opel omega

auto vaihtoon

opel omega kiikarissa -95 v6 tai 2l i.
Mitä vikoja, kantsiiko ostaa.Ruostuutko obelixit
niin kuin vanhemmat mallit.
kiitos.!

16

13406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veijo

      itse ostin viime kesänä "tuontiauton" juuri tuota vuosimallia oleva MV6:sen, ajanut noin 11000 km, eikä mitää vikaa ole ollut, talvellakin lähti mukisematta käyntiin ilman lohkoa. Ruostetta ei ole. Kohta vuosi takana, eikä huolen häivää..

      • J0J0

        Oho! On sulla melkonen auto, kun lähtee kiltisti käyntiin ilman lohkoa! :-O Voisin kuitata, että lohko on varsin tärkeä osa moottoria.. ;)


      • luffe
        J0J0 kirjoitti:

        Oho! On sulla melkonen auto, kun lähtee kiltisti käyntiin ilman lohkoa! :-O Voisin kuitata, että lohko on varsin tärkeä osa moottoria.. ;)

        ..ok?


      • heh

        Mielestäni on säälittävää jos on vain vuosi takana ja silti hehkutetaan että "jo vuosi takana ilman ongelmia"


    • Kokemusta on

      Itselläni on juuri em. maanvaiva. Olen omistanut
      tämän autotekniikan ihmeen pari vuotta ja ei ole
      ollut sellaista kuukautta, ettei siinä olisi jotain ongelmaa tai korjattavaa. Tietenkin auto on tee se itse miehen unelma, siinä nimittäin riittää laitettavaa. Moottorissa on kyllä riittävästi voimaa, mikä on auton ainoa hyvä puoli. Varaosat on erittäin kalliita ja kannattaa muistaa, että V-koneessa osia tarvitaan yleensä 2 kpl. Itse aioin hankkiutua
      ajopelistä eroon heti kun rahavarat sen sallivat ja löydän tarpeeksi hyväuskoisen hölmön.
      Ai niin, ruostuminen on Opel Omegan ongelmista pienin.

      • Asentaja72

        Voi jeesus sentään!

        Autosi on jo 14V vanha! Kait siitä nyt vikoja löytyy kun on tungettu kaikenmaailman sähköhimmeliä täyteen!
        Muista että autosi on aikoinaan ollut aivan eri luokassa kuin esim perusmallit.
        Ja tuo että moottorissa on riittävästi voimaa...puhu kuule vaan omasta puolestasi. Omega on v6sella ja etenkin automaatilla laiska kuin mikä. Ainakin minun mielestä. Itsellä 2.6v6 -01 (180hp)

        Varaosien hinta on kallis jos on vähän rahaa. Niinkuin sinulle joka olet parintonnin opelin ostanut.

        Ei voi olettaa että auto johon on ympätty kaikkea mahdollista ja mahdotonta elektroniikkaa toimisi esim kymmenen vuoden päästä moitteettomasti. Joten ihan olet itse ottanut riskin kun olet moisen auton itsellesi ostanut. Jos et ole tajunnut/viitsinyt ottaa selvää mahdollisista vioista olet ääliö.
        Itsellä on harrasteautona vm86 sierra joka toimii edelleen kuin uutena.
        Ainoa lisäys on ohjelmoitava ruisku jonka olen lisännyt.

        Ruostuminen on joka auton heikkous jos autoa ei A.Pestä/vahata B.Ruostesuojata C.Kehdata edes joskus vilkaista muuallekkin kuin konehuoneeseen. Samaa rautaa se on kuin muutkin autot.

        Sanoisin että monet syyt nykyautojen, kuten hieman vanhempienkin huonoon kuntoon ja vikoihin löytyvät penkin ja ratin välistä. Auto ostetaan uutena, ja kun tiedetään ettei sitä tulla pitämään kuin pari- kolme vuotta, niin teetetään vaan ne pakolliset huollot ja kaikki muu jätetään vähän niin ja näin.

        Ennen oli asiat toisin. Auto oli niin kallis hankinta että sillä ajeltiin paljon kauemmin.
        Joten siitä pidettiin parempaa huolta.


    • Vectra 2.0i
    • mtj

      Tässä muutama varma tyyppivika. Itsellä oli omega v6 2.5 -95 cd.
      -venttiilikopan tiivisteet vuotaa tyyppivika tulpanreijät täynnä öljyä ja käryää
      -etupään koiranluut ja puslat kulutustavaraa kuluttaa renkaat nopeasti
      -94-98 ajovalot todella surkeat H1 H1 valot
      -koneessa jatkuvia käyntihäiriöitä EGR, moottorin ohjaus, tunnistimet kampi nokka-akselin nakutuksen ja tyhjäkäyntisäädin
      -koneessa jatkuvasti öljy vuotoa tai jäähdytin neste vuotoa
      -ohjaustehostimen pumppu
      -ruoste ongelma ei tahdo pysyä perässä kun rupeaa ruostuu
      -takapään puslat
      -kallein v6 koneissa pakosarjan tiivisteet menee pinnapultit poikki korjaus 1200€ kone pois, että saa vaihdettua tyyppivika
      -kulutus kaupunki 13-18l maantie 7.5-9l nämä automaatilla
      -jakopään hihna 60tkm noin 550€ vaihto töineen ja osineen
      -kattoverhoilu kolisee ja rämisee
      TODELLINEN EDUSTUS AUTO

      Eiköhän siinä olleet jo isoimmat tyyppiviat mitä tiedän. Itsellä tosiaan oli Omega v6 2.5 cd 11kk ja vaihdoin pois. Ei kestänyt lompakko eikä hermot. 11 kuukauden korjaus summa oli 3900€ tähän päälle bensat. Eipä voi kellekkään suositella kyseistä autoa. Jälkeenpäin kun on kuunnellut ihmisiä kellä on omega niin näitä vikoja niillä on käy kattoos Opel club finlandi sivuilla. Mutta jos lompakko kunnossa ja harrustus aikaa riittää niin siitä vaan. Viimeinen tikki oli kampiakselin tunnistin helmikuussa kun auto sammui liikenne valoihin ja tuli hinuri reissu. Korjaus 330€.
      Itsellä on ollut kolme ooppelia eikä tule enään yhtään tuli kyllä tämän merkin kanssa mitta täyteen.

      • Rowan

        Kenellekkään ei voi suositella käytettyä autoa, jos ko. henkilö ei yksinkertaisesti osaa yksinkertaisiakaan remontteja tehdä itse! Jos nokkahihnan vaihdoks tulee hinta 550€, niin sen saa ite vaihettua parissa tunnissa, joten laskeppa tuntipalkka ;)


      • mtj
        Rowan kirjoitti:

        Kenellekkään ei voi suositella käytettyä autoa, jos ko. henkilö ei yksinkertaisesti osaa yksinkertaisiakaan remontteja tehdä itse! Jos nokkahihnan vaihdoks tulee hinta 550€, niin sen saa ite vaihettua parissa tunnissa, joten laskeppa tuntipalkka ;)

        Eipä onnistu ihan joka jätkällä eikä liikkeessäkään jakohihnan vaihto 2 tunnissa. Vaatii läjän erilaisia erikoistyökaluja että voi vaihtaa esim. punnukset, lukitus ja erikoiskiristin että siitä vaan itse vaihtamaan. Itse en ole ihan tumpula korjauksissa muutamia kertoja korjannut autoa. Jakohihnan vaihto kun v****ksi ja jako heittää niin maksaa. Erään ooppelin V6 koneen arvio 9000€ liikkeessä korjattuna. Kannet solmussa venttiilit nokka-akselit. Tätä jakohihnan vaihtoa en kyllä ehdota tai suosittele ihan mille tahansa hepulle. Ainoa oikea paikka vaihdolle on merkkiliike saa takuun päälle 2v.


      • ruosteessa

        Juuri näin. ihan kun olis menneitä muistellut kun viestiäsi luin. Onneksi pääsin eroon moisesta pari vuotta sitten


    • raano

      on ollut vuodesta 2000 ja mallivuosi 96.
      Koiranluita tosiaan menee ja kannentiiviste tuossa juuri vaihdettiinkin vajaassa 200tkm:ssä.
      Sitä hihnaakin on vaihdeltu, mutta noin yleensä ottaen autoissa tuppaa olemaan kuluvia osia. Ihan mukavaa kyytiä antanut eikä tien päälle ole jättänyt. Takavetoisena ihan kelvollinen veturi traikulle.

      Muuten: tietääkö kukaan, voiko alkuperäisen H1 H1 umpiopaketin suoraan vaihtaa 97-mallivuoden H1 H7 umpioihin? Eli siis ilman mitään fiksaamisia!
      Umpion etulasia kun ei erikseen voi vaihtaa ja ovat siinä kunnossa, että hionta ei ehkä enää auta.

      • vaihtaa..

        2.5 v6 omega ollut kohta 3 vuotta, ja ei ole ollut mitään pahaa sanottavaa. Auto ei tietenkään sovi tuhkamunille, jotka eivät osaa mitää autoille tehdä.


      • omppu v6
        vaihtaa.. kirjoitti:

        2.5 v6 omega ollut kohta 3 vuotta, ja ei ole ollut mitään pahaa sanottavaa. Auto ei tietenkään sovi tuhkamunille, jotka eivät osaa mitää autoille tehdä.

        Juuri näin.

        Itsellä ollut 2001 2.6V6 omppu vähän toista vuotta, ja hienosti on pelannut.
        Jakohihnan vaihdatin ja maksoihan se. Melkein tonnin. Tosin vesipumppu ja kiristysrullat ja vkopat vaihdettiin samalla.
        Mukavaa kyytiä antaa, tosin bensaakin palaa. Mutta onneksi se on halpaa.


      • jj..

        Uudemman mallin umpiot voi vaihtaa suoraan. itse juuri tein ko. operaation ja oli erittäin helppo homma koska johdot menee pistokkeilta suoraan lampun sisälle eli mitään johtomuutoksia ei tarvinnut tehdä. ja kommentointina tähän omega keskusteluun : itse olen 2omegaa omistanut mutta en ole uskaltanut 6koneiseen vielä näppejäni laittaa likoon, pelkästään jo konepeiton avaamalla näkee että kone ei ole maailman yksinkertaisin korjata ja etenkin tuo hihnalla oleva v6jakopää hirvittää. ja löytyyhän myllystä muutamia tyyppivikojakin pahanlaisia mutta enpä siitä nyt enempää jaarittele kun ei ole omakohtaisia kokemuksia. 2litraisella 16v omegalla olen päästellyt matkaa pitkät pätkät ja iso auto automaattilaatikolla kulkee 15tuuman pyörillä 8litran kesällä jopa 7litran nurkilla maantiellä. mitään suurempia vikoja ei ole ikinä ollut, jakopääremeli täytyy 16v koneesta huolehtia koska niitä niistä on paukkunut, vaihtoväli on tuo 60 000ja on riskialtista sitä mennä ylittelemään. jokatapauksessa tuo on niin yksinkertainenkin tuossa koneessa että sen vaihtaa joka pajalla suht. edullisesti. etupään koiranluut on kulutustavaraa, ne pilaavat ajoittain muuten erittäin mukavan ja hiljaisen ajoauton töyssyissä klopisemalla.. onneksi ovat edes edullisia ja helppoja vaihtaa. takaovien muotoilu kaarien reunaan asti kerää pahasti kuraa lokakeleillä ja myös ovien kumitiivisteiden kiinnitys metallihakasilla aiheuttaa pintaruostetta joten nämä ovat varmat paikat mistä suomi-omegasta löytyy ruostetta, se onkin omegan pahin ongelma erittäin vajavaisen korroosionesto-ohjelman ansiosta. myös kansia on mennyt etenkin autoista joilla on vedetty raskaita kuormia ! esim asuntovaunu. omegaa haettaessa automaatti-laatikko on ehdoton. vaihtaa todella hienosti ja on todella kestävä.. .2.0 16V :n suorituskyky on myös erittäin riittävä tuohon autoon. ;) pomminvarmin kone on 2.0 8V joka ei hajoa edes jakopäänhihnan katketessa mutta kuluttaa hieman enemmän ja on tehottomampi. valitettavasti tämän aikakauden opeleiden tapaan olen kyllä kuulut että omegoiden seassa on ollut myös todellisia " maanantai malleja " jotka aiheuttavat omistajilleen harmaita hiuksia keskivertoautoa enemmän..


    • hei olisin tässä ite ostelemassa opel omega 2.5i-24 CD 4d A 1994 kertoisitteko milainen tää on ku ei oo kokemusta viat yms

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe