Kerrostalossamme on 4 porrasta, 5 kerrosta, 2 huoneistoa per taso eli 40 huoneistoa, 20 kerrostasannetta.
Tapana on ollut tilata porraskäytävien peruspesu ja vahaus joka kevät. Huoltoyhtiömme tarjosi alihankintasiivouksesta sellaisen hintaan 1200 euroa. Homma käytiin tekemässä puolessa päivässä.
Lopputulos: vanhaa vahaa ei oltu poistettu. Lattian reunoilla varsinkin kierreportaan luona hirveästi mustaa jätetty vahauksen alle. Lattiaa ei oltu ilmeisesti edes imuroitu tai luututtu. Vahaa ei oltu levitetty tai vesi oli jättänyt soikeita pienempiä ja isompia läikkiä kaikkialle. Maton reunaa oli käännetty ja vahaa hipaistu osalle maton alustaa.
Välineet: Imuri, varrelliset lasta ja levy ja rättejä. Ei pyörivää vahapoisto- ja kiillotuskonetta.
Aineet Bendurol Ultra vahanpoistoaine. Super Glitz metalloitu vesivaha.
Onko hinta normaalia Helsinki-hintaa verrattuna työhön käytettyyn aikaan?
Paljonko työhön olisi pitänyt mennä aikaa?
Onko käytetty oikeita aineita kerrostalon porraskäytävään (vesivaha)?
Onko vanha vaha jätetty kokonaan poistamatta?
Kerrostaloporraskäytävän peruspesu
9
1313
Vastaukset
- D Clean
itse siivous yrittäjänä sanoisin että maksa ennemmin vaikka 2000e ja ota hyvää jälkeä tekevä!
Tuollaisessa urakassa luulisi menevän kaksi 8 tunnin päivää, ehkä kolmaskin.
Itse tehnyt muutaman tuollaisen keikan ja suurinpiirtein samankokoisessa krs taloyhtiössä, 1700e olen pyytänyt ja tehnyt myös huolellisesti. - ---
Perussiivous on senverran raskasta, ei sitä yksinään yhdessä päivässä tee.
Minä pesin ensin seinät, käytin aikaa pari tuntia loppupäivästä muutamana pv. Sitten hinkkasin raput kahtena pv 7 -kerroksinen talo. Viimeksi vasta konetin lattiat kahtena tai kolmena pv.
Usein on liikennettä aikaisin aamulla, ettei voikaan aloittaa heti.
Kesälomittajan kanssa jynssäsimme pyöräsuojia, siihen meni puoli päivää yhtä taloa kohti.
Tietenkin talossa on oltava hissi, jos tekee yksinään työn.
Aika loppu olin työpäivän jälkeen, sijaisenkin kanssa. - vahaaja
Nuo kerrokset, raput tai ovet eivät kerro mitään. Pinta-aloja olisi helpompi miettiä.
Liian halvalla ei saa kunnon jälkeä.- Monta!
Tuotteet ovat Ecolabin,hyviä ovat.Sitä et kertonut montako henkeä työtä oli tekemässä,aika ratkaisevaa ajan suhteen.
- tuntiveloituksella
niin saadaan käytettävät työtunnit. Siis: 1200 : (noin) 28 eurolla = 42 työtuntia.
42 työtuntia : 20 tasanteella = 2 tuntia / tasanne portaineen. Pitää muistaa, että vahakalvojen kuivuminen vie yleensä noin ½ tuntia ja laitetaan 2 kalvoa. Tuolla veloituksella työ pitäisi saada tehtyä kunnolla edellyttäen ettei lattiassa ole vuosien pinttymiä tai aiemmin vuosien ajan tehty pintapesu ja vahaus jolloin reunoilta jää vahat poistamatta ja sinne lisätään vahaa vanhojen päälle.
Jos on käytetty vähemmän aikaa niin ei hyvä.
T: Nimim. siivousteknikko- OOOOOOH
MUISTA VAHANPOISTO AINEEN VAIKUTUS AIKA MYÖS, SEKÄ RAPPUISSA RAPAN KÄYTTÖ.Ei se ihan itsestään lähde, jos on viellä kivi portaat jota ei pitäisi vahata ollenkaan. Vesienkin vaihto vie oman aikanssa, sekä huuhtominen.Sun laskenta tapa ei takaa kun huonon työn. 2 työn tekijää sekä kone, tarvii olla että työ sujuu joustavasti! JA SILLE ALKUPERÄISELLE KYSYJÄLLE KERRON,SILLÄ KÄYTETYLLÄ AJALLA EI VOI SAADA KUN LIAN PÄÄLLE HEITETYT VAHAT.
- STeknikko
OOOOOOH kirjoitti:
MUISTA VAHANPOISTO AINEEN VAIKUTUS AIKA MYÖS, SEKÄ RAPPUISSA RAPAN KÄYTTÖ.Ei se ihan itsestään lähde, jos on viellä kivi portaat jota ei pitäisi vahata ollenkaan. Vesienkin vaihto vie oman aikanssa, sekä huuhtominen.Sun laskenta tapa ei takaa kun huonon työn. 2 työn tekijää sekä kone, tarvii olla että työ sujuu joustavasti! JA SILLE ALKUPERÄISELLE KYSYJÄLLE KERRON,SILLÄ KÄYTETYLLÄ AJALLA EI VOI SAADA KUN LIAN PÄÄLLE HEITETYT VAHAT.
En kirjoittanut mistaan muusta, kuin siita kuinka hinnasta saadaan laskettua tyoaika. Kun aloit kommentoimaan muutakin niin omalla kolmenkymmenen vuoden kokenuksellani ja siivousteknikon koulutuksellani vaittaisin kahdenkymmenen kerrostasanteen portaineen tulevan peruspessyiksi kunnolla noin reilussa viikossa. Taman verran aikaa voi kayttaa tuolla alkuperaisella hinnalla. Edellyttaen tietysti, etta lattiat on aiemmin peruspesty saannollisesti ja asianmukaisesti.
Siis: hinta jaetaan tuntiveloituksella = saadaan (maksimi)tyoaika.
- OOOOOOOO
ON JÄÄNYT POISTAMATTA. EI TUOLLA HINNALLA SAA POISTOA SEKÄ VAHAUSTA.LIIAN SUURI PORRAS MÄÄRÄ.
- on niin hikikin
monta seikkaa jotka vaikuttaa.
mutta normaalikäytäntö erikoissiivoukset.mm.tämä.
hyväksytän työt.
kierretään ja tehdään mahdollinen reklamaatio ja työn korjaus kehoitus.
peruspesut ja vahaukset on usein myös työntekijälle hyvinkin yllätyksellistä.
eli mikä on pohja.
ja sitten useat firmat antavat alihankintaan tai työntekijälle tarjoten työmäärän monin kerroin todellisuutta pienempänä.
joten tässäkin on voinnut käydä näin.
mutta loppukierto.työnhyväksyntä.mahdollinen korjaus ne on ihan normaalikäytäntöä pesut ja vahaukset ynm työssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760