isompi reikäinen?

Isompaa!!

kumman laitan 9,3x62 vai 45/70? en ole paljon perehtynyt näihin isoihin kalibereihin joten siksi kysyn, ja jos saisi perusteluja miksi. olen jo monta vuotta pyytänyt 30-06 kaliberisella kivärillä ja nyt on alkanut kiinnostamaan vähän rouvimpi koko, nuo vaihtoehdot on vaan ns. jos löytyy jollekkin muulle kaliberille hyvät perustelut niin kaikki käy, kunhan on koiramiehelle sopiva, eli kevyt.
entisestä kiväristä luovun ihan jo painon takia, rata tukilla ei ole enää nykyisin innostusta raahata päivätolkulla pöpelikössä X/

9

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9,3x62

      9,3x62

    • populisti

      Laita 45-70 Gov. siihen vaimennin ja lataa itse aliäänipatruunat.

    • paremmat tehot

      Jos et lataa itse vaan olet tehdaspatruunoiden varassa niin valitse 9,3.

      .45/70 on niin vanha kaliiperi että tehtaat lataa sille patruunat heikoimpien vielä käytössä olevien aseiden mukaan.

      • nokiruutiukko

        on peräisin mustaruutiajalta. Tuo kauttaviivan jälkeinen 70 oli alkuperäisen mustaruutilatauksen suuruus graineina.


      • Iinu.
        nokiruutiukko kirjoitti:

        on peräisin mustaruutiajalta. Tuo kauttaviivan jälkeinen 70 oli alkuperäisen mustaruutilatauksen suuruus graineina.

        Et sie nokikärsä tiijjä, jotta 70gr onnii neljät ja puolet grammat?


    • ...olisi oma valintani. Yksi liipaisin, ei piipunvalitsinta tai muita hörhelöitä herkistimestä puhumattakaan. Etuvedoton laukaisu. Monte carlo perä ja etutukki sitä ohutta mallia, missä tulee päässä vastaan raju levennys. En muista nimeä.

      Aseen päälle Picatinnya sen verran, että pystyy lataukset testaamaan siihen sopivalla kiikarilla, mutta käyttöön jokin kevyt laadukas holo. Eotechkin menisi, mutta on ehkä turhan raaka laite noihin hommiin.

      • tupliiiittaja

    • populisti

      katseleppa tuota Marlinin asetta. Marlin firearms. Patruunaa lataa Hornady. Latautietoja voi etsiä sivuilta
      Robs reloading.

    • isompaa

      Onko kokemusta kaliberista 8,2x57? tuommosta kaupattiin mulle, ase on vanha mutta tarkka.
      enstäs sitten nämä 300win mag tai 338 jnejne... oisko niissä mitään varteen otettavaa vaihto ehtoa?
      ja joo alan kyllä kohta kallistumaan tuonne 9,3 puoleen mutta vielä on vähän harkinnassa muutkin kaliberit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      348
      3091
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      113
      2292
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1660
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      74
      1193
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1087
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1013
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      42
      986
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      153
      983
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      858
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      806
    Aihe