Täällä pieni Oskari-poika, ikää 3.6 1 vuosi... isä pystykorva-äiti bordercollie/lapinkoira. Erittäin temperamenttinen pieni miehenalku...
Miten suosittelisitte aloittavan alkukoulutuksen? Koira reagoi ihan kaikkeen ja positiivisesti... joten haluaisin vinkkejä vähän kaikkeen. Riistalle, linnuille jne... miten eri asioita voi alkuun opettaa? Avoimin mielin... koiraa ei ole tarkoitusta opettaa kaikkeen vaikka se jo tottelevaisuuden osaakin ;O)
Miten aloitetaan...
2
381
Vastaukset
- OrginalCheyenne
Riippuu yksilöstä...
Itse olen juurikin monirotuisia käyttänyt metsästyskoirina (lähinnä jänis, kettu,supikoira), ja oikeastaan muuta en ole opettanut kuin koittanut kehua kun on osannut oikeaa elukkaa jahdata, ja torua kun on kiellettyä elukkaa (peura, hirvi) ajanut. (ehkä lintukoiraankin voisi samaa soveltaa eri lajeilla?)
Eli metsään vain vienyt ja koittanut kulkea paikoissa joissa eläimiä on mahdollisesti. Kyllä luonto tikanpojankin puuhun vetää ;)
No ehkä tosin myös olen malliksi näyttänyt toisella koirallani saatuja saaliita mikäli on ollut mahdollista.
Tosin muutamat ovat itsekin ilman mallia tajunneet mikä olisi homman tarkoitus, ja jo ensimmäisellä metsässä käyntireissulla ovat oikeaa riistaa löytäneet itsenäisesti ja jopa saaliiksi asti.- harjoituksia
älä opeta koiraasi olemaan paukkuarka?mitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1562530Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n742373Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi682015EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1091808- 1241783
Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan1041560Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241534Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki391385Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191211- 811194