Kylässä kakalla

Nti. VonBouvier

Jos käy kyläpaikassa kakalla, niin pitääkö silloin laittaa vessanpönttöön paperia vaimentamaan sitä lumpsahdusääntä, joka syntyy kun kakka osuu vessanpöntön veteen? Vessasta kuuluvat lumpsahdukset saattavat johtaa kiusalliseen tilanteeseen, jos olohuoneessa tai keittiössä, missä isäntäväki sattuukaan sillä aikaa olemaan, on juuri silloin aivan hiljaista. Kun palaat muiden pariin, he tietävät, mitä olet ollut vessassa tekemässä ja eivät voi välttuä mielikuvalta, että miltä oikein näytätkään ährätessäsi pöntöllä paskaa.

Eikö siis ole sivistyneempää laittaa paperia pönttöön vaimentamaan ääntä? Vai olisiko vaihtoehtoisesti hyvä syödä ennen kyläilyä sellaisia ruokia, jotka aiheuttavat oikein ohutta ripulia, josta ei sitten vessassa kuulu sitä kovin kiusallista ääntä? Mitä muita vaihtoehtoja on? Kiitoksia kaikille vastauksista. Tämä asia on askarruttanut minua pitkään!

45

11314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkaan taas

      Tätä samaa teemaa on hiljakkoin käsitelty etikettimielessä tällä palstalla. Hooh... Myös piereskelyä on tarjottu kehiin. Jos haluatte provoilla, heittäkää jotain älykkäämpää.

    • kotiäiti_

      Ei kylässä mennä kakalle!Minä en tee niin eikä myöskään minun vessassasi käy isolla asialla muut kuin perheenjäsenet.Jos on lähdössä kylään,niin ensin käydään kotona vessassa.Koskee sekä aikusia että lapsia.Jos hätä iskee kesken kyläilyn,vieras pidättäköön kunnes ehtii kotiinsa.

      • Nti. VonBouvier

        Jaa. Sitten pierettää kun joutuu kakkaa pidättämään, niin isäntäväki varmaan nauttii siitä.


      • tenhg

        kerro tää sitten niille vierailles ketkä on saanu vatsansa kipeiks sun ruuista ja pitäis päästä tyhjentämään vessaan sitä suoltaan.


      • huoh, idiootti ;D

        Höhö, kotiäiti taitaa olla vähän vajaa?

        Eikös vessa ole juuri sitä varten, että siellä käydään, jos tulee hätä, oli se sitten pieni tai suuri. Tuskin se pönttö siitä kuluu, jos siellä käy isolla asialkla joku muukin kuin perheenjäsen.

        Ja niin, ihan uteliaisuudesta kyselen, että millähän keinolla mahdat estää sen, että teidän pönttöönne ei pasko kukaan ulkopuolinen? Koska oletettavasti kusella saa käydä, mutta miten estät, jos hän päättääkin samalla livauttaa paskan. Oletko kenties nuijan kanssa vieressä vahtimassa, että jos sattuu käymään niin, että pökäleen pää kurkkaa reiästä, niin se on helppo nuijalla työntää takaisin sinne mistä on tullutkin.


        Ei vaan, ihan tosissaan, mikähän siihen mahtaa olla syynä, että kyläpaikassa ei saa käydä paskalla? Siisteys? Vieraskin varmaa osaa siivota jarrujälkensä jos niitä syntyy, minä ainakin teen niin. Ja vessanraikastin, never heard? Sillä saa hajutkin häviämään. Ja kun nuo ruumiintoiminnot ovat vähän sellaisia, että niitä ei aina pysty ajastamaan, jos sattuu kyläreissulla vaikka tarjottavien ruokien yhteydessä maha menemään vähän sekaisin, niin sitäkö sinun mielestäsi sitten luisutellaan vaikka paska housussa loppuvierailu kuin mentäisiin Teidän Kallisarvoiseen Vessaanne paskalle.

        Minä kyllä käyn, jos tulee hätä. Kamalaa, eikö totta ;)


      • Margaret Mynhausen
        huoh, idiootti ;D kirjoitti:

        Höhö, kotiäiti taitaa olla vähän vajaa?

        Eikös vessa ole juuri sitä varten, että siellä käydään, jos tulee hätä, oli se sitten pieni tai suuri. Tuskin se pönttö siitä kuluu, jos siellä käy isolla asialkla joku muukin kuin perheenjäsen.

        Ja niin, ihan uteliaisuudesta kyselen, että millähän keinolla mahdat estää sen, että teidän pönttöönne ei pasko kukaan ulkopuolinen? Koska oletettavasti kusella saa käydä, mutta miten estät, jos hän päättääkin samalla livauttaa paskan. Oletko kenties nuijan kanssa vieressä vahtimassa, että jos sattuu käymään niin, että pökäleen pää kurkkaa reiästä, niin se on helppo nuijalla työntää takaisin sinne mistä on tullutkin.


        Ei vaan, ihan tosissaan, mikähän siihen mahtaa olla syynä, että kyläpaikassa ei saa käydä paskalla? Siisteys? Vieraskin varmaa osaa siivota jarrujälkensä jos niitä syntyy, minä ainakin teen niin. Ja vessanraikastin, never heard? Sillä saa hajutkin häviämään. Ja kun nuo ruumiintoiminnot ovat vähän sellaisia, että niitä ei aina pysty ajastamaan, jos sattuu kyläreissulla vaikka tarjottavien ruokien yhteydessä maha menemään vähän sekaisin, niin sitäkö sinun mielestäsi sitten luisutellaan vaikka paska housussa loppuvierailu kuin mentäisiin Teidän Kallisarvoiseen Vessaanne paskalle.

        Minä kyllä käyn, jos tulee hätä. Kamalaa, eikö totta ;)

        Hyvä keino estää vieraiden ulosteella käynti on piilottaa wc-paperit silloin kun joku on tulossa kylään, jos tulija nyt sattuu olemaan niin moukka, että käy ulostamassa kyläpaikassaan. Näin säästyy monilta ikäviltä mielikuvilta, ähkimisäänten kuulemiselta, pöntön jarrutusjäljistä puhumattakaan. Säästyypä siinä mukavasti paperiakin!


      • Katalin olento
        tenhg kirjoitti:

        kerro tää sitten niille vierailles ketkä on saanu vatsansa kipeiks sun ruuista ja pitäis päästä tyhjentämään vessaan sitä suoltaan.

        Se vanha käärmevitsi: "Olette kuin pilvet taivaalla, ettekä kuole: Jumalan kaltaisia...silmät avautuvat, tiedätte hyvän ja pahan eli elämän sekä kuoleman!


      • 5+12
        Margaret Mynhausen kirjoitti:

        Hyvä keino estää vieraiden ulosteella käynti on piilottaa wc-paperit silloin kun joku on tulossa kylään, jos tulija nyt sattuu olemaan niin moukka, että käy ulostamassa kyläpaikassaan. Näin säästyy monilta ikäviltä mielikuvilta, ähkimisäänten kuulemiselta, pöntön jarrutusjäljistä puhumattakaan. Säästyypä siinä mukavasti paperiakin!

        Onneksi käsipyyhe on sentään joka kodin huussista vielä löytynyt. Oppii kotiäitikin jättämään sitä paperia hyyskään kun on pari kertaa saanut pyykätä tervapaskat hienoista vieraspyyhkeistään.


      • Jörgen Hamstrad
        Margaret Mynhausen kirjoitti:

        Hyvä keino estää vieraiden ulosteella käynti on piilottaa wc-paperit silloin kun joku on tulossa kylään, jos tulija nyt sattuu olemaan niin moukka, että käy ulostamassa kyläpaikassaan. Näin säästyy monilta ikäviltä mielikuvilta, ähkimisäänten kuulemiselta, pöntön jarrutusjäljistä puhumattakaan. Säästyypä siinä mukavasti paperiakin!

        Joka olettaa, että wc paperia on ainakin kyläpaikassa, niin käy tarpeillaan ja huomaa, että kas täältä on näemmä paperi lopussa.
        No otanpa tuosta tuon pyyhkeen, kun siinä lukee vieras.
        Ovat varmaan sen siihen ystävällisen huomaavaisesti laittaneet, kun wc paperi on loppunut.
        Tyhmä vieras ripustaa sen sitten takaisin paikalleen... likaisena, olettaen että kyläpaikan emäntä sen sitten siitä laittaa pyykkikoneeseen.
        Että kannattaa pitää sitä paperia siinä paperitelineessä ja laittaa ainakin yksi rulla varalle.


      • kyläilen
        Margaret Mynhausen kirjoitti:

        Hyvä keino estää vieraiden ulosteella käynti on piilottaa wc-paperit silloin kun joku on tulossa kylään, jos tulija nyt sattuu olemaan niin moukka, että käy ulostamassa kyläpaikassaan. Näin säästyy monilta ikäviltä mielikuvilta, ähkimisäänten kuulemiselta, pöntön jarrutusjäljistä puhumattakaan. Säästyypä siinä mukavasti paperiakin!

        Juuri näitä veskipaprun pihistelijöitä varten mulla on aina nessupaketti käsilaukussani.


      • tsupa

        teillä ei voi olla kukaan yökylässäkään tai te ette voi olla missään jos vaan kotona pitää tehä isot asiat.ei ymmärrä ei


      • kylästäjä
        Margaret Mynhausen kirjoitti:

        Hyvä keino estää vieraiden ulosteella käynti on piilottaa wc-paperit silloin kun joku on tulossa kylään, jos tulija nyt sattuu olemaan niin moukka, että käy ulostamassa kyläpaikassaan. Näin säästyy monilta ikäviltä mielikuvilta, ähkimisäänten kuulemiselta, pöntön jarrutusjäljistä puhumattakaan. Säästyypä siinä mukavasti paperiakin!

        Kyllä, mutta vaarana on että joku piirtää sormilla luvun 111 seinään.


    • Kakkimestar-1

      Vessahan on tarkoitettu pääsääntöisesti kahden eritteen tuottamiseen ja on paljon ihmisiä, jotka eivät plumpsahduksia kuullessaankin hämmenny siitä. Kun se on sen verran arkinen ja tavallinen ääni.

      Jos kuitenkin asia askarruttaa, niin mitäs jo kuulutat ennen vessaan menoa mitä varten sinne menet. Harjaannutat itsesi lähipiirisi tunnetuimmaksi kakkamestariksi,joka myös sieltä tullessaan analysoi muillekin tuotoksiensa laatua. Muuan tunnettu espanjalaistaiteilija on tehnyt siitä suorastaan taidetta (Salvador Dali), joten ota mallia ja tee elämästäsi helpompaa. Mikä on omasta mielestä noloa siitä kannattaa tehdä julkista noloutta.

    • kuulehan nyt

      VAROKAA KOPIOITA! Tämä on vain kehno kopio alkuperäisestä (ja legendaarisesta) "Paskahätä ravintolassa" -ketjusta.

      • Nti. VonBouvier

        Paskapuhetta. En ole koko ketjua edes lukenut, vaikka sen olenkin etusivulta monesti bongannut. Törkeää väittää tuollaista.


    • hyvä kysymys -

      Ota vessapaperia käteesi, kakkaa kädellesi vessapaperin päälle ja kääri paska paperin sisään. Sujauta sitten peitelty pökäle käsilaukkuusi. Helppoa kun sen osaa.

    • kakannut

      Paperin laittaminen pönttöön vaimentaa lumpsahdusäänen, ja siitä on myös se hyöty ettei tule pyllyyn roiskeita kakan iskeytyessä veteen. Huonona puolena se että vessapaperia kuluu enemmän, mutta eihän se ole sinulta pois kun kerran olet kyläpaikassa.

      Pierunpörinän ääntä paperin laitto pönttöön ei juuri vaimenna.
      Paskanhajukin jää joksikin aikaa vessaan asioinnin jälkeen, seuraavan "asiakkaan" harmiksi.Vessanraikastimet ei sitä peitä.

      Ripulipaskalla käynti kylässä on nolostuttavampaa kuin tavallinen "paskareissu", koska silloin tulee ruikun mukana paljon pieruja, ja pönttö pörisee niin että kyläpaikassa sen muutkin kuulevat.

      • naisetkin käy kakkos

        "Paskanhajukin jää joksikin aikaa vessaan asioinnin jälkeen, seuraavan "asiakkaan" harmiksi.Vessanraikastimet ei sitä peitä", tähänkin on konsti :D näin naisena ehkä helpompaa, kun käsilaukussa on aina hajuvesi tai deodorantti mukana. tarpeen tullen, ennne vessaan menoa, käyn laukulla ja otan hajuvedet tai dödöt mukaan ja sitten asioimaan. sitten voikin lopuksi vähän suihkauttaa hajustetta pullosta. kyllä se paskankin haju siihen peittyy ja siis huom! suihkuttelette sitä hajustetta ympäri vessaa eikä itseensä!!!! viimeksi repesin täysin ja oli vaikeaa hillitä itseni kun kävin asioilla ja hajuvettä suihkin jälkihajuiksi vessaan, ja tämä kaverini, illan emäntä, meni vessaan jälkeeni ja sieltä tullessaan tosissaan kommentoi "olipas hyvän tuoksuista hajuvettä, mitä se on ja mistä oot ostanut?" kun olisikin vaan tiennyt mitkä aromit se peitti alleen! xD


      • niinsevaanhaiseekin

        Riittävä määrä paperia pönttöön todellakin estää roiskeet pakaroihin ja siitä leijuvasta hajustakin pääsee eroon vanhalla kikalla eli polttamalla stidi paskonnan jälkeen. Pieremisen äänistä ei taas pääse kotikonstein eroon muuta kuin toivomalla, ettei ryppylihas ole tiukka ja kostea vaan sallii niin sanotun tuhnun. Toki voi myös yrittää painaa vessapaperia peräreikää vasten piereskellessään.

