Moro
Miten saa solun määriteltyä siten että kun siihen kirjoittaa niin solun sisältö on yhtäkuin kyseisen välilehden nimi (jossa solu sijaitsee)?
Koulussa joskus tälläinen asia muistaakseni oli mutta 3 vuoden jälkeen ei millään muistu mieleen.
Tattista
X solu=välilehden nimi
11
4613
Vastaukset
Kunde ei tajunnut yhtään mitään...
voisitkos antaa esimerkin1) Välilehden nimi "Tau1", kun kirjoittaa soluun C3 tekstin "Tau1", niin eikös se ole siinä?
2) Jos kirjoittaa samaan soluun =Sheet(), niin tulos on kaiketi sama?
(-;- sweit
Solu pitäisi olla määritettynä siten että kun siihen kirjottaa tekstiä ja painaa enter niin sama teksti ilmestyy kyseisen välilehden nimeksi. Eli toiminta olisi jotenkin asetettu kyseisen "solun rakenteeseen(?)".
Jos vaikka A1 soluun oisi tehty tälläinen "kikka" niin aina kun kirjottaisin A1:seen jotain ja painaisin enter, niin solun A1 sisältö muuttaisi välilehden nimen täksi samaksi. Eli A1=Sheetin nimi.
Tämä voi olla joku aivan törkeen yksinkertainen asia, mutta oon vähän huono selittämään =P sweit kirjoitti:
Solu pitäisi olla määritettynä siten että kun siihen kirjottaa tekstiä ja painaa enter niin sama teksti ilmestyy kyseisen välilehden nimeksi. Eli toiminta olisi jotenkin asetettu kyseisen "solun rakenteeseen(?)".
Jos vaikka A1 soluun oisi tehty tälläinen "kikka" niin aina kun kirjottaisin A1:seen jotain ja painaisin enter, niin solun A1 sisältö muuttaisi välilehden nimen täksi samaksi. Eli A1=Sheetin nimi.
Tämä voi olla joku aivan törkeen yksinkertainen asia, mutta oon vähän huono selittämään =Ptaulukon moduuliin...
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error Resume Next
If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
ActiveSheet.Name = Range("A1")
End If
End Sub- Sweit
kunde kirjoitti:
taulukon moduuliin...
On Error Resume Next
End If
End SubKiitos!
- Sweit
kunde kirjoitti:
taulukon moduuliin...
On Error Resume Next
End If
End SubHeh heh.. Voisitkos vielä rautalangasta vääntää mihin tuo pitää laittaa. Olen koittanut tökötä tuon koodin Visual Basicin kautta joka paikkaan, mutta eihän se mistään toimi.
Nimimerkillä "ei vain osaa" - Sweit
Sweit kirjoitti:
Heh heh.. Voisitkos vielä rautalangasta vääntää mihin tuo pitää laittaa. Olen koittanut tökötä tuon koodin Visual Basicin kautta joka paikkaan, mutta eihän se mistään toimi.
Nimimerkillä "ei vain osaa"W00t! Sain toimimaan, Kiitos! =)
- Anonyymi
Entäs toisinpäin? A1 solun arvo muuttuu jos välilehden nimi muuttuu. Kiitos
- Anonyymi
Function TaulukonNimi()
Application.Volatile
TaulukonNimi = ActiveSheet.Name
End Function
- Anonyymi
Vaihda se surkee vakoileva MS offise johonkin toimivaan!
Aika pahan kyssärin heitit ;-)
Taulukon nimen muutokselle ei löydy tapahtumaa, mutta kikkailemalla sekin syntyi...
Vanhalla EXCEL4 macrolla homma hoituikin
ThisWorkbook moduuliin...
Option Explicit
Private Sub PäivitäTaulukonNimi()
ActiveSheet.Range("A1").Formula = _
"=MID(CELL(""filename""," & _
ActiveSheet.Name & "!A1" & _
"),FIND(""]"",CELL(""filename""," & _
ActiveSheet.Name & "!A1" & _
")) 1,255)"
End Sub
Private Sub Workbook_SheetCalculate(ByVal Sh As Object)
On Error Resume Next
Application.EnableEvents = False
PäivitäTaulukonNimi
Application.EnableEvents = True
End Sub
Sub Reset()
Application.EnableEvents = True
Application.Calculation = xlCalculationAutomatic
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345368Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4842484Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271259JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51075En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.16957Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7934Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv41812HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193784Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3764- 53747