Dar es Salaam - Mitä tehdä? Mikä turvallista?

uarleh

Hei

Darissa matkanneet tai asuneet! Olen lähdössä 4 kuukaudeksi Dar es Salaamiin ja olen mietiskellyt että mitähän tällainen länsimaalainen tyttö uskaltaa kaupungissa tehdä, ja missä alueilla on turvallista liikkua? Mitä eurooppalaiselle sopivia vapaa-ajan aktiviteetteja (esim. urheilua, kahviloita ym.) kaupungista löytyy? Ja mitenhän paikalliset suhtautuvat valkoihoisiin turisteihin...?

Toivottavasti joku osaisi heittää edes jotain neuvoja! :)

6

2089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miepä

      Mä olin Tansaniassa neljä kuukautta kanssa. Mä asustelin Mwengen lähellä Kunduchissa eli en siellä Darin keskustassa. Ihan yleisesti ottaen illalla ei kannata liikkua yksin missään. Itse kuljeskelin pari ensimmäistä viikkoa yksin kaupungilla ja ihan turvallisin mielin sain kävellä. Paikalliset on tottunu länsimaalaisiin ja saattavat tulla kadulla juttelemaan. Ja ovat kyllä hyvin auliita auttamaan ja neuvomaan. Minua varoiteltiin kaikista ryöstäjistä, mutta omalle kohdalle ei sellaista sattunut. Parilta ystävältä vietiin kamera ja rahat, mutta se oli lähinnä heidän omaa tyhmyyttään.

      Noista vapaa-ajan aktiviteeteista en oikein osaa sanoa. Itse tein vapaaehtoistyötä ja viikonloppuisin kiertelin kaupungilla. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua.

      • uarleh

        Hei Miepä!

        Joo kyllä pienistäkin neuvoista on apua :) Eiköhän sitä sielläkin maalaisjärjellä pärjäile melko pitkälle.


      • werner1
        uarleh kirjoitti:

        Hei Miepä!

        Joo kyllä pienistäkin neuvoista on apua :) Eiköhän sitä sielläkin maalaisjärjellä pärjäile melko pitkälle.

        Mina ainakin uskalsin liikkua iltaisin ja oisinkin yksin, Asuin oyster baylla, aika lahella koko beachia.
        Silla niemella on ainakin slipway niminen paikka, mika kannattaa kayda katsastamassa. Hyvin vartioitu paikka, jossa oli wifi-verkko ja siella olevassa supermarketissa ostoksia tehdessa sai "ilmaista" nettiaikaa..
        Mahtavi kalaruokia yms.
        Tietysti on kaupunginosia, mihin en oiseen aikaan paljon uskaltanut menna yksin. Kaupungissa murto-osa kaduista on paallystetty, mutta siihenkin tottuu. Avoimin mielin siella parjaa hienosti.
        malaronea soin paivittain koko 3kk mita siella olin. Lariam ei mulle sopinut, vaan siita tuli aivan kauheita painajaisia ja paansarkya. Malaronerasia taitaa olla suomessa jtn 50€/12tbl, mutta esim saksasta saman laakkeen saa 12 eurolla
        Mulle tulikin ikava sinne.. Ehka ensi kevaana sitten.


      • ntsi
        werner1 kirjoitti:

        Mina ainakin uskalsin liikkua iltaisin ja oisinkin yksin, Asuin oyster baylla, aika lahella koko beachia.
        Silla niemella on ainakin slipway niminen paikka, mika kannattaa kayda katsastamassa. Hyvin vartioitu paikka, jossa oli wifi-verkko ja siella olevassa supermarketissa ostoksia tehdessa sai "ilmaista" nettiaikaa..
        Mahtavi kalaruokia yms.
        Tietysti on kaupunginosia, mihin en oiseen aikaan paljon uskaltanut menna yksin. Kaupungissa murto-osa kaduista on paallystetty, mutta siihenkin tottuu. Avoimin mielin siella parjaa hienosti.
        malaronea soin paivittain koko 3kk mita siella olin. Lariam ei mulle sopinut, vaan siita tuli aivan kauheita painajaisia ja paansarkya. Malaronerasia taitaa olla suomessa jtn 50€/12tbl, mutta esim saksasta saman laakkeen saa 12 eurolla
        Mulle tulikin ikava sinne.. Ehka ensi kevaana sitten.

        Aika tyypillinen afrikkalainen kaupunki. Vähintään yhtä turvallinen kuin isot Euroopan kaupungit. Ihmiset ystävällisiä ja auttavaisia. Käytin paikallisia dala-dala busseja, joissa saattoi olla jopa 30 ihmistä. Samoin mopotaksit ovat aivan hyviä. Pitää vain aina tingata hinta etukäteen, jottei tule maksun kanssa ongelmia.
        Minulle sopi Larian hyvin, eikä siitä ollut mitään haittavaikutuksia. Juuri eilen otin viimeisen.


      • misa6

        Hei,

        Luin,että teit vapaaehtoistyötä Tansaniassa. Olisin kiinnostunut tekemään vapaaehtoistyötä jossakin päin Tansaniaaa, mutta minua epäikyttää kaikki eri paljon tai vähemmän mainostetut organisaatiot.

        Haluaisin siis työskennellä sairaalassa, olen toisen vuoden sairaanhoitajaopiskelija.

        Olisiko vinkkejä, organisaatioita?

        Kiitos jo etukäteen!


    • Darin asukki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe