antoi naistenpainostaa itseään hylkäämään koko ex perheen ja elämän. Mutta sitä mies varmasti halusi olla lapseton ja vapaa, ja kyllästyi lapsiinsa ja häippäsi.
Mutta meillä on kaikki hyvin, koko suku on lähellä, ja olemme lasten kanssa tekemisissä jatkuvasti ja he luottavat minuun ja minä heihin. Isä tässä menetti kaikista eniten uskomalla hömpppään naisten suhteen.
On näitä tositarinoita varmasti enemmänkin voit uskoa. Mies tiesi että minä en lapsiani hylkää, siksi hänen oli helppo itse hylätä ja jättää lapset. Nuorimmainen ei edes muista millaista on olla kun on isä! Ei mitään käsitystä, ei koskaan edes osaa kaivata tai puhua hänestä.
Mutta siitä olen onnellinen, ettemme laskeneet miehen naisa elämäämme sotkemaan ja lapset kiittävät että pidin heidän puoliaan. - yft7t09hpbonl
Onnellinen äiti/mumm kirjoitti:
lapsesa täysi ku uusi suhde tuli kuvioihin. Sitä ennen lapset olivat tärkeitä ja olivatkin isän kanssa monta kertaa viikossa tekemisissä, olimme koko perhe välillä yhdessä. Kun uusi nainen tuli lapset jäivät kuin seinään, isä ei vastannut puhelimeen ja minulle ja lapsille ärjyi välillä kuin hirivö... kaikki uuden suhteen tähden ja painostuksesta. Se nainen halusi ettei mies olisi tekemisissä lasten ja minun kanssa, oli niin katkera ja kateellinen kun itsellä ei ollut lapsia...!
Nyt on kulunut monta vuotta eikä isä ole tavannut lapsia vuosiin ja kaikki jo lähes aikuisia ja osa perheellinenkin eikä ole edes nähnyt lastenlapsia. Kielsin lapsia menemästä isän luo sillon kun hänellä on naiset luonaan, eikä lapset itsekkään halunneet jättäjä isän naisia nähdä. Mies itsekkin oli sitä mieltä että hänen naiet ovat huonoa seuraa lapsillemme. Olemme välttyneet lasten ja minun haukkumiselta ja manipuloinnilta ja huonoilta vaikutteilta. Se on paras päätös elämässämme myös. En voisi kuvitellakaan että naiset tulisivat meille tai olisimme heidän kanssaan tekemisissä, tai edes lapset!! Olisi järkyttävää. Mies itse katuu aivan varmasti että hylkäsi lapset ja perheensä ja antoi naistenpainostaa itseään hylkäämään koko ex perheen ja elämän. Mutta sitä mies varmasti halusi olla lapseton ja vapaa, ja kyllästyi lapsiinsa ja häippäsi.
Mutta meillä on kaikki hyvin, koko suku on lähellä, ja olemme lasten kanssa tekemisissä jatkuvasti ja he luottavat minuun ja minä heihin. Isä tässä menetti kaikista eniten uskomalla hömpppään naisten suhteen.
On näitä tositarinoita varmasti enemmänkin voit uskoa. Mies tiesi että minä en lapsiani hylkää, siksi hänen oli helppo itse hylätä ja jättää lapset. Nuorimmainen ei edes muista millaista on olla kun on isä! Ei mitään käsitystä, ei koskaan edes osaa kaivata tai puhua hänestä.
Mutta siitä olen onnellinen, ettemme laskeneet miehen naisa elämäämme sotkemaan ja lapset kiittävät että pidin heidän puoliaan.Kylläpä kuullostatkin TODELLA onnelliselta.
Voi luoja, että sä jaksat jauhaa tota samaa paskaa.
Onneton sä olet, todella onneton, eikä taida mielenterveyskään
olla ihan kohdillaan.
- huh huh
En vaan ymmärrä sua, miksi asiat pitäisi mennä kuten SINÄ haluat? Jos tämä exäsi kumppani ei halua tavata sua niin miksi se sua niin paljon vaivaa? Sulle pitää riittää se, että exäsi kertoo asioiden menevän hyvin ja that`s it.
Ole sinä nyt vain sen oman perheesi kanssa, äläkä huolehdi exäsi asioista.- isoäiti49
mielenkiintoista, ettei kommentteja tullut kuin Lissulta..tarkoitan lähinnä sitä, että onko kukaan kysynyt aikuisilta uusperheen lapsilta, miten he kokivat tuplaperhe-elämän - kun on useampi kuin yksi koti - on isäpuolta, on äitipuolta, on puolisisaruksia jne. Minä voin jo ja uskallankin sanoa, että 'äitipuoleni' saa minun puolestani vaikka kadota elämästä - minua se ei liikuttaisi lainkaan, vaikka 'äitipuoleni' olikin lähes neljänkymmenen vuoden ajan. En usko, että oma kokemukseni olisi mitenkään ainutlaatuinen - jumaloimani isä jätti meidät kun oli pahimmassa murrosiässä - me reissasimme paljon yhdessä niin koti-kuin ulkomaillakin, harrastimme lintubongausta, viikottaista kirjastossa käymistä, kävelyjä ja yhtäkkiä se kaikki jäi pois. Muistan, kun menin kerran isälleni joskus illansuussa , niin äitipuoleni ajoi pois, vaikka tilaa olisi ollut vaikka kirkolliskokoukselle. Nyt käy isää vähän sääliksi - kaipa tuo loppuvuosinaan ymmärsi, että oli kadottanut jotain ainutlaatuista - oman biologisen jälkipolvensa. Mutta mekin kadotimme isän - oli olemassa vaan ei enää mukana elämässämme. Jokaisen uusiopuolison tulisikin aina miettiä, miten lapset ajattelevat heistä kun tulevat aikuisikään. Ja kuten jo aikaisemmin sanoin - ei ole minullakaan vastauksia. Ehkä pitäisi kuitenkin toeteuttaa enemmän sitä ' myötä-ja vastoinkäymisissä' - lupausta -eroaminen on tänä päivänä niin helppoa ja nopeaa, ettei viitsitä enää yrittää. Tai sitten ei - eihän näihin sitä oikeaa vastausta ole. Ja uusioperheen lapset puhuvat vasta sitten kun ovat poissa perheistä - jos sittenkään. Tai odottavat - kuten minä - biologisen vanhempansa kuolemaa - silloin puhumalla ei loukkaa vanhempaansa eikä uusvanhemmasta ole väliä.
- Suvi- Marja
isoäiti49 kirjoitti:
mielenkiintoista, ettei kommentteja tullut kuin Lissulta..tarkoitan lähinnä sitä, että onko kukaan kysynyt aikuisilta uusperheen lapsilta, miten he kokivat tuplaperhe-elämän - kun on useampi kuin yksi koti - on isäpuolta, on äitipuolta, on puolisisaruksia jne. Minä voin jo ja uskallankin sanoa, että 'äitipuoleni' saa minun puolestani vaikka kadota elämästä - minua se ei liikuttaisi lainkaan, vaikka 'äitipuoleni' olikin lähes neljänkymmenen vuoden ajan. En usko, että oma kokemukseni olisi mitenkään ainutlaatuinen - jumaloimani isä jätti meidät kun oli pahimmassa murrosiässä - me reissasimme paljon yhdessä niin koti-kuin ulkomaillakin, harrastimme lintubongausta, viikottaista kirjastossa käymistä, kävelyjä ja yhtäkkiä se kaikki jäi pois. Muistan, kun menin kerran isälleni joskus illansuussa , niin äitipuoleni ajoi pois, vaikka tilaa olisi ollut vaikka kirkolliskokoukselle. Nyt käy isää vähän sääliksi - kaipa tuo loppuvuosinaan ymmärsi, että oli kadottanut jotain ainutlaatuista - oman biologisen jälkipolvensa. Mutta mekin kadotimme isän - oli olemassa vaan ei enää mukana elämässämme. Jokaisen uusiopuolison tulisikin aina miettiä, miten lapset ajattelevat heistä kun tulevat aikuisikään. Ja kuten jo aikaisemmin sanoin - ei ole minullakaan vastauksia. Ehkä pitäisi kuitenkin toeteuttaa enemmän sitä ' myötä-ja vastoinkäymisissä' - lupausta -eroaminen on tänä päivänä niin helppoa ja nopeaa, ettei viitsitä enää yrittää. Tai sitten ei - eihän näihin sitä oikeaa vastausta ole. Ja uusioperheen lapset puhuvat vasta sitten kun ovat poissa perheistä - jos sittenkään. Tai odottavat - kuten minä - biologisen vanhempansa kuolemaa - silloin puhumalla ei loukkaa vanhempaansa eikä uusvanhemmasta ole väliä.
kahvitella miehen ex- vaimon kanssa ? Itsekään en suostunut ventovieraan naisen kahvikutsuihin. Minusta siinä on paljon vain uteliaisuutta. Olen kiltti ja hyvä mieheni lapselle kun hän on luonamme. Miksi ex- vaimon pitäisi arvioida olenko tarpeeksi hyvä hänen lapselleen ? Miehen mielestä suhteeni hänen lapseensa on erinomainen. - Päätökseni etten koskaan halua mitenkään olla tekemisissä mieheni ex- vaimon kanssa, on mieheni mielestä omassa päätösvallassani.
- ei ystäviä enää
Suvi- Marja kirjoitti:
kahvitella miehen ex- vaimon kanssa ? Itsekään en suostunut ventovieraan naisen kahvikutsuihin. Minusta siinä on paljon vain uteliaisuutta. Olen kiltti ja hyvä mieheni lapselle kun hän on luonamme. Miksi ex- vaimon pitäisi arvioida olenko tarpeeksi hyvä hänen lapselleen ? Miehen mielestä suhteeni hänen lapseensa on erinomainen. - Päätökseni etten koskaan halua mitenkään olla tekemisissä mieheni ex- vaimon kanssa, on mieheni mielestä omassa päätösvallassani.
mtös sen exän joten hänellä on suuri vastuu myös lapsista, ja äiti haluaa tietää ketkä lastensa kanssa aikaa viettää ja millaset ihmiset. Ei kaikki hyväksy kaikkia.
Itse en voisi kuvitellakkaan että lapseni viettäisi isän naisten kanssa aikaa edes isän läsnä ollessa. Ehei... olen tarkka äiti. Me emme halua miehen nyksiä meille sotkemaan. - hgftrdy7ouvlj
ei ystäviä enää kirjoitti:
mtös sen exän joten hänellä on suuri vastuu myös lapsista, ja äiti haluaa tietää ketkä lastensa kanssa aikaa viettää ja millaset ihmiset. Ei kaikki hyväksy kaikkia.
Itse en voisi kuvitellakkaan että lapseni viettäisi isän naisten kanssa aikaa edes isän läsnä ollessa. Ehei... olen tarkka äiti. Me emme halua miehen nyksiä meille sotkemaan.Eihän sun lapset asut sun luona. Mistäs sä tiedät ketä ne tapailee.
Sä olet niin pelle ettet sä voi olla todellinen.
Ei noin sairas voi olla muuta kun laitoshoidossa. - Hahhaaa
hgftrdy7ouvlj kirjoitti:
Eihän sun lapset asut sun luona. Mistäs sä tiedät ketä ne tapailee.
Sä olet niin pelle ettet sä voi olla todellinen.
Ei noin sairas voi olla muuta kun laitoshoidossa.tiedät ketkä kenenkäkin luona asuvat?
- xtyfuvbjk
Hahhaaa kirjoitti:
tiedät ketkä kenenkäkin luona asuvat?
kun se täällä kerrotaan.
naikkonen vei miehen, onneksi lapset on jo isoja ja niillä
on jo omia lapsia....HALOO
- karvaton kissa
Outoa mutta näinkin voi asiat mennä. Ymmärrän huolesi, on kuitenkin kyse sinun lapsestasi! Ainoa mikä tulee mieleen, on ettei exäsi nyk. kumppani pysty hyväksymään sinua ja lasta osana omaa parisuhdettaan. Mistä tiedät miten nainen kohtelee lastasi kun ex-miehesi ei ole paikalla? Voit kiristää tilannetta sillä että kieltäydyt antamasta lastasi heille ennen kuin "asianmukainen" tutustuminen on hoidettu. Ja naisellahan ei ole mitään oikeutta/velvollisuutta hoitaa tai olla kahden lapsesi kanssa!
