Mikä jalusta benro gimbal head gh-2:n kaveriksi?

Harrastelija12984

Harrastan luontokuvausta ja olen reissuillani nähnyt toisten kuvaajien käyttävän benro gimbal gh-2 tai jotain vastaavaa päätä ja olen ihastunut miten helpolta sekä kätevältä sen käyttö näyttää. Arvosteluja olen lukenut ja sitä on kehuttu. Nyt kysyisinkin, että mikä jalusta siihen olisi hyvä hankkia kaveriksi? Lintuja kuvatessa mulla on tällainen setti käytössä: Nikon D700 sigma 2x tc Sigma 300mm/2.8.

4

1365

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • canonEOS

On pari ehdotusta:
      http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=2096

Itekin on tuollaista vastaavaa Wimberley-merkkistä harkinnu. Aika hintavia, olis mukava kuulla käyttökokemuksia esim. videokuvauksessa järkkärillä. Onko jotain etua verrattuna nestevaimennettuun videopäähän? Ja muutenkin kokemuksia valokuvaamisesta k.o kiikulla.

• Harrastelija12984

Kiitoksia linkistä. Tuo Manfrotto 055-sarja on saanut paljon kehuja eri foorumeilla eli ei varmaan ihan väärää valintaa tee jos sellaisen hankkii. Törmäsin nimittäin semmoseen jalustaa verkkokaupassa kuin manfrotto 055XV, joka on suunniteltu luontokuvaajille (on väriltää vihreä ja kiiltävät osat minimoitu). Nyt en vain osaa päättää hankkisiko 055XV:n vai 055PROB:n, koska tuo 055XV maastoutuu paremmin, mutta 055PROB:n alin käyttökorkeus on huomattavasti pienempi. En tiedä kumpi on käytännöllisempi/parempi ominaisuus. Ainahan sen jalustan voi itsekin maalata...

Noita käyttökokemuksia olisi kyllä mukava kuulla.

• ratkaisu:

Gitzo GT3531LSV jalusta.
      RRS BH-55 kuulapää
      Wimberley sidekick.

• Harrastelija12984

Varmasti on todella hyvä setti tuo, mutta turhan kallis minulle.

Onko kenelläkään kokemuksia Benron tripodeista? Iskin silmäni sellaiseen kuin benro c-257.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      170
      1114
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      45
      753
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      27
      713
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      137
      708
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      44
      669
    6. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      635
    7. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      203
      608
    8. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      592
    9. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      36
      590
    10. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      52
      580
    Aihe