Hyvä sanelukone

Apua kaivataan

Tietäisikö joku hyvän sanelukoneen, joka soveltuisi kirjan kirjoittamista (sanelua) varten? Hinnalla ei ole merkitystä, vaan kaikenlaiset sanelukoneen merkki- ja tyyppivihjeet olisivat tarpeen, jotta projektini onnistuisi.

9

4788

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Apua kaivataan

        vastauksestasi, jonka huomasin vasta nyt! Tuo laite kuulostaa juuri siltä, jonka haluan.


    • Miksi ?

      puhelimissa on äänitys,
      toimii aivan hyvin, käyttää 1 Mt minuutti, tai vähemmällekin voi säätää,
      voi nauhoittaa kymmeniä, satakin tuntia, yhteen menoon tai pätkinä.

      Äänitteen voi siirtää tietokoneelle ja kuunnella sieltä kun haluaa ja poistaa sen kun haluaa.
      (tietokoneilla vakiona tulleessa ohjelmassa9

      Lisäksi on videokameroissa on äänitysmahdollisuus, jos laittaa pienemmän kuvakoon,
      voi useissa nauhoittaa yli 20 tuntia, tosi osa vaatii käynnistyksen 30 min välein.

      Meilläkin on aina auton tuulilasilla nauhoittamassa kun ajamme, meidän oma "musta laatikko",
      viimeinen on nauhoittanut yli 40 000 km ajon, yli 2 vuotta hyvin pelaa vielä.

      • Apua kaivataan

        Minulla ei ole kännykkää, mutta pitäisi sanella kirja? Siksi ajattelin sanelinkonetta.

        Olen niin tippunut kaikesta uudesta, etten ole ymmärtänyt edes ajatella kännykkää.

        Kiitos vihjeestä! Täytyy tuosta ottaa selvää!

        Missä olisi se tietotekniikkaan perehtynyt sukulaispoika, joka neuvoisi minua uudessa tietotekniikassa!!!! Ei ole näkyvissä!


      • miksi?
        Apua kaivataan kirjoitti:

        Minulla ei ole kännykkää, mutta pitäisi sanella kirja? Siksi ajattelin sanelinkonetta.

        Olen niin tippunut kaikesta uudesta, etten ole ymmärtänyt edes ajatella kännykkää.

        Kiitos vihjeestä! Täytyy tuosta ottaa selvää!

        Missä olisi se tietotekniikkaan perehtynyt sukulaispoika, joka neuvoisi minua uudessa tietotekniikassa!!!! Ei ole näkyvissä!

        ensinnäkin kännykkä on paljon halvempi puhelin kuin lankapuhelin, ollut jo 8 vuotta.

        saa liittymän jossa on max 1€ puhelut/päivä, puhui vaikka kymmenelle,
        kännyyn ja lankanumeroon ja koko päivän.
        kk maksu on 0,66 €/kk, ainoa kulu jos ei käytä.
        jos ei ole kännyä, on syytä opetella, sillä hyvä oppiminen vaatii aikaa, toki puhumaan oppii päivässä.

        ja jos et tarvis kännykkää, sitä voi käyttää silti sanelukoneena, (muutamat tarvii kyllä käytöstä poistetun liittymäkortin sisäänsä, jotta toimii, eivät kaikki kännykät).

        Kännykästä voi siirtää asiat Bluetooth yhteydellä Sukulaispoikasi tietokoneenne (tuo Bluetooth nappi maksaa alta 10 e.
        Sukulaispojan tietokoneelta voit siirtää puheesi USB tikulle, 2 Gt maksa alta 10 € ja pojalla voi olla vanhoja joita ei enää tarvitse = ovat tulleet pieneksi.


        kännykkään saat myös muistutukset eri asioistasi, vaikka ensivuoden menojasikin, lääkärit ja muut menot ja herätyskelon, yms,

        Sitten voit myöhemmin aloittaa kännykän käytön, kun aika on kypsä.


      • JV
        miksi? kirjoitti:

        ensinnäkin kännykkä on paljon halvempi puhelin kuin lankapuhelin, ollut jo 8 vuotta.

        saa liittymän jossa on max 1€ puhelut/päivä, puhui vaikka kymmenelle,
        kännyyn ja lankanumeroon ja koko päivän.
        kk maksu on 0,66 €/kk, ainoa kulu jos ei käytä.
        jos ei ole kännyä, on syytä opetella, sillä hyvä oppiminen vaatii aikaa, toki puhumaan oppii päivässä.

        ja jos et tarvis kännykkää, sitä voi käyttää silti sanelukoneena, (muutamat tarvii kyllä käytöstä poistetun liittymäkortin sisäänsä, jotta toimii, eivät kaikki kännykät).

        Kännykästä voi siirtää asiat Bluetooth yhteydellä Sukulaispoikasi tietokoneenne (tuo Bluetooth nappi maksaa alta 10 e.
        Sukulaispojan tietokoneelta voit siirtää puheesi USB tikulle, 2 Gt maksa alta 10 € ja pojalla voi olla vanhoja joita ei enää tarvitse = ovat tulleet pieneksi.


        kännykkään saat myös muistutukset eri asioistasi, vaikka ensivuoden menojasikin, lääkärit ja muut menot ja herätyskelon, yms,

        Sitten voit myöhemmin aloittaa kännykän käytön, kun aika on kypsä.

        Puhut erittäin asiaa kännykästä. Yhden seikan lisäisin (kun olen joutunut viranomaisten kanssa "tappelemaan" niin opin nauhoittamaan keskustelumme salaa; on laillista kun itse on osapuolena) - kännyköiden nauhoituksilla ei paljon tee ellei pidä nauhoitinta näkyvillä. Tämä taas muuttaa viranomaisen käyttäytymisen niin varovaiseksi että siitä on haittaa.

        Sanelukone ottaa puheet lähes (paksun) talvitakin vuoren läpi, itsellä roikkunut takin sisäpuolella napista ja takki auki on ottanut hyvin. Kännykkänauhoitusta varten tällaisessa tilanteessa tarvitsee erillisen mikrofonin (huono koska joutuu virittelemään jne). Siksi minulla on sanelukone. Tuo Olympus aivan mainio, joskin pelkät mp3-soittimetkin kuulemma tallentavat hyvin ja halvalla. Joskin mp3-soittimista epäilen samaa-että pitäisi olla näkyvillä jotta osaavat säätää äänenvoimakkuudet yms. sopiviksi.

        Sanelukoneen tekstit menevät melkein yhtä helposti tietokoneelle (johdolla). Yleisin puhelin jota olen käyttänyt nauhoituksiin on N95, joskus paria muuta Nokiaa. Aina silti tuo sanelukone ollut päällä. Tärkeissä olen käyttänyt edullista kynävideokameraa lisäksi (tietokoneiden tallennuskapasiteetti on todella halpaa).

        Saa sanoa vainoharhaiseksi, mutta olen yli tuhat euroa säästänyt tällä kun puheet muuttuivat... Muuttuivat takaisin kun vein nauhoituksen virkamiehen esimiehelle, kysyi vain haluanko poliisitoimia-sanoin että en, mutta kouluttakaa väkenne ja pitäkää puhuttelu tälle. Oli kiitollinen.


    • -bull-

      vaimoni teki graduun pari vuotta sitten haastatteluja niin ostin hänelle olympuksen sanelukoneen. malli tais olla pc-210?? maksoi n. 50 euroo (halvimmata päästä) ja oli erittäin kätevä ja helppokäyttöinen. akku kesti kauanja tiedostot oli helppo siirtää tietokoneelle. puhe kuului selvästi oli puhuja sitten lähellä / kaukana tai sisällä / ulkona. hyvä kone, voin suositella

    • Anonyymi

      Sanelimet vain ostajan käyttäjän oma korva ehdoton tarkistus ettei syöttö ole toiseen hlö

      • Anonyymi

        Sinäpä sen sanoit selvästi. Ja vain reilun 12 vuotta myöhässä .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      476
      3589
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      159
      3383
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2623
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 264
      2019
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      105
      1436
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe