ja heillä vielä alaikäisiä lapsia, niin onko suurperheissä mietitty, että kuka silloin ottaa lapset hoitaakseen? Siinä vaiheessa, jos vanhimmat lapset aikuisia, niin sovitaanko siinä sitten, että he ottavat nuoremmat sisarukset hoitoonsa?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko suurperheen vanhemmilla jotain mahdollisuuksia vaikuttaa siihen, mihin lapset joutuvat, mikäli molemmat vanhemmat kuolevat?
Elämä tiettävästi on yllätyksiä täynnä, eikä yllätykset ole aina niin miellyttäviä. Olisi jotenkin kammottavaa ajatella, että perhe hajoaisi eri sijaisperheisiin, mikäli ei olisi sukulaisia, jotka ottaisivat koko joukon hoitaakseen (mikäli siis vanhimmatkin lapset olisivat alaikäisiä).
jos vanhemmat kuolevat
1
298
Vastaukset
- äiti+5
Kääntäisin asian näin, ei se sen helpompaa ole yhdenkään lapsen kanssa. Misk isiitä pitäisi tulla ongelma jos on suurperhe?
Olen itse jäänyt orvoksi 1,5 vuotiaana, yksin. Ensin kasvattiperheenä toimi mummula, myöhemmin laitos. Ja olen koko ikäni toivonut että minulla olisi ollut sisaruksia, joku joka ymmärtäisi tätä tilannetta, jonka kanssa jakaa näitä tunteita ja joka olisi kokenut saman. Olen ollut todella yksinäinen, ja tulen sitä myös olemaan.
Itselläni on pian viisi lasta, ja olen heistä äärettömän kiitollinen. Tässä vuosien aikana on ollut kiehtovaa nähdä myös sisarussuhteiden syntyminen, ja todellakin, he ovat toisilleen todella läheisiä. Jos meille kävisi jotain, tiedän että lapseni osaisivat tukea toisiaan, ja pärjäisivät kyllä. heidän ei tarvitsisi miettiä sitä, että lähin omainen on viranomainen (kuten minulla ennen tätä parisuhdetta ja perhettä), vaan heillä on aina toisensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 405585
Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2234551Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️364494Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?724305Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k264272Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem1603775- 963152
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.203035Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!273031Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill102140