Onko Suomeen saatavilla mitään laadukasta netti-TV viritystä joka tarjoaisi teräväpiirtoisia streameja? Ei tarvitse olla tallennusmahdollisuutta ja saa jonkin verran maksaakin. Tärkeintä kuitenkin on, ettei kyseessä olisi kytkykauppa, kuten Elisa Viihde. Esim. Eurosport Playerillä on hyvä idea, mutta kuvanlaatu ontuu parhaimmassakin streamissa (1,19 Mbit/s).
Toisena kysymyksenä voisi heittää, että onko Elisa Viihteessä mainostettu teräväpiirto edes oikeasti minkäänlaatuista?
HD streamiä?
10
1695
Vastaukset
- ................
Ei ole kokemusta kyseisestä palvelusta mutta sen mitä olen siitä lukenut niin vaikuttaisi ihan asialliselta.
- Nollåtta
maxivisionilla ei (vielä) ole kuin muutama hd-kanava. eurosportista on hd-versio ja sitten jokseenkin turha myzen.tv.
mutta kun noiden kanavien kuvanlaatua on katsonut niin toivoisi äkkiä lisääkin hd-kanavia!
kotimaiset kanavatkin saa 8 megabitin bitratella. en tiedä mistä ne ne napsii, koska niissäkin laatu on iptv:n kautta parempi kuin t-verkon kautta. en ole koskaan kotimaisia kanavia satelliitista katsonut, eli olisikohan ne siellä riittävällä bitratella ja maxivision ottaisi ne sieltä? veikkaus vain.
muuten tuo maxivision on kyllä ollut aivan loistava palvelu kun saa kaapelikanavatkin korpeen ja kanavia ei tarvitse tilata pitkinä jaksoina vaan voi ottaa haluamansa paketin ja maksaa sen kuukaudeksi kerrallaan. sitten jatkaa tilausta, tai olla jatkamatta.
valinnanvaraa on ~90 kanavaa, eli aika reippaasti enemmän kuin t-verkossa :) - ..................
Nollåtta kirjoitti:
maxivisionilla ei (vielä) ole kuin muutama hd-kanava. eurosportista on hd-versio ja sitten jokseenkin turha myzen.tv.
mutta kun noiden kanavien kuvanlaatua on katsonut niin toivoisi äkkiä lisääkin hd-kanavia!
kotimaiset kanavatkin saa 8 megabitin bitratella. en tiedä mistä ne ne napsii, koska niissäkin laatu on iptv:n kautta parempi kuin t-verkon kautta. en ole koskaan kotimaisia kanavia satelliitista katsonut, eli olisikohan ne siellä riittävällä bitratella ja maxivision ottaisi ne sieltä? veikkaus vain.
muuten tuo maxivision on kyllä ollut aivan loistava palvelu kun saa kaapelikanavatkin korpeen ja kanavia ei tarvitse tilata pitkinä jaksoina vaan voi ottaa haluamansa paketin ja maksaa sen kuukaudeksi kerrallaan. sitten jatkaa tilausta, tai olla jatkamatta.
valinnanvaraa on ~90 kanavaa, eli aika reippaasti enemmän kuin t-verkossa :)ottavat satelliitin kautta, Canal Digital lähettää lähes kaikki kotimaiset kanavat satelliitin kautta, poikkeuksena on Voice/Viisi, 4Sport, 4Sport Pro ja Suomitv joita ei Canal Digital välitä, 4Sport Pron toki saa sitten Viasatin kautta.
Toinen vaihtoehto on sitten se että ne saa jonkun linkin kautta nuo streamit eli noilla on sopimus Digitan kanssa että Digita toimittaa signaalin linkkien kautta suuremmalla bitratella.
Mutta sulta mun pitikin kysellä että mites nuo MTV3 kanavat kun niitä ei verkkoon voida tallentaa koska MTV Media on niin pyytänyt, mutta voiko niitä tallentaa normaalisti esim. dvd:lle boksista scartin kautta? Vai onko noissa kopionesto?
Olisi kiva kuulla sun kokemuksia ja mielipiteitä tuosta palvelusta enemmänkin. - ..............
.................. kirjoitti:
ottavat satelliitin kautta, Canal Digital lähettää lähes kaikki kotimaiset kanavat satelliitin kautta, poikkeuksena on Voice/Viisi, 4Sport, 4Sport Pro ja Suomitv joita ei Canal Digital välitä, 4Sport Pron toki saa sitten Viasatin kautta.
Toinen vaihtoehto on sitten se että ne saa jonkun linkin kautta nuo streamit eli noilla on sopimus Digitan kanssa että Digita toimittaa signaalin linkkien kautta suuremmalla bitratella.
Mutta sulta mun pitikin kysellä että mites nuo MTV3 kanavat kun niitä ei verkkoon voida tallentaa koska MTV Media on niin pyytänyt, mutta voiko niitä tallentaa normaalisti esim. dvd:lle boksista scartin kautta? Vai onko noissa kopionesto?
Olisi kiva kuulla sun kokemuksia ja mielipiteitä tuosta palvelusta enemmänkin.tarkoitin siis MTV3 maksukanavia joita ei voi tallentaa verkkoon, mutta onnistuuko siis niiden tallennus dvd:lle?
Luin että Canal kanavien kanssa sama homma, ei voida ainakaan tallentaa verkkoon, mutta en tiedä niistäkään voiko niitä tallentaa scartin kautta dvd:lle. - Nollåtta
.................. kirjoitti:
ottavat satelliitin kautta, Canal Digital lähettää lähes kaikki kotimaiset kanavat satelliitin kautta, poikkeuksena on Voice/Viisi, 4Sport, 4Sport Pro ja Suomitv joita ei Canal Digital välitä, 4Sport Pron toki saa sitten Viasatin kautta.
Olisi kiva kuulla sun kokemuksia ja mielipiteitä tuosta palvelusta enemmänkin.itse olen maikkarin kanavia tallennellut joskus niin että mulla on boksin scartista johto tietokoneen analogisen tv-kortin sisääntuloon. tietysti videokaappari tai tallentava dvd-soitin käy aivan hyvin.
linuxissahan at-komennolla saa kätevästi ajastettua toimintoja eli periaatteessa ajastuksen voisi sillä hoitaa ja sitten kun olisi ir-led lirc:llä ohjaamassa boksi oikealle kanavalle niin kaiken saisi tallennettua kotikoneelle. mutta loppujen lopuksi niin vähän tallennettavaa maikkarin kanavilta olisi ollut etten jaksanut tuota säätää. kun lähinnä faktaa katselen ja sieltä ohjelmat tulee "riittävän" monta kertaa muutenkin. nyt kesäksi en ole edes maikkarin pakettia viitsinyt tilata kun telkun katselu on niin vähäistä.
varmaan syksyllä otan sen taas kuukausi kerrallaan.
noista muista kokemuksista voisin sanoa että palvelu on helvetin hyvä ja hinta/laatusuhde on kohdillaan.
olin itsekin epäileväinen tuota iptv:tä kohtaan kun aikoinaan päijät-hämeen puhelimen myymälässä kävin sitä ihmettelemässä. silloin boksi tilttasi esittelyn aikana kerran ja signaali katosi kerran kokonaan ja lopun aikaa nyki. jäi silloin tilaamatta :)
mutta tuo maxivision on itsellä ollut puolisen vuotta eikä siinä sinä aikana ole ollut ainoatakaan katkosta, ongelmaa tms. t-verkon kanssa mulla oli paljon enemmän ongelmia ja nyt otan kaikki t-verkon kanavatkin iptv:n kautta. antennijohto boksin t-virittimelle kyllä menee ja normaaleissa olosuhteissa boksilla voisi ilmaiskanavat katsoa antenniverkon kautta. mutta laatu on tosiaan parempi iptv:n kautta.
asiakaspalvelu tuolla firmalla toimii myös. firman omien sivujen mukaan:
>>Asiakaspalvelunumeron 09 3508 2670 vastausaika tammi-maaliskuussa 2010 oli keskimäärin 37,1 sekuntia ja alle 60 sekunnissa vastattujen osuus 92,3 %.>>
itse en ole koskaan tuonne joutunut soittamaan kun asiat on hoitunut sähköpostillakin nopeasti. aina on vastaus tullut alle tunnissa.
neuvoivatpa sieltä modeemin asetuksetkin, vaikka eihän heillä siihen mitään velvollisuutta olisi ollut. harvinainen asiakaspalvelu nykyään, kun siellä on tekniikasta ymmärtäviä tyyppejä töissä.
maxivisionista on täällä ihan lukemisen arvoinen ketju:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=74730
mutta mitään riskiähän maxivisionin tilaamisessa ei ole. sitä saa kotona kokeilla rauhassa 14 päivää ja jos ei ole tyytyväinen niin saa kaikki rahansa takaisin.
tuo uusien kanavien tilaaminen on kätevää.
valitaan my.maxivisionista tilattava kanava tai kanavapaketti ja laitetaan se ostoskoriin.
sitten maksetaan verkkopankissa ja kanava tai kanavapaketti näkyy puolessa minuutissa boksilla.
jos tilaa vaikka kuukaudeksi, niin maksetaan verkkopankissa kuukauden katselumaksu.
kuukauden päästä voi tilata paketin uudelleen tai ellei halua, jättää tilaamatta niin kanava lopettaa näkymisen. mitään irtisanomisia tilauksesta ei tarvita.
nuo kanavat ja hinnat löytyy täältä:
http://www.maxivision.fi/kanavapaketit
tiivistettynä omat syyt maxivisionin valintaan:
-ei pitkiä tilauksia, kanavat saa tilattua silloin kun tarvitsee ja esim kesällä voi olla tilaamatta
-ruotsin kanavien tarjonta. satelliitista tämä olisi vaatinut sen että sopimuksen tekee ruotsissa asuva kaveri ja lähettää kortit ja laskut mulle. maxivision oli ainoa tapa tilata ruotsin kanavat laillisesti suomen maaseudulle
-ei vaihtoehtoa. maxivision oli tänne korpeen ainoa keino saada kaapeli-tv kanavat. edes oma internet-operaattori sonera niitä ei pystynyt toimittamaan.
en nyt tiedä osasinko vastata yhtään sinua kiinnostaviin kysymyksiin, mutta kysele lisää. ja tosiaan tuo dvd-plazan ketju kannattaa lueskella myös! - Nollåtta
Nollåtta kirjoitti:
itse olen maikkarin kanavia tallennellut joskus niin että mulla on boksin scartista johto tietokoneen analogisen tv-kortin sisääntuloon. tietysti videokaappari tai tallentava dvd-soitin käy aivan hyvin.
linuxissahan at-komennolla saa kätevästi ajastettua toimintoja eli periaatteessa ajastuksen voisi sillä hoitaa ja sitten kun olisi ir-led lirc:llä ohjaamassa boksi oikealle kanavalle niin kaiken saisi tallennettua kotikoneelle. mutta loppujen lopuksi niin vähän tallennettavaa maikkarin kanavilta olisi ollut etten jaksanut tuota säätää. kun lähinnä faktaa katselen ja sieltä ohjelmat tulee "riittävän" monta kertaa muutenkin. nyt kesäksi en ole edes maikkarin pakettia viitsinyt tilata kun telkun katselu on niin vähäistä.
varmaan syksyllä otan sen taas kuukausi kerrallaan.
noista muista kokemuksista voisin sanoa että palvelu on helvetin hyvä ja hinta/laatusuhde on kohdillaan.
olin itsekin epäileväinen tuota iptv:tä kohtaan kun aikoinaan päijät-hämeen puhelimen myymälässä kävin sitä ihmettelemässä. silloin boksi tilttasi esittelyn aikana kerran ja signaali katosi kerran kokonaan ja lopun aikaa nyki. jäi silloin tilaamatta :)
mutta tuo maxivision on itsellä ollut puolisen vuotta eikä siinä sinä aikana ole ollut ainoatakaan katkosta, ongelmaa tms. t-verkon kanssa mulla oli paljon enemmän ongelmia ja nyt otan kaikki t-verkon kanavatkin iptv:n kautta. antennijohto boksin t-virittimelle kyllä menee ja normaaleissa olosuhteissa boksilla voisi ilmaiskanavat katsoa antenniverkon kautta. mutta laatu on tosiaan parempi iptv:n kautta.
asiakaspalvelu tuolla firmalla toimii myös. firman omien sivujen mukaan:
>>Asiakaspalvelunumeron 09 3508 2670 vastausaika tammi-maaliskuussa 2010 oli keskimäärin 37,1 sekuntia ja alle 60 sekunnissa vastattujen osuus 92,3 %.>>
itse en ole koskaan tuonne joutunut soittamaan kun asiat on hoitunut sähköpostillakin nopeasti. aina on vastaus tullut alle tunnissa.
neuvoivatpa sieltä modeemin asetuksetkin, vaikka eihän heillä siihen mitään velvollisuutta olisi ollut. harvinainen asiakaspalvelu nykyään, kun siellä on tekniikasta ymmärtäviä tyyppejä töissä.
maxivisionista on täällä ihan lukemisen arvoinen ketju:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=74730
mutta mitään riskiähän maxivisionin tilaamisessa ei ole. sitä saa kotona kokeilla rauhassa 14 päivää ja jos ei ole tyytyväinen niin saa kaikki rahansa takaisin.
tuo uusien kanavien tilaaminen on kätevää.
valitaan my.maxivisionista tilattava kanava tai kanavapaketti ja laitetaan se ostoskoriin.
sitten maksetaan verkkopankissa ja kanava tai kanavapaketti näkyy puolessa minuutissa boksilla.
jos tilaa vaikka kuukaudeksi, niin maksetaan verkkopankissa kuukauden katselumaksu.
kuukauden päästä voi tilata paketin uudelleen tai ellei halua, jättää tilaamatta niin kanava lopettaa näkymisen. mitään irtisanomisia tilauksesta ei tarvita.
nuo kanavat ja hinnat löytyy täältä:
http://www.maxivision.fi/kanavapaketit
tiivistettynä omat syyt maxivisionin valintaan:
-ei pitkiä tilauksia, kanavat saa tilattua silloin kun tarvitsee ja esim kesällä voi olla tilaamatta
-ruotsin kanavien tarjonta. satelliitista tämä olisi vaatinut sen että sopimuksen tekee ruotsissa asuva kaveri ja lähettää kortit ja laskut mulle. maxivision oli ainoa tapa tilata ruotsin kanavat laillisesti suomen maaseudulle
-ei vaihtoehtoa. maxivision oli tänne korpeen ainoa keino saada kaapeli-tv kanavat. edes oma internet-operaattori sonera niitä ei pystynyt toimittamaan.
en nyt tiedä osasinko vastata yhtään sinua kiinnostaviin kysymyksiin, mutta kysele lisää. ja tosiaan tuo dvd-plazan ketju kannattaa lueskella myös!niin ja mainitaan nyt että vaikuttava tekijä palvelun valintaan oli kyllä sekin, että maxivisionin saa vaikka luottotiedot olisi ryssinyt miten hyvin tahansa :)
kysyin sitä aspasta ennen tilausta ja niitä ei kuulemma edes tarkasteta koska palvelut maksetaan aina etukäteen. - mää vaan
Nollåtta kirjoitti:
valinnanvaraa on ~90 kanavaa, eli aika reippaasti enemmän kuin t-verkossa :)Palaan tähän asiaan tällälailla vähän myöhässä. Kuulostaa todella hyvältä Maxivisioni nyt kun kävin katselemassa sivuja. Palvelu oli nimeltä tuttu, mutta olin näköjään ennakkoluuloinen kun oletin että se on muiden tapaan 24kk määräaikainen. Maxivision kuulostaa jotakuinkin juuri siltä mitä haen, jos ei erillisen digiboksin tarvetta oteta huomioon. Ainut mikä maxivisionista siis puuttuu on mahdollisuus katsoa PC:ltä. Tänä viikonloppuna on niin kiire ettei omatunto salli ryhtyä tähän, mutta ensi viikonloppuna varmaan tulee haettua Mustasta Pörssistä boksi kokeiluun! Kiitos tästä vinkistä!
- tyytyväinen1982
Olen käyttänyt maxivisionia yli vuoden ja olen todella tyytyväinen. Tuo kanavien määrä on hieno:
http://www.anssi.fi/2011/02/testissa-maxivision-iptv-boksi/
Ja lisäksi uusia kanavia tulee maaliskuussa 40 lisää, ja kuulemma vielä 20 myöhemmin. Hdkanavia on tosi mukavaa katsella!
- En lähtis kehumaan
En tiedä, onko loku enään lukemassa tätä. Mutta ajattelin lisätä seuraavaa; Olen itse nyt käyttänyt maxivision palvelua vähän aikaa ja todennut että normaali katselussa kuvalaatu on tosiaan hyvä.
Mutta nauhoituslaatu on surkea, ainakin yli 37 " televisiossa näkyy selkeästi että kuva puuroutuu. Kyselin syytä maxivisionilta ja sieltähän vastaus tuli, että kaikki nauhoitukset toimivat 2MB nopeudella... Näin ollen siinä syy surkeaan kuvaa. Ihmettelen miksi ei kaikki nämä testit ja kehut jotka maxivision on saatu, ei mainita tätä. Minun mielestä tämä syö aika pahasti koko "aikakoneen" tarkoitusta.
Kyllä laittoivat lisätietona että tähän on tulossa muutoksia nyt syksyllä 2011, saa nähdä paraneeko vai pitääkö purkaa sopimusta...- .........
Mulle riittää se että suorakatselussa laatu on hyvä ja voi niitä kanavia tallentaa muullakin tavalla kuin maksullisella tallennustilalla. On keksitty dvd-tallentimet ja kovalevytallentimet. Lisäksi toi maksullinen tallennustila ei mahdollista kaikkien kanavien tallennusta, asia johon Maxivision ei ole syypää eikä voi siihen vaikuttaa vaan syypäät on tv-yhtiöt jotka ei sitä salli. Mutta jos tallentaa jollekin omalle laitteelle niin sitten nekin kanavat tallentuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa13080Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.92128Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1131739Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101066Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450982Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn129976- 35764
- 50697
- 67691
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30655