Majooo!!

Mitäs tänään syödää? Ja saaha muutkin vastata:)) Meillä uusiaa perunoita(ruottalaisi) ja kukkakaalia ihan vain voikun kera, silliä, tonnikallaa, makrillia, ruisleipää,. jäkkäristä ei tietoakaan:))

29

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meilläkin fisua :)

Eli kalakeittoa.Sitten kun eilen illalla ruinasin,että tekis vähän lättyjä mieli :D,niin jälkkäriksi lättyjä raparperihillolla ja vaniljajätskillä.

Ja koissuilla oli tänään hirssitattaripuuroa,poronlihaa,ja kananmunaa.Lisukkeena lehtisalaattia,puolukkaa ja kuusenkerkkiä ,ja pellavaöljyä.Ja jälkkärinä keräkaalinkappaleet.

• teidän koirilla menyy ;-))))
        onko teillä ihan itsetehtyä raparperihilloa? en ole koskaan vissiin edes kuullut. ei ainakaan myynnissä taida olla? olis mielenkiintoista kokeilla tehdä sitä. varmaan hyvää!

• ruokaa koitsuille, tuo meitin koira ei noita puolukoita sulata, kuusenkerkkiä mitä ne on? Arvaa kuka teki eilen ehtoolla lettuja?vattuhillon kanssa syötii, harmi kun ei ollut jädee, nyt on jädee mutta ei lettuja

• majorica kirjoitti:

teidän koirilla menyy ;-))))
        onko teillä ihan itsetehtyä raparperihilloa? en ole koskaan vissiin edes kuullut. ei ainakaan myynnissä taida olla? olis mielenkiintoista kokeilla tehdä sitä. varmaan hyvää!

Juu,kunnon sörsselit ne olla pitää.Meillä koissut on aina syönyt kotisörsseleitä,tosin jotain voitettuja papanapusseja makupaloina osaltaan syötetty jonkinverran.

On itse tehtyä.Jos oikein tiedän :D,niin on vaan pilkottu raparperit ja keitelty.Sokeria lisätty jonkin verran.Sitten ollaan vaan purkitettu ihan ihan pakkaseen.Että ihan helppo homma.
        Olen joskus saanut raparperimansikkahilloa.Oli muuten melkosen hyvää ...

• hauvanmamma kirjoitti:

ruokaa koitsuille, tuo meitin koira ei noita puolukoita sulata, kuusenkerkkiä mitä ne on? Arvaa kuka teki eilen ehtoolla lettuja?vattuhillon kanssa syötii, harmi kun ei ollut jädee, nyt on jädee mutta ei lettuja

Yleensä koiran elimistö ei sulatakkaan "kuori"marjoja,siis kokonaisina,koska suolisto on sen verran lyhyt.
        Eli kannattaa murskata,ihan vaikka haarukalla ruuan joukkoon,niin silloin saa marjojen hyödyn ;)
        Kuusenkerkät on niitä vaaleita kuusen uusia vuosikasvaimia.Niissä on paljon ainakin C:tä ja muitakin vitaaliaineita.Voi käyttää vaikka salaatteihin tai teeksikin.Sellaisia kuonnon ilmaisia terveyspommeja :)
        Koissuille kun laitan,niin saksilla pilkkoan silpuksi ruuan joukkoon.Sinne kun sekoittaa,niin hyvin menee alas.

Ai vattuja,nami.Meillä mökillä kasvaa niitä villinä.Täytyy toivoa,että tulisi kunnon sato :)
        Ostovatut ainakin täälläpäin kun on tosi tyyriitä.

• molossi kirjoitti:

Yleensä koiran elimistö ei sulatakkaan "kuori"marjoja,siis kokonaisina,koska suolisto on sen verran lyhyt.
        Eli kannattaa murskata,ihan vaikka haarukalla ruuan joukkoon,niin silloin saa marjojen hyödyn ;)
        Kuusenkerkät on niitä vaaleita kuusen uusia vuosikasvaimia.Niissä on paljon ainakin C:tä ja muitakin vitaaliaineita.Voi käyttää vaikka salaatteihin tai teeksikin.Sellaisia kuonnon ilmaisia terveyspommeja :)
        Koissuille kun laitan,niin saksilla pilkkoan silpuksi ruuan joukkoon.Sinne kun sekoittaa,niin hyvin menee alas.

Ai vattuja,nami.Meillä mökillä kasvaa niitä villinä.Täytyy toivoa,että tulisi kunnon sato :)
        Ostovatut ainakin täälläpäin kun on tosi tyyriitä.

Kuusenkerkistä sen verran että niitä ei saa kerätä kenenkään toisen puista, omista vain.

• Haukullinen kirjoitti:

Kuusenkerkistä sen verran että niitä ei saa kerätä kenenkään toisen puista, omista vain.

Jep,hyvä maininta tähän kohtaan,jos vaikka joku innostuu niitä keräilemään.

• heko heko
        Haukullinen kirjoitti:

saa kerätä.

• Myy-Pikkuinen
        heko heko kirjoitti:

saa kerätä.

luvalla, ei ilman lupaa.

• 2+5
        Haukullinen kirjoitti:

Väärin.

• Myy-Pikkuinen
        2+5 kirjoitti:

Väärin.

Kuusenkerkkiä saat poimii vain jos omistat puut TAI luvalla!

• 0-0
        2+5 kirjoitti:

Väärin.

päde jokamiehenoikeus ja piste!

• 0-0
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Oikeassa olet!

• 2+5
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Aivan.

Eli ei niiden puiden tartte välttämättä olla omia.

• Myy-Pikkuinen
        2+5 kirjoitti:

Aivan.

mutta ilman lupaa et kenenkään puusta saa kerkkiä kerätä, ellei ne ole omia puita.

• Sopii kokeilla
        2+5 kirjoitti:

Aivan.

Tuu saatana mun puista repiin kerkkiä niin löydät käräjiltä itses.Ne kerkät tulee sulle helvetin kalliiks.

• Myy-Pikkuinen

• Paistoimme possunfilee pihvejä, perunoita...porkkanaraastetta, jääsalaattia ananaksen ja kirsikkatomaattien kanssa. Jälkkäriksi jäätelöä. Ruokajuomana miehellä maito ja mulla vesi.
      Ne possunfileepihvit olivat hyvässä tarjouksessa..-D

• tulla sieltä hakemaan possunfilettä vaikka sais halvalla ;-))))))))
        saako jo uusia porkkanoita? ostitko tuoreen ananaksen? ananas on purkista aika imelä minun mielestä. mutta on ihan hyvää. oletko koskaan kokeillut paistettuja ananasrenkaita?

• possun ohutleikkeitä ja eilisiä paistettuja uusia perunoita tomaatti-sipulisalaattia:)

• pakasteseitä ja erilaisia vihanneksia. Mutta mitä niistä syntyy, jää nähtäväksi, otin vasta sein sulamaan. :) Oi, uusia perunoita tekisi mieli, mutta nyt ei ole pottuja, ei uusia eikä vanhoja. Taitaa mennä ihan riisin syönniksi tänään... Ja ehkä lettuja ja jätskiä! Kiitos molossille... ;)

• on muuten kalakastike kun sen sein paistaa pannussa niin että se murenee. mausteita ja valkokastike. ja paljon tilliä. passaa riisille mutta parempi pottujen kanssa.
        minkälaiset ilmat siellä on nyt? onko lumet sulanut?

• majorica kirjoitti:

on muuten kalakastike kun sen sein paistaa pannussa niin että se murenee. mausteita ja valkokastike. ja paljon tilliä. passaa riisille mutta parempi pottujen kanssa.
        minkälaiset ilmat siellä on nyt? onko lumet sulanut?

Joo, eilen tuli ihan vaan seitä uunissa niiden vihannesten ja kerman kanssa, suosin sellaisia ruokia jotka suunnilleen valmistavat itse itsensä. :)

On täällä lumet saaneet kyytiä, tosi lämmintäkin on ollut välillä. Puutkin näyttää jo aika vihreiltä. Koiran onneksi vielä on lumiläiskiä meidän lenkkipolkujen varressa. :D Tässä eilen otettu kuva.
        http://lh6.ggpht.com/_QgLWh_0-ujo/TAJz509ACxI/AAAAAAAAGYQ/UtHJsN6LRzc/s800/P1060697.JPG

Kyllähän sitä vielä pääsisi hiihtelemään jos yhtään ylemmäksi kehtaisi ajella, mutta minä nyt taisin jo lopettaa sen hiihtokauden. En nyt kuitenkaan ihan vielä puhuisi kesästä, vaikka huomenna kuulemma alkaa kesäkuu.

• Ursa kirjoitti:

Joo, eilen tuli ihan vaan seitä uunissa niiden vihannesten ja kerman kanssa, suosin sellaisia ruokia jotka suunnilleen valmistavat itse itsensä. :)

On täällä lumet saaneet kyytiä, tosi lämmintäkin on ollut välillä. Puutkin näyttää jo aika vihreiltä. Koiran onneksi vielä on lumiläiskiä meidän lenkkipolkujen varressa. :D Tässä eilen otettu kuva.
        http://lh6.ggpht.com/_QgLWh_0-ujo/TAJz509ACxI/AAAAAAAAGYQ/UtHJsN6LRzc/s800/P1060697.JPG

Kyllähän sitä vielä pääsisi hiihtelemään jos yhtään ylemmäksi kehtaisi ajella, mutta minä nyt taisin jo lopettaa sen hiihtokauden. En nyt kuitenkaan ihan vielä puhuisi kesästä, vaikka huomenna kuulemma alkaa kesäkuu.

Minä tykkään laittaa smetanaa, sipulia, tilliä ja vähän juustoraastetta.

Nyt on kyllä meijän koira vähän kade tuosta lumesta:)

• hauvanmamma kirjoitti:

Minä tykkään laittaa smetanaa, sipulia, tilliä ja vähän juustoraastetta.

Nyt on kyllä meijän koira vähän kade tuosta lumesta:)

Minä laitan kanssa paaaljon sipulia (nam) ja tilliä, maistuu ihanalta kalan kanssa, ja juustoraastetta laitan melkein kaikkiin uuniruokiin. :D

Kyllä tuo Pikkulikka kanssa tykkäisi että olisi tuollaisia lumipaikkoja koko kesän, on niissä lämpimänä päivänä niin mukava kieriskellä. :) Katsoin muuten äsken kun kirjoitin tuota viestiä töissä että vastasin sinulle... siis tosiaan luin ihan selvästi että tuossa majon viestissä luki hauvanmamma. :D Mutta kyllä siinä nyt lukee majorica vaikka kuinka monesti sen tavaisi... No, onhan teidän nikeissä aika monta samaa kirjainta, ja nyt on maanantai, jne... Eikä tuo tainnut haitata. :)

• sinne. eilen en ruokaa laittanut kun en ollut kotona. uusia pottuja en ole vielä ostanut mutta nyt kun mainitsit niin pitää käydä ostamassa jos löytyy. kukkakaali myös nams.
      muistan kun äitini teki usein kesäkeittoa tuoreista vihanneksista. perunaa, porkkanaa, herneitä, kukkakaalia maitoliemessä. siihen ruisleipää seuraksi. ja paljon voita sekä keittoon että leivän päälle. että on hyvää ;-))))) tuostahan se kalakeittokin tulis. kalat vaan sekaan sitten.(poika ei vaan syö :-(

tänään voisi vaikka tehdä jauhelihakeittoa. olis helppo ja hyvä ruoka. ulkona on sininen taivas ja aurinko heloittaa. vapaa päivä vielä jotta ei viittis tuhlata paljon aikaa ruuanlaittoon. ulkona on niin kaunista kun kukat kukkii ja nuo jotkut puutkin on jo kukassa. jos ottas vaikka kameran mukaan ja ottas pikkusen kuvia.

oikein mukavaa päivää sinulle.

• kävin kaupassa ja ei ollut ruottalaista uutta perunaa. kyprokselta oli ja sitä ostin. ompas epistä!
      mutta siis jauhelihakeittoa teen ruuaksi tänään. tuoretta sipulia oli saatavana ja uutta kaalia joita laitan soppaan. sitten parvekkeelta basilikaa lisäksi. tulee varmaan maukas soppa.
      nyt lähden tuonne saareen koiria uitattaa ja nauttimaan auringosta. mukavaa päivää.

• Voinhan minä lähettää täältä niitä sulle, on kyllä tosi epistä, teeppäs valitus sinne tuottajille:)

• Jere-lahti

Nachos Supremes, eli nachoja/maissilastuja pohjalle, paistettua jauhelihaa chilikastiketta ja muita mausteita, mistä tykkää ja sitten tomaattia viipaleina, juustoa ja sipulia sekä jalapenoja paljon.
      On muuten hyvää! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      75
      1438
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      967
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      882
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      828
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      704
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      50
      619
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      47
      613
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      608
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      50
      574
    Aihe