Täällä pieni Oskari-poika, ikää 3.6 1 vuosi... isä pystykorva-äiti bordercollie/lapinkoira. Erittäin temperamenttinen pieni miehenalku...
Miten suosittelisitte aloittavan alkukoulutuksen? Koira reagoi ihan kaikkeen ja positiivisesti... joten haluaisin vinkkejä vähän kaikkeen. Riistalle, linnuille jne... miten eri asioita voi alkuun opettaa? Avoimin mielin... koiraa ei ole tarkoitusta opettaa kaikkeen vaikka se jo tottelevaisuuden osaakin ;O)
Miten aloitetaan...
2
323
Vastaukset
- OrginalCheyenne
Riippuu yksilöstä...
Itse olen juurikin monirotuisia käyttänyt metsästyskoirina (lähinnä jänis, kettu,supikoira), ja oikeastaan muuta en ole opettanut kuin koittanut kehua kun on osannut oikeaa elukkaa jahdata, ja torua kun on kiellettyä elukkaa (peura, hirvi) ajanut. (ehkä lintukoiraankin voisi samaa soveltaa eri lajeilla?)
Eli metsään vain vienyt ja koittanut kulkea paikoissa joissa eläimiä on mahdollisesti. Kyllä luonto tikanpojankin puuhun vetää ;)
No ehkä tosin myös olen malliksi näyttänyt toisella koirallani saatuja saaliita mikäli on ollut mahdollista.
Tosin muutamat ovat itsekin ilman mallia tajunneet mikä olisi homman tarkoitus, ja jo ensimmäisellä metsässä käyntireissulla ovat oikeaa riistaa löytäneet itsenäisesti ja jopa saaliiksi asti.- harjoituksia
älä opeta koiraasi olemaan paukkuarka?mitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399