        Varpusparven lentoon lähtöä ei todellakaan voi vaimentaa millään vaan olkoon se osoituksena isäntäväen murkinoiden laadusta.


    • .............

      Minä en käy, mutta piereskelen avoimesti.

    • uusavuton2

      Paljonko laitatte sitä paperia vaimentamaan?

    • Luu hammas

      Kannattaa käydä kotona vessassa, jos vessasta käynti noin nolottaa.
      On se kumma, että täällä suomessa jotkut tekee vessassa käynnistä vaikeen ja nolon asia.
      Kiinassa esim. suhtaudutaan vieraan vessassakäyntiin erittäin positiivisella asenteella varsinkin maaseudulla.
      Vessassa käyvä vieras jättää arvokasta lannoitetta,, sellainen vieras on silloin arvostetumpi, kuin sellainen vieras, joka ei käy ollenkaan vessassa kyläreissulla.
      Se on nääs silleen siellä, että vessassa käynnistä jää arvokasta lannoitetta, jolla lannoitetaan peltoja.
      Nykyään kiinassa on maaseudulla monessa kodissa oma biokaasulaitos, jolloin joka wc käynnistä saadaan raaka-ainetta biokaasun tuotantoon.
      Siellä ajetaan wc:stä saadun polttoaineen voimalla. Suomi on tässä asiassa kehitysmaan tasolla.

    • silmäpeliä ...

      Pitää.

      Miten sitten se pumppaileminen - sen suolikaasun päästäminen valloilleen kylässä? Miten olet ajatellut vaimentaa sitä?

    • Vanhaaaaa aihe

      Laitan muutaman paperin palan ettei loisku / pidä ääntä, mut siin vaimentamises on see ongelma et jos paska ei meekkää veden al ni sit haisee hirveelt :x
      Ja hajun vaimentamiseen sit raikastimii, tulitikut on kans hyödyllisii. Tosin seuraava kävijä varmaa ihmettelis et mitäs siel o polteltu :D

    • gegfegegegrg

      Mulla jäi kerran paska vetämättä alas kun olin kylässä. unohdin sen xD

    • hanurirock

      Kyllä mä ainakin sanon suoraan jos täytyy paskalle päästä, ja tietty ovi jätetään auki että voi keskustella samaan aikaan!

    • hehheh!

      Minä taas uskon vakaasti ettei kauniit nuoret naiset käy paskalla! Eikä tietenkään piereskele. Ehkä vanhemmiten sitten käyvät tarpeillaan.

    • Rapularieska

      Entä jos pönttö menee tukkoon kyläpaikassa ja karhupumppua löydy. Pikkasen nolo mennä kyselemään pumppua isänniltä.

    • Tomi1002

      Melkein tukkoon on mennyt kyläilymatkalla. Tukala tilanne mutta juuri ja juuri olen onnistunut.

    • Mika1

      Plompsaus ja veden loiskahdus ovat ongelma. Monesti vessa on lähellä olohuonetta joten se ääni kuuluu hiljaisessa asunnossa hyvin myös kahvipöytään saakka

      • pröötplötsplötsprööt

        ... ja varsinkin, jos plompsahduksia säestää vielä mahtipontiset pierufanfaarit.


      • pierettääjytkyttää

        ääni riippuu koostumuksesta, tuleeko perus jytky vai löysä jytky.


      • Anonyymi
        pierettääjytkyttää kirjoitti:

        ääni riippuu koostumuksesta, tuleeko perus jytky vai löysä jytky.

        Saisi olla kunnon pudotus pökäleelle, vaikka parikin metriä. Sitten myös rakennettuna kunnon kaikupohja vedelle.


    • kakkiva_Yh-äiti

      Kyllä minä ainakin käyn vieraissa paikoissa kakilla. Enkä häpeä sitä yhtään. Jos hätä yllättää niin paikalla ei ole väliä. Mutta täytyy myöntää että hävettää kun on joutunut laskemaan housut alas keskellä helsingin keskustaa ja kakkimaan kiasman oven eteen. Mutta onneksi ihmiset luulivat sitä joksikin performanssitaiteeksi.

    • Kansikiinni

      No nyt vihdoinkin päästiin itse asiaan. Tällaisina vaikeina aikoina on keskityttävä tärkeinpiin ratkaistaviin asioihin, kuten aloittaja mainiosti ja osaavasti kertoikin. Suositeltavaa on tietenkin käydä kotona lähtiessä tarpeilla, mutta jos kuitenkin hätä yllättää, niin ... kyllä ehdottomasti, siis jos on aivan pakko käydä vierailulla isäntäperheen wc:ssä, käytä aina paperia laittamalla sitä veteen tarpeellinen määrä. Ei kuitenkaan liian paljon, koska silloin putkisto saattaa tukkeutua, ja sehän olisi myös noloa, jos joutuisi tilaamaan loka-auton vierailun takia. Samoin myös, varsinkin miespuolisten henkilöiden kannattaa pienemmällä asialla käydessään ohjata tarkasti vesirajan ja pönton ulkoreunan väliin, ettei kuulu virtsaamisen ääni isäntäväen korviin. Lorinasta nimittäin kuuluu selvästi varsinkin näin vanhemmiten, miten kauan suihku kestää, ja on sekin vähän harmillista, kun suihkun kesto on melko pitkä ja siinä on ärsyttäviä katkoksia. Vaihtoehtoisesti voi tietenkin myös mieshenkilö kokeilla istumatekniikkaa. Silloin tietenkin on syytä varautua mahdollisiin paineääniin peräosastolla. Toimituksen aikana voi kokeilla myös valuttamalla pesualtaan hanaa voimakkaasti. Se estää sivuäänien kuuluutta myös jonkin verran.

      • kuuluuelämään

        Nää on niin ihkuja. Ite olen tehnyt töitä vanhuksia hoitaen, eikä minua nolostuta äänet ja hajut, kun töissä niihin totuin.


    • Ullamaija.Kivihuru

      Minä laitan kakkoselle mennessäni kännykän kaiuttimelle ja soitan musiikkia täysillä.

    • Testattu

      Yks kätevä konsti on sen pöntön huuhtelumekanismin taidokas käyttö. Eli ennen kun asioit, niin vedä hyvin varovasti. Usein se pöntön venttiili pitää sellaista kovaa wookiee ääntä kun ei avaudu kunnolla. Nyt vielä istut silleen että voit vetää samalla.

    • Kannattaa laittaa paperia pönttöön, jos yhtään huolettaa, että isäntäväki kuulee.

      Itse ainakin kuuntelen aina, jos joku käy luonani kakalla, koska on ikävää alkaa itse siivoilemaan, jos vieras jättää pönttöön jarrutusjäljet. Eli kun huomaan jonkun käyvän kakalla luonani, niin käyn aina tekemässä siisteystarkastuksen, kun vieras tulee vessasta ja jos pöntössä on kakkimisjälkiä, niin vaadin vierasta siivoamaan.

      Tuo paperin laittaminen pönttöön ennen toimitusta ehkäisee jarrutusjälkienkin syntymistä ja suosittelen käytäntöä vierailleni kakkimisen äänen vaimentamiseksi ja siisteyden edistämiseksi.

      Käytän myös itse paperikikkaa ollessani kylässä ja jopa kotonani. Äänen ja sotkun vähentämisen lisäksi paperi ehkäisee myös veden loiskahtamista pyllylle.

    • Anonyymi

      Se tunne kun sää oot kylässä niin sulls tulle p**kahätä...

    • Anonyymi

      Minä lähden aina kylään silloin kun alkaa paskattamaan.
      10 vuoteen en ole ostanut paskapaperia.
      Ääniä kuuluu tai sitten ei, paperia en kuitenkaan säästele.

    • Anonyymi

      minä ainakin tungen kaiken mahdollisen esim. meikkipussit, hammasharjat ja sellaset että ääni vaimenee. Tietysti niiden meikkipussit ja hammasharjat, en nyt omia tuhlaa tälläisissä hätätilanteissa, mutta tietysti joskus isoriskikin pitää tehdä

    • Anonyymi

      Ite pierasin mun siskon naamaan

    • kyllä on vaikeeta elämä. eiköhän jokainen käy p*****a että ihan normaaleja ääniä ne on

      • Anonyymi

        muutama kovaääninen karjahdus saattaa päästä kun kunnolla alkaa vääntämään


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2132
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe