Olemme (lapseton) aviopari ja aiomme muuttaa lähelle meren rantaa, metsän keskelle omaan rauhaan (tontti on jo). Nyt sitten on talon etsintä edessä ja juuri talopaketin siis. Mitäs pientaloa suosittelisitte meille? Sellainen 3h k on ihan sopiva (miksei tilava 2h k:kin), mielellään kahdella vessalla. Sauna ehdoton.
Kiitos!
Pientalo?
9
692
Vastaukset
- Esimerkiksi...
http://www.teijo-talot.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=28
Tuo täyttää "speksinne". Ainoa rajoite on se, että tuodaan valmiina tontille asti eli väylän pitää olla aika leveä.... Toisaalta saunoa voi jo samana iltana.
Ota yhteys talotoimittajiin ja pyydä heitä kertomaan vaihtoehdoistaan.- leveyttä taloon
En tiedä, lukiko aloittajan viestissä jossain rivien välissä, että hinnalla ei ole väliä, mutta aika hulppean kallista ja kapeaa taloratkaisua tässä suositellaan. Jos aloittajaa kustannukset kiinnostaa olisi monta kotimaista talovalmistajaa jotka tekisivät talon edullisemmin ja paremmin. Myös teijo-talojen tyyli ilmoittaa hinnat ylimalkaisesti tyyliin 1500-1600 e per kerrosneliö, eikä tarkkaa kuluttajansuojalain mukaista erittelyä mitä siihen kuuluu... Nykyisin jokaiselle talomallille tulisi olla tarkka lähtöhinta jne..
- pientaloon
leveyttä taloon kirjoitti:
En tiedä, lukiko aloittajan viestissä jossain rivien välissä, että hinnalla ei ole väliä, mutta aika hulppean kallista ja kapeaa taloratkaisua tässä suositellaan. Jos aloittajaa kustannukset kiinnostaa olisi monta kotimaista talovalmistajaa jotka tekisivät talon edullisemmin ja paremmin. Myös teijo-talojen tyyli ilmoittaa hinnat ylimalkaisesti tyyliin 1500-1600 e per kerrosneliö, eikä tarkkaa kuluttajansuojalain mukaista erittelyä mitä siihen kuuluu... Nykyisin jokaiselle talomallille tulisi olla tarkka lähtöhinta jne..
Kieltämättä turhan kallis asunto meidän tarpeeseen.
Budjetti on joustava, mutta mielelläänhän sitä suht edullisen ottaa, jos vain laadukkaan saa. Mekin kun vain kaksistaan siinä asutaan, metsän keskellä, niin ei ole tarvetta mihinkään kummallisuuksiin ja koristeluihin, jne. Mutta ainahan ne kuitenkin kokonaissummana sinne 200 000 kieppeille menee, vaikka mitä tekis... (vai tietääkö joku halvempia?)
Tontille ei ole olemassa mikään mahdottoman leveä tie, joten en usko, että tuota teijo-taloa sinne saataisiin edes tuotua..
Katselin, että Kannuksella oli oma pientalomallistonsa ja myös Kastellilla, Jettalla ja Vieskatalolla löytyi sellaisia kivoja n.100 neliön taloja ja pienempiäkin. Kokemuksia niistä?
Ja kumpaa suosittelette, täysin muuttovalmista taloa vai peruspakettia, johon itse sitten palkkaa työntekijät hoitamaan loput? Mieheni on kiinteistöalalla ja yhteyksiä luotettaviin työntekijöihin löytyy, mutta itse ei töiden vuoksi ole aikaa alkaa kummemmin rakennella.. - Älväri..
pientaloon kirjoitti:
Budjetti on joustava, mutta mielelläänhän sitä suht edullisen ottaa, jos vain laadukkaan saa. Mekin kun vain kaksistaan siinä asutaan, metsän keskellä, niin ei ole tarvetta mihinkään kummallisuuksiin ja koristeluihin, jne. Mutta ainahan ne kuitenkin kokonaissummana sinne 200 000 kieppeille menee, vaikka mitä tekis... (vai tietääkö joku halvempia?)
Tontille ei ole olemassa mikään mahdottoman leveä tie, joten en usko, että tuota teijo-taloa sinne saataisiin edes tuotua..
Katselin, että Kannuksella oli oma pientalomallistonsa ja myös Kastellilla, Jettalla ja Vieskatalolla löytyi sellaisia kivoja n.100 neliön taloja ja pienempiäkin. Kokemuksia niistä?
Ja kumpaa suosittelette, täysin muuttovalmista taloa vai peruspakettia, johon itse sitten palkkaa työntekijät hoitamaan loput? Mieheni on kiinteistöalalla ja yhteyksiä luotettaviin työntekijöihin löytyy, mutta itse ei töiden vuoksi ole aikaa alkaa kummemmin rakennella.....mitä vähemmän paketti maksaa sitä enemmän rahaa palaa sen valmiiksi saamiseen?
Ehkäpä Älvsby on teille se paras vaihtoehto. - leveyttä peliin
Älväri.. kirjoitti:
...mitä vähemmän paketti maksaa sitä enemmän rahaa palaa sen valmiiksi saamiseen?
Ehkäpä Älvsby on teille se paras vaihtoehto.Taisi mennä teijomyyjältä kuppi nurin kun sotki asiattomasti älvärin tähän. Aloittajalla hyvät lähtökohdat onnistuneeseen valintaan kun ottaa pari muutakin mukaan
- pitkä penni
pientaloon kirjoitti:
Ja kumpaa suosittelette, täysin muuttovalmista taloa vai peruspakettia, johon itse sitten palkkaa työntekijät hoitamaan loput? Mieheni on kiinteistöalalla ja yhteyksiä luotettaviin työntekijöihin löytyy, mutta itse ei töiden vuoksi ole aikaa alkaa kummemmin rakennella....ostaa kaikki samasta paikasta, koska reklamaatiotilanteissa ei pystytysporukka voi syyttää talotehdasta ja päinvastoin.
- Jämerästi
Minkä tyylistä taloa ajattelitte? Itse olen vertaillut toimitussisältöjä ja hintoja talovertailu.fi -sivustolla. Meille taitaa tulla Jämerän talo :) Tuolla on hyvä etsiä noilla huonemäärilläkin ja pääsee sitten tarkempiin tietoihin kun löytyy alustavasti sopivia.
- pistit pahan
aika vaikean on ulkopuolisen tietää mistä tykkäätte. teijon tähtililjaa minäkin suosittelen, jos vain budjetti riittää. olisiko viisaampaa perehtyä eri toimittajien vaihtoehtoihin aivan itse.
- naaväm
Olemme avosiippani kanssa aikeissa rakennuttaa Helmitalon 1 1/2 kerroksinen Sulohelmi. Tilaa on hyvin kahdelle, jos yläkerran tekee asuttavaksi. Itse tykkäämme Helmitalojen huoneiden koosta. En ole kovin monen talomallin kohdalla nähnyt 15 neliön makkaria :) Jos yläkertaa ei halua tehdä, voi saman tehtaan Onnenhelmi yksikerroksisena olla hyvä vaihtoehto.
Vessoja on aina 2, erillinen pieni wc, ja saunan pesuhuoneessa pytty sekä käsienpesuallas. Yläkertaan voi tehdä kolmannen. Pakettiin kuuluu sähkökiuas. En tiedä miten vaihtaminen puukiukaseen vaikuttaa kustannuksiin.
http://www.helmitalo.net/
Tässä on erään pariskunnan blogi heidän Sulohelmensä rakennusprojektista:
http://siuronhelmi.blogspot.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841