Turkissa

reppuperhe

Onko kukaan ekomatkaillut Turkissa? Ajattelin suunnata sinne ensi kesänä lasteni kanssa. Jos joku on ollut haluaisin mielelläni vinkkejä.

7

1631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Örnulf

      Olemme viettäneet siellä pari kertaa lomaviikon ja hakeneet sieltä itse asiassa samantapaisia asioita kuin Kreikassakin, joka on meille monta astetta tutumpi. Eli kun viettää tavallista vaatimatonta lomaa ilman ökyharrastuksia ja nauttii siitä niin se on sitä ekolomaa se, ei siinä tarvitse liimailla mitään ekolappuja päälle ja julistaa farisealaisesti suureen ääneen: MÄ OON NIIN IHMEEN EKO ! ! !

      • reppuperhe

        No joo oon samaa mieltä ja olen elänyt ekoelämää ko vuosikymmenet ennen kuin koko eko sana keksittiin. Sen takia laitoin tänne vietin kun noi muut Turkkia käsittelevät viestit käsittelee lähinnä seuramatkoja.
        Kolmen viikon kuluttua lähdemme lasten kanssa, lentoliput on Burgosiin ja sieltä olisi tarkoitus mennä Istambuliin bussilla repussa hammasharjat ja uikkarit. Viime kesänä kiersimme Intiaa pienellä budjetilla paikallisbusseilla ja oli ihanaa, telttailimme Himalajan rinteellä, kävimme kuuntelemassa Dalai laman puheita jne. mutta nyt ei ollut varaa lentolipuihin sinne saakka.
        Kaipa siellä Turkissa tapaa myös samantyyppisiä matkustavaisia kuin me.
        Olisi vain ollut kiva kuulla muista jotka ovat matkustaneet tällä tavalla Turkissa.
        Ja, ajattelimme tulla takaisin junala, Budapestiin ja sieltä bussilla Gdanskiin.
        Tietääkö joku mitä junamatka Istambul- Budapest maksaa ja pitääkö liput varata hirmuisen aikaisin?


      • Örnulf
        reppuperhe kirjoitti:

        No joo oon samaa mieltä ja olen elänyt ekoelämää ko vuosikymmenet ennen kuin koko eko sana keksittiin. Sen takia laitoin tänne vietin kun noi muut Turkkia käsittelevät viestit käsittelee lähinnä seuramatkoja.
        Kolmen viikon kuluttua lähdemme lasten kanssa, lentoliput on Burgosiin ja sieltä olisi tarkoitus mennä Istambuliin bussilla repussa hammasharjat ja uikkarit. Viime kesänä kiersimme Intiaa pienellä budjetilla paikallisbusseilla ja oli ihanaa, telttailimme Himalajan rinteellä, kävimme kuuntelemassa Dalai laman puheita jne. mutta nyt ei ollut varaa lentolipuihin sinne saakka.
        Kaipa siellä Turkissa tapaa myös samantyyppisiä matkustavaisia kuin me.
        Olisi vain ollut kiva kuulla muista jotka ovat matkustaneet tällä tavalla Turkissa.
        Ja, ajattelimme tulla takaisin junala, Budapestiin ja sieltä bussilla Gdanskiin.
        Tietääkö joku mitä junamatka Istambul- Budapest maksaa ja pitääkö liput varata hirmuisen aikaisin?

        Pahoittelen kovin viestiäni, näitä hurskastelijoita näkee yksinkertaisesti liikaa ja te kerrotte jotain päinvastaista. Junalla ja bussilla mekin olemme jonkin verran itäistä Eurooppaa kiertäneet, hostelleissa ja leirintämökeissä asuneet. Toivotan teille antoisaa matkaa Istanbulista Gdanskiin ja jos se nyt enää vähääkään kiinnostaa niin välimaasto Gdanskista Zagrebiin on meille lähes toista kotimaata. Erityisesti Keletin asemalla Budapestissa tuntee elävänsä Idän pikajunan maailmassa.


