Gerbiilin poikasia?

gerbiili poika

Niin siis en tiedä, oliko toi otsikko nyt niin hyvä, muuta haluaisin tettää poikasia gerbiileillä, mutta en teidä miten sen tehdä.
Eli siis no poika ja tyttä gerbiilit siihen kuitenkin tarvitaan, mutta entä sitten parittelun jälkeen?

8

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Tai kerää tietoa, se ei oo vaan sitä, et tyttö ja poika samaan häkkiin ja katotaan, mitä siitä tulee

• gerbiili poika

No sen takia mä sitä täällä kyselen,et saisin tietoa.

• 1+4
        gerbiili poika kirjoitti:

No sen takia mä sitä täällä kyselen,et saisin tietoa.

Hmm nimimerkistä päätellen sulla on vaan yksi gerbiili? Gerbuja pitäisi aina olla vähintään kaksi. Mutta sitten itse asiaan.

Tietoa gerbujen raskauden ajan hoidosta, poikasten hoidosta yms saa kaikkein parhaiten gerbiiliyhdistyksen sivuilta ja foorumeilta http://www.gerbiiliyhdistys.fi/

Tosin suosittelen myös harkitsemaan tosi tarkkaan ennen poikasten teettämistä. Löytyykö kaikille hyvä koti(koska tuskin kaikkia pidät itse ;P)? Mitä jos synnytys ei sujukkaan ongelmitta yms yms.

• gerbiili poika
        1+4 kirjoitti:

Hmm nimimerkistä päätellen sulla on vaan yksi gerbiili? Gerbuja pitäisi aina olla vähintään kaksi. Mutta sitten itse asiaan.

Tietoa gerbujen raskauden ajan hoidosta, poikasten hoidosta yms saa kaikkein parhaiten gerbiiliyhdistyksen sivuilta ja foorumeilta http://www.gerbiiliyhdistys.fi/

Tosin suosittelen myös harkitsemaan tosi tarkkaan ennen poikasten teettämistä. Löytyykö kaikille hyvä koti(koska tuskin kaikkia pidät itse ;P)? Mitä jos synnytys ei sujukkaan ongelmitta yms yms.

Tota oikeestaan mul on 2 poikagerbiilii ja 2 tyttö gerbiilii, eikä se nyt ole niin ajankohtaista. Kysely nyt pikemminkin oli tulevaisuutta varen, jos täsä nyt joskus tulisi koitettua. ja siis kyllä mä niille nyt eks kodit haen, ennen kuin alan niitä tekee.
        Mutta kiitos.

• Gerbiili_

Ensin pitää hankkia paljon tietoa ja olla tietenkin kokemusta gerbiileistä. Mieti miksi haluat gerbiilinpoikasia?
      Vain siksikö, että ne on niin sulosia? Pystytkö pitämään itse kaikki poikaset, joita tulee yleensä 5-8?
      Jos et, kuka ne ottaa? Eläinkaupat eivät aina pysty ottamaan eikä ostajia löydy aina helposti.
      Suosittelisin nyt että miettisit asiaa ja hankkisit tietoa. Synnytyskään ei aina suju hyvin ja emo saattaa stressaantua.

Kun olet päättänyt että haluat poikasia, sinulla pitäisi olla kaksi melko samanikäistä gerbua. Naaras mielellään 8 vk- 14 kk. ikäinen. Uroksen iällä ei niinkään väliä, mutta kovin vanhaa ei kannata valita. Gerbut pitää ensin totuttaa toisiinsa. Sitten laitat ne samaan häkkiin (päivä riittää). Uros astuu naaraan monta kertaa. Sen jälkeen urosta ei enää tarvita. Naaras kantaa poikasia n. 28 päivää. Naaraan vatsa alkaa pyöristyä ja se alkaa luultavasti tehdä pesää. Älä enää putsaa häkkiä/terraariota. Kun poikaset syntyy, älä koske niihin ainakaan viikkoon ja anna niiden olla rauhassa. Emolle on syytä tarjota valkuaispitoista ruokaa (esim.jauhomadot,kananmuna,jugurtti). Poikaset voi erottaa emosta 5 vk. ikäisinä. Erota uros ja naaras poikaset viim. 6 viikon ikäisinä, muuten voi tulla lisää poikasia.

Toivottvasti tuoosta oli apua!

• Anonyymi

Aina ei tuu poikasia, vaikka tyttö ja poika asuisivat yhdessä.

• Anonyymi

Joo, mutta yleisesti gerbut tunnetaan nopeesti lisääntyvinä.

• Anonyymi

Ehkä ei niitä poikasia kannata teettää jossei tietoa ole entuudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      119
      2324
    2. 133
      1864
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1226
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      101
      1191
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      73
      1077
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1060
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1029
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      79
      984
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      975
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe