Pako Suomesta - neuvoja, kiitos

pahempaakuinauschwit

Olen ajatellut vihdoin ja viimein paeta tästä helvetistä maan päällä nimeltä Suomi. Eli nyt vinkkejä peliin.

Keski-Eurooppa kiinnostaa alueena. Onko töitä? Millä aloilla? Jne.

Olen kohta 40 täyttävä, eli aika iäkäs lähtemään. Olisi pitänyt älytä lähteä nuorempana, mutta minkäs teet. Tutkintoni ei ole mitenkään helposti vietävissä ulkomaille (olen humanisti). Perheetön olen, että se helpottaa. Kaikki ideat tervetulleita.

37

4638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkejä ...

      "....helvetistä maan päällä nimeltä Suomi...."
      Luuletko kenties, että tuollainen kielenkäyttö imartelee meitä ulkosuomalaisia? Mihin perustat noinkin negatiivisen väitteen? Onko kokemusta asumisesta ja arjesta muissa maissa?

      Onko töitä? Millä aloilla?
      On siinäkin kysymyksiä, mitä ihmetä luulet saavasi vastaukseksi. Mitä sillä alalla on välïä, jos et kuitenkaan ole ammattitaitoinen.

      Ei helv..... kyllä ärsyttää taas oikein olan takaa, kun haukutaan kotimaatani Suomea.

      Kehtaatkin vielä verrata suomen oloja Auschwitz'iin, jota et edes osaa kirjoittaa oikein.

      Tervemenoa !

      • mnmnm

        Ei se kohdemaakaan ole sen parempi kuin Suomi, vähän ajan päästä se alkaa varmasti tuntua samalta kuin nyt Suomi. Ei ruoho ole sen vihreämpää siellä kuin Suomessa. Ammattitaidottomalle Suomi on aika hyvä maa (sosiaaliturva)


      • Ei auta kitinä

        Kyllä se suomi ainakin minulle oli ihan täysi helvetti. Suomessa asuminen oli oikea vittumaisuuden huipentuma. Minun kohdallani siitä sairaasta hulluudesta toipuminen on vienyt vuosia. Nyt on alkanut pikkuhiljaa hermot parantumaan. ”Elämä” suomessa on kuin mielisairaalassa, jossa hullut on hoitajina ja normaalit ihmiset potilaina. Oli aikanaan pakko lähteä sieltä pois, koska se koko systeemi kävi niin mahdottoman älyttömäksi, ettei sitä kerta kaikkiaan voinut enää missään nimessä hyväksyä ja sen takia alkoi jo terveyskin pettämään. Koko eurooppa on ihan samaa paskaa. Jos lähtee suomesta, niin kannattaa ensin miettiä mitä haluaa ja mennä riittävän kauas. Elämä on tarkoitettu elettäväksi . Suurin ongelma muuttamisessa on yleensä kielitaito. Englannilla pärjää lähes missä tahansa joten sitä kannattaa opetella kunnolla. Toimeentulo järjestyy, jos viitsii nähdä vaivaa. Ja ne suomen olemattomat ”sosiaaliturvat” voitte tunkea perseeseenne.


      • japadapaduuu
        Ei auta kitinä kirjoitti:

        Kyllä se suomi ainakin minulle oli ihan täysi helvetti. Suomessa asuminen oli oikea vittumaisuuden huipentuma. Minun kohdallani siitä sairaasta hulluudesta toipuminen on vienyt vuosia. Nyt on alkanut pikkuhiljaa hermot parantumaan. ”Elämä” suomessa on kuin mielisairaalassa, jossa hullut on hoitajina ja normaalit ihmiset potilaina. Oli aikanaan pakko lähteä sieltä pois, koska se koko systeemi kävi niin mahdottoman älyttömäksi, ettei sitä kerta kaikkiaan voinut enää missään nimessä hyväksyä ja sen takia alkoi jo terveyskin pettämään. Koko eurooppa on ihan samaa paskaa. Jos lähtee suomesta, niin kannattaa ensin miettiä mitä haluaa ja mennä riittävän kauas. Elämä on tarkoitettu elettäväksi . Suurin ongelma muuttamisessa on yleensä kielitaito. Englannilla pärjää lähes missä tahansa joten sitä kannattaa opetella kunnolla. Toimeentulo järjestyy, jos viitsii nähdä vaivaa. Ja ne suomen olemattomat ”sosiaaliturvat” voitte tunkea perseeseenne.

        Olisi mielenkiintoista tietää mihin maahan olet muuttanut ja mitkä asiat kyseisen maan yhteiskuntarakenteessa koet toimiviksi? Ja mikä Suomessa oli se piste iin päälle? Onhan meitä toki moneen lähtöön. Suomesta moni ei saa sitä mitä kaipaa. Mutta joillekin Suomi on varsin toimiva pikkumaa.

        Niistä sosiaaliturvista vielä, kuule kyllä se Suomi on päänsilittelyvaltio ja saisi monet liikekannalle, kun lopettaisi sosiaaliturvan. Miksi puhut olemattomasta sosiaaliturvasta? Kansalaispalkkaako sitten halajat, mistä maasta sellaisen olet löytänyt?? Kun työstä saa vähemmän palkkaa kuin yhteiskunta maksaa ilmaiseksi, kuka viitsii tehdä töitä? Siihen Suomen olisi kyllä aika tehdä muutoksia ja pian!


    • wetret

      Jos tosissasi haluat lähteä, vaikka vain kokeilemaan (pääseehän sitä aina takaisin jos ei miellytäkään), niin työpaikkoja voi etsiä EURESin kautta, joko käymällä lähimmässä työkkärissä EURES-neuvojan juttusilla tai sitten etsimällä itse netistä:
      http://ec.europa.eu/eures/home.jsp?lang=fi&langChanged=true

      EURESin kautta minäkin työpaikan löysin, kun ei Suomesta meinannut töitä saada.

    • MIR2

      Jos elämä tuntuu Suomessa ikävältä, sitä se tulee todennäköisesti olemaan maailmallakin.
      Oma havaintoni on, että ne viihtyvät mukavimmin, joilla ovat asiat kunnossa missä tahansa - jopa Suomessa. Kyse on enemmänkin eämäntaidosta eikä asuinpaikasta.

      Nimimerkillä "Suomessakin oikein hyvin viihtynyt"

      • viisaasta valinnasta

        Siitä, että olet myöntänyt itsellesi, että et pidä Suomesta. En minäkään enkä täällä asuisi jo tänne ei sitoisi kiinni tietyt sukulaisuussuhteet.
        Olen itse asunut monessa maassa ja palasin takaisin vähän yli kymmenen vuotta sitten ja välillä kaduttaa todella tietyt asiat täällä,esim. rasismi, omahyväisyys, ahdasmielisyys, kuvitelma siitä, että missään ei ole asiat paremmin ym.ym.

        Varmasti saat töitä muualta jos olet valmis tekemään mitä tahansa.

        Kaipa sinulla on jonkinlainen kielkitaito, kannattaa osata jonkin verran sen maan kieltä minne suuntaa.
        Ja opiskelemaan voit yrittää muuallekin, hanki joku koulutus siinä maassa niin voit hakea sen alan töitä.

        Suomessahan ihminen on jo vanha kun on päälle 35. Kaikissa muissa maissa ei ole samanlaista ikärasismia, esim. Ruotsissa on ollut mahdollista koulutautua minkä ikäisenä tahansa jo kauan. Hanki sairaanhoitoalan koulutus ja töitä riittää aina ja voit työskennellä missä vaan.

        Tällä palstalla on tällainen lynkkausmentaliteetti jos sanoo jotain siihen suuntaan, eetä Suomi ei olekaan kaikille kaikkein kivoi paikka. Vähän niin kuin Turkissa, saa vankeustuomion Turkinvastaisuudesta.

        Mutta tunnen monia, jotka voivat huonosta tässä maassa. Ja jotka voivat paremmin jossain muualla. Ja niitä, jotka ovat täältä muuttaneet ja sanovat, etteivät tule ikinä takaisin. Ja viihtyvät mainiosti muualla.

        Yks tykkää yhdestä, toinen toisesta. Joku tyytyy popsimaan masennuslääkkeitä yksinäisenä täällä pimeässä, joku toinen kukoistaa muualla missä ihmiset ovat yhteisöllisiä ja tervehtivät naapureitaan.


      • Suloinen Suomi :)

        "Elämän siirtoa
        Jos elämä tuntuu Suomessa ikävältä, sitä se tulee todennäköisesti olemaan maailmallakin.
        Oma havaintoni on, että ne viihtyvät mukavimmin, joilla ovat asiat kunnossa missä tahansa - jopa Suomessa. Kyse on enemmänkin eämäntaidosta eikä asuinpaikasta.

        Nimimerkillä "Suomessakin oikein hyvin viihtynyt"


        Kompsit tuon kirjoittajalle! Itse lahdimme hyvasta tilanteesta ja elamasta hyvaa tilanteeseen ja hyvaa elamaan. :) Moni asia tuli muutossa upgradattua ja tilaisuuksia siihen tarjoutuikin enemman. Suomi on kuitenkin hyva maa elaa ja asua, varsinkin suomalaiselle, mutta ei ainoa paikka. Rakas toki aina.


    • ulkomailla jo

      Tässä sinulle pyyntö: älä ainakaan tänne muuta. Ei uskoisi, että teksti on humanistin tuottamaa.

      • Mon paradis

        Ihmeen omahyväisiä vastauksia. Jollekin Suomi voi oikeasti olla helvetti, ja joku muu maa paratiisi, eikä se tarkoita, että ko. hlöllä olisi mielenterveysongelmia tai muuten vaikeuksia elämänhallinnassa. Arki on aina arkea, mutta minun arkeni on vähemmän masentavaa Suomen rajojen ulkopuolella. Viitisen vuotta ja pari maata takana, eikä Suomeen paluu voisi vähempää kiinnostaa!

        AP:lle: kannattaa miettiä, millä erotut eduksesi natiiveista, mikä on erikoistaitosi uuden maasi työmarkkinoille tarjottavaksi? Ellei sinulla ole esim. jonkun alan insinööritaitoja, kannattaa hyödyntää hyvää tai omaperäistä kielitaitoa.


    • sejhgwg

      Liekö joku provo, kun noin manaa.. Jossain päin maailmaa kiität olevasi suomalainen, etkä esim. intialainen tai kiinalainen. Mutta anyway EU on helppo, voi tulla ja mennä helposti ilman sen kummempia ruljansseja. Itse menisin Ranskaan, Belgiaan tai Sveitsiin. Ranskankielen taito ja ranskalaiseen mentaliteettiin tutustuminen suositeltavaa. Töitä ei ole oikein missään tällä hetkellä, siis hyväpalkkaisia töitä. Tai sitten sitä on vaan väärällä alalla. Humanismikin on laaja käsite.. Etsi verkosta kyseisen maan työpaikkoja, niin sillä selviää millä alalla on töitä ja miten paljon. Onhan se totta, että Suomi on pieni maa eikä pyri millään tavalla pitämään kouluttautunutta väestöä kotimaassa. Mutta ei se helvetti ole, vaikeuksia kun on kaikkialla, ja jos niitä on Suomessa niin varmasti muuallakin.

      • 19 + 12

        >> Itse menisin Ranskaan, Belgiaan tai Sveitsiin.

        Onko Belgian listalla oloon muita erityisiä syitä kahteen muuhun listan maahan verraten kuin yhteinen tekijä ranskankieli & EU ?


      • sejhgwg
        19 + 12 kirjoitti:

        >> Itse menisin Ranskaan, Belgiaan tai Sveitsiin.

        Onko Belgian listalla oloon muita erityisiä syitä kahteen muuhun listan maahan verraten kuin yhteinen tekijä ranskankieli & EU ?

        esim. sijainti, kansainvälisyys, Bryssel = EU:n keskushallinto (alani työmahdollisuuksia)...


      • 19 + 12
        sejhgwg kirjoitti:

        esim. sijainti, kansainvälisyys, Bryssel = EU:n keskushallinto (alani työmahdollisuuksia)...

        Tietty sijainniltaan Keski-Euroopan pohjoisosassa lähellä "kaikkea" ja hyvillä yhteyksillä, sekä eräänä solmikohtana lentäen kaikkialle, Belgia on melko kiinnostava.

        Sitten tulee kuvaan mukaan itse eläminen ja asuinviihtyvyys, joka on erittäin tärkeä asia varsikin mikäli kyse on pysyväluontoisesta asettumisesta ( tilapäistyyppisen muutaman vuoden periodiasumisen suhteen vaatimukset joustavampia ). Toki Belgiassa on paljon kauniita ja komeita paikkoja, sekä Flaamin puolella kiinnostavia pikukaupunkeja. Riippuu mistä pitää ja minne haluaa asettua.

        Toisaalta taas Belgiaa sanotaan usein Keski-Euroopan "risuhousumaaksi" tai "Venäjäksi" ja tämä useimmiten sen epäsiisteyden ja likaisuuden vuoksi. Myös yksi Euroopan pahin ruuhkasumaltaan liikennöinnin kannalta. Brysseli puolestaan on hieman spesiaali tapaus, jolla ei oikeastaan ole oikein kunnon viihtyisää keskustaa kuten yleensä kaupungeilla, jonka vuoksi kaikki on enempi vähempi hajallaan siellä ja täällä.

        Yhteiskuntarakenteeltaan ja poliittisesti maa onkin sitten aivan oma "kakofonia" lukunsa, asia joka juuri nytkin on kovasti tapetilla :

        - http://fr.news.yahoo.com/4/20100613/tts-belgique-elections-ca02f96.html

        Yksi positiivinen puoli on mm. arvopaperikaupan myyntivoittojen verottomuus ( perinteinen linja tämän suhteen näyttäisi jatkuvan edelleen ). Yritys- ja tulovero puolestaan yksi Euroopan korkeimpia, ellei jopa korkein. Tuosta ensimainitusta johtuen olen jossakin määrin kiinnostunut Belgiasta, vaan vaa-an vastapainona on melko paljon miinustekijöitä, jotka saavat miettimään.

        Kuten vanha sanonta kuuluu, niin tätikin olisi setä jos...mutta sanotaan se 'jos' nyt kuitenkin, eli jos Brysseli olisi ( omalla paikallisella tyylillään ) siisti ja viihtyisä suurkaupunki kuten vaikkapa Montreal komeine kunnon keskutoineen, viher - ja ulkoilualueineen ja pyöräteineen ym., sekä asunnot suomalaista vastaavine joustavine vuokrasopimuksineen ( sekä parempilaatuisia ), niin se madaltaisi kovasti kynnystä.


      • sejhgwg
        19 + 12 kirjoitti:

        Tietty sijainniltaan Keski-Euroopan pohjoisosassa lähellä "kaikkea" ja hyvillä yhteyksillä, sekä eräänä solmikohtana lentäen kaikkialle, Belgia on melko kiinnostava.

        Sitten tulee kuvaan mukaan itse eläminen ja asuinviihtyvyys, joka on erittäin tärkeä asia varsikin mikäli kyse on pysyväluontoisesta asettumisesta ( tilapäistyyppisen muutaman vuoden periodiasumisen suhteen vaatimukset joustavampia ). Toki Belgiassa on paljon kauniita ja komeita paikkoja, sekä Flaamin puolella kiinnostavia pikukaupunkeja. Riippuu mistä pitää ja minne haluaa asettua.

        Toisaalta taas Belgiaa sanotaan usein Keski-Euroopan "risuhousumaaksi" tai "Venäjäksi" ja tämä useimmiten sen epäsiisteyden ja likaisuuden vuoksi. Myös yksi Euroopan pahin ruuhkasumaltaan liikennöinnin kannalta. Brysseli puolestaan on hieman spesiaali tapaus, jolla ei oikeastaan ole oikein kunnon viihtyisää keskustaa kuten yleensä kaupungeilla, jonka vuoksi kaikki on enempi vähempi hajallaan siellä ja täällä.

        Yhteiskuntarakenteeltaan ja poliittisesti maa onkin sitten aivan oma "kakofonia" lukunsa, asia joka juuri nytkin on kovasti tapetilla :

        - http://fr.news.yahoo.com/4/20100613/tts-belgique-elections-ca02f96.html

        Yksi positiivinen puoli on mm. arvopaperikaupan myyntivoittojen verottomuus ( perinteinen linja tämän suhteen näyttäisi jatkuvan edelleen ). Yritys- ja tulovero puolestaan yksi Euroopan korkeimpia, ellei jopa korkein. Tuosta ensimainitusta johtuen olen jossakin määrin kiinnostunut Belgiasta, vaan vaa-an vastapainona on melko paljon miinustekijöitä, jotka saavat miettimään.

        Kuten vanha sanonta kuuluu, niin tätikin olisi setä jos...mutta sanotaan se 'jos' nyt kuitenkin, eli jos Brysseli olisi ( omalla paikallisella tyylillään ) siisti ja viihtyisä suurkaupunki kuten vaikkapa Montreal komeine kunnon keskutoineen, viher - ja ulkoilualueineen ja pyöräteineen ym., sekä asunnot suomalaista vastaavine joustavine vuokrasopimuksineen ( sekä parempilaatuisia ), niin se madaltaisi kovasti kynnystä.

        Ei tuo Belgia munkaan eka vaihtoehto ole. Sittenhän sen vasta tietää millainen "venäjä" se on, kun siellä asuu. En muuttaisi muutenkaan minnekään "lopullisesti". Miksi tarvitsisi tehdä lopullinen päätös yleensäkään mistään? Varsinkaan terveenä, nuorena ja kansainvälisenä ihmisenä. Mukavia ja kauniita paikkoja ja paljon kansainvälistä bisnestä joka tapauksessa. Ja kaikkialla kun on miinus ja pluspuolensa, ja toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä.. Vain eläen siellä tietää viihtyykö vai ei.


      • 19 + 12
        sejhgwg kirjoitti:

        Ei tuo Belgia munkaan eka vaihtoehto ole. Sittenhän sen vasta tietää millainen "venäjä" se on, kun siellä asuu. En muuttaisi muutenkaan minnekään "lopullisesti". Miksi tarvitsisi tehdä lopullinen päätös yleensäkään mistään? Varsinkaan terveenä, nuorena ja kansainvälisenä ihmisenä. Mukavia ja kauniita paikkoja ja paljon kansainvälistä bisnestä joka tapauksessa. Ja kaikkialla kun on miinus ja pluspuolensa, ja toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä.. Vain eläen siellä tietää viihtyykö vai ei.

        >> Miksi tarvitsisi tehdä lopullinen päätös yleensäkään mistään? Varsinkaan terveenä, nuorena ja kansainvälisenä ihmisenä. Mukavia ja kauniita paikkoja ja paljon kansainvälistä bisnestä joka tapauksessa.

        Olen aivan samaa mieltä. On erilaisia lähtökohtia ja elämäntilanteita. Jokainen tekee itselleen sopivan valinnan / valintoja oman elämäntilanteensa ja mieltymyksiensä pohjalta. Kuten sanoitkin, niin nuorena ja terveenä on hyvä lähteä liikkeelle eikä tarvitse pitäytyä yhdessä maassa tai mantereessa, pikemminkin päinvastoin. Nuorena on aikaa edessä ja virtaa riittää ja juuri silloin onkin hyvä hankkia kokemusta ja nauttia lukuisista eri mahdollisuuksista.

        Kuitenkin myöhemmin kun alkaa olla jo melko runsaasti lentotunteja mittarissa, eikä mitään siteitä tai ns. "turvasatamaa" Suomessa, niin maan vaihto on hieman haasteellisempi projekti ja samalla pitää joka kerta kantaa myös "koko talo" ( omaisuus ) mukanaan ja joissakin tapauksissa asunnon / talon myynti ennen uutta maata jne. Näissä muutoskuvioissa saa usein myös rakentaa kaikki ihmissuhteet uudestaan. Olen itse nyt asunut reilut kymmenen vuotta Keski - Euroopassa ja harkitsen maan vaihtoa, johon luonnollisestikin liittyy edellä olevia kuvioita.


    • Ja pian hopi hopi !

      Muuta venäjälle, siellä on tilaa. Voi olla että tulee ikävä takaisin aika pian !

      • Miksihän tulisi ikävä? Onko sinulla paljonkin omakohtaista kokemusta Venäjällä asumisesta? Itse ainakin viihdyin siellä oikein hyvin. :)


    • tähtityttö***

      Suomi on todella hyvä paikka asua ja elää. Siis täällähän on asiat todella hyvin verrattuna moneen muuhun maahan.

    • Massan Messi

      Maksa velkasi pois ja katso sitten että mihin rahat riittävät !

      Onko käden taitoja ja tuletko toimeen muidenkin ja ulkolaisten kanssa ?

    • sellaistaseon

      Kylla Suomi on monessa asiassa hyva maa verrattuna ainakin Englantiin.Peruskoulussa opetus on monissa kouluissa heikkotasoista.Yksityis-
      kouluissa on uskomattoman kalliit lukukausi maksut.Ihmiset on jaettu luokkiin.
      Moniin kaupunkeihin on muodostunut ns. maahanmuuttajat alueet ,joista englantilaiset ovat muuttaneet pois.Kunnat eivat huolehdi kunnolla noiden alueiden palveluista, katujen lakaisuista ja sosiaalipalveluista.Terveysasemalta sairaalaan poliklinikka tutkimuksiin odotusajat ovat usein riippuvaisia siita minka postinumeron alueella asut.Jos olet tiettyjen postinumeroiden alueelta,niin paaset nopeammin. Autovakuutusmaksut ovat myos postinumerosta riippuvaisia.

    • Harri Pattayalta

      Thaimaahan.Ota kaikki mahdolliset vipit ja lainat.Ja osta pelkkä meno lento hel-bkk.Niin minä tein ja olen ollut täällä 9vuotta ilman viisumia ja takaisin Suomeen en kaipaa enään koskaan.Täällä on elämä joka odottaa sinua.

    • vakuus2

      Samanlainen maastapako ollut itselläkin mielessä jo pitkään, ei vain riitä rohkeus lähteä kokeilemaan, että millaista se elämä on muualla kun perhettä tullut.. ehkä sitten "joskus"


      "Autovakuutusmaksut ovat myos postinumerosta riippuvaisia" Noin se on suomessakin ollut aina. Auton vakuutusmaksuun vaikuttaa autonhaltijan kotikunta, PK-seudulla vakuutukset lienee kalleimpia siksi kun autoja on niin paljon jolloin vahinkojakin sattuu eniten.

    • hoh hoh

      Minäkin asun ulkomailla (Saksassa), jo muutaman vuoden, mutta vertailu Suomeen ja maanpäälliseen helvettiin on aika yliampuva väite.

      Toki Suomessa on omat ongelmansa ja monet asiat mitä suomalaiset luulevat siellä olevan parasta maailmassa mm. terveydenhoito tai sosiaaliturva jne, on kyllä ihan ubbaduppa-propagandaa.

      Helvetistä Suomi on kaukana ja taitaa olla ihan itsestä kiinni mites asiasi järjestät.

      • Nppp

        Tuo on tosiaan kummallinen harhaluulo että suomessa olisi jotenkin erikoisen hyvä terveydenhoito tai sosiaaliturva. Yleensä sitä toitottavat ihmiset tosin eivät ole asuneet päivääkään maan ulkopuolella. Kaippa se on vuosien onnistuneen aivopesun tulosta...
        Seuraavaksi joku huutaa että "koulutus! koulutus!" ja "pisa! pisa!". Sekin tosin on aikamoista utopiaa mutta eihän sitä suomessa saa ääneen sanoa...


      • ...
        Nppp kirjoitti:

        Tuo on tosiaan kummallinen harhaluulo että suomessa olisi jotenkin erikoisen hyvä terveydenhoito tai sosiaaliturva. Yleensä sitä toitottavat ihmiset tosin eivät ole asuneet päivääkään maan ulkopuolella. Kaippa se on vuosien onnistuneen aivopesun tulosta...
        Seuraavaksi joku huutaa että "koulutus! koulutus!" ja "pisa! pisa!". Sekin tosin on aikamoista utopiaa mutta eihän sitä suomessa saa ääneen sanoa...

        Näin on ja moniko niitä terveyskeskuspalveluita edes käyttää? Suurin osa kansasta käyttää joko työterveyslääkäriä tai yksityisiä lääkäriasemia. Samoin on myös hammaslääkärien laita, pakko käyttää yksityisiä kun ei julkisesta saa aikoja.

        Tavallisen työläisen olot Suomessa ovat huonommat kuin useimmissa muissa länsimaissa, puhumattakaan paremmin ansaitsevista. Parempiosaisilla taitaisi mennä paremmin jopa neuvostoliitossa kuin nyky-Suomessa.

        Ja lisäksi vielä, voiko missään muualla maailmassa valita ministeriksi täysin ammattitaidottomia ihmisiä? Esimerkkinä liikenneministerimme Kyllönen verovähennyssekoiluineen. Ei tietenkään tyhmää voi syyttää tyhmyydestä ja oikea syyllinen tähän on tietenkin Katainen, kun oli niin kova halu pääministeriksi, että piti ottaa vasuritkin mukaan.


    • Vilna rules

      Muuta Liettuaan. Kaunis rakennuskulttuuri, leuto ilmasto jne. Kaikin puolin mukava maa asua.

      Mutta ota mukaan vähintään matkalaukullinen käteistä, ilman rahaa kun sielläkin on niin pahuksen kurjaa...

    • BiteIttt

      Suomiko rasistinen maa? Salli minun nauraa! Tulepas katsomaan kaliforniaan yöelämää, siellä kuule rasismin siemen kukkii. Amerikassa on niin paljon piilorasismia, ettet kuule usko. Hymyillään kyllä toisille kauniisti joka aamu kun haetaan lehdet, mutta heti sisälle päästyä huudetaan vaimolle, että se perkeleen n**k*ri taas haki lehden samaan aikaan.

      Ei suomalaiset ole rasisteja. Suomalaiset jostain kumman syystä vaan ETSIVÄT VIKOJA ITSESTÄÄN. Tai tämä on se miltä minusta nyt tuntuu.

      • 10

        Missahan Kalforniassa sinakin asut? :)


    • Paratiisissapahyvin

      Muuta semmoiseen maahan, missä ei peritä TV-lupamaksuja väkisin, autoveroa, koiraveroa, omaisuusveroa, kiinteistöveroa, polttoaineveroa, päästöveroa, alv-veroa, perintöveroa, varainsiirtoveroa, ennakkoveroa, jälkiveroa, harkintaveroa, maahantuontiveroa, metsäveroa, myyntivoittoveroa... eli autiolle saarelle kai... jonnekkin Tyynen meren ydinkoealueelle ;)

    • kaikki_apu_on_tarpeen

      Moro! Pääsitkö pakoon byrokratian rattaita? Jos pääsit nii minne? Miltä siellä näyttää? Itelleki alkaa riittämään. Pistähä vinkkejä

    • auttakaa_minua

      Kello soi. Sumpit. Shokissa. Sata lasissa myöhässä töihin. Sumpit. Potkuja. Sumpit. Ongelmia. Sumpit. Kotiin. Valmistautuminen seuraavan aamun shokkiin. Tästä oravanpyörästä ON päästävä. Kaikki apu/ vinkit/ yhteystiedot ovat tervetulleita. Eikös ne somalit tule lautalla Italiaan ja sieltä tänne? Löytyykö lauttakuskien nimiä tai numeroita? Mites nuo merirosvohommat, onko tietoja kapteeneista tai mitä vaatimuksia värvättäville? Jotakin tässä on keksittävä ja nopeasti.

    • Tlkfk

      En tiedä, että missä pääsisi byrokratiaa pakoon. Ranskassa tilanne on ainakin paljon pahempi kuin Suomessa, ja mun Italiassa, Espanjassa ja Egyptissä asuvat kaverit sanoo ihan samaa niistä maista. Mun Thaimaassa asuvat kaverit joutuu poistumaan maasta 3 kk:n välein uusimaan viisuminsa, ja itse asiassa samaa tekee mun Venäjällä asuva tuttuni. Olisi kiva kuulla, jos jossakin ulkomaalainen voisi elää ilman byrokratiaa.

    • Pakoon

      Tämä ketju aloitti 2010 ja nyt 8 vuotta myöhemmin voi katsoa onko Suomi sama. Ei Suomesta lähdetä sen vuoksi mitä se nyt on. Vaan sen vuoksi mitä se on tulevaisuudessa. Riittääkö mielikuvitus siihen mitä Suomi on 10 vuoden päästä ? Takuuvarmasti ei enää sama kuin tänään. Joten hyvät neuvot todella tarpeen.

    • Per-kel

      Suomi pettuleivän maa? Ei kyllä Porvoon ja Turun välill monta ruokapaikkaa moottoritien varrella.- Toista se on täällä Svealandissa Tukholman ja Malmoen välill :D

    • kjhhjkghkhghkghk

      eiks siella ole a b c rafloja tien varsilla

    • Anonyymi

      Itse sain mielenterveyspuolen vainosta helvetin elämääni. Lähtöä suunnittelemassa myös.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe