Päältäajettava jönsse ei starttaa

jönssemaan

Ostin viime kesänä Jonsered LR10, 10hp riskraattorin kone. Oli talven tuolla kylmässä ulko varastossa, eikä enää starttaa, ei endes inahda. Vaihdoin pullahtaneen geeliakun uuteen kennoakkuun mutta edelleenkään ei sano mitään vaikka avaimesta kääntää. Laitoin öljyäkin lisää. Mistähän kannattais alkaa vikaa etsimään?

10

9109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rassaaja007

Ota starttauksen jälkeen tulppa irti ja katso onko märkä vai kuiva, jos kuiva, ei saa todennäköisesti bensaa, jos taas märkä kipinä varmaan puuttuu = tulppa viallinen, joku anturi hapettunut, puola vika, tms.
      En tiedä tuon mallin antureista, mutta varmaan istuimen alla on yksi, siis pitää olla kuski penkillä kun starttaa.

• I/C 180hv

Se ei starttaa, joten tuskin kastelee tulppaakaan?? Ohittaa yksitellen nuo turvakytkimet ja selvittää siten mikä on sökö. Niin, ja sen sulakkeen tarkistaa. Voihan se olla virtalukkokin...

• oli sama vika

Jokin turvakytkimistä ei toimi.
      Turvakytkimet on istuimessa, terässä, vaihteissossa ja kytkimessä/jarrussa.

• kpg1

Etuleikkurissa ainakin pitää olla leikkuterät ylhäällä ja istua penkissä, ei muuten starttaa.
        Crc:tä tms niihin turvakytkimiin olisi hyvä laittaa

• Anonyymi
        kpg1 kirjoitti:

Etuleikkurissa ainakin pitää olla leikkuterät ylhäällä ja istua penkissä, ei muuten starttaa.
        Crc:tä tms niihin turvakytkimiin olisi hyvä laittaa

Jonsered LT2113 ei minullakaan käynnistynyt, ei inahtanutkaan vaikka akussa virtaa ja viikko sitten toimi. Istuimen alta turvakytkimen välistä löytyi pieni paperinpala, joka esti virran kulkemisen. Otin sen pois ja kone toimii taas.

• Toisen takapyörän takana on 20 amppeerin sulake.Katso että se on ehjä

• Karija

Onko terän turvakytkin jossain koneen alla, minulla jäi jumiin pohjasta ja sen jäleen ei starttaa eli ei tule virtaa. Joku estää nyt että ei virta kulje starttimoottorille. Akun tarkistin se on ok.

• Harmittaa

Minunkin Jonsered ajettava leikkuri ei käynnisty. Siis kun ilmat viilenee. Starttaa hyvin mutta vain jauhattaa🤔Kuka tietää?

• cvzvv

Täytyy sanoa että ihme homma, itellä jo 2001 mallin husqvarna lt125 ja on toiminut viime päiviin asti hyvin, siis lähtee erinomaisesti käymään jos vaan akussa virtaa.

Onko akussa riittävästi virtaa?

• Anonyymi

Akussa on virtaa. Ainakin starttaa. Lämpimällä toimii mutta kun viilenee ilma ,vain jauhattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6484
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3352
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2676
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2308
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1861
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1822
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1600
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1452
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1448
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    Aihe