ihmettelyä

iinaniinanen

En oikein ymmärrä tätä uutta adoptio lakia jonka pitäisi tulla voimaan syksyllä 2010,
ymmärrän kyllä sen että adoption pitäsi aina lähteä lapsen eduista mutta en oiken voi uskoa että näin aina tapahtuu vaikka kyseessä olisikin adoptio toimistoiden välityksellä tehtävä adoptiokin.
Ymmärrän kyllä että laki pitäisi estää lapsikaupan uhrien adoptoimista mutta että itsenäin adoptio vaikeutuisi.
Olen luken ja kuullut että adotio jonojen pidetessä ihmiset ovat lähteneet adoptoimaan ihan itse suoraan maasta. En yhtään ihmettele jos joutuu odottamaan lasta n. 3-5 vuotta niin on se aika pitkä aika ja silti ei välttämättä ole taiketa saako lapsen jos ehtii siinä ajassa sen ikäiseksi että adoptio muuttuu täysin mahdottomaksi niin itsenäisesti jos adoptoi niin lapsen voi käsittääkseni saada alle vuodessa kotiinsa.
Jos taas hankii biologisen lapsen niin eihän siihen kulu aikaa kuin 9 kuukautta ja biologisen lapsen voi saada melkein kuka vain, biologisen lapsen voi saada esim. yhden vahgon seurauksen ilma että äiti tietää isästä mitää, ei tällöin katsota että onko lapsella nyt varmasti hyvä elin olosuhteen ja asunto sekä tarpeeksi tilaa ja muutenkin äidin luonetta taiko onko ollut jotain psyyksiä sairauksia, ja jos lapsi syntyisi parisuhteeseen niin ei tällöin seurata että onko pari ihan varmasti kypsiä saamaan lapsi.
Asia jota en ymmärrä mikisi pitää ajaa sitä että ei voisi itsenäisesti adoptoida jos adoptio menee maan lakien mukaisesti ja niin että adoptio tapahtuu maan palvelunantajan ja asian ajajan välityksellä ja kun kerta suomessa on kovin pitkät jonot ja yksi hakioita ei nykisin edes kyväksytä mukaan kun lapsen saaminen on niin kovin mahdotonta. Jos sitä rahaa on ylimäärästä niin eikö sitä voisi antaa adoptiota järjestäville tahoille jotta voisivat neuvotella uusien kontakstimaiden kanssa ja jossa yksihakijoillakin olisi helpompi saada lapsi? Vai ekö suomeen haluta yksikertaisesti ulkomaalisia? Eli suomen korkeimassa johdossa ollaan rasisteja, siltä alkaa vaikuttamaan.
Kun ottaa vertailukohteeksi ruotsin, ruotsissa odotusajat ovat lyhyemmät kuin suomessa ja joka vuosi sinne tulee ulkomailt adoptoituja lapsia enemmän kun suomeen ja ekä meidän asukalukujen ero niin kovin suuria ole. Esim. Viime vuonna kaiken kaikkiaan lapsia tuli ruotsiin 452 lasta (adoption centrumin tilaston mukaan http://www.adoptionscentrum.se/sv/) ja suomeen tuli vain 78 lasta (interpedian tilaston mukaan) mutta toki onhan suomessa myös helsingin kaupunki joka tarjoaa adoptio palveluita ja myös pelastakaa lapset ry mutta niin on ruuotsissakin vastaavia järjestöjä useampia.
Ruotissa on palvelun antajien sivuilla että adoptio on hiano tapa perustaa perhe mutta suomessa ei todellakaan ajatella näin koska adoptio yritetään estää kaikin tavoin.

0

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

        Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
        Maailman menoa
        591
        4091
      2. Muuttaisiko viesti mitään

        Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
        Ikävä
        48
        3428
      3. Valpuri Nykänen elokapina

        Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
        Maailman menoa
        66
        2979
      4. Jos sinulla kiinnostaisi

        Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
        Ikävä
        38
        2911
      5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

        Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
        Ikävä
        19
        2244
      6. Jospa me nähtäisiin

        Sinne suuntaan menossa🤣
        Ikävä
        32
        2181
      7. Se että tavattiin

        Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
        Ikävä
        12
        2107
      8. Elämä jatkuu

        Onneksi ilman sinua
        Ikävä
        29
        1945
      9. Oot pala mun sielua

        Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
        Ikävä
        17
        1940
      10. Hei T........

        Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
        Suhteet
        47
        1889
      Aihe