kOskaan istu puussa, eikä sitä edes olet siellä näkevänsä?
Miksei kUovi
28
459
Vastaukset
- Pär Pillhard
Ei vaikka sitä edes olet siltä näkevinänsä ohutsuoleen.
- häh?
pöljä?
- --
häh? kirjoitti:
pöljä?
Oululainen sanoisi kylläkin, ookkonää pölijä, jos sitä meriteeraat.
- Anjaniina evk
-- kirjoitti:
Oululainen sanoisi kylläkin, ookkonää pölijä, jos sitä meriteeraat.
oululaisia matkis?
Tietääkö ne jotain kuoveista?
Muka? - :))
Anjaniina evk kirjoitti:
oululaisia matkis?
Tietääkö ne jotain kuoveista?
Muka?Meinaakkonää, ettei Oulusa oo kuoveja, anna mun kaikki kestää?? :))
- Anjaniina evk
:)) kirjoitti:
Meinaakkonää, ettei Oulusa oo kuoveja, anna mun kaikki kestää?? :))
niin sanonut, vaan että tietääkö oululaiset jotain kuoveista?
Ja mää en meinaa mitään, kun mää en kehtaa
- Heikunkeikku
Tuossa yksi vastaaja vastasi, että Kuovi ei kökötä oksalla, koska Räpylöillä on pikkasen vaikeaa oksalla räpiköidä. :) Korjaan tämän erheellisen virheen. Kuovilla ei ole räpylöitä. Ihan sievät linnunjalat sillä mahanalustasta alaspäin on höyhenten keskeltä sojottamas.
Tiedätkö mistä Kuovi on saanut nimensä?
Isokuovi huutaa kaihoisasti "kuu-i"-huudahduksia ja siitä laji on saanut nimensä.
Pikkukuovi lennellessään livertelee viisitavuista trilliä.
Kaipa puussa istumattomuuteen vaikuttaa se, että vattunkupuruunsa se halajaa matoja ja kotiloita ja äyriäisiäkin se pistelee poskeensa.
Jahas ja tulooko vielä kysymyksiä linnuista. Sääksiä on käsitelty, lokista kertoiltu, pääskysistä ei päivääkään...eiku pääskysistä rupateltu ja nyt kuovia tuotu framille. Hmmmm unohdinkohan jonkun linnun.
Ai niin, Kanadanhanhesta olen maininnut, täällä Vaasassa niitä on vaikka jakoon asti.
Silkkiuikku pesii saaressa, siinä vasta kaunis lintu. "rah-rah-rah"-äänellä haukahtelee tai sitten naksuttelee "Kek" "kek" "kek" Jaa, jos et ole nähnyt kuovia puussa se johtuu kai siitä että olet nähnyt niitä vain pellolla eikä pellolla kasva puita.
Jos kuovi pesii rantaniityllä tai suolla se istuu puussakin. Erityisen tyypillistä on nähdä suolla pohjoisempana pesivä pikkukuovi istumassa suolla puun latvassa poikasaikaan. Sieltä kun on helpompi tähystellä vaaroja kuin maasta saraheinän joukosta.Pesii myös maassa. Lisäksi harvinainen joten sitä ei ehkä näe niin helposti missään kököttelemässä:)
- Anjaniina evk
firefox58 kirjoitti:
Pesii myös maassa. Lisäksi harvinainen joten sitä ei ehkä näe niin helposti missään kököttelemässä:)
haikara sitten istuu puussa?
Täälläkin.. - Anjaniina evk
firefox58 kirjoitti:
Pesii myös maassa. Lisäksi harvinainen joten sitä ei ehkä näe niin helposti missään kököttelemässä:)
takaisin?
Kun näin tuon, että se on harvinainen?
No ei kyllä ole.
Täällä niitä on satamäärin ja ne kiljuu korviavihlovasti, taitaa olla aika naisten lähteä..
Sekös ukkoja keljuttaa Anjaniina evk kirjoitti:
Täälläkin..Keski-Euroopassa mitä kummallisimmissa paikoissa. Hassuin oli sähkötolpan nokassa iso kasa risuja, sitä piti tuijotella pidempään. Kai niitä haikaroitakin on montaa lajia ja jotkut pesii puussakin, kai kattohaikarat pesivät savupiipun nokassa:))
- Anjaniina evk
firefox58 kirjoitti:
Keski-Euroopassa mitä kummallisimmissa paikoissa. Hassuin oli sähkötolpan nokassa iso kasa risuja, sitä piti tuijotella pidempään. Kai niitä haikaroitakin on montaa lajia ja jotkut pesii puussakin, kai kattohaikarat pesivät savupiipun nokassa:))
ne on tosiaan kattohaikaroita ;)
kattokassisia ;)))) - fghfjhfjf
Anjaniina evk kirjoitti:
Täälläkin..Jos se vaikka kuuli puhkeavan kumin poksahduksen...
Tuntemattomassa Sotilaassa oli muistaakseni Lammiolla haukkuma/lempinimenä Kuovi, missähän lie kökötellyt, ei kai ainaskaan puun oksilla.
- samilja
Seisooko se?
Mikä ihme se on, enpä ole nähnyt ainuttakaan kurkeakaan puussa. Toiset linnut on puulintuja, toiset maalintuja, yhdet vielä vesilintuja.- Siivetön pikis
onks ne ilmalintuja?
- samilja
Siivetön pikis kirjoitti:
onks ne ilmalintuja?
Just, ne ovat hävittäjiä, eli toiselta nimeltään ilmalintuja. Ne voivat myös tykittää, ynnä hyökätä kädessä olevaan nannaan. :))
Ilmalintu on myös savikukko, sehän ääntää, kun sen peräpeiliin puhaltaa. Mulla on tallessa, mitenpä muuten, kukko, jonka sain 4-vuotiaana. Hieman heltta murtunut, mutta keltäpä meistä ei olisi? - pikis'
samilja kirjoitti:
Just, ne ovat hävittäjiä, eli toiselta nimeltään ilmalintuja. Ne voivat myös tykittää, ynnä hyökätä kädessä olevaan nannaan. :))
Ilmalintu on myös savikukko, sehän ääntää, kun sen peräpeiliin puhaltaa. Mulla on tallessa, mitenpä muuten, kukko, jonka sain 4-vuotiaana. Hieman heltta murtunut, mutta keltäpä meistä ei olisi?aivan ihana,ettensanoisi suurenmoinen menin sanattomaksi.
- samilja
pikis' kirjoitti:
aivan ihana,ettensanoisi suurenmoinen menin sanattomaksi.
minusta tunnustaa, ettet ole se oikea sinä, se sinä, jolle minä kirjoitin. Se ihka oikea sinä, ei mene sanattomaksi. Sen sinän sanainen aarrearkku on täynnä sanoja, ja sitä arkkua ei panna kiinni, vaan sieltä jaellaan sanalahjoja meille muille, helmiä, aitoja.
Anteeksi, löin välillä lehdellä päätäni, sillä se peto lentelee täällä vielä. Jos olet oikea sinä, tiedät minkä lajin eläin se on.
Ei ole kuovi. - pikis'
samilja kirjoitti:
minusta tunnustaa, ettet ole se oikea sinä, se sinä, jolle minä kirjoitin. Se ihka oikea sinä, ei mene sanattomaksi. Sen sinän sanainen aarrearkku on täynnä sanoja, ja sitä arkkua ei panna kiinni, vaan sieltä jaellaan sanalahjoja meille muille, helmiä, aitoja.
Anteeksi, löin välillä lehdellä päätäni, sillä se peto lentelee täällä vielä. Jos olet oikea sinä, tiedät minkä lajin eläin se on.
Ei ole kuovi.älykkäät ja fiksut naiset on aina pikkasen pelottaneet minua,katos kun äly on puoleensavetävä ominaisuus.
olen aina avuton sellaisen naisen edessä - Trudilutzky
Siivetön pikis kirjoitti:
onks ne ilmalintuja?
Pelekääkkönää polliisia?
- samilja
pikis' kirjoitti:
älykkäät ja fiksut naiset on aina pikkasen pelottaneet minua,katos kun äly on puoleensavetävä ominaisuus.
olen aina avuton sellaisen naisen edessäNo, siitähän sitten saimmekin tietää, miksi uinailet oman armaasi selän Takana, sen tutun ja turvallisen, josta kaukana on kavala maailma, kuin myös vaino ja riita :))))
- :))
Trudilutzky kirjoitti:
Pelekääkkönää polliisia?
Tulukaa pois pölijät sieltä tolopasta, kuovit, meinaan!
- henrjii
on vaikea viedä lyhyellä pyrstöllä puuhun.
- Heikunkeikku
Totta visertelet.
Sitte jos niin pitkillä koivilla änkeis puuhun, niin olis yhtä oksiin sotkeutumista koko touhu.
- Heikunkeikku
Tässäpäs nyt tällään teille ihastuttavaakin ihastuttavamman katseluhetken. Eläimiä on joka lähtöön, joukossa on myös lintuja, ettei ihan hakoteille lähde aloituksesta hyppelehtimään. :)
Ei voi muuta, kuin tulla hyvälle tuulelle, kun näitä katselee.
Kunpa me ihmisetkin osaisimme olla tälleen vilpittömän vilpittömiä toistemme seurassa.
Eiköhän lähetä kattelemaan: http://www.youtube.com/watch?v=WYmsm5lmNwI&feature=related
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473245Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002857- 1362550
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572490- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172407Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212354Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100