Meillä myös perhe jossa minulla 2 lasta exän kanssa, miehelläni 2 lasta exän kanssa. Miehen ex ei myöskään suostu minua tapaamaan. Hän kyllä työnsi lapsensa kotiini vuoroviikoiksi asumaan, kysymättä asiaa minulta tai lapsiltani. Teemme mieheni kanssa vuorotyötä mutta nainen oli sitä mieltä että minun äitini tai ystäväni hoitavat heidän lapset. Tein heti selväksi etten ole heidän lastenhoitajansa. Olen omat lapset kasvattanut jo murkkuikään, he hoitakoon omansa. Minun panostani ei tarvitse laskea edes leivän tekoon. Jos lapset ovat isällään, hän myös on lasten kanssa. Mikä järki siinä muuten on? Vuoroviikot siis vaihtuivat kahden lastenvalvojaistunnon jälkeen 8. päiväksi kuussa, jotka nainen edelleen pyrkii määräämään! Hänelle on ehdotettu että sopisi päivät suoraan miehen työpaikan työvuorojen suunnittelijan kanssa mutta naisen mielestä siihen tarvitaan taas lastenvalvojaa! ......että näin....- Omituisten otusten
Miksi pitää tutustua ja olla olevinaan kaveria. Ehkä sillä uudella puolisolla ei ole mittän intressejä exään, eikä se silti tarkoita sitä että olisi ongelmia hyväksyä miehen menneisyys lapsineen? Exänä et kuulu miehen nykyiseen parisuhteeseen mitenkään, outo ajatus "osana omaa parisuhdettaan"?
Velvollisuutta olla lapsten kanssa ei ole, mutta sinä et voi sitä kieltääkkään mikäli lasten isä asian hyväksyy ja niin toivoo. Et voi määritellä ketä lapset tapaavat silloin kun isällään ovat.
Outo on myös tuo tilanne teillä, että isä ja lasten äiti eivät pysty sopimaan aikuismaisesti lasten läsnäolosta. Minusta on omituista että sotketaan työpaikan henkilö asiaan, täysin vieras ihminen. Ei anna miehestäsi kovin hyvää kuvaa. - heinäkuuta!
On ihanaa, että voit noin täysin siemauksin nauttia ex-miehesi rakkaudesta!
Tosin aika erikoisella tavalla hän sitä osoittaa (pysymällä visusti poissa ja rakastamalla toista naista), mutta meitähän on moneen junaan. Jotkut tykkäävät ryhmäsuhteista, toiset haluavat ikioman parisuhteen.
Rakkaudentäyteistä kesää sinulle! - hoh hoijaaa
bullshittia !
- Lissu on provo, ei m
"Juuri tämän takia en halunnut, että meidän lapset olisi missään tekemissä lastemme kanssa."
HAH, Nyt lissun päässä todella vippaa...ehkä jopa normaalia enemmän.
- 10+2
Provoa aika paljon aloittajalla, mutta jos vähänkin totuutta niin suosittelen ettet yritä exäsi nykyiseen elämään puuttua, siitähän voi tulla jopa pakkomielle.
Exäsi varmaan järjestää paremmin kuin hyvin lapsenne asiat eikä lähde pakkopullaa tarjoamaan nykyiselleen ainoastaan toiveidesi mukaan esitteemään tietä. Vie aikaa, ymmärrä ottaa askel taakse, se kannattaa. - Usikkooo
halua tutustua mieheni ex-vaimoon vaikka poikansa on perheemme jäsen. Olen tavannut hänet kolmesti enkä odota ystävystyväni hänen kanssaan toisin kuin hän kuvittelee minusta. En pidä hänestä ihmisenä, sattuu nyt vaan olemaan niitä kotkia jotka osaa jatkuvan toisten mollaamisen, paskan puhumisen selän takana ja ennenkaikkea sellaisen ylimielisen asenteen ja jatkuvan paremmuuden tunteen kaikessa. Hän mm. pitkään yritti roikkua miehessäni vielä sittenkin kun meillä oli jo lapsi. Sille piti oikeasti jyrähtää etät mietipä omaan elämääsi samoin, haluaisitko. Hänelläkin olevinaan uusi ihana mies josta ei tuntunut kuitenkaan välittävän, piti vaan saada uusi mies kun ex-miehellään oli uusi nainen, minä.
En jaksa olla kiinnostunut hänestä millään tasolla. Mieheni poika on perheemme jäsen minunkin mielestäni mutta ex-vaimo ei tähän perheeseen kuulu. Lapsi saa puhua äidistään niin paljon kuin tahtoo meillä ollessaan mutta en halua olla tietoinen sen enempää heidän elämästään. Minua ei vaan kiinnosta. Eikä miestänikään. Hänkin toivoisi että asiat on vaan lapseen liittyviä, häntäkin inhottaa joskus ihan jonninjoutava utelu miten meillä menee.
Kannattaa vaan jättää uusi vaimo rauhaan. Itse ainakin pidän ihme eukkona exää joka jatkuvasti jaksaa olla kiinnostunut meidän elämästämme. Meidän, ei hänen.- tapansa kullakin
uusikolla mitään asiaa. Emme lastemme kanssa huoli häntä meille emmekä haua olla missään tekemisissä. Mies tietää sen eikä tyrkytä naisiansa meille. Lapset luottavat isäänsä ja ovat ilmaiseeet kantansa, että hänen vieraita naisia ei meille haluta, eikä haluta nähdä.
- liimataiska
Pitää vain hyväksyä, että muut ei käyttäydy, niinkuin haluaisi heidän käyttäytyvän. Vain Omaa itseään voi voi muuttaa. Energian hukkaa ja tuulimyllyjä vastaan taistelua kaikki muu. Yksinkertainen asia, mutta monille niin kovin vaikea ymmärtää. Joku elämäntaito-opus voisi auttaa, jos vielä asia vaivaa, eikä anna rauhaa.
- dfs
Asia voi olla niin, että hän haluaa pitää tilanteen tällaisena koska se toimii niin. Ehkä hän pelkää, että jos tapaatte alat vaatia häneltä jotakin. Ehkä hän kokee, että haluat tavata häntä juuri vahdataksesi onko hän sinusta sopivaa seuraa lapsille. Tajuan sinun kantasi, mutta uusilla kumppaneilla ei ole mitäään juridista velvollisuutta osallistua. Itse kyllä tapaisin mielelläni. Toisaalta ei tiedä mitä ristiriitoja tapaaminen toisi ja riitoja.
- gh
Parempi laiha sopu...tosiaan sitä ei voi tietää mitä seurauksia tapaamisella olisi. Monesti jos uusi ihminen kokee negatiivisena lapsen äidin omiin asioihinsa puuttumisen, kostautuu se lapseen. Sitä alkaa kokea lapsen rasitteeksi jos tämän äiti kokoajan yrittää määräillä ja muuta negatiivista suoltaa. Näin meillä meni. Vaikutat hiukkasen jyräävältä joten hillitse itsesi lapsesi takia. Tajuan kyllä, että kun on oma lapsi kyseessä tekisi mieli mennä valvomaan. kuitenkin jos tosiaan ajattelet lapsesi etua yritä olla mahdollisimman hienotunteinen. Itse en koe uhkaksi mieheni lapsen äiti, mutta esim . tässä tapauksesa voi olla niinkin. Yritä toimia viisaasti lapsesi takia
- Ei tarvetta uusikoil
onnellinen jos olisin sä. En käsitä mitä tekemistä niillä uusioilla olisi lapsen elämässä? Ihan vieras ihminen. Itse olen kieltänyt miestä tuomasta naisia meille koskaan, tai aikanaan eivät saaneet edes lapsia tavata, olin hyvin tarkka siitä kuka on lastemme seurassa. Näin ei koskaan ole tapahtunutkaan että olisivat tavanneet, mies oli samoilla linjoilla, että eivät saa tavata. Lapset ovat lapset, ja uuskot ovat uusikkoja. Eivät kuulu meidän elämään.
Nyt on mennyt vuosia vuosia, eikä kertaakaan ole tullut tunne että olisimme tarvinneet miehen naisia, tai lapset olisivat yhtään parempia, ei vaan lapset ovat mahtavia juuri siksi, ettei ole joutuneet isänsä toilausten haukuttavaksi ja kieroilun kohteeksi. Miksi moinen haloo miehen asioista? Mieshän sen naisen on ottanut, miski hänen pitäisi se meille tuoda? Jos hän sitä tarvii, niin miksi olettaa että me sitä tarvitsemme?
- voi tavaton sentää
Toiset pitää tärkeenä, et lapsilla oneron jälkeen kaikki hyvin, kuntaas toiset keskittyy niin turhiin juttuihin, kuin siihen ettei isän naimen halua tavata!!! Voi pyhä yksinkertaisuus!
Miksi suinpäin haluat lapsille lisää ongelmia? Eikö lapsesi merkitse sulle mitään, että haluat heille ikävvyyksiä? Kantsii lukea täällä näiden uusikoiden tekstejä, niin tiedät mihin soppaan olet lapsiasi ajamassa! Voi kuule sun mielesi muuttua.- NewOneOldOne
myöskin hyviä, onnellisia ja tasapainosta kertovia tarinoita. Uusperheissä on monenlaisia tarinoita, kuten kaikissa muissakin perhemuodoissa, eikä ja vain ainoastaan onnettomia, kuten yritätä väittää.
Mutta siinä mielessä ihmetelen aloittajaa kun hänen huolensa on ettei ex-miehen uusi puoliso halua tutustua? Jos ei halua niin so what? Täytyykö tehdä ongelma, siitä missä sitä ei ole. Jos lapset viihtyvät isänsä luona, he eivät lähde sinne itkien, ovat rauhallisia ja hyvän tuulisia sieltä tultua, asiat ovat varmasti hyvin iskän luona. Miksi exänä pitää päästä tunkemaan itsensä sinnekkin? Tämä uusikko nyt ei vain halua sinusta kaveria ja se on hänen valintansa. Minäkin olen sitä tyytyväisempi mitä vähemmän puolisoni exää näkyy tai kuuluu, hän kun ei ole osa meidän perhe-elämäämme. Jos on asioita niin lapset hoitavat suoraan isänsä tai äitinsä kanssa, isompia kun jo ovat. - ei uusikoita meille
NewOneOldOne kirjoitti:
myöskin hyviä, onnellisia ja tasapainosta kertovia tarinoita. Uusperheissä on monenlaisia tarinoita, kuten kaikissa muissakin perhemuodoissa, eikä ja vain ainoastaan onnettomia, kuten yritätä väittää.
Mutta siinä mielessä ihmetelen aloittajaa kun hänen huolensa on ettei ex-miehen uusi puoliso halua tutustua? Jos ei halua niin so what? Täytyykö tehdä ongelma, siitä missä sitä ei ole. Jos lapset viihtyvät isänsä luona, he eivät lähde sinne itkien, ovat rauhallisia ja hyvän tuulisia sieltä tultua, asiat ovat varmasti hyvin iskän luona. Miksi exänä pitää päästä tunkemaan itsensä sinnekkin? Tämä uusikko nyt ei vain halua sinusta kaveria ja se on hänen valintansa. Minäkin olen sitä tyytyväisempi mitä vähemmän puolisoni exää näkyy tai kuuluu, hän kun ei ole osa meidän perhe-elämäämme. Jos on asioita niin lapset hoitavat suoraan isänsä tai äitinsä kanssa, isompia kun jo ovat.paljon parempi kun ex mies ei tunge naisiansa meille ja lasten elämään. Ei ole koskaan tunkenutkaan, kun teimme pelisäännöt selviksi heti alusta pitäen. Olemme täysin rauhassa saaneet olla miehen naisilta. Ei ole tulleet meille, eikä lapsiamme kiusanneet.
Me ei lasten kanssa voida ymmärtää, miksi jotkut välttämättä haluavat miehen lapset nähdä?
Meille se on itsestään selvää, ettei he tule meille. Emme mekään mene sinne heitä katsomaan. - lissu on ääliö
ääliö
- lissu on ääliö
ei uusikoita meille kirjoitti:
paljon parempi kun ex mies ei tunge naisiansa meille ja lasten elämään. Ei ole koskaan tunkenutkaan, kun teimme pelisäännöt selviksi heti alusta pitäen. Olemme täysin rauhassa saaneet olla miehen naisilta. Ei ole tulleet meille, eikä lapsiamme kiusanneet.
Me ei lasten kanssa voida ymmärtää, miksi jotkut välttämättä haluavat miehen lapset nähdä?
Meille se on itsestään selvää, ettei he tule meille. Emme mekään mene sinne heitä katsomaan.on ääliö
- ihmemaa..
lissu on ääliö kirjoitti:
on ääliö
tunnistit ihan oikean lissun..
- häntäheikki55
Mikäli hän olisi exäni uusi ja käyttäytyis noin minulle tulisi ekana mieleen, että exäni on sanonut, että minä olen aivan kamala ja etten MINÄ halua tavata häntä.
Koska näin hän ainakin menetteli silloin kun olisin halunnut tavata hänen isoäitinsä. Exäni ei antanut minun tavata hänta. Mutta tutustuinkin häneen jälkeenpäin hän on todella mukava. Exäni on vain niin "himmeä".- ei se ole helppoa
Olen asunut vuoden verran yhdessä mieheni kanssa ja hänen lapsensa asuvat meillä viikonloppuisin, lomilla ja välillä vähän muutenkin.
Lasten äidin olen tavannut kolmesti. Kaksi kertaa olemme pitäneet ns. palaveria lasten asioista ja kerran kyseessä oli lapsen juhlapäivä, jota vietettiin äidin luona. Myös äidillä on uusi kumppani, joka on osallistunut näihin tapaamisiin.
En voi sanoa nauttineeni näistä tapaamisista, mutta "palaverit" ovat olleet miehelleni tärkeitä ja jälkimmäisen näin ko. lapsen kannalta tärkeäksi. En varsinaisesti arvosta äitiä kovin korkealle, mutta minusta on kaikkien kannalta parempi, että tulemme tarvittaessa toimeen.
Lapset ovat sen ikäisiä, että kaikenlaista säätöä on vähän väliä. En silti ole mikään yli-ihminen ja väitä, ettei jatkuvat yhteydenotot ärsyttäisi minua. Nainen soittelee myös minusta sopimattomiin aikoihin asioista, jotka voisi yhtä hyvin puhua vaikka seuraavalla lastenhakureissulla (mies aina hakee lapset meille ja vie takaisin). Ja hän soittelee myös omista asioistaan: riitaa uuden kumppanin kanssa, kutsu työhaastatteluun, rahahuolia... Siihen minun kärsivällisyyteni ei tahdo riittää.
Nainen myös haluaa olla jotenkin yltiötuttavallinen. Hän esim. haluaa olla fb-kaverini ja kommentoida kirjoituksiani ahkerasti. En kehdannut kieltäytyä kaverikutsusta, mutta minusta tilanne on jotenkin kiusallinen. Hän on myös kiitellyt minua miehelleni ja jopa hänen vanhempansa, siis mieheni ex-appivanhemmat, jotka tapasin lapsen juhlissa, olivat kovasti kiitelleet minua tyttärelleen. Jotenkin luonnotonta.
Eli aloittajalle: ehkä miehesi uusi kumppani ei vain ole innostunut tapaamaan sinua ja kokee ystävyyden kiusalliseksi. Hän voi myös olla epävarma itsestään ja pitää sinua kaikesta huolimatta uhkana tai verrata sinua itseensä ja pelkää häviävänsä vertailun. Muista, että vaikak sinun tunteesi ovat neutraalit, hän on rakastunut.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124350MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862210Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5561718Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011441Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331088Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971- 5918
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3888