Koputusta ikkunaan

Waker

Minulla oli eräs kaveri johon välit katkesivat kaksi vuotta sitten. Tämä ihminen ryyppäsi minkä kerkesi ja eli poikakaverinsa hakattavana. Muutama viikko sitten kuulin hänen kuolleen poikaystävänsä "käsittelyssä".

Samana yönä olin nukkumassa kun kuulin puoliunessa kolme koputusta ikkunaan. Unessani se oli keittiön ikkuna, mutta tuntui kuin se olisi kuulunut aivan vierestä. Seuraavana päivänä kuulin samaiset kolme koputusta ulko-ovessa kun olin äitini luona käymässä. Odotimme muita perheenjäseniä saapuvaksi ja avasin oven, mutta takana ei ollut ketään. Ihmettelin sitä, koska äitini asuu kerrostalossa jossa tietenkin soitetaan ovikelloa jos halutaan joku avaamaan ovi. Kukaan satunnainen kulkija ei voi myöskään koputtaa ikkunaani, koska se sijaitsee noin 20 metriä maanpinnasta.

Mitä tämä oikein on?

16

8552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensimmäisenä tietty tulee ensimmäisenä mieleen tällänen selitys,että ehkä hän vaan halusi ilmoittaa sinulle olevansa jollain tavoin kunnossa etc. Vaikea sanoa,mutta näin ainakin olettaisi niin olevan,jos ei muuten. :3

    • lg

      Tunsin erään karjalaismummon 1980 luvulla. Kävin hänen luonaan usein kyläilemässä. Hän kertoili minulle aina tälläisiä tarinoita, että taas viime yönä joku kävi koputtamassa ikkunaan kolme koputusta.Kukahan nyt ilmoittaa lähdöstään? No enhän minä todesta niitä ottanut.Mut sitten kävi kerran niin että olin isän kanssa iltapalalla kun yhtäkkiä kuului olohuoneen ikkunasta 3 koputusta.Isä kysyi koputtiko joku? mä vastasin että koputti ja menimme molemmat ulko-ovelle ja siellä ei ollut ketään.No se siitä sitten. Meni muutama päivä kun sain tiedon että se karjalaismummo oli kuollut, silloin tuli mieleen että se mummohan se ilmoitteli lähdöstään.Kerran se mummo sanoi minulle ,että jos kuulet niitä koputuksia niin sano vaan; ole kuka olet mutta toista kertaa älä tule. Siihen pitäisi koputukset loppua. Enkä ole itse niitä enää kuullut.

      • kummitus kaverina.

        Meillä kävi silleen että TV, aukesi itestään ja ääni tuli täysille, tämä sattui päivällä ja moneen kertaan, lopulta nykäsin töpselin pois rasiasta ja sanoin hymynkare suupielessä nyt sun pitääkin hypätä.
        Se seuraus siitä oli että, tv, aukes yöllä ja taas täysille.
        Ja jos katsoit tv,tä niin itestään alkoi mennä täysille, eikä se "kummitus" tienny pitäiskö mööpeliä täysillä vai pienellä, sen kanssa sain "kulijailla" aikani ja kyllä se on taas ollut iisisti.

        Ja kerroin siitä tyttärelelleni ja siellä alkoi stereot aueta ja meni aivan pienelle,
        ja väliin stereot meni isolle mutta harvoin.


    • Ogotsoko

      Suden hetki
      Minulle sattui tällainen selittämätön koputusilmiö yöaikaan 7.7.2015 kello 00:45. En myöskään ollut ns. kännissä tai missään aineissa.
      Olin yksin mökilläni ja heräsin kesken unien yöllä 7.7.2015 kello. 00:45 kun kuulin 3 melko kovaa koputusta mökin ulko-oven ikkunaan, eli ovessani on lasi ikkuna. Koputukset olivat säännöllisiä ja rytmisiä, sekä voimakkaita. Mikään lintu se ei voinut olla, koska linnutkin nukkuu ja on vähemmän aktiivisia öisin, paitsi pöllölinnut ja jotkin yö muuttajat. Menin heti katsomaan mökin ulko-ovelle eteiseen onko siellä ketään ja avasin ulko-oven tarkistaakseni oliko ulkona ketään, mutta eipä ollut. Mietin onko 3 koputusta yöllä paha asia? 3 koputusta perinteisesti perimätiedon mukaan todella liittyvät kuolemaan ja on siis paha.
      Ajattelin, että nyt joku läheinen ihminen kuoli ja jätti viimeisen viestin minulle ja tuli ilmoittamaan asiansa kolmella koputuksella yöllä mökin ulko-oven ikkunaan. Mietin, että kuka ilmoittaja oli ja mitä viesti 3 koputuksesta yöaikaan piti sisällään. Olen kuullut, että kuolemantapauksen sattuessa saatta saada etiäisiä, kuten koputuksia, mutta ainakaan vielä ei ole suruviestiä miltään suunnalta tullut. Eikös kolme koputusta ole selvästi hyvästit joltain tutulta hengeltä, joka jatkaa matkaansa nyt toisessa olomuodossa? Miksi nämä koputukset eivät sitten kuulu kaikille ajan hetkellä ja onko tällä edesmenneellä hengellä jotain läheisen suhteen kanssa tekemistä?
      Taitaa olla monta vastausta tähän asiaan. Varmasti läheisyyskin vaikuttaa ja on olennaista, ehkä myös herkkyys, ehkä sekin, että edesmennyt katsoo, että jos edes yksi huomaa viestin kuoleman jälkeisestä toisesta olomuodosta, niin kaikki hyvin ja annettu viesti kulkeutuu yhdenkin surijan kautta eteenpäin.
      Suurin osa ihmisistä tietää varmasti, mitä etiäinen tarkoittaa. Tässä pieni selvitys, koska kaikki eivät sanaa tai ilmiötä tunnista. Etiäinen on hiukan kuin telepatia, mutta silti eri asia. Eli etiäinen on jonkinlainen enne ja varoitus tulevasta, tai vinkki mitä on tulossa.

    • ValmisOlen

      Aikaa ja paikkaa ei ole olemassa, siellä minne me matkaamme kuolemamme jälkeen. Tätä kutsutaan myös Jumalaksi. Arvatkaapa kaipaanko sinne jo, mikään ei sido minua enää tänne. Ei ole rakkautta, ketä rakastaa täällä ajassa, tässä paikassa. Olen valmis.

    • Anonyymi

      Tää kuulostaa oudolta mutta asiaan. Mä olin jotai 12 ja mun ikkunaan kuputettiin kolme kertaa. 2.päivää sen jälkeen mun veli löydettiin kuolleena sen asunnosta. Mä oon lukenu kirjoista että kun joku läheinen kuolee niin se koputtaa kolme kertaa. mun kotona kuuluu joskus ääniä ja mun talon ulko-ovi aukeilee klo 12-3 (joskus)

    • Anonyymi

      Äitini kuuli kolme koputusta sängyn päätyyn kun hänen isänsä oli menehtynyt vanhuuteen (yli 90 vuotias oli). Kolme kunnon jysäystä oli ollut.

      Itselläni on tapana joskus nukkua huonosti ja kuorsaan läpi yön. Monesti olen herännyt koputukseen. Joko kolme tai kaksi koputusta. Vaikea sanoa mistä se kuuluu, mutta tarpeeksi isolla että siihen herää. Naapuri se ei ole. Olen ajatellut että se voisi olla oman alitajunnan tekemä herätysmekanismi, jos kuorsaa niin ettei saa kunnolla happea. Kuorsauksen ääni se ei ole, vaan oikea koputus, jonka ehtii kuulla siinä ainakin joka toisena kertana siinä herätessä. Näin käy ehkä kerran kuukaudessa.

      Toisaalta, se mitä puhutaan alitajunnasta, on aluetta jota emme tunne, emmekä sen syvyyttä ja laajuutta ja tasoja tunne emmekä näe. Siksi se että se ääni kuuluisikin vain "unesta", eli sisäisistä aisteistani (eli olisi aivojen luomaa kuten unikin) ei tarkoita välttämättä sitä, etteikö sen voisi tehdä esim. joku toisella (näkymättömällä) olemassaolon tasolla oleva joka haluaa auttaa...

    • Anonyymi

      Terve, kello on nyt 3.52 ja 10 vuotias tyttäreni tuli herättämään meidät pienessä paniikissa. Oli herännyt koputukseen ulko-oveen. Itse olen herkkäuninen enkä ollut kuullut mitään. Menin tarkistamaan tietysti ulos ja kiersin talon (okt) ja katselin naapurienkin pihoille. En uskonutkaan löytäväni mitään. Syy tähän oli se, että tytär oli kuvaillut täsmälleen samat 3 koputusta, jotka itsekin olin kuullut ja herännyt samassa talossa. Talo meidän rakentama eli uusi, edellisiä asukkaita ei siis ole. Omassa tapauksessa koputukset olivat todella äänekkäitä, jopa liian äänekkäitä. Omasta kokemuksesta on jo reilusti yli vuosi, eikä lähipiiristä ollut kukaan kuollut. Talossamme on myös todella ”painava” / ”raskas-ovipumppuinen” terassin ovi, joka on metallia. Kyseistä ovea ei saa nuorin tyttäreni edes itse auki. Tämä kyseinen ovi on auennut todistetusti sekä oman väen, että vieraiden silmin nähtynä auki ja takaisin kiinni. Todistetusti 3 kertaa nyt noin 6 vuoden aikana. Että sellasta. Joku täällä käy meitä aika-ajoin moikkaamassa. No olit sitten kuka tahansa meillä on täällä kaikki vallan mainiosti.

    • Anonyymi

      "Mitä tämä oikein on?"

      Unta

    • Anonyymi

      Kaikki kummitustarinat ovat joko keksittyjä tai sitten harhoja, sekä keksittyjen ja harhojen levittämistä mukatosina.

    • Anonyymi

      Okei

    • Anonyymi

      Mä oon 11v ja nyt mä en pysty nukkuu kun mua pelottaa joku tyyppi joka koputtaa mun ikkunan

      • Anonyymi

        Sano huoltajallesi että katsoo kuka häiritsee untasi jos vielä toistuu, muuten pää tyynyyn ja unta. Ole huoleti.


    • Anonyymi

      Se tarkoittaa sitä, että olet sekopää. Hae hoitoa.

      • Anonyymi

        Törkeää.


    • Anonyymi

      Luin viime talvena kirjan pappien tekemistä henkien pois manauksista. Siitä kiinnostuneena tilasin pyhää vettä. Seuraavana yönä heräsin kellon kilinään vieressäni. Sellainen ääni minkä pieni kävyn kokoinen kello tekisi sitä kilistäessä. Samanlainen mitä esim. Ortodoksit käyttävät jumalanpalveluksissaan. Sitä ennen tai sen jälkeen ei ole moista tapahtunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe