Thaimaahan mennään (yleensä) ilman välilaskuja ja laajarunkoneella - Kanarialle pikkukoneela
Thaimaassa on 24h/365 lämmin - Kanarialla talvet kylmiä
Thaimaassa on edullista - Kanarialla lähes Suomen hintataso
Thaimaassa on hyvä palvelu - Kanarialla vaihtelee
Thaimaassa on hyvät drinkit - Kanarialla en ole saanut ensimmäistäkään
Thaimaassa ei (suomalaisten matkaoppaiden mukaan) ole tarkuvarkaita - Kanarialla nyysittiin reppu
- Thaimaanmatka on kallis, perillä halpaa - Kanaria päinvastoin
- Thaimaassa on jumalaton kosteus kesäisin - kokemattomalle aikamoinen yllätys
Kanariantietoni perustuvat 3 vuoden takaisiin kokemuksiin, en ole enää Kanarialla palannut, kun kävin esimmäisen kerran Thaimaassa. :D
>>> THAIMAA VS. KANARIA
29
1762
Vastaukset
- don luis
tuntuu,että sama on kirjoitettu jo aiemmin.thaimaahan mennään usein välilaskun kautta, menin viimeksi kanarialle n.s. laajarunkoisella koneella,jonne sopi yli 300 matkustajaa. pitäisi ensin sopia mikä on lämmin ,mikä kuuma,mikä kylmä,ennen kuin tästä jatketaan.kanarialla on edullista kun katsoo miten ostaa/käyttää rahaa,ehdottomasti halvempaa kuin suomessa.olen useimmiten saanut hyvää palvelua kanarialla.kanarialla on hyvät oluet ja drinkit myös.olen SAANUT kanarialla drinkin lähes joka ruokailun päätteeksi.(saaminen on ilmaista, ostaminen maksaa).olen täysin varma että niin thaimaassa kuin kanarialla on taskuvarkaita.en ole ollut uhrina.thaimaan yhteiskunta ei ole ihan sitä kuin eurooppalaiset sivistysmaat.
että olet löytänyt mieleisen lomakkohteen. Tuskin myöskään Kanarian saarille - huom. monikko - kukaan menisi, ellei siellä viihtyisi. Puhut kolmen vuoden takaisista kokemuksista. Siis yksi käynti yhdellä saarella? Noihin vanhoihin myytteihin perustuvia näkemyksiäsi en vaivaudu korjaamaan, mutta toivotan sinulle miellyttäviä tulevia matkoja. Turvallisuusasiaa kuitenkin kommentoin; eli taskuvarkaita on joka paikassa ja erityisen riskialtis on turisti, joka tuudittautuu johonkin lintukototouhuun. Sitten on valtion sisäinen tila, joka edelleen kuohuu, vaikka Bankok on toistaiseksi rauhoittunut. Jopa turistialueilla on kehotettu varovaisuuteen.
- Trutrut
Thaimaahan mennään (yleensä) ilman välilaskuja ja laajarunkoneella - Kanarialle pikkukoneela
- mitä iloa on laajarunkokoneesta matkaajalle? Samat penkit ja huonona puolena vielä suuri matkustajamäärä -> laukkujen odotteleminen hihnalla kestää...
Thaimaassa on 24h/365 lämmin - Kanarialla talvet kylmiä
- Thaimaassa talvellakin usein liian kuuma, 36 astetta
Thaimaassa on edullista - Kanarialla lähes Suomen hintataso
- totta
Thaimaassa on hyvä palvelu - Kanarialla vaihtelee
- Thaimaassakin valitettavasti vaihtelee...
Thaimaassa on hyvät drinkit - Kanarialla en ole saanut ensimmäistäkään
- monta hyvää drinkkiä on juotu kummassakin
Thaimaassa ei (suomalaisten matkaoppaiden mukaan) ole tarkuvarkaita - Kanarialla nyysittiin reppu
- Thaimaassa myös monenlaisia turistin vedätyskeinoja
- Thaimaanmatka on kallis, perillä halpaa - Kanaria päinvastoin
- totta
- Thaimaassa on jumalaton kosteus kesäisin - kokemattomalle aikamoinen yllätys
- näin on
- viimeksi paluulento Thaimaasta kesti yli 14 tuntia välilaskuineen, ei kivaa
Yleisesti ottaen vertailu on turhaa, molemmissa on puolensa.Kirjoitinkin toisessa ketjussa Thaimaahan liittyvistä Ulkoministeriön matkustusohjeista, jotka kannattaa lukea. Nehän päivittyvät kaikkien kohteiden osalta ajoittain ja aina tarvittaessa. Turisteihin kohdistuva rikollisuus on tiedotteen mukaan lisääntynyt, mikä tässä nyt toistettakoot. Opas joka toista väittää, ei ole tehtäviensä tasalla.
Poikkeustila siellä nyt joka tapauksessa jatkuu ja erityisen kriittinen kohde on tietysti Bangkok. Mm. kaikki yli viiden henkilön kokoontumiset on kielletty jne. Monethan ovat tehneet yhdistelmämatkoja, joissa muutama päivä on shoppailua Bangkokissa ja loppuloma sitten rantalomaa. Varmasti vakaassa tilanteessa ihan hyvä vaihtoehto.
Kommentoisin vielä tuota mielestäni ikuista myyttiä Kanarian saarten hintatasosta. Aivan takuulla se jää Suomen hintojen alapuolelle, kunhan vähänkin katsoo, missä syö/juo, tekee ostoksensa. Turistikeskukset ovat kalleimpia ja viikon asiointi hotellia lähinnä olevassa pikkupuodissa, jotka yleensä ovat sikahintaisia, antaa täysin väärän kuvan. Sama koskee ravintoloita. Pitää rohkeasti mennä paikkoihin, jotka eivät ole matkatoimistojen suosituslistalla, jotka ehkä sijaitsevat vähän kauempana ja joissa käy paikallisia. Viikkoturisti ei yleensä hirveästi laske kulutusta vaan pistää "usvaa putkeen" ja ihmettelee sitten nettipalstalla, että olipa kallis paikka. Viikkoturistille myös aika on rahaa, eli keskitytään siihen, mikä kullekin on merkityksellistä.- don luis
Sotavento kirjoitti:
Kirjoitinkin toisessa ketjussa Thaimaahan liittyvistä Ulkoministeriön matkustusohjeista, jotka kannattaa lukea. Nehän päivittyvät kaikkien kohteiden osalta ajoittain ja aina tarvittaessa. Turisteihin kohdistuva rikollisuus on tiedotteen mukaan lisääntynyt, mikä tässä nyt toistettakoot. Opas joka toista väittää, ei ole tehtäviensä tasalla.
Poikkeustila siellä nyt joka tapauksessa jatkuu ja erityisen kriittinen kohde on tietysti Bangkok. Mm. kaikki yli viiden henkilön kokoontumiset on kielletty jne. Monethan ovat tehneet yhdistelmämatkoja, joissa muutama päivä on shoppailua Bangkokissa ja loppuloma sitten rantalomaa. Varmasti vakaassa tilanteessa ihan hyvä vaihtoehto.
Kommentoisin vielä tuota mielestäni ikuista myyttiä Kanarian saarten hintatasosta. Aivan takuulla se jää Suomen hintojen alapuolelle, kunhan vähänkin katsoo, missä syö/juo, tekee ostoksensa. Turistikeskukset ovat kalleimpia ja viikon asiointi hotellia lähinnä olevassa pikkupuodissa, jotka yleensä ovat sikahintaisia, antaa täysin väärän kuvan. Sama koskee ravintoloita. Pitää rohkeasti mennä paikkoihin, jotka eivät ole matkatoimistojen suosituslistalla, jotka ehkä sijaitsevat vähän kauempana ja joissa käy paikallisia. Viikkoturisti ei yleensä hirveästi laske kulutusta vaan pistää "usvaa putkeen" ja ihmettelee sitten nettipalstalla, että olipa kallis paikka. Viikkoturistille myös aika on rahaa, eli keskitytään siihen, mikä kullekin on merkityksellistä.olen täysin samaa mieltä.rahha saa menemään jos ei katso mitä tekee,mutta halvallakin selviää kun vaivautuu perehtymään hitaeroihin.
- Molemmissa lomaillut
matkaa Thaimaahan! Toivottavasti lomasi siellä on yhtä onnistunut kun omani Kanarialla. Hauska että ainakin me kaksi olemme löytäneet itselle sopivan lomakohteen jossa voi nauttia lomasta ja viihtyä hyvin. Sinä Thaimaassa ja minä Kanarialla. Thaimaassa olen käynyt vain 2 kertaa mutta sekin vähä minulle riitti. Tulipa näettyä sekin maailman kolkka ja todettua että Kanaria on minun lomakohteeni.
