Olen 14-vuotias tyttö Turusta ja haluaisin aloittaa paintballin. Olen tässä jonkin aikaa miettinyt, että miten paintballia harrastetaan: onko turussa oma harrasteryhmänsä? onko paintball periaatteessa samankaltainen kuin esim. lätkä, että esim. kaksi kertaa viikossa treenit ja kisoja sitten silloin tällöin, vai miten tämä homma oikein toimii? Voisiko joku valaista minua?
Voinko aloittaa?
2
1542
Vastaukset
- peinttaaja90
Turun suunnalla näyttäisi olevan pari joukkuetta, Dream Team moninkertainen Suomenmestaritiimi:
http://www.paintball.fi/page.php?al=joukkueet#turku
Kisapuolella joukkueilla on treenejä, tuskin tosin kahta viikossa kellään Suomessa, ainakaan jatkuvasti. Kuulakulut jne. vievät sen verran rahaa että käytännössä harvemmin pitää pelata vaikka haluja olisikin enempäänkin. Kisoissa on tainnut Suomessa olla jopa 12 vuotiaita mukana, mutta tietysti riippuu seurasta miten on pelipaikkoja. Vanhemmat vaan mukaan tutustumaan lajiin ensialkuun.
Kisoja on Suomen Paintball-liiton järjestäminä neljä kertaa tänä vuonna ja lisäksi ehkä muutama muu irtoturnaus, tuolla on tapahtumakalenteri http://www.paintball.fi/plug.php?e=events
Harrastepuolella porukat pelaavat esim. viikonloppuisin. Avoimia pelejä on nykyisin aika paljon ympäri Etelä-Suomea, kesäaikaan pääsee pelaamaan vaikka joka viikonloppu jos löytyy mahdollisuuksia ajella vähän pidemmälle, kalenterissa niitäkin näkyvissä. - värikuula
Itse olen muutamia kertoja käynyt pelaamassa huviluvan areenalla kaarinassa. Siellä on pelaaminen on ollut mukavaa ja ennen kaikkea helppoa. Kannattaa ottaa yhteyttä niin sieltä varmasti osataan kertoa tarkemmin asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli5010055Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.1155708"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn604453Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1403025Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji2532825Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1442755Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota452653Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait302021- 201727
Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.371599