Ihan kuutamolla ideoissa :-)

stressi iskee

Päätimme pikapikaa vihdoin (10 v. seurustelun jälkeen) järjestää häät nyt kesällä, mutta tuntuu että ideat ovat ihan täysin kadoksissa ja budjettikin hieman vaikeuttaa asiaa.. 2000 € varmaa ja ehkä muutama sata euroa extraa jos hyvin käy.

Ajankohta on suunnilleen varmistettu ja tiedossa, mutta tyyli/teema täysin hakusessa, kiva olisi esim. elokuva-/fiftari- yms teema. Olisi kiva saada bändi soittamaan mutta imaisee varmaan tuosta budjetista vähintään 1/4, jotain esiintyjää voisi harkita, mutta hinnat niissä myös suht kovat käsittääkseni.

Kutsut ja kiitoskortit yms. materiaali on hoidossa, sen pystymme toteuttamaan itse.

Juhlapaikaksi olemme ajatelleet kotipihaa/mökkipihaa mutta siinä lähinnä mietityttää saako bändi soittaa omakoti-/mökkialueella ilman naapurien paheksuntaa..Toisena vaihtoehtona ajttelimme ravintolamiljöötä, mutta siinä on rajoituksena tuo bändi, eikä tanssi myöskään onnistunut kyseisessä paikassa.

Vieraita olisi noin 30-35. Esimerkkihintoja pitopalveluista?

Ei vaan tiedä mistä aloittaa ja mitä tuolla budjetilla on mahdollisuus oikein saada..ja kiire aikataulu painaa päälle..

3

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhumalla paranee

      Naapurien suhtautuminen riippuu ihan teistä. Jos naapuri on kutsuttu mukaan bileisiin, hän ei paheksu.

      Jos yleensä olette sävyisiä naapureita ja naapurit eivät mahdu kutsulistalle, niin kertokaa heille ennakkoon. Yleensä naapureilta saa hyväksynnän, jos suuremman luokan bileitä ei ole joka vuosi. Toisaalta musiikin ei ole tarkoitus särkeä teidän eikä vieraiden korvia.

      Kun naapurin kanssa juttelee ennakkoon ja kertoo, mihin aikaan juhlan musiikki selvästi vaimmennetaan, niin siihen suhtaudutaan ihan eri tavalla kuin hirveään räminään, jonka syytä ja kestoa ei tiedä.

    • täällä myös

      Meilläkin häät kesällä ja pienellä budjetilla järjestetään (tai ainakin yritetään..). Mietimme kovasti juhlapaikkaa ja löysimme hienon mökkipaikan jossa häämme vietetään. Vieraita tulee meillekin tuo n. 35 hlöä. Yhtenä halpana vaihtoehtona voisi olla esim. jokin nuorisoseura jos teillä on lähettyvillä sellaisia. Niistä ei yleensä vaadita maksuksi kuin esim. sähkö- ja vesikulujen verran.

      Pitopalvelun suhteen teimme päätöksen että tilaamme vain ruuan valmiina, maksoi 11 e per hlö. Salaatit ruualle teemme itse. Muutkin tarjottavat yritämme valmistaa itse (kahvin kanssa tarjottavat keksit, piirakat/kakut).

      Kukat "teemme" häihin itse, omista penkeistä luonnosta. Mm. koivusta saa paljon väriä juhlapaikalle (mikäli kukaan ei ole allerginen) tai esim. syreenien oksia tms.

      Teemahan voi olla esim. jokin väri jos muuten ei saa koottua sopivaa "lankaa" häiden ympärille. Helppo järjestää koristeluissa, kukissa ym.

      Netistä tilatessa voi säästä paljon esim. korujen, sukkanauhan tai koristeiden suhteen.

      Oletteko miettineet bändin vaihtoehdoksi esim. dj:tä? voisi tulla halvemmaksi ja musiikkityylejä olisi helppo sekoittaa jos haluaa monipuolista tarjontaa. Siitä en tiedä miten omakoti/mökkialueella saa soittaa mutta jospa naapurit olisivat ymmärtäväisiä, eihän kyse ole kuin yhdestä illasta.

      Toivottavasti tästä on edes jotain apua.. meilläkin vielä suunnittelut kesken eikä oikein itsekään tiedä mistä pitäisi jatkaa tai mitä yleensä pitäisi tehdä ettei tulisi yllätyksiä viimeisellä viikolla. Vinkkejä otetaan siis vastaan myös tänne päin :)

      • alk.per.

        Nyt on ainakin se päätetty että paikka on mökki ja juuri soittelin paikalliselle pitopalveluyrittäjälle ja heillä käytäntönä vain se että toimittavat ruoat vain paikan päälle. Tämä hieman arveluttaa koska ei mitään hajua miten ruoat itse pitäisi tarjoilla ja saada lämpimiksi, kauhea homma? Miettii vielä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe