Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Suunnitteluassistentti

s-assariksi?

Suunnitteluassistentiksi opiskelevat/opiskelleet, kertokaapa opiskelusta, työllistymismahdollisuuksista, millaista työ käytännössä on, palkkauksesta yms. ko. ammatiin liittyvistä asioista.

24

9265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s-assariksi?

      Eikö kukaan osaa vastata tähän???

      • sa?

        Löytyykö tähän vastauksia?


    • tahtookans
      • ssuun-assist

        minne kouluun olet menossa?


      • sa?
        ssuun-assist kirjoitti:

        minne kouluun olet menossa?

        Saloon, minne sä?


      • s-assariksi?
        sa? kirjoitti:

        Saloon, minne sä?

        Saisko vastauksia tuohon alussa esittämääni kysymykseen?


    • s-assariksi?

      Vastauksia odotellaan edelleen...

    • s-assariksi?

      Ja edelleen...

    • s-assariksi?

      Saisiko vastauksia. Kiitos!

    • Suunassopiskelija

      Ala oli toosi vaikea, en tiedä johtuiko tämä opettajista.
      Eka vuosi sujui nuhteettomasti. ( TOimisto teknistä)
      toka vuosi alkoi kertymään hieman nollia. (Cad piirtämist, Archicad )
      Vikana vuotena skarppasin ja onnistuin saamaan nollat pois, joten nyt olen valmistumassa. ( 3d, tekla yms )

      Ala vaatii visuaalista silmää ja 3d havonnointi kykyä.
      Tosi vaikea koulutus.

    • s-assariksi?

      Kiitos vastauksestasi Suunnassopiskelija. Ala kiinnostaa tosi paljon mua. Ottaisin mielelläni vastaan lisää vastauksia ja kommentteja sinulta ja muilta alan ihmisiltä.

    • s-assariksi?

      Lisää tietoa kaivataan! Opiskelusta, onko töitä valmistuttua yms.

    • Ali Ahmad

      Moi! miettin että hakea Suunnitteluassistentti koulua, niin mitä pääsykoessa tulee? tai mitä minun tarvitse lukea? HELP

    • s-assari opiskelija

      Suunnitteluassistenttikoulutukseen ei käsittääkseni pääsääntöisesti ole pääsykoetta vaan opiskelijat valitaan pelkästään todistusten perusteella. Riippuu siitä minne olet hakemassa ko. koulutukseen. Lahdessa Koulutuskeskus Salpauksessa on pääsykoe (en tiedä mitä se sisältää, koska opiskelen s-assariksi muualla), mutta muilla paikkakunnilla sitä ei tietääkseni ole. Mutta varmista asia. Yhteishaussa mukana olevat suunnitteluassistenttien koulutuspaikat löytyvät Koulutusnetti-sivustolta (http://www.koulutusnetti.fi/). Jos haet Lahteen, kannattaa varmaan kysyä suoraan koulusta mitä pääsykoe sisältää.

    • kiita92

      kukaan opiskellut tampereella / aloittaa siellä syksyllä (jos pääsee) ? =)

    • assari jo monta vuot

      Ei ole alalla töitä suosittelen toista alaa.

    • nimimerkkiiiii

      mäkin aattelin hakea tampereelle ja alottaa syksyllä jos vaan pääsen :) ja ihan samoja kysymyksiä pyörii päässä..

      ja kyllähän niitä töitä nyt muutamia haettiin mollissa :D

      • yks assari

        itse työskentelen suun.assarina, koulussa oli oikein kivaa (kivempaa kun töissä), ei erityisen vaikeaa. Piirrettiin pohjapiirustuksia sähkö ja lvi kuvia.

        Olen töissä arkkitehtitoimistossa ja tässä työssä viilataan välillä pilkkua niin että hermot menee:D Jos olet vähän sinnepäin ihminen niin ehkä ainakaan arkkitehtitoimisto tai rak.ins toimisto ei ole oikea paikka:D ehkä sähköins. toimistot...
        mutta en usko että mikään koulutus menee ikinä hukkaan, esim. jos kiinnostaa uskon että esim keittiösuunnittelijaksi tai jonnekin sisustussuun. toimistoon voisi hakea tälläkin koulutuksella. Ja myös yrittäjänä voi työskennellä, piirtopalvelua ihmisille jotka haluavat talonsa piirustukset sähköiseen muotoon tms. Palkka on itselläni tosi hyvä (parempi kun olen kuullut muilla olevan) 15e tunnissa


    • Tyytymätön

      Suunnitteluassistenteille ei oiken ole töitä.. Omalta vuosikurssiltani en tiedä muita, joka tekisi edelleen suunnitteluassarin hommaa. Itsekki olen useaan otteeseen ollut määräaikaisessa suhteessa ja välissä kokonaan työttömänä. Palkka on ~2000e kuussa ollut joka paikassa, vaikka itselläni on useampi ammattikoulutus. Koulussa opettelemistani ohjelmista ainoastaan perusohjelmien ja autocadin opettelusta on ollut hyötyä, muut ohjelmat olen joutunut opettelemaan työpaikoilla.. En suosittele alaa, opiskelkaa ennemmin suoraan rakennus-/koneinsinööriksi. Assistentti ei saa mitään suunnittelupätevyyttä ja näin ollen joutuu olemaan koko elämänsä jonku alainen.

    • assari2

      Homma on ihan kivaa, olen tehnyt sitä n. 4v. Palkka on 2000€/kk. Meidän luokalta on ehkä vaan kolme suunnitteluassistentin hommissa, joten työpaikkoja ei ole paljon. Arkkitehtitoimistot käyttävät paljon arkkitehtiopiskelijoita, ja monet insinööritoimistot ajavat uudet insinöörit assareitten töiden kautta "sisään",

      Kannattaa valita harjoittelupaikka huolella!

    • Anonyymi

      Vaativa työ, mutta heikko asema työelämässä.

      • Anonyymi

        Ihmettelen koulujen kuvausta hyvästä työllistymisestä. Käsittääkseni firmoihin haetaan vain suunnittelijoita kuten ylläkin sanottu.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe