Berninpaimenkoira

Annu.

Haaveissa olisi kyseinen rotu, on ollut jo monta, monta vuotta. Kun olen itse aika huono kouluttamaan niin haluaisinkin tietää onko Kaakkois-Suomessa mahdollista saada koulutusta kouluttamiseen?
Kennel-liiton sivuilla kerrotaan rodusta että on helppo kouluttaa. Voisiko joku bernin omistaja kertoa rehellisesti onko se totta.

5

365

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annu.

Mitä pennut osapuilleen maksavat?

Kaikkien koirien kouluttaminen vaatii määrätietoisuutta ja toistoja toistojen perään. Riippuu vähän koirasta, onko uros vai narttu jne. Mutta meidän bernimme, jolla on omaa tahtoa joissakin asioissa todella paljon, oppii kuitenkin nopeasti mitä sille opetetaan. Se on halukas oppimaan uutta ja nameilla ja kehuilla saa paljon aikaa. Vaikka meidän koiramme on välillä ns. kovapää niin silti koulutuksessa sille pitää olla lempeä. Miksi epäilet olevasi huono kouluttaja? Ota koirakirjoista selvää, Tuire Kaimion kirjat on ainakin hyviä ja käy tulevan koirasi kanssa tottelevaisuuskoulutuksissa niin kyllä te pärjäätte. Mielestäni pärjäätte jopa paremmin, jos koulutat koirasi alusta alkaen itse. Tsemppiä, ja toivottavasti saat haluamasi koiran! :)

No siinähän ne noin. 1000-1200 euroa varmaankin ovat riippuen kennelistä.

• bernifany

Oma bernini oppii tosi nopeasti asioita. Koulutuksessa ollaan käyty ja hyvin menee kun palkitsee ja kehuu paljon. On yhteistyöhaluinen ja mahtava muutenkin.

• =O)

Kyllä berni tekee 'ruoan' eteen vaikka voltteja =O)
        meidän narttu oppii tosi nopeasti, mutta toisaalta on paljon paksupäisempi sillä päällä ollessaan eli tyypillinen nainen. ;D
        Uros on äly innokas, varsinkn jos haistaa nakkeja, mutta jos sattuu haistamaan juoksuisen nartun ei korvia enään löydy..
        mutta koiratkin ovat yksilöitä ja eikä aina jaksa olla skarppina. Kyllä sinä osaat, niin minäkin olen aloittanut 'tyhjästä'. Käy sennenkoirien sivuilla http://sennenkoirat.net/site/ niin löydät lähimmän alajaoston. He järjestävät ( toivon mukaan) TOKO:a ja antavat tukea sekä koirasi saa sosiaalista toimintaa.
        Tervetuloa bernien ihanaan maailmaan !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      89
      1430
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      992
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      66
      887
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      361
      851
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      170
      815
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      743
    7. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      585
    8. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      124
      454
    9. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      43
      445
    10. Laittasit nyt vaan vielä

Viestin mies, kuitenkin haluut laittaa 🫢
      Ikävä