Gerbiilin poikasia?

gerbiili poika

Niin siis en tiedä, oliko toi otsikko nyt niin hyvä, muuta haluaisin tettää poikasia gerbiileillä, mutta en teidä miten sen tehdä.
Eli siis no poika ja tyttä gerbiilit siihen kuitenkin tarvitaan, mutta entä sitten parittelun jälkeen?

8

486

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Tai kerää tietoa, se ei oo vaan sitä, et tyttö ja poika samaan häkkiin ja katotaan, mitä siitä tulee

• gerbiili poika

No sen takia mä sitä täällä kyselen,et saisin tietoa.

• 1+4
        gerbiili poika kirjoitti:

No sen takia mä sitä täällä kyselen,et saisin tietoa.

Hmm nimimerkistä päätellen sulla on vaan yksi gerbiili? Gerbuja pitäisi aina olla vähintään kaksi. Mutta sitten itse asiaan.

Tietoa gerbujen raskauden ajan hoidosta, poikasten hoidosta yms saa kaikkein parhaiten gerbiiliyhdistyksen sivuilta ja foorumeilta http://www.gerbiiliyhdistys.fi/

Tosin suosittelen myös harkitsemaan tosi tarkkaan ennen poikasten teettämistä. Löytyykö kaikille hyvä koti(koska tuskin kaikkia pidät itse ;P)? Mitä jos synnytys ei sujukkaan ongelmitta yms yms.

• gerbiili poika
        1+4 kirjoitti:

Hmm nimimerkistä päätellen sulla on vaan yksi gerbiili? Gerbuja pitäisi aina olla vähintään kaksi. Mutta sitten itse asiaan.

Tietoa gerbujen raskauden ajan hoidosta, poikasten hoidosta yms saa kaikkein parhaiten gerbiiliyhdistyksen sivuilta ja foorumeilta http://www.gerbiiliyhdistys.fi/

Tosin suosittelen myös harkitsemaan tosi tarkkaan ennen poikasten teettämistä. Löytyykö kaikille hyvä koti(koska tuskin kaikkia pidät itse ;P)? Mitä jos synnytys ei sujukkaan ongelmitta yms yms.

Tota oikeestaan mul on 2 poikagerbiilii ja 2 tyttö gerbiilii, eikä se nyt ole niin ajankohtaista. Kysely nyt pikemminkin oli tulevaisuutta varen, jos täsä nyt joskus tulisi koitettua. ja siis kyllä mä niille nyt eks kodit haen, ennen kuin alan niitä tekee.
        Mutta kiitos.

• Gerbiili_

Ensin pitää hankkia paljon tietoa ja olla tietenkin kokemusta gerbiileistä. Mieti miksi haluat gerbiilinpoikasia?
      Vain siksikö, että ne on niin sulosia? Pystytkö pitämään itse kaikki poikaset, joita tulee yleensä 5-8?
      Jos et, kuka ne ottaa? Eläinkaupat eivät aina pysty ottamaan eikä ostajia löydy aina helposti.
      Suosittelisin nyt että miettisit asiaa ja hankkisit tietoa. Synnytyskään ei aina suju hyvin ja emo saattaa stressaantua.

Kun olet päättänyt että haluat poikasia, sinulla pitäisi olla kaksi melko samanikäistä gerbua. Naaras mielellään 8 vk- 14 kk. ikäinen. Uroksen iällä ei niinkään väliä, mutta kovin vanhaa ei kannata valita. Gerbut pitää ensin totuttaa toisiinsa. Sitten laitat ne samaan häkkiin (päivä riittää). Uros astuu naaraan monta kertaa. Sen jälkeen urosta ei enää tarvita. Naaras kantaa poikasia n. 28 päivää. Naaraan vatsa alkaa pyöristyä ja se alkaa luultavasti tehdä pesää. Älä enää putsaa häkkiä/terraariota. Kun poikaset syntyy, älä koske niihin ainakaan viikkoon ja anna niiden olla rauhassa. Emolle on syytä tarjota valkuaispitoista ruokaa (esim.jauhomadot,kananmuna,jugurtti). Poikaset voi erottaa emosta 5 vk. ikäisinä. Erota uros ja naaras poikaset viim. 6 viikon ikäisinä, muuten voi tulla lisää poikasia.

Toivottvasti tuoosta oli apua!

• Anonyymi

Aina ei tuu poikasia, vaikka tyttö ja poika asuisivat yhdessä.

• Anonyymi

Joo, mutta yleisesti gerbut tunnetaan nopeesti lisääntyvinä.

• Anonyymi

Ehkä ei niitä poikasia kannata teettää jossei tietoa ole entuudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      597
      1284
    2. 85
      995
    3. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      171
      753
    4. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      297
      746
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      209
      702
    6. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      58
      683
    7. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      175
      651
    8. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      88
      600
    9. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      203
      569
    10. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      21
      531
    Aihe