Kapakanmäen kokemuksia

pii-pii

Monen vuoden jälkeen tuli vilkaistua tämä Tuuloksen tanssipaikka. Kaksi orkesteria vuorotteli, Myrskytuuli ja Varjokuva. Toinen selkeästi parempi toista. Minun mielestäni.

Tanssimaan pääsi, mutta näköjään pitäisi mennä siihen wc-kulman ruuhkaan, että paremmanpuoleiset tanssijat osuisivat useammin kohdalle. Mutta kun en ollut ladannut suuria odotuksia, niin voi sanoa että ilta meni ihan rattoisasti, mitä nyt jokin masurkka jäi väliin - outo kun niillä kulmilla olen enkä tiennyt kuka masurkkaa osaisi. Voisiko asiaan kehitellä jonkin merkin...?

Olin naistentunnilla aktiivinen, vaikka en tuntenut ketään. Erään fiksumman oloisen vanhan herran olin tunnistavinani, olisin mieluusti hakenut tanssimaan, mutta eipä sattunut kohdille oikeaan aikaan. Harmi.

Filmivanerilattia on tosi kelju, paikoitellen liian liukas. Ehkä siellä tanssimaan tottuneita asia ei häiritse, minä en nahkapohjakengissäni voinut luottaa lattian pitoon. Varominen tietysti estää rennon menon, mikä harmitti ainakin itseäni.

21

2631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tintin-78

Aina väliin määkin poikkean Kapiksella. Jotenkin niin pahuksen vaisua menoa nykyään, ettei kovin usein viitti sinne eksyä seisoskelemaan.

• Tanssi-mies

Minä en ole käynyt koko paikassa kuin viime kesänä kerran. Täysin sisäänpäin lämpeävä paikka. Tätä ennen kävin Kapiksella 9 vuoden ajan. Ilmapiiri on muuttunut siellä.

• gabbo
        Tanssi-mies kirjoitti:

Minä en ole käynyt koko paikassa kuin viime kesänä kerran. Täysin sisäänpäin lämpeävä paikka. Tätä ennen kävin Kapiksella 9 vuoden ajan. Ilmapiiri on muuttunut siellä.

Tanssijat itse tekee sisäänlämpiävän paikan, taitaa tanssinettiläiset olla syynä tähän.

• sisällä lämmin
        gabbo kirjoitti:

Tanssijat itse tekee sisäänlämpiävän paikan, taitaa tanssinettiläiset olla syynä tähän.

lämmintähän on sisällä kun tanssii koko ajan :) Kylmähän siellä seistessä tulee, uskon sen.

• kaikki muuttuu
        Tanssi-mies kirjoitti:

"Ilmapiiri on muuttunut siellä. "

- taidat olla sinäkin muuttunut 9:ssä vuodessa.. ja aika kultaa muistot..

• Uudestaan kin

Yllällättävän hyvä lattia faneriksi! Näin kaukaa uutena tuleena tanssit oli tosi hyvät ja hakeminen ja haetuksi erinomaisesti. Ehkä käyn uudestaankin. Mielyttävän hyvää oli se uutena tanssijana sekaan sopiminen. Vain yksi nainen oli kuin olisi käärmeen niellyt. Nenä pystyssä ja henkisesti ja melkein fyysisestikkin "ulkopuolinen" olemus. Minkähän takia arvon ylitanssijatar lähti edes tanssimaan?

• einirppa

Uutena kannattanee harkita, ennenkuin hakee siitä vasemmanpuolisesta vessanurkasta. Ehkä saat sieltä naisen mukaan, mutta henkisesti et. Antaa ymmärtää, jos haku ei ollut mieluinen.

En hae sieltä itse koskaan.

• Äinään Miäs
        einirppa kirjoitti:

Uutena kannattanee harkita, ennenkuin hakee siitä vasemmanpuolisesta vessanurkasta. Ehkä saat sieltä naisen mukaan, mutta henkisesti et. Antaa ymmärtää, jos haku ei ollut mieluinen.

Kyllä minut voi viedä kapikselle vaikka köysissä.
        Kunhan ne ovat lemmenköydet.

• turhaa pelkoa
        einirppa kirjoitti:

Siellä on nuorimmat ja kauniimmat. Alussa vähän kylmiä, mutta joku on sieltäkin lämmennnyt. Mitä ovat tanssimaan lähteneet, ei se hakijan vika ole.

• pii-pii
        einirppa kirjoitti:

...ei kyllä vilkaissutkaan ovensuuhun eikä paljon päätyynkään päin, ja toisaalta wc-nurkasta oli kova ryntäys "tyrkylle" keskilattialle tätä urholaumaa vastaan. Arvasin kyllä, että ne paljon täällä mainostetut "nirpat" on sieltä vielä vasemmalle, mutta koska en ole nirppa niin en sinne aikonutkaan.

Valitettavasti mieslauma tähtää hakunsa vain ja ainoastaan sinne päädyn wc-kulmaan. Vaikka erittäin usein täällä kertovat että eivät tyrkkyrynnäköstä hae. Varmaan jatkossakin olen mieluummin lähempänä kuin kauempana ovesta - haki sitten kuka tahi ei.

Tietäähän sen, että tuttuhakuja ei voi tulla, jos ei yhtään inehmoa lavalta tunne. Silti periaatteessa ihan kivat tanssit oli, ei sen suurempaa valittamista ;-D

• pii-pii kirjoitti:

...ei kyllä vilkaissutkaan ovensuuhun eikä paljon päätyynkään päin, ja toisaalta wc-nurkasta oli kova ryntäys "tyrkylle" keskilattialle tätä urholaumaa vastaan. Arvasin kyllä, että ne paljon täällä mainostetut "nirpat" on sieltä vielä vasemmalle, mutta koska en ole nirppa niin en sinne aikonutkaan.

Valitettavasti mieslauma tähtää hakunsa vain ja ainoastaan sinne päädyn wc-kulmaan. Vaikka erittäin usein täällä kertovat että eivät tyrkkyrynnäköstä hae. Varmaan jatkossakin olen mieluummin lähempänä kuin kauempana ovesta - haki sitten kuka tahi ei.

Tietäähän sen, että tuttuhakuja ei voi tulla, jos ei yhtään inehmoa lavalta tunne. Silti periaatteessa ihan kivat tanssit oli, ei sen suurempaa valittamista ;-D

...alla kerrotulla tavoin väittävät, ovat eri miehiä kuin ne, jotka Kapiksellakin nirppikseen kohdistavat hakunsa.

pii-pii: "Valitettavasti mieslauma tähtää hakunsa vain ja ainoastaan sinne päädyn wc-kulmaan. Vaikka erittäin usein täällä kertovat että eivät tyrkkyrynnäköstä hae."

Jokseenkin kaikilla aktiivitanssijoilla on pääosa tutuista tanssitettavista niitä, jotka oleskelevat juuri siellä tarkoittamassasi osassa lavaa. Aika moni heistä pysyttelee sielläkin takarivissä tai kokonaan rivin ulkopuolella, mistä miehet tietävät heitä koukaten ruuhkassa tunkematta voivansa hakea.

Toki eturivissäkin monien mielitanssitettavia on, joten siitä heitä tietysti myös poimitaan. Sensijaan meistä melko harvalla on juurikaan tuttuja edes lähelläkään ovensuuta.

En jaksa ymmärtää, mitä pahaa siinä on, että haetaan niitä tuttuja, joiden kanssa tanssi parhaiten sujuu ja muutenkin on mukavaa.

Tuttujaan moni sieltä ovensuustakin tietysti hakee, mutta ne hakijat eivät ole samoja kuin WC:n ovien luota ja kellon alta hakevat ovat.

• ihme touhua
        Truehum kirjoitti:

...alla kerrotulla tavoin väittävät, ovat eri miehiä kuin ne, jotka Kapiksellakin nirppikseen kohdistavat hakunsa.

pii-pii: "Valitettavasti mieslauma tähtää hakunsa vain ja ainoastaan sinne päädyn wc-kulmaan. Vaikka erittäin usein täällä kertovat että eivät tyrkkyrynnäköstä hae."

Jokseenkin kaikilla aktiivitanssijoilla on pääosa tutuista tanssitettavista niitä, jotka oleskelevat juuri siellä tarkoittamassasi osassa lavaa. Aika moni heistä pysyttelee sielläkin takarivissä tai kokonaan rivin ulkopuolella, mistä miehet tietävät heitä koukaten ruuhkassa tunkematta voivansa hakea.

Toki eturivissäkin monien mielitanssitettavia on, joten siitä heitä tietysti myös poimitaan. Sensijaan meistä melko harvalla on juurikaan tuttuja edes lähelläkään ovensuuta.

En jaksa ymmärtää, mitä pahaa siinä on, että haetaan niitä tuttuja, joiden kanssa tanssi parhaiten sujuu ja muutenkin on mukavaa.

Tuttujaan moni sieltä ovensuustakin tietysti hakee, mutta ne hakijat eivät ole samoja kuin WC:n ovien luota ja kellon alta hakevat ovat.

kun pitää katsoa tarkasti hakeeko kellon alta,wc-oven luota,ovensuusta tai mistä milloinkin!Minä ainakin haen sieltä missä on kivan oloisen näköinen tanssitettava, seisoopa hän nyt missä sattuu ja aina on ollut hyvät fiilikset tanssi-illassa.

• humanistiko
        ihme touhua kirjoitti:

kun pitää katsoa tarkasti hakeeko kellon alta,wc-oven luota,ovensuusta tai mistä milloinkin!Minä ainakin haen sieltä missä on kivan oloisen näköinen tanssitettava, seisoopa hän nyt missä sattuu ja aina on ollut hyvät fiilikset tanssi-illassa.

Kun on kaventanut toimintansa sen puolustus tarvitsee erilaisia "puolustusmekanismejä" ja vielä toisten suulla. Marginaali haku ja sen oikutuksen julistaminen teettää täsmä kirjoittelua ja sen täydellistämistä tarkoituksineen.

Laaja-alaisuudessa on paljon enemmän tilaa ja kertovaa kulttuuri käsitystä elämänkatsomuksineen.

• pii-pii
        Truehum kirjoitti:

Hellä kaunis vaatimaton sydämeni, samoin kuin ei ollenkaan vaatimattoman kaunis olomuotoni, me emme halua olla "tyrkyllä" sellaisessa naisryhmässä mikä nyt Kapakanmäelläkin oli. Kyllä naisillakin pitää sen verran itsekunnioitusta olla ettei ryntää keskilattialle haettavaksi.

Mielestäni jos mies on yhtään fiksu, hän hiukan katselee ja hakee tyrkkyrivin takaa tahi sivulta MUITAKIN kuin tuttujaan. Jos on kaavoihinsa kangistunut, niin ei tietenkään ota mitään riskiä oudompien tanssitettavien kanssa. Eikö mukavia yllätyksiä ole kiva etsiä, vaikkei usein löytäisikään?

Eihän siinä mitään "pahaa" ole jos tuttuja haetaan, niinhän minäkin tutuilla paikoilla paljon teen. Heittäisin vain hiukan haastetta kehiin sikäli että pelkkä tuttu-tuttu-tuttu-hakeminen tekee paikoista pian sisäänpäinlämpiäviä, eikä se varmaan mikään hyvä juttu ole? Joillakin tanssikursseillakin annetaan vinkki, että hakekaapa vaikka vain yhden kerran illassa tuiki tuntematonta. Sen verran "vieraskoreakin" kannattaisi jokaisen olla. Ja ainakin minusta on tosi mukavaa tutustua uusiin ihmisiin, vaikkapa vain yhden tanssin verran. Joskus on löytynyt helmiäkin ;-)

Enkä mielestäni yhtään moittinut "tuuriani" Kapakanmäellä, kerroin vain mitä huomioita tein ja mitä paikan käytännöistä tuli mieleen. Soromnoo - jokainen taaplaa tyylillään, ja hyvä niin.

• pii-pii kirjoitti:

Hellä kaunis vaatimaton sydämeni, samoin kuin ei ollenkaan vaatimattoman kaunis olomuotoni, me emme halua olla "tyrkyllä" sellaisessa naisryhmässä mikä nyt Kapakanmäelläkin oli. Kyllä naisillakin pitää sen verran itsekunnioitusta olla ettei ryntää keskilattialle haettavaksi.

Mielestäni jos mies on yhtään fiksu, hän hiukan katselee ja hakee tyrkkyrivin takaa tahi sivulta MUITAKIN kuin tuttujaan. Jos on kaavoihinsa kangistunut, niin ei tietenkään ota mitään riskiä oudompien tanssitettavien kanssa. Eikö mukavia yllätyksiä ole kiva etsiä, vaikkei usein löytäisikään?

Eihän siinä mitään "pahaa" ole jos tuttuja haetaan, niinhän minäkin tutuilla paikoilla paljon teen. Heittäisin vain hiukan haastetta kehiin sikäli että pelkkä tuttu-tuttu-tuttu-hakeminen tekee paikoista pian sisäänpäinlämpiäviä, eikä se varmaan mikään hyvä juttu ole? Joillakin tanssikursseillakin annetaan vinkki, että hakekaapa vaikka vain yhden kerran illassa tuiki tuntematonta. Sen verran "vieraskoreakin" kannattaisi jokaisen olla. Ja ainakin minusta on tosi mukavaa tutustua uusiin ihmisiin, vaikkapa vain yhden tanssin verran. Joskus on löytynyt helmiäkin ;-)

Enkä mielestäni yhtään moittinut "tuuriani" Kapakanmäellä, kerroin vain mitä huomioita tein ja mitä paikan käytännöistä tuli mieleen. Soromnoo - jokainen taaplaa tyylillään, ja hyvä niin.

pii-pii: "Jos on kaavoihinsa kangistunut, niin ei tietenkään ota mitään riskiä oudompien tanssitettavien kanssa. Eikö mukavia yllätyksiä ole kiva etsiä, vaikkei usein löytäisikään? "

Tuo asia on käsitelty sekä tällä että muillakin tanssijoiden käyttämillä palstoilla lukemattomat kerrat. Mitään yleispätevää ei asiasta voi synnyttää eikä varsinkaan luoda pakkona noudatettavaksi.

Ensinnäkin tanssijoita (niin naisia kuin miehiäkin) on erittäin monenlaisia. Niinpä ollaan hyvin erilaisin motiivein ja tavoittein liikkeellä.

Itselläni (ja varsin monella tuntemallani aktiivitanssimiehellä) on tuttuja tanssitettavia aina ja kaikkialla paljon enemmän kuin illan aikana ehtisi hakea.

Toki ajoittain, ehkä joka kolmas tanssi-ilta eli viitisenkymmentä kertaa vuodessa, itsekin tuntemattomia haen. Useimmiten nuokin ovat hyviksi tanssijoiksi tietämiäni, mutta joskus haen kyllä ihan aloittelijoitakin kokeeksi. Ikävä kyllä on sanottava, että viimemainitut ovat lähes poikkeuksetta olleet pettymyksiä: ainakaan nautintoa ei silloin tanssista ole ollut saatavissa, vaan työnteon puolelle on pyrkinyt menemään.

Sama on sanottava useimmista tuntemattomista hakijoistakin.

Niinpä ei minua ainakaan kovin innosta moisen toiminnan lisäämisajatus.

• Jokuvaaan
        Truehum kirjoitti:

pii-pii: "Jos on kaavoihinsa kangistunut, niin ei tietenkään ota mitään riskiä oudompien tanssitettavien kanssa. Eikö mukavia yllätyksiä ole kiva etsiä, vaikkei usein löytäisikään? "

Tuo asia on käsitelty sekä tällä että muillakin tanssijoiden käyttämillä palstoilla lukemattomat kerrat. Mitään yleispätevää ei asiasta voi synnyttää eikä varsinkaan luoda pakkona noudatettavaksi.

Ensinnäkin tanssijoita (niin naisia kuin miehiäkin) on erittäin monenlaisia. Niinpä ollaan hyvin erilaisin motiivein ja tavoittein liikkeellä.

Itselläni (ja varsin monella tuntemallani aktiivitanssimiehellä) on tuttuja tanssitettavia aina ja kaikkialla paljon enemmän kuin illan aikana ehtisi hakea.

Toki ajoittain, ehkä joka kolmas tanssi-ilta eli viitisenkymmentä kertaa vuodessa, itsekin tuntemattomia haen. Useimmiten nuokin ovat hyviksi tanssijoiksi tietämiäni, mutta joskus haen kyllä ihan aloittelijoitakin kokeeksi. Ikävä kyllä on sanottava, että viimemainitut ovat lähes poikkeuksetta olleet pettymyksiä: ainakaan nautintoa ei silloin tanssista ole ollut saatavissa, vaan työnteon puolelle on pyrkinyt menemään.

Sama on sanottava useimmista tuntemattomista hakijoistakin.

Niinpä ei minua ainakaan kovin innosta moisen toiminnan lisäämisajatus.

Kirjoitit siitä, kuinka ihmisillä on erilaisia tavoitteita ja motiiveja tanssi-illoille. Toiset eivät haluaa riskeerata illan tanssikokemuksia hakemalla epävarmoja ja tuntemattomia hakukohteita. Tutuissahan se turva piilee pääosin.

Jos ajatellaan, että uuden haettavan tai hakijan pitää päästä osaksi tanssijoukkoa, niin jotain hänenkin pitää hakea tai jonkun hakea häntä.

Tässä lienee olet samaa mieltä?

• Jokuvaaan kirjoitti:

Kirjoitit siitä, kuinka ihmisillä on erilaisia tavoitteita ja motiiveja tanssi-illoille. Toiset eivät haluaa riskeerata illan tanssikokemuksia hakemalla epävarmoja ja tuntemattomia hakukohteita. Tutuissahan se turva piilee pääosin.

Jos ajatellaan, että uuden haettavan tai hakijan pitää päästä osaksi tanssijoukkoa, niin jotain hänenkin pitää hakea tai jonkun hakea häntä.

Tässä lienee olet samaa mieltä?

Jokuvaan: "...uuden haettavan tai hakijan pitää päästä osaksi tanssijoukkoa, niin jotain hänenkin pitää hakea tai jonkun hakea häntä."

Kuitenkin tuntemattoman on syytä valita melko tarkkaan keitä ja mistä hakee, ellei satu itse olemaan kokenut ja taitava tanssija. Sillä tavoin vältytään pettymyksiltä puolin ja toisin.

En minäkään viisitoista vuotta sitten ensimmäisten tanssikurssieni jälkeen lavoilla käynnin aloittaessani heti rynnännyt parhaita tai kokeneita hakemaan.

Ensin piti käydä vielä useita kursseja ja leirejä lisää ja niillä tutustua myös niihin ylempien tasojen oppilaisiin sekä ohjaajiin ja opettajiinkin. Sitten alkoi olla eväitä hakea aika lailla laidasta laitaan ja sinne taitavimpaan päähän painottuen. Asia tietysti varmistui vuosi vuodelta, kun nuo itse rupesivat naistentunneilla hakemaan.

Hyvin helppo on aloittelijankin nopeasti selvittää, kuka potentiaalisista haettavista sijoittuu mihinkin ryhmään, kun seuraa sitä, miten ja keiden kanssa kukin tanssii.

Tyvestä puuhun siis.

P.S. Nuoret naiset ovat monasti tuossa asiassa erityisasemassa siten, että he pääsevät usein taitavampien ja suosittujen kavereidensa siivellä ujuttautumaan piireihin nopeasti oikotietä käyttäen. Niinpä heistä itsestään tulee taitavia paljon nopeammin kuin muista.

• mies123abc

Yksi kysymys. Naistenhaulla joutuu odottelemaan ensimmäisen kappaleen puoliväliin eikä kukaan hae, mutta sitten kun menee tässä vaiheessa itse vastoin lavaetikettiä hakemaan vastaus on myönteinen. Olenko väärässä tanssipaikassa?

• ...suuri joukko naisia, jotka eivät pidä lainkaan naistenhakutilanteista. Moni heistä jopa poistuu salista niiden ajaksi.

Tuossa kuvaamassasi tilanteessa ne innokkaimmat (ja mahdollisesti myös estottomimmat) ovat jo hakunsa suorittaneet, ja paikalleen jääneillä ei ole näköpiirissään sellaisia, joita haluaisivat hakea.

Itse kunnioitan naisille vuosikymmenten jälkeen luovutettua oikeutta omiin tunteihinsa enkä tarkoituksella hae edes kaikkein tutuimpiakaan silloin. Joskus kyllä saattaan jäädä hakuvalon vaihtuminen havaitsematta, mutta niin tapahtuu äärimmäisen harvoin.

• Ekstaasis...
        Truehum kirjoitti:

...suuri joukko naisia, jotka eivät pidä lainkaan naistenhakutilanteista. Moni heistä jopa poistuu salista niiden ajaksi.

Tuossa kuvaamassasi tilanteessa ne innokkaimmat (ja mahdollisesti myös estottomimmat) ovat jo hakunsa suorittaneet, ja paikalleen jääneillä ei ole näköpiirissään sellaisia, joita haluaisivat hakea.

Itse kunnioitan naisille vuosikymmenten jälkeen luovutettua oikeutta omiin tunteihinsa enkä tarkoituksella hae edes kaikkein tutuimpiakaan silloin. Joskus kyllä saattaan jäädä hakuvalon vaihtuminen havaitsematta, mutta niin tapahtuu äärimmäisen harvoin.

Kävin Kapiksella tänä kesänä kolme kertaa ja pakko sanoo et kaikilla kerroilla
        oli aivan fantastiset tanssit:) Useamminkin olisin voinut mut kun toi matka
        on niin hitsin pitkä, ettei jaksa.
        Muutama tuttukin onneks paikalla, et alku lähti hyvin ja sen jälkeen pääsin
        ihan kiitettäväst vieraidenkin vietäväks, joten ei valitamist siitä paikasta
        ja mun tanssikengät toimi ihan hyvin onneks oli kerrottu et siel on liukas lattia
        niin osasin valita kengät oikein.

• sillee se
        Ekstaasis... kirjoitti:

Kävin Kapiksella tänä kesänä kolme kertaa ja pakko sanoo et kaikilla kerroilla
        oli aivan fantastiset tanssit:) Useamminkin olisin voinut mut kun toi matka
        on niin hitsin pitkä, ettei jaksa.
        Muutama tuttukin onneks paikalla, et alku lähti hyvin ja sen jälkeen pääsin
        ihan kiitettäväst vieraidenkin vietäväks, joten ei valitamist siitä paikasta
        ja mun tanssikengät toimi ihan hyvin onneks oli kerrottu et siel on liukas lattia
        niin osasin valita kengät oikein.

Itse menen aina eturiviin seisomaan, että pääsisin tanssimaan. Koska maksan kalliin lipun, haluan myös tanssia niin paljon kuin mahdollista. En koskaan mene istumaan, koska luulen, että se ei kovin aktiiviselta näytä eikä sieltä miehet hae. Onko lavojen seisomapaikoillakin jokin arvojärjestys..kun wc:n edestä tai muualta löytää muka ne parhaimmat tanssitettavat. Menen seisomaan yleensä sinne, missä muitakin on miettimättä tarkemmin, olenko ns oikeassa paikassa. Jotenkin naurettavaa jokin luokkajako tanssitaidon mukaan. Mutta pääasia se, ettei ainakaan istumaan..
        Aina on päässyt tanssimaan, jopa Kapakanmäellä, vaikka suurin osa on vieraita tanssittajia.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      143
      6728
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5769
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      117
      4920
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4520
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3925
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3081
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2986
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2482
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2290
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2207
    Aihe