      • uteliaskohan
        reppuperhe kirjoitti:

        No joo oon samaa mieltä ja olen elänyt ekoelämää ko vuosikymmenet ennen kuin koko eko sana keksittiin. Sen takia laitoin tänne vietin kun noi muut Turkkia käsittelevät viestit käsittelee lähinnä seuramatkoja.
        Kolmen viikon kuluttua lähdemme lasten kanssa, lentoliput on Burgosiin ja sieltä olisi tarkoitus mennä Istambuliin bussilla repussa hammasharjat ja uikkarit. Viime kesänä kiersimme Intiaa pienellä budjetilla paikallisbusseilla ja oli ihanaa, telttailimme Himalajan rinteellä, kävimme kuuntelemassa Dalai laman puheita jne. mutta nyt ei ollut varaa lentolipuihin sinne saakka.
        Kaipa siellä Turkissa tapaa myös samantyyppisiä matkustavaisia kuin me.
        Olisi vain ollut kiva kuulla muista jotka ovat matkustaneet tällä tavalla Turkissa.
        Ja, ajattelimme tulla takaisin junala, Budapestiin ja sieltä bussilla Gdanskiin.
        Tietääkö joku mitä junamatka Istambul- Budapest maksaa ja pitääkö liput varata hirmuisen aikaisin?

        Mitä nää teidän ekolomat sitten ovat tulleet maksamaan, kuinka vähällä tulette ekoreissulla toimeen???


      • olen hyvä ihminen
        uteliaskohan kirjoitti:

        Mitä nää teidän ekolomat sitten ovat tulleet maksamaan, kuinka vähällä tulette ekoreissulla toimeen???

        minäkin juuri tulin ekomatkalta, ostin äkkilähdön ja koska kone olisi mennyt vajaana ja ruokia on kuitenkin tehty hotellissa narmaalimäärä niin ihan todellinen ekomatka oli. ei kulutus kasvanut yhtään ja minä olin kaksi viikkoa reissussa.

        Koneethan kuietnkin lentelee ja hotellit on toiminnassa niin hirveen kätevästi äitä ekomatkoja voi tehdä.


      • Ekoeki
        olen hyvä ihminen kirjoitti:

        minäkin juuri tulin ekomatkalta, ostin äkkilähdön ja koska kone olisi mennyt vajaana ja ruokia on kuitenkin tehty hotellissa narmaalimäärä niin ihan todellinen ekomatka oli. ei kulutus kasvanut yhtään ja minä olin kaksi viikkoa reissussa.

        Koneethan kuietnkin lentelee ja hotellit on toiminnassa niin hirveen kätevästi äitä ekomatkoja voi tehdä.

        Mekin käytiin eko-matkalla berliinissä. lennot 58 egee/nuppi mennentullen ja hotelli 66,50 egee hengeltä 3 yöstä. halpaa kaljaa juotiin eikä ruokakaan paljon maksanut. pelkästään joukkoliikennettä käytettiin. vajaanahan se kone olis menny ilman meitä ja ravintelissa olis pitänyt ruuat pistää kierrätykseen joka on tietysti ekologisempaa kuin se ruuan syöminen.

        Uusi ekomatka samaan kaupunkiin on jo tilattu. Ihan netin kautta ja boardingpassit kännykkään. Sademetsää säästyy niin että ropisee kun ei sellukattilat kuumene meidän paperipassien takia. Koitetaan ottaa ensvuonna reppuun vain uikkarit ja hammasharja, niin lentopetroolia säästyy.


      • ekoeki
        Ekoeki kirjoitti:

        Mekin käytiin eko-matkalla berliinissä. lennot 58 egee/nuppi mennentullen ja hotelli 66,50 egee hengeltä 3 yöstä. halpaa kaljaa juotiin eikä ruokakaan paljon maksanut. pelkästään joukkoliikennettä käytettiin. vajaanahan se kone olis menny ilman meitä ja ravintelissa olis pitänyt ruuat pistää kierrätykseen joka on tietysti ekologisempaa kuin se ruuan syöminen.

        Uusi ekomatka samaan kaupunkiin on jo tilattu. Ihan netin kautta ja boardingpassit kännykkään. Sademetsää säästyy niin että ropisee kun ei sellukattilat kuumene meidän paperipassien takia. Koitetaan ottaa ensvuonna reppuun vain uikkarit ja hammasharja, niin lentopetroolia säästyy.

        totta puhuen nyt on jo kolmas reissu tilauksessa. eka reissulla oltiin niin ekoloogisa, ettei raaskittu joukkoliikennelippua ostaa vaan käveltiin kilometritolkulla. lentokenttäkuljetukset hoidettiin taksilla joka ainakin suomen vihreiden mielestä on mitä ekoloogisin kulkupeli. sillähän ajetaan vain 1,5 kertainen ajokilometrimäärä kuljettavaan hyötymatkaan nähden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      253
      2680
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      377
      1762
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      64
      1662
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      85
      1458
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      111
      1223
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      271
      1040
    7. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      274
      943
    8. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      41
      925
    9. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      29
      785
    10. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      95
      759
    Aihe