- Tintus
Niin, miksi tehdä näitä vertailuja, kun jokaisella on oma makunsa? Sehän on vaan hyvä, että kaikki maailman turistit eivät änkeä Kanarian saarille, tulisi näet "vähän" ahdasta.
- riikkoh
Tintus kirjoitti:
Niin, miksi tehdä näitä vertailuja, kun jokaisella on oma makunsa? Sehän on vaan hyvä, että kaikki maailman turistit eivät änkeä Kanarian saarille, tulisi näet "vähän" ahdasta.
kanarialla oma keskustelusivu
thaimaalla ilmeisesti ei - Tintus
riikkoh kirjoitti:
kanarialla oma keskustelusivu
thaimaalla ilmeisesti eikyllä vaan on, mutta on niin alapää-tyylisiä ja muutenkin ruokottomia ne keskustelut. En ihmettelisi vaikka nämä Thaimaa-puolustelijat hakisivat epätoivoissaan täältä asiallisia keskusteluja, koska Thaimaa-keskustelupalstalla niitä ei saa.
- Huomaan provon
Tintus kirjoitti:
kyllä vaan on, mutta on niin alapää-tyylisiä ja muutenkin ruokottomia ne keskustelut. En ihmettelisi vaikka nämä Thaimaa-puolustelijat hakisivat epätoivoissaan täältä asiallisia keskusteluja, koska Thaimaa-keskustelupalstalla niitä ei saa.
Katselin muutamia Thaimaa/Kanaria aloituksia ja ne näyttävät saman henkilön kirjoittamilta. Hän varmaan nauraa partaansa, kun saa aikaan keskustelua, vaikka itse on liikkeellä vain provomielellä.
Jos sovitaan, ettei näihin aloituksiin vastata, niin ne loppuvat aikanaan - toivottavasti. - Urho64
Huomaan provon kirjoitti:
Katselin muutamia Thaimaa/Kanaria aloituksia ja ne näyttävät saman henkilön kirjoittamilta. Hän varmaan nauraa partaansa, kun saa aikaan keskustelua, vaikka itse on liikkeellä vain provomielellä.
Jos sovitaan, ettei näihin aloituksiin vastata, niin ne loppuvat aikanaan - toivottavasti.kusekkaan Kanariaan päin, kun olen löytähyt Thaimaan.
- Tintura
Urho64 kirjoitti:
kusekkaan Kanariaan päin, kun olen löytähyt Thaimaan.
sopii meille kaikille:))
- Prusaivottomat
Urho64 kirjoitti:
Mutta hyvä, että et kuseKKaan! Sinultahan tyhjenisi pää? Ja sitten vielä olet löytäHyt? helvetti vieköön maanantai-iltana yhdeksän jälkeen tuossa kunnossa. Taitaa peruskoululaisen ensimmäinen lomaviikko olla kovassa vauhdissa?
- eino67
Urho64 kirjoitti:
Olet löytänyt Thaimaan. Kolumbus löysi Amerikan vaikka luuli Intiaan menevänsä. Oletko varma että löytämäsi Thaimaa on Thaimaa eikä Vässykänvaaran peräkammarinpoikien huonosti lämmitetty sauna? Kanariaan päin ei kannatakkkkkkaan kusta sillä virtsaamalla kiukaalle saat sopivan aromin.
- Aldo xlviii
eino67 kirjoitti:
Olet löytänyt Thaimaan. Kolumbus löysi Amerikan vaikka luuli Intiaan menevänsä. Oletko varma että löytämäsi Thaimaa on Thaimaa eikä Vässykänvaaran peräkammarinpoikien huonosti lämmitetty sauna? Kanariaan päin ei kannatakkkkkkaan kusta sillä virtsaamalla kiukaalle saat sopivan aromin.
Ei saa kiusata Urhoa. Hän vain eksyi väärälle palstalle. Tiesittekö, että jopa Ruotsin kuninkaalla on luki-häiriö? :-)
Aldo xlviii kirjoitti:
Ei saa kiusata Urhoa. Hän vain eksyi väärälle palstalle. Tiesittekö, että jopa Ruotsin kuninkaalla on luki-häiriö? :-)
Se lukihäiriö on Bernadotten suvun "kirous" ja on muuten ensi lauantaina vihittävällä
Victoriallakin. Satuin näkemään viikko sitten 45 minuuttia special -ohjelman, missä Vickan itse kertoi tuon geneettisen ongelman vaikutuksista. On pitänyt mm. kehittää erilaisia totutusta poikkeavia oppimiskeinoja.
Usein keskustelupalstoille kirjoitetaan kiireessä, jolloin pilkut ja niiden viilaaminen jää vähälle huomiolle. Eikö ole tärkeintä kyetä tekemään itsensä ymmärretyksi?- auringostapitävä
Sotavento kirjoitti:
Se lukihäiriö on Bernadotten suvun "kirous" ja on muuten ensi lauantaina vihittävällä
Victoriallakin. Satuin näkemään viikko sitten 45 minuuttia special -ohjelman, missä Vickan itse kertoi tuon geneettisen ongelman vaikutuksista. On pitänyt mm. kehittää erilaisia totutusta poikkeavia oppimiskeinoja.
Usein keskustelupalstoille kirjoitetaan kiireessä, jolloin pilkut ja niiden viilaaminen jää vähälle huomiolle. Eikö ole tärkeintä kyetä tekemään itsensä ymmärretyksi?Lukihäiriö tai ei, niin on pakko kommentoida hintatasoa.
Itse olen vanha kanariankävijä ja juttelin kaverini thaimaankävijän kanssa hinnoista. Luulisin, että riippuu aika paljon paikasta puolin ja toisin mikä hintataso on. En nyt muista missä phuketissa/khaolakissa/bankokissa/ym. kaverini juuri viimeksi kävi, mutta valitti hintojen nousseen melkoisesti edellisestä kerrasta ja osa tuotteista/palveluista mitä vertasimme oli halvempia jommassa kummassa kohteessa. Itsellä kokemukset Puerto de la Cruzin ei-turistiliikkeistä/ravintoloista, joissa hintataso on ainakin suomeen verrattuna todella paljon halvempi (missä nyt ei olisi).
Kerronpa ihan ikioman mielipiteeni asiasta. Saa vapaasti olla erimieltä. :)
Minä pidän Kanarian Saarten ilmastosta. Olen ollut kanarialla noin 11 kertaa ja 2 kertaa marraskuussa mutta muulloin joulu-helmikuussa. Aina on ollut päivisin riittävän lämmintä. Tosin täytyy myöntää, että minulla on ollut säiden suhteen erityisen hyvä tuuri. Iltaisin on viileää mutta minua se ei haittaa, koska käytän mielelläni pikkutakkia.
Uskoisin, että Thaimaassa on minun makuuni turhan kuuma. En viihdy kovin paljoa yli 25 asteen lämpötiloissa. Erityisesti inhoan kosteaa ja lämmintä ilmaa.
Minulla on harvoin tilaisuus lomailla talvella kahta viikkoa. Viikon lomamatkaksi Thaimaan lennot kestävät ihan liian kauan. Viikon matkojen hinnat ovat myös suolaisia. Lennon osa matkan hinnasta on merkittävä, joten kahden viikon matkan saa käytännössä samalla hinnalla kuin viikon matkan. Viikon matkojen hintojen vertailu on siis ihan turhaa.
Vilkaisin samoihin aikoihin Lanzaroten ja Phuketin hintoja. Halvin Lanzaroten matka maksoi noin 850 euroa kun Phuketin matkasta joutuu pulittamaan 430 euroa enemmän eli 30 euroa päivää kohden. Minulla menee lomallani yleensä noin 50 euroa päivässä, joten Thaimaassa pitäisi pärjätä 20 eurolla (saattaa toki pärjätäkin?)
Voin pitää lomani vapaasti ja voin lähteä lomalle lyhyellä varoitusajalla. Näinollen olen käyttänyt paljon äkkilähtöjä. Säästö on ollut noin 300-400 euroa viikon matkalla. En ole seurannut miten Thaimaaseen saa äkkilähtöjä?
Thaimaa ei ole minua varten mutta ihan hyvä, että Thaimaallakin on ystävänsä. Jää kanarialle enemmän tilaa.
Olen lomaillut viimeisen 6 vuoden aikana noin 25 maassa erilaisissa matkakohteissa. Parhaiten olen aina viihtynyt Kanarian turistialueilla. Minä en erityisemmin kaipaa lomallani "paikallista elämää". Ensi talvena sitäkin tulee nähtyä, koska vietän loman ensimmäisen viikon pienessä vuoristokaupungissa Gran Canarialla San Bartolomessa.
Pariisissa ollessani "paikallinen elämä" tarkoitti juttutuokiota amerikkalaisen kaverin kanssa irkkupubissa Abbaa kuunnellen. :) Pubin isäntä oli Abba-fani.- 2+2=5
Hoh hoijaa mistä näitä riittää?
- erfg
2+2=5 kirjoitti:
Hoh hoijaa mistä näitä riittää?
Thaimaassa on talvella liian kuuma, me olimme hotellissa klo 11---14 koska ulkona oli liian kuuma vaaleille ihmisille.
Siitä hintatasosta, halpaa ruokaa Thaimaassa jaksaa ahtaa vain rajalisen määrän ja rajallisen määrän sieltä voi tuoda sitä halpaa roinaa.
Thaimaan matkaan pitää varata vähintään 2 viikkoa lomaa, Kanarialla voi piipahtaa viikoksi koska on lähempänä. Tuollaiseksi rantakohteeksi viikko mulle ainakin riittää. - Herpertt
erfg kirjoitti:
Thaimaassa on talvella liian kuuma, me olimme hotellissa klo 11---14 koska ulkona oli liian kuuma vaaleille ihmisille.
Siitä hintatasosta, halpaa ruokaa Thaimaassa jaksaa ahtaa vain rajalisen määrän ja rajallisen määrän sieltä voi tuoda sitä halpaa roinaa.
Thaimaan matkaan pitää varata vähintään 2 viikkoa lomaa, Kanarialla voi piipahtaa viikoksi koska on lähempänä. Tuollaiseksi rantakohteeksi viikko mulle ainakin riittää.Mikä se talvi on sulle????
Thaimaa on n. 8 astetta ekvaattorista, joten siellä ainakaan ei kovin hyvin talvea tunneta. Jos puhut Suomen talbvesta, niin se on parasta vierailuaikaa siellä. Jos sulle on klo 11-14 liian kuuma niin pysy siellä jossain Punkalaitumen korvessa vaan sekin aika niin eipä haittaa tee meille muille. Kaikenkarvaisia narisijoiyta sitä löytyykin!! Viikko sinne taiu tänne ei haittaa.
- grrrrr
/- 0 Se on nyt yks ja sama millä vehkeellä kohteeseen mennään. Pelkkä "bussi"matkahan se on.
Kanarialla AINA sopiva keli... Myös talvella.
Kanarialla (ja muuallakin) sopiva hintataso. Pihistellään jossain muualla kun etelänmatkalla.
Hyvä palvelu lähtee itsestä. Jos elvistelee, saat huonoa palvelua. Joka paikassa.
Kanarialla aivan erinomaiset drinkit (muistaakseni...)
Ei ole lompakko koskaan lähtenyt Kanarialla. Tosin ei muuallakaan! Edellisestä huolimatta ;)
Kanarialle pääsee edulllisemmin, se on tosi.
Katso kohta 2.
Kanarian tietoni perustuvat useaan Kanarialle ja vähän muuallekin suuntauneeseen matkaan. Ja käytyäni joskus muualla kaipaan takaisin Pta Cruziin.- 5+3
Kanarialla on talvisin epävaakaata ja sateista säätä eikä kovin lämmin.
- pavi
5+3 kirjoitti:
Kanarialla on talvisin epävaakaata ja sateista säätä eikä kovin lämmin.
riippuu miten käsittää epävakaisen sään...???
ja jos Gran Canarian etelä osista,niin
muutaman talven asuneena, voin kokemuksesta
kertoo,että,ei pidä paikkaansa 5 3.sen "Kokemukset"...
oon Inglesissä asunut 7 talvee,ja ihan ovat olleet
Buenos,,,viime talvena satoi n. 5 päivänä,ei koskaan
kokopäivää tai yötä...muista saarista en tiiä...
Terv. Pavi pavi kirjoitti:
riippuu miten käsittää epävakaisen sään...???
ja jos Gran Canarian etelä osista,niin
muutaman talven asuneena, voin kokemuksesta
kertoo,että,ei pidä paikkaansa 5 3.sen "Kokemukset"...
oon Inglesissä asunut 7 talvee,ja ihan ovat olleet
Buenos,,,viime talvena satoi n. 5 päivänä,ei koskaan
kokopäivää tai yötä...muista saarista en tiiä...
Terv. PaviEiköhän viime talvikausi, edellisestä poiketen, ollut kaikilla saarilla varsin hyvä. Pari pahempaa myrskyä oli, joista toinen teki marraskuussa tuhoa PdC:ssa. Ja yksi myrsky osui myös läheiselle Madeiran saarelle, missä Funchalin barranco tulvi ja vanhaan kaupunkiin tuli vesivaurioita.
Vaikka sekä koululaisten että lomailijoiden puolesta olen iloinen tämän kesän sääantimista, olen kyllä fundeerannut sitä, että jotain merkillistä maapallon säätilassa on tapahtunut/tapahtumassa. Jos miettii viimeaikaisia uutisia, erilaiset luonnon katastrofit seuraavat toisiaan. Toivokaamme, että Katla ei purkaudu ja se edellinen pysyy passiivisena.- Masiko67
Sotavento kirjoitti:
Eiköhän viime talvikausi, edellisestä poiketen, ollut kaikilla saarilla varsin hyvä. Pari pahempaa myrskyä oli, joista toinen teki marraskuussa tuhoa PdC:ssa. Ja yksi myrsky osui myös läheiselle Madeiran saarelle, missä Funchalin barranco tulvi ja vanhaan kaupunkiin tuli vesivaurioita.
Vaikka sekä koululaisten että lomailijoiden puolesta olen iloinen tämän kesän sääantimista, olen kyllä fundeerannut sitä, että jotain merkillistä maapallon säätilassa on tapahtunut/tapahtumassa. Jos miettii viimeaikaisia uutisia, erilaiset luonnon katastrofit seuraavat toisiaan. Toivokaamme, että Katla ei purkaudu ja se edellinen pysyy passiivisena.Riippuu elämäntilanteesta. Olen ollut Thaimaassa ja Kanarialla useita kertoja. Nuoret reppumatkalaiset Thaimaa, Pariskunnat ilman lapsia Thaimaa. Lapsiperheet Kanaria, ehdottomasti.
Thaimaan minukset: Pitkä lento, kuumuus, siisteys, rokotukset, vatsataudin vaara, seksiturismi, liikenne, ilmansaasteet.
Thaimaan plussat: Edullista paikan päällä, varma lämpö, paljon aktiviteettejä.
Kanarian miinukset: Röyhkeät kauppiaat, hinnat, joskus sää.
Kanarian plussat: Lentoaika, siisteys, hotellitaso, ilmasto.
Lapsiperheille AI, Bluevillage hotelli ja Kanaria. - klkloi''
Masiko67 kirjoitti:
Riippuu elämäntilanteesta. Olen ollut Thaimaassa ja Kanarialla useita kertoja. Nuoret reppumatkalaiset Thaimaa, Pariskunnat ilman lapsia Thaimaa. Lapsiperheet Kanaria, ehdottomasti.
Thaimaan minukset: Pitkä lento, kuumuus, siisteys, rokotukset, vatsataudin vaara, seksiturismi, liikenne, ilmansaasteet.
Thaimaan plussat: Edullista paikan päällä, varma lämpö, paljon aktiviteettejä.
Kanarian miinukset: Röyhkeät kauppiaat, hinnat, joskus sää.
Kanarian plussat: Lentoaika, siisteys, hotellitaso, ilmasto.
Lapsiperheille AI, Bluevillage hotelli ja Kanaria.äidistä, toinen tyttärestä
Joten tässäkin asiassa toinen tykkää Thaimaasta, toinen Kanariasta. - gwetar
klkloi'' kirjoitti:
äidistä, toinen tyttärestä
Joten tässäkin asiassa toinen tykkää Thaimaasta, toinen Kanariasta.piinaava, läkähdyttävä ja ahdistava yli 30 asteen kuumuus Thaimaassa, josta olemme saaneet "nauttia" Suomessa nyt poikkeuksellisen pitkään, koko heinäkuun.
Mitä järkeä lähteä johonkin tulikuumaan pätsiin vartavasten läkhtymään? - 4+23+2
gwetar kirjoitti:
piinaava, läkähdyttävä ja ahdistava yli 30 asteen kuumuus Thaimaassa, josta olemme saaneet "nauttia" Suomessa nyt poikkeuksellisen pitkään, koko heinäkuun.
Mitä järkeä lähteä johonkin tulikuumaan pätsiin vartavasten läkhtymään?Thaimaassa on ilman kosteusprosentti paljon suurempi kuin täällä meillä joten siellä kuumuus on kostean kuumaa joka todellakin läkähdyttävää, piinaavaa ja ahdistavaa. Paljon pahempaa kuin samat lukemat kotimaassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1292646Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/612042Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1341770Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee201649- 1171597
- 1381298
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su881054Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1441025"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!48972Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa29917