Minkä niminen on se keltakukintoinen kasvi joka kukkii parhaillaan nurmipelloilla. On levinnyt ilmeisesti siementen mukana lähes joka pellolle missä on useampi vuotinen rehu- tai heinänurmi. Katsotaanko se rikkakasviksi vai onko se mikä tulokas. Onhan sitä ollut pelloilla jo vuosien ajan kuitenkin.
Vastaukset 4
- Taraxacum officinale
ja nättihän tämä " puuvillapelto " on
tuuli hoitelee edullisesti siementen levityksen- mie edelleen
Ei taida olla minun kyselemä kasvi kyseinen voikukka :-) Kyllä sillä se kukinto on enemmän kultapiiskun tai muun sellaisen röyhelön näköinen.
- fieldchickenscabbage
mie edelleen kirjoitti:
Ei taida olla minun kyselemä kasvi kyseinen voikukka :-) Kyllä sillä se kukinto on enemmän kultapiiskun tai muun sellaisen röyhelön näköinen.
peltokanankaali, laita vaikka kuukeliin..
- Muamuija
fieldchickenscabbage kirjoitti:
peltokanankaali, laita vaikka kuukeliin..
Oli savolainen sorkkahoitaja mennyt tilalle, ja kehunut Isännälle, että miten onkin teillä komean näköinen rypsipelto! Isäntä siitä kuitenkin poistunut sanaakaan sanomatta, ja avuksi jäänyt harjoittelija tuumannut, että ei se kyllä rypsiä ole, kun rikkaruohoa...oli juuri tuota peltokanankaalia ollut. Itse asiassa oli kyllä se sorkkahoitajakin tuon tiennyt, kunhan velmuili.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???602639- 1171368
- 1361176
- 771104
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk891013Kuka om uusi kylän mies?
Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku21919Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä27808- 118793
- 33744
Eläinpuisto on edellä Ähtärissä muut tulevat perässä eli maksumiehiä kaivataan
Näin totesi alueuutisissa täydellinen epäonnistuja entinen veneseppä . Hän vaati kuntaa osallistumaan uuden yhtiön